full screen background image
Search
Πέμπτη 14 Νοέμβριος 2019
  • :
  • :

Οδηγούμε το νέο Nissan Micra 1.0 IG-T 100PS

Ανανέωση ουσίας

Με την κυκλοφορία της πέμπτης γενιάς του Nissan Micra, η αγορά είδε ακόμα ένα μικρό και ικανότατο μοντέλο που γνώριζε από τον Ιάπωνα κατασκευαστή, το οποίο χάρη στο σχεδιασμό του είχε και όλα τα εφόδια για να ξεχωρίσει. Ένα πρόβλημα όμως στην απόδοση του κινητήρα έκανε τον κόσμο να γεμίσει το Internet και τα περιοδικά με κακά σχόλια και να μειώσει έτσι την ανταπόκριση του κόσμου.

Αρχικά η Nissan βάλθηκε να διορθώσει το πρόβλημα προσφέροντας ένα κιτ αναβάθμισης ισχύος ωστόσο, λίγο καιρό αργότερα, αποφάσισε να προσφέρει μια πιο… μόνιμη λύση και αντικατέστησε τον 900άρη τούρμπο κινητήρα με ένα αντίστοιχο του λίτρου και απόδοση 100 ίππων, τον οποίο και κληθήκαμε να οδηγήσουμε…

Ξεχωριστή σπορ εμφάνιση

Μετά από τα χρόνια των καμπυλών, το Micra σχεδιάστηκε από την αρχή με πιο σπορ γραμμές, ενώ βασίστηκε και σε νέο πλαίσιο ώστε να εξυπηρετήσει τις ανάγκες όχι μόνο της Ευρώπης αλλά και των αγορών της Ασίας και της Νότιας Αμερικής.

Κάτι που επίσης προκάλεσε δυσάρεστα σχόλια και έτσι σήμερα το «ευρωπαϊκό» Micra έχει το δικό του σασί με 174 χλστ. περισσότερο μήκος, 78 χλστ. μεγαλύτερο πλάτος και μειωμένο κατά 55 χλστ. ύψος.

Επιπλέον είναι σχεδιασμένο με περισσότερο στυλ, πιο γωνιώδεις γραμμές και επιθετικό παρουσιαστικό, ενώ διαθέτει τεχνολογίες από τα μεγαλύτερα μοντέλα του εργοστασίου, ακόμα και από το Qashqai.

Άνετο και φουλ στην τεχνολογία

Ο λόγος για το εσωτερικό του Nissan Micra, που δεν προκαλεί κανένα παράπονο σε επίπεδο άνεσης, μιας και τα καθίσματα είναι ιδιαίτερα εργονομικά, προσφέροντας μια καλή θέση οδήγησης. Το τιμόνι είναι στο σωστό ύψος και όλα τα χειριστήρια βρίσκονται σε λογικά και εύκολα διαχειρίσιμα σημεία στο ταμπλό.

Η οθόνη στο κέντρο της κονσόλας εξυπηρετεί, πέρα από της λειτουργίες του συστήματος infotainment, τη διασύνδεση κινητού τηλεφώνου στα μεσαία επίπεδα εξοπλισμού και τη δορυφορική πλοήγηση στις κορυφαίες εκδόσεις. Το σύστημα πολυμέσων της Nissan είναι εύκολο στη λειτουργία και ανταποκρίνεται άμεσα, ωστόσο μοιάζει κάπως ξεπερασμένο σε σχέση με αυτά που προσφέρει ο ανταγωνισμός.

Τέλος, ο χώρος στην πίσω σειρά καθισμάτων και εκείνος των αποσκευών είναι επαρκείς για την κατηγορία, ενώ ένα μικρό πρόβλημα συναντήσαμε στην ορατότητα περιφερειακά και -το πιο σημαντικό- προς τα πίσω. Βέβαια η Nissan έχει φροντίσει για αυτό μέσα από ένα σύστημα καμερών και αισθητήρων, αλλά καλό θα ήταν να μπορεί ο οδηγός να βλέπει άνετα γύρω του χωρίς να βασίζεται αποκλειστικά στη χρήση τεχνολογίας.

Ουσιαστική αλλαγή

Όπως είπαμε και παραπάνω, η σημαντικότερη αλλαγή στη νέα έκδοση του Nissan Micra είναι αυτή του κινητήρα, με την εταιρεία να δηλώνει πως ο 1.0 IG-T είναι εντελώς καινούριος και όχι μια απλή αναβάθμιση του παλαιότερου των 900 κ.εκ.

Μάλιστα διαθέτει τεχνολογίες που συναντά κανείς και στον κινητήρα του GTR, οι οποίες βοηθούν στη μείωση των εσωτερικών τριβών στους κυλίνδρους, ενώ η αναβαθμισμένη κεφαλή με ενσωματωμένη την πολλαπλή εξαγωγής βοηθά στην αναβάθμιση της απόδοσης.

Αυτό που μας ενδιαφέρει βέβαια δεν είναι άλλο από την απόδοση και εδώ ο νέος χιλιάρης κινητήρας φαίνεται και είναι καλύτερος, με την απόδοση των 100 ίππων να βρίσκεται διαθέσιμη στα χέρια και κυρίως στα… πόδια του οδηγού από το χαμηλό φάσμα περιστροφής.

Η ροπή έχει και αυτή αυξηθεί κατά 20 Nm στα 160 Nm, κάτι που, σε συνδυασμό με την καλή κλιμάκωση του χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων των πέντε σχέσεων, βοηθά ιδιαίτερα σε εκκινήσεις και επιταχύνσεις εν κινήσει.

Η έκπληξη που περιμέναμε

Πολλά αυτοκίνητα μπορούν να κοκορεύονται ότι προσφέρουν μια διαφορετική εμπειρία οδήγησης, αλλά στην κατηγορία του το Micra είναι σίγουρα ένα από αυτά. Το ελαφρύ και ακριβές τιμόνι, σε συνδυασμό με τη νέα απόκριση από τον κινητήρα κάνει τις καθημερινές μετακινήσεις ένα μικρό παιχνίδι, ενώ ακόμα και σε πιο γρήγορες διαδρομές, το εμπρός μέρος «υπακούει» πιστά τις εντολές του οδηγού με το πίσω να ακλουθεί χωρίς εκπλήξεις.

Η ανάρτηση είναι όσο σφιχτή πρέπει για να συνδυάζει την άνεση με την απόδοση, αν και θα καταστεί κάπως δύσκολο να δείτε τα όριά της. Είπαμε, ο νέο κινητήρας έκανε το Micra πιο γρήγορα αλλά δε βάζει και φωτιές στην άσφαλτο…

Τέλος, στον  αυτοκινητόδρομο και σε σταθερές ταχύτητες θα παρατηρήσετε αρκετό -σε σχέση με άλλα αυτοκίνητα της κατηγορίας πάντα- θόρυβο κύλισης να μπαίνει μέσα στην καμπίνα, με τους αεροδυναμικούς θορύβους ωστόσο να απουσιάζουν.

Δεν έχει χάσει την αίγλη του

Το ανανεωμένο Micra ήρθε με ελάχιστες αλλαγές στον εξωτερικό και εσωτερικό σχεδιασμό του, ωστόσο η Nissan το ενίσχυσε στην ουσία του  χρησιμοποιώντας το νέο κινητήρα 1.0 IG-T, ο οποίος είναι πολύ καλύτερος από εκείνον που αντικαθιστά και προσφέρει στο αυτοκίνητο το κάτι παραπάνω που έλειπε.

Μπορεί να μην κάνει το Micra τόσο ξεχωριστό σε σχέση με την απερχόμενη εκδοχή του, ωστόσο το τοποθετεί ξανά ψηλά στις λίστες επιλογών ενός υποψήφιου αγοραστή της κατηγορία B.

ΥΠΕΡ: Σχεδιασμός, Ποιότητα εσωτερικού, Πρακτικότητα, Κινητήρας

ΚΑΤΑ: Περιφερειακή ορατότητα, ύψος στα πίσω καθίσματα

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                          1.0Τ

Καύσιμο                                                    Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                 999

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                      100/5000

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                         160/2750

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                            Γόνατα ΜακΦέρσον

Πίσω                                               Ημιάκαμπτος άξονας

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                           Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                           Μηχανικό 5 σχέσεων

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)         3999x1743x1455

Μεταξόνιο(χλστ.)                                        2525

Βάρος(κιλά)                                                 1060

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                         300

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                             10,9

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                     184

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                         4,6

Εκπομπή CO2                                              103

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                     14.290

Περισσότερες φωτογραφίες: