full screen background image
Search
Δευτέρα 13 Ιούλιος 2020
  • :
  • :

Οδηγούμε τα νέα Subaru Forester & XV e-Boxer!

Πρόκληση!

Κάθε φορά που έρχεται μία πρόσκληση στα χέρια μας για την οδήγηση ενός νέου Subaru, αποτελεί και μια πρόκληση. Μία πρόκληση τόσο για να δούμε ιδίοις όμμασι τί νέα και αρκετά προχωρημένα πράγματα θα έχουν πάλι να δείξουν οι Γιαπωνέζοι, όσο και για να βρεθούμε και πάλι πίσω από το τιμόνι μιας ιδιαίτερης κατασκευής…

Ας μην ξεχνάμε ότι η Subaru κατάφερε να γράψει με χρυσά γράμματα το όνομά της στην παγκόσμια αγωνιστική βίβλο και η επιμονή της στη χρήση και την εξέλιξη του Συστήματος Συμμετρικής Τετρακίνησης απέδωσε τα μέγιστα στην ανάπτυξη της σειράς των SUV, με αποτέλεσμα να φημίζεται για την κατασκευή στιβαρών τετρακίνητων μοντέλων.

Βέβαια, οι εκτός δρόμου ικανότητες συχνά πάνε μαζί με αυξημένη κατανάλωση καυσίμου. Και αυτό είναι κάτι που η εταιρεία θέλησε να αντιμετωπίσει, λανσάροντας το νέο υβριδικό κινητήριο σύνολο της (eBoxer), που πλέον θα εφοδιάζει τα νέα Forester και XV, τα οποία μας δόθηκε η ευκαιρία να οδηγήσουμε τόσο σε διαδρομές εντός δρόμου, όσο και εκτός, στην ειδικά διαμορφωμένη πίστα μοτοκρός “Argos Motocross Park”…

Αρχίζοντας από το νέο -και υβριδικό πλέον- Subaru Forester, αυτό ανέλαβε λοιπόν τη «μάχη» στην κατηγορία των SUV και έχει να αντιμετωπίσει σκληρό ανταγωνισμό σε μια κατηγορία που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει τα δημοφιλή Toyota RAV4 και Volkswagen Tiguan.

Και ενώ το νέο Forester μοιάζει πολύ με το προηγούμενο μοντέλο, η νέα γενιά βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με τα Impreza και Levorg, αποτελώντας μια εντελώς νέα προσέγγιση κατασκευαστικά.

Αν το κοιτάξετε προσεκτικά θα δείτε αρκετές διαφορές στον εξωτερικό σχεδιασμό, καθώς το εμπρός μέρος είναι πιο «άγριο», με περισσότερες γωνίες και μια μεγαλύτερη γρίλια.

Επίσης, τα παράθυρα έχουν μεγαλώσει με αποτέλεσμα ο οδηγός να έχει πολύ καλύτερη ορατότητα σε σχέση με πριν, ενώ στο πίσω μέρος, η πέμπτη θύρα έχει πιο κατακόρυφη σχεδίαση με τα φωτιστικά σώματα να έχουν αναδιαμορφωθεί πλήρως.

Αντίθετα με το παλιό Forester, το νέο μοντέλο «αντάλλαξε» το τούρμπο με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα, με στόχο τη βελτίωση της κατανάλωσης καυσίμου και τη μείωση των εκπομπών καυσαερίων. Έτσι, το νέο Forester διατίθεται μόνο με το υβριδικό eBoxer σύνολο, που συνδυάζει έναν ατμοσφαιρικό δίλιτρο επίπεδο βενζινοκινητήρα, μια μπαταρία ιόντων λιθίου και ένα ηλεκτροκινητήρα προσαρμοσμένο επάνω στο κιβώτιο μετάδοσης, με το σύνολο να αποδίδει 150 ίππους ισχύος και 194 Nm ροπής.

Η μεταβολή του κινητήριου συνόλου με την ενσωμάτωση της υβριδικής τεχνολογίας δίνει και θετικά αποτελέσματα στη μάχη της εποχής που έχουν να δώσουν οι κατασκευαστές σε επίπεδο κατανάλωσης και εκπεμπόμενων καυσαερίων.

Πιο συγκεκριμένα, οι εκπομπές ρύπων έχουν μειωθεί σε 154 γρ. CO2/χλμ., τιμή αρκετά καλή για ένα SUV αυτού του μεγέθους, ενώ η μέση κατανάλωση καυσίμου σύμφωνα με την εταιρεία είναι 6,7 λίτρα/100χλμ., κάτι που στην πράξη με φυσιολογική οδήγηση κυμαίνεται μεταξύ 7,5 και 10 λίτρων/100χλμ.

Πίσω από το τιμόνι τώρα, αυτό που αντιλαμβάνεται κανείς με το νέο Forester είναι ότι ο βενζινοκινητήρας και ο ηλεκτροκινητήρας δουλεύουν καλύτερα ως ομάδα, με τον τελευταίο να «γεμίζει τα κενά» του πρώτου στο φάσμα λειτουργίας τους. Ωστόσο η όλη απόκριση του συνόλου είναι κάπως νωχελική και η έλλειψη του τούρμπο φαίνεται ξεκάθαρα όταν προσπαθήσει κανείς να κάνει μια προσπέραση ή να αυξήσει ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο.

Πέρα όμως από αυτές τις λεπτομέρειες, το Forester eBoxer είναι ιδιαίτερα ευχάριστο στη συνύπαρξη και αρκετά άνετο. Το στιβαρό πλαίσιο και η καλορυθμισμένη ανάρτηση δεν αφήνουν τις ανωμαλίες του οδοστρώματος να εισέλθουν στην καμπίνα και να ενοχλήσουν τους επιβάτες, ενώ η λειτουργία του κιβωτίου CVT βοηθά πολύ τον κινητήρα στη λειτουργία του, χάρη στην ομαλή και ήσυχη λειτουργία του.

Εκτός δρόμου τώρα η νέα γενιά του Forester συνεχίζει να γράφει στις… καλές περγαμηνές του παρελθόντος, καθώς χάρη στην αυξημένη απόσταση από το έδαφος, τη μόνιμη τετρακίνηση και τα δύο επιλεγόμενα προγράμματα οδήγησης του XMode που διαφοροποιούνται ανάλογα με το είδος του τερέν που καλείται να διανύσει, έχει τη δυνατότητα να ανταπεξέλθει σε συνθήκες που πολλά -κατά τ’ άλλα στιλάτα- μοντέλα του ανταγωνισμού θα… κωλώσουν!

Για την ιστορία, αξίζει να αναφέρουμε ότι ακόμα και στην ειδικά διαμορφωμένη πίστα μοτοκρός, όπου κληθήκαμε να δοκιμάσουμε το νέο Forester, σε κανένα σημείο δεν καταφέραμε να το φέρουμε σε δύσκολη θέση, ενώ ταυτόχρονα χάρη στο σύστημα XMode, σε πολλά δύσβατα σημεία της πίστας το νέο ιαπωνικό SUV κατάφερε να περάσει μόνο του χωρίς την ουσιαστική εμπλοκή μας!

Εκτός όμως από τις αυξημένες εκτός δρόμου δυνατότητες, το νέο Forester προσφέρει και αρκετό χώρο στην καμπίνα για πέντε ενήλικες επιβάτες, καθώς έγινε πιο πρακτικό και ευρύχωρο, με τον χώρο για τα γόνατα να έχει αυξηθεί κατά 33 χλστ. και το χώρο ανάμεσα στους επιβάτες κατά 20 χλστ. αντίστοιχα.

Όσο για το χώρο αποσκευών, αυτός ανέβηκε στα 509 λίτρα (από 505) και έχει τη δυνατότητα να αυξάνεται μέχρι τα 1.780 λίτρα με την αναδίπλωση της πίσω σειράς καθισμάτων.

Κλείνοντας με το Forester, στην τεχνολογική λίστα του νέου ιαπωνικού SUV υπάρχουν πολλά συστήματα ασφάλειας και άνεσης κατά την οδήγηση με το σύστημα EyeSight να βρίσκεται στην κορυφή. Αυτό παρατηρεί τις κινήσεις του οδηγού και φροντίζει ώστε αυτός να κοιτάζει συχνά τους καθρέφτες και να κρατά τη σωστή γραμμή της πορείας του αυτοκινήτου. Είναι θα λέγαμε ένα «έξυπνο» σύστημα που αυξάνει την ασφάλεια κατά την οδήγηση, αλλά κάποιες φορές μπορεί να κουράσει με τις ειδοποιήσεις του καθώς δεν μπορεί να αντιληφθεί τις «πεταχτές» ματιές στους καθρέφτες.

Συνεχίζοντας στο XV, αυτό ήταν από την πρώτη κιόλας γενιά του ένα από τα λίγα crossover μοντέλα της αγοράς με κάποιες παραπάνω ικανότητες εκτός δρόμου και πλέον σε αυτό μπορεί να προστεθεί και το πλεονέκτημα της οικονομίας καυσίμου, που τα νέο υβριδικό κινητήριο σύνολο προσφέρει.

Το υβριδικό σύστημα είναι το ίδιο με αυτό του Forester που αναλύσαμε παραπάνω και θα πρέπει να σημειώσουμε ότι συνδυάζεται μόνο με τον δίλιτρο κινητήρα και όχι με τον 1.600άρη, ο οποίος και συνεχίζει να πωλείται χωριστά.

Στην ουσία, το νέο σύνολο συνδυάζει έναν ηλεκτροκινητήρα 17 ίππων και μια μπαταρία με το «γνωστό» ατμοσφαιρικό δίλιτρο μοτέρ και μεταδίδει την κίνηση και στους τέσσερεις τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων CVT, όπως και στο Forester.

Κατά τα λοιπά, το XV παραμένει το ίδιο ικανό και καλά εξοπλισμένο crossover που γνωρίζουμε, ενισχυμένο με το σύστημα υποβοήθησης Eyesight της Subaru, καθώς και με μια εκτενή λίστα εξοπλισμού από τη βασική έκδοση.

Στο δρόμο, το νέο υβριδικό crossover εμφανίζει σχετικά όμοια συμπεριφορά με το βασικό βενζινοκίνητο XV, παρά το γεγονός ότι δόθηκε περισσότερη έμφαση στην προσαρμογή του αυτοκινήτου στα διάφορα τερέν κίνησης, παρά στην οδηγική εμπειρία καθαυτή. Έτσι, το νέο XV στρίβει με σιγουριά και ακρίβεια, αλλά δεν εμφανίζει το δυναμισμό του Seat Ateca ή του Volkswagen TRoc.

Αντίθετα, το XV ξεχωρίζει για το σύστημα ανάρτησής του, το οποίο προσφέρει άνεση κατά την κίνηση και αντιμετωπίζει ομαλά όλες τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, αποδεικνύοντας την αξία του διασχίζοντας τους ελληνικούς δρόμους!

Επιπλέον, με απόσταση 22 εκ. από το έδαφος και το αποδοτικότατο σύστημα τετρακίνησης που διαθέτει, το νέο XV έχει τη δυνατότητα να κινηθεί εκεί που μόνο λίγα σύγχρονα crossover τα καταφέρνουν, όπως μας απέδειξε φυσικά στην πίστα “Argos Motocross Park”…

Το εσωτερικό του δίνει την αίσθηση μιας στιβαρής κατασκευής και ενώ υπάρχουν μέσα στην καμπίνα διάφορα πλαστικά μέρη, κάποια μαλακά και κάποια σκληρά στην αφή που δίνουν μια κάπως χαμηλότερης ποιότητας αίσθηση, είναι σίγουρο ότι θα αντέξουν πολύ περισσότερο σε σκληρή χρήση σε σχέση με πολλούς ανταγωνιστές.

Επίσης, η οθόνη αφής των 8 ιντσών του συστήματος infotainment δίνει μεν μια μοντέρνα αίσθηση στο εσωτερικό, αλλά είναι κάπως αργή στη χρήση σε σχέση με άλλες του ανταγωνισμού. Έχει όμως τη δυνατότητα διασύνδεσης με κάθε smartphone μέσω Android Auto και Apple CarPlay, με αποτέλεσμα να αναβαθμίζεται η εμπειρία χρήσης, ενώ μια δεύτερη οθόνη στην κορυφή της κονσόλας δίνει πληροφορίες για το cruise control (μαζί με το σύστημα διατήρησης λωρίδας) και τη λειτουργία του κινητήρα.

Επιγραμματικά, το νέο XV e-Boxer μπορεί να υστερεί σε σχέση με τον ανταγωνισμό σε κάποιες λεπτομέρειες, αλλά παραμένει ένα εξαιρετικά εξοπλισμένο και ασφαλές crossover που πλέον έγινε και οικονομικό, ενώ χάρη στις εκτός δρόμου δυνατότητές του το κάνουν να ξεχωρίζει από κάθε άλλο όχημα του ανταγωνισμού και σίγουρα θα προσελκύσουν ένα ειδικό κοινό, που σε χώρες όπως η Ελλάδα, θα μπορέσει να τις χρησιμοποιήσει ουσιαστικά.

Περισσότερες φωτογραφίες