full screen background image
Search
Τρίτη 11 Αύγουστος 2020
  • :
  • :

Οδηγούμε: Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T 280PS

Ανέκαθεν οι αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν στη γκάμα τους τα απλά, καθημερινά μοντέλα και φυσικά τις «καυτές» εκδόσεις τους με κορυφαία νούμερα επιδόσεων. Αυτή η ιδέα επικρατεί και σήμερα και έτσι έχεις από τη μία τα συμβατικά σεντάν της BMW, Mercedes-Benz και Audi, αλλά έχεις και τις εντυπωσιακές κατασκευές των σειρών M, AMG και RS, αντίστοιχα.

Βέβαια, τα τελευταία χρόνια οι αυτοκινητοβιομηχανίες είδαν ένα «χώρο» ανάμεσα σε αυτά τα μοντέλα, τον οποίο γέμισαν με επιτυχία κατασκευές όπως η γκάμα των “43” της AMG ή τα μοντέλα S της Audi.

Φεύγοντας όμως από τη Γερμανία, η Giulia Veloce αντιπροσωπεύει την ίδια φιλοσοφία για την ιταλική Alfa Romeo, αφού είναι ένα καθημερινό αυτοκίνητο που έγινε ισχυρότερο -και λίγο πιο ακριβό- με σκοπό να γεμίσει το κενό μεταξύ της συμβατικής σειράς και της κορυφαίας έκδοσης Quadrifoglio, ενώ μπορεί να αντιμετωπίσει στα ίσια κάθε μοντέλο του ανταγωνισμού, προσφέροντας ισχύ και κομψότητα σε ένα εύλογα τιμολογημένο πακέτο.

Πιο συγκεκριμένα, η Giulia Veloce τοποθετείται «πάνω» από την έκδοση με το δίλιτρο κινητήρα βενζίνης των 200 ίππων και σαφώς πιο «κάτω» από την έκδοση Quadrifoglio με τον κινητήρα V6 των 510 ίππων ισχύος.

Μηχανικά, η Veloce μοιάζει αρκετά με τη βασική έκδοση, διατηρώντας το αλουμινένιο μπλοκ και την κεφαλή, την τεχνολογία άμεσου ψεκασμού και το μεταβλητής γεωμετρίας τούρμπο. Ωστόσο, στην εκδοχή αυτή ο δίλιτρος κινητήρας έχει… «πειραχτεί» ώστε να αποδώσει 80 επιπλέον ίππους και 70 Nm ροπής παραπάνω, φτάνοντας τη συνολική απόδοσης της Veloce στους 280 ίππους ισχύος και τα 400 Nm ροπής!

Παράλληλα βελτιώνονται και οι επιδόσεις, με το 0-100 χλμ./ώρα να μειώνεται κατά 1,3 δευτερόλεπτα στα 5,4 δευτερόλεπτα, κάτι που καθιστά την Ιταλίδα εξίσου γρήγορη με την BMW 340i των 326 ίππων, παρά τη μεγάλη διαφορά στην απόδοση.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Δοκιμάζουμε την Alfa Romeo Giulia 2.2D 180hp

Όσο για τη μετάδοση, αυτή γίνεται μέσω αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων και η κίνηση καταλήγει και στους τέσσερις τροχούς μέσω της αυτόματης τετρακίνησης Q4.

Στο δρόμο τώρα, η επιπλέον δύναμη της Alfa Romeo Giulia Veloce φαίνεται με το πρώτο πάτημα του γκαζιού και παρά το γεγονός ότι δε σε ωθεί να την έχεις μόνιμα «στα κόκκινα», έχει καλό τράβηγμα από χαμηλά και σε όλο το φάσμα περιστροφής, ενώ ο ήχος του δίλιτρου κινητήρα μέσα από τη σπορ εξάτμιση ανεβάζει την αδρεναλίνη και σε προκαλεί…

Η απόκριση του γκαζιού είναι άμεση και συνεχής, ενώ με την αλλαγή του προγράμματος οδήγησης από “Normal” σε “Dynamic” τα πράγματα βελτιώνονται ακόμα περισσότερο.

Το οκτάρι αυτόματο κιβώτιο είναι γρήγορο και με σωστή κλιμάκωση, ενώ τα μεγάλα paddles πίσω από το τιμόνι κάνουν το χειρισμό του πιο άμεσο, την ώρα που σε βάζουν σε πιο… αγωνιστικό mood.

Στην ίδια φιλοσοφία και το σταθερό πλαίσιο, σημείο αναγνώρισης για την Giulia, όπως και η πρόσφυση που ακόμα και σε υγρή άσφαλτο παραμένει σε πολύ ικανοποιητικά επίπεδα.

