Missions

Οδηγούμε τη νέα Toyota Corolla…

Η μεγάλη επιστροφή!

Δεν υπάρχει περίπτωση να κοιτάξεις γύρω σου και να μη δεις μια Corolla. Και αυτό γιατί το γνωστό γιαπωνέζικο αυτοκίνητο κατάφερε να πουλήσει περισσότερα από 46 εκατομμύρια αντίτυπα σε όλον τον κόσμο από την πρώτη του κυκλοφορία το 1966. Και τώρα, μετά από μια δεκαετή «χειμερία νάρκη» κατά την οποία το Auris κλήθηκε να γεμίσει το κενό, η Corolla επιστρέφει, επαναφέροντας όχι μόνο το όνομα, που ακόμα και μικρά παιδιά γνωρίζουν, αλλά και τη θέληση των Ιαπώνων να ξαναμπούν γερά στο παιχνίδι.

Βασισμένη στη νέα αρχιτεκτονική TNGA (Toyota New Global Architecture) της εταιρείας, την οποία ακολούθησαν και τα CHR, Prius και RAV-4 (καθώς και το νέο Lexus UX), η νέα Corolla εμφανίζεται στη 12η γενιά της πιο δυναμική και με πολλές επιλογές αμαξώματος (5θυρο hatchback, 4θυρο Sedan και 5θυρο Touring Sports) και κινητήρων, έτοιμη να προσελκύσει και πάλι μεγάλο κοινό και να ανακτήσει τη χαμένη φήμη της.

Νέος αλλά γνώριμος!

Ο λόγος για το σχεδιασμό της νέας Corolla, που επιτέλους φέρει στοιχεία τα οποία θέλαμε να δούμε στο αυτοκίνητο αρκετά χρόνια πριν…

Ελκυστική και δυναμική, βασίζεται όπως είπαμε στη νέα αρχιτεκτονική της εταιρείας, φέροντας τη χαρακτηριστική εμπρός όψη με τα μοντέρνα φώτα να πλαισιώνουν τη μάρκα και να δημιουργούν ένα «άγριο» πρόσωπο.

Στο πλάι, οι λιτές γραμμές και επιφάνειες δε ζητούν δεύτερη ματιά, ενώ πίσω η όψη έχει γίνει πιο σπορ και μοντέρνα αναδεικνύοντας το αυτοκίνητο και κάνοντάς το και πάλι αναγνωρίσιμο.

Πέρα όμως από το νέο σχεδιασμό, η καινούρια πλατφόρμα της Corolla είναι υπεύθυνη και για τη διευθέτηση των χώρων, με αύξηση των διαστάσεων εξωτερικά, κάτι που βοήθησε εν μέρει και σε αντίστοιχη αύξηση εσωτερικά, ενώ από μηχανικής άποψης, η 60% μεγαλύτερη ακαμψία του νέου πλαισίου συμβάλλει τα μέγιστα στην καλύτερη οδηγική εμπειρία.

Μοντέρνο και εξοπλισμένο εσωτερικό

Ποιοτικό το εσωτερικό της νέας Corolla, όπου καθετί είναι σωστά τοποθετημένο και όλα τα υλικά προσδίδουν μια αίσθηση κομψότητας.

Οι μαλακές και ευχάριστες στην αφή επιφάνειες καθώς και η εξαιρετική συναρμογή αναβαθμίζουν το εσωτερικό της καμπίνας, ωστόσο όσο το μάτι κινείται προς τα κάτω η εικόνα αλλάζει ελαφρώς, με πιο σκληρές επενδύσεις, που όμως δεν αρκούν για να χαλάσουν τη γενικότερη εικόνα.

Τα όργανα στο ταμπλό και η οθόνη αφής είναι καθαρά και ευανάγνωστα και παρά το ότι θέλουν κάποια εξοικείωση (όπως και οι διακόπτες στο τιμόνι) δεν θα εμποδίσουν τον οδηγό να απολαύσει την παραμονή του στην καμπίνα.

Σημαντικό είναι ότι υπάρχει και μεγάλη τεχνολογική παρουσία, αφού από τη βασική κιόλας έκδοση έχουμε το σύστημα Toyota Safety Sense, το Cruise Control και τον περιοριστή ταχύτητας, το σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών, τον κλιματισμό και όλα τα απαραίτητα ηλεκτρονικά.

Από πλευράς χώρων, στο εμπρός μέρος οδηγός και συνοδηγός κάθονται άνετα έχοντας αρκετό χώρο διαθέσιμο, ωστόσο στην πίσω σειρά καθισμάτων τρεις επιβάτες θα βολευτούν μόνο αν είναι εξαιρετικά μικρόσωμοι.

Στην περίπτωση ψηλών όμως, καλό θα ήταν να μετακινηθούν μόνο δύο επιβάτες πίσω, ενώ ακόμα και τότε, αν κάποιος είναι πάνω από 1.80 μ. ίσως να παραπονεθεί για το περιορισμένο χώρο στα γόνατα (ο οποίος είναι μεγαλύτερος στις εκδόσεις σεντάν και στέισον βάγκον χάρη στο μεγαλύτερο μεταξόνιο).

Τέλος, ο χώρος αποσκευών των 361 λίτρων στη hatchback έκδοση απέχει πολύ από την κορυφή της κατηγορίας, αλλά είναι άκρως ικανοποιητικός.

Πετρέλαιο… αγνοείται!

Αποφασισμένη να απέχει –έστω προς το παρόν- από τους ντίζελ στη νέα Corolla εμφανίζεται η Toyota, εφοδιάζοντας το νέο της μοντέλο στη hatchback έκδοση με τρεις διαφορετικούς κινητήρες.

Ο πρώτος είναι ο βενζινοκίνητος D-4των 1,2 λίτρων με απόδοση 116 ίππων, ενώ οι άλλες επιλογές είναι υβριδικές, με θερμικούς κινητήρες 1,8 και 2,0 λίτρων και συνδυαστική απόδοση στους 122 και 180 ίππους αντίστοιχα. Παρόμοιες οι επιλογές και στις άλλες δύο εκδόσεις αμαξώματος της νέας Corolla, με τη μόνη διαφορά να εντοπίζεται στις sedan εκδόσεις όπου υπάρχει και ένας ατμοσφαιρικός 1,6 λίτρων με απόδοση 132 ίππων, ενώ η μετάδοση της κίνησης γίνεται -αναλόγως την περίπτωση- είτε με αυτόματο CVT κιβώτιο ταχυτήτων, είτε με μηχανικό έξι σχέσεων.

Μοντέρνο… και στο δρόμο

Τα καλά νέα με την καινούρια Corolla είναι ότι το νέο της παρουσιαστικό ταιριάζει και στην οδηγική της συμπεριφορά, με μοντέρνα στοιχεία και αρκετή ζωντάνια.

Σταθερή στις εντολές του οδηγού, η νέα Corolla στρίβει απροβλημάτιστα, χωρίς να τρομάζει ακόμα και σε πολύ κλειστά κομμάτια με μεγάλες ταχύτητες, κάτι που αποδεικνύει τις δηλώσεις της Toyota για τη νέα πιο άκαμπτη πλατφόρμα. Η πίσω ανάρτηση μόνο ίσως μεταφέρει κάποιες έντονες ανωμαλίες μέσα στην καμπίνα, αλλά όχι τόσες ώστε να προκαλέσει πρόβλημα στους επιβάτες.

Τέλος, το σύστημα φρένων λειτουργεί αποδοτικά χωρίς υπερβολές ή κάτι το εξωπραγματικό, χαρίζοντας σιγουριά και αυτοπεποίθηση στον οδηγό.

Σταθερή αξία!

Η Toyota Corolla είναι ένα από τα καλύτερα οικογενειακά hatchback και στη νέα της εκδοχή παραμένει πιστή στις αξίες της. Διαθέτοντας ένα ελκυστικό μείγμα κομψού σχεδιασμού, ποιότητας κατασκευής, ανανεωμένου εσωτερικού και άνεσης στην οδήγηση, ήρθε για να προσελκύσει και πάλι το κοινό της και να τα βάλει με το σκληρό πλέον ανταγωνισμό.

Και παρά το γεγονός ότι τα υβριδικά σύνολα μπορεί να μην ενθουσιάζουν τους περισσότερους, η Corolla ποντάρει σε αυτά χάρη στις χαμηλές εκπομπές ρύπων και την περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου, στοιχεία που αποτελούν ολοένα και περισσότερο βασικά κριτήρια στην αγορά ενός νέου αυτοκινήτου.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                            1.2Τ                   1.6              1.8Η                   2.0Η

Καύσιμο                                     Βενζίνη              Βενζίνη      Υβριδικό             Υβριδικό

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                 1.197                  1.598            1.798                    1.987

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)  116/5200-5600   132/6400    122/5200           180/6000

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)    185/1500-4000    159/4400    142/3600       190/4400-5200

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                                                  Γόνατα ΜακΦέρσον

Πίσω                                                                    Πολλαπλών συνδέσμων

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                                                Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                                  Μηχανικό 6 σχέσεων / Αυτόματο CVT

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)      4370(ΗΒ), 4650(TS), 4630(SE)x1790x1435

Μεταξόνιο(χλστ.)                                            2640, 2700(TS & SE)

Βάρος(κιλά)                            1240(HB)             1.185          1285(HB)            1340(HB)

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                         361(HB), 598(TS), 471(SE)

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)              9,3                     9,7               10,9                         7,9

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)     200                    195              180                          180

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή         5,2                     5,5                 3,3                          3,4

Εκπομπή CO2                              116                     125                 76                           84

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                     17.600               17.270           20.970                   25.660

Περισσότερες φωτογραφίες:

Related posts
First ImpressionsMissionsOn The Road

Οδηγούμε το νέο Subaru Crosstrek!

EcoFirst ImpressionsMissionsOn The Road

EX30: Οδηγούμε το προσιτό ηλεκτρικό SUV της Volvo!

First ImpressionsMissionsOn The Road

Νέα Colt και ASX: Η Mitsubishi ξανά στην Ευρώπη!

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!