Το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικά ζυγισμένο και το ελαφρύ και άμεσο τιμόνι «ακούει» σε κάθε εντολή του οδηγού, ενώ χάρη στο χαμηλό της βάρος (1.530 κιλά), η Veloce είναι ιδιαίτερα ευκίνητη και σβέλτη υπό οποιεσδήποτε συνθήκες. Παράλληλα προσφέρει και ικανοποιητική άνεση, ενώ το σύστημα φρένων παρέχει υπεραρκετή πέδηση, παρά την ελαφριά αίσθηση των πεντάλ.

Σχεδιαστικά, η έκδοση Veloce ξεχωρίζει τόσο από τη βασική γκάμα, όσο και από τη ναυαρχίδα Quadrifoglio, χάρη στα λογότυπα που βρίσκονται στα φτερά, στον ιδιαίτερο πίσω διαχύτη και στις δύο εξατμίσεις που βρίσκονται στα άκρα του.

Εφοδιάζεται αρχικά με τροχούς 18 ιντσών (σαν το αυτοκίνητο δοκιμής), αλλά διατίθενται και μεγαλύτεροι, σε μέγεθος που φτάνει αυτούς της Quadrifoglio και αποτελούν… απαραίτητο αξεσουάρ για όσους επιθυμούν το απόλυτο στυλ.

Με την είσοδο στην καμπίνα παρατηρείς ακόμα κάποιες διαφορές, συμπεριλαμβανομένων των σπορ καθισμάτων με την καλύτερη πλευρική στήριξη, τις λεπτομέρειες από αλουμίνιο και τα αλά Ferrari paddles πίσω από το τιμόνι για την αλλαγή των ταχυτήτων.

Στην κεντρική κονσόλα ξεχωρίζει η 8,8 ιντσών οθόνη αφής, μέσω της οποία γίνεται ο χειρισμός του συστήματος δορυφορικής πλοήγησης, των πολυμέσων και άλλων λειτουργιών του αυτοκινήτου, ενώ η έκδοση Veloce περιλαμβάνει και αισθητήρες παρκαρίσματος, αυτόματο σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης και πληθώρα άλλων συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης της οδήγησης.

Επιγραμματικά, η Alfa Romeo Giulia Veloce είναι ένα πολύ ευχάριστο αυτοκίνητο στην οδήγηση με υψηλές επιδόσεις και δυνατό κινητήρα. Αποτελεί μια εξαιρετική εναλλακτική στο γερμανικό ανταγωνισμό, ειδικά μετά τις τελευταίες αισθητικές αναβαθμίσεις.

Τέλος, είναι και πιο ελκυστική στον οικονομικό τομέα, κοστίζοντας λίγο κάτω από την αντίστοιχη BMW και σημαντικά λιγότερο από την AMG C 43.

ΥΠΕΡ: Εμφάνιση, Οδική συμπεριφορά, Επιδόσεις, Φρένα, Θέση οδήγησης

ΚΑΤΑ: Μη απενεργοποιούμενο ESP, Χώροι για τους πίσω, Σύστημα infotainment

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                                 2.0Τ

Καύσιμο                                                         Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                    1.995

Κύλινδροι                                                    4 σε σειρά

Βαλβίδες                                                             16

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                          280/5250

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                       400/2250-4500

Θέση                                                      Εμπρός, διαμήκης

Τροφοδοσία                        Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                              1ΕΕΚ

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                               84,0 x 90,0

Σχέση συμπίεσης                                          10,0:1

Κιλά/ίππο                                                          5,5

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                 Διπλά ψαλίδια, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω                             Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                       Αεριζόμενοι δίσκοι 330 χλστ.

Πίσω                                           Αεριζόμενοι δίσκοι 320 χλστ.

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                   Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                             Ηλεκτρική

Στροφές τιμονιού                                            2,2

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                         10,8

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                            Στους τέσσερις τροχούς

Κιβώτιο                                             Αυτόματο 8 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                      18×8,0J

Υλικό                                                           Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                               Pirelli Cinturato P7

Διάσταση ελαστικών                               225/45 R18

Ρεζέρβα                                                               –

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)          4650x1860x1450

Μεταξόνιο(χλστ.)                                          2820

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                          1550

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                              1604

Βάρος(κιλά)                                                    1530

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                            480

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-60 χλμ./ώρα (δευτ.)                                   2,5

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                                 5,4

0-120 χλμ./ώρα (δευτ.)                                 7,8

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                        240

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                            7,0

Μέση τιμή δοκιμής                                       10,4

Μέγιστη τιμή δοκιμής                                  11,8

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                                 8,2

Αυτονομία(χλμ.)                                            561

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                        58

Εκπομπή CO2                                                159

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                       43.500

Αυτοκίνητου δοκιμής                               56.000

Περισσότερες φωτογραφίες: