full screen background image
Search
Δευτέρα 25 Μάρτιος 2019
  • :
  • :

Οδηγούμε το ανανεωμένο Skoda Fabia…

Ανανέωση με… συναίσθημα και εξατομίκευση!

Στη Skoda αναβάθμισαν το Fabia και πέρα από το απλό αισθητικό λίφτινγκ «έπαιξαν» και με το συναίσθημα, προσπαθώντας να κεντρίσουν κι άλλες πτυχές του υποψήφιου αγοραστή, πέρα από την προσφορά πρακτικότητας ή αξιοπιστίας.

Κι όταν λέμε συναίσθημα εννοούμε διάφορες «πινελιές» στον εξοπλισμό ή στην εμφάνιση που κάνουν το αυτοκίνητο πιο ζεστό, πιο επιθυμητό.

Παράλληλα, η εταιρία δίνει στον αγοραστή τη δυνατότητα να δημιουργήσει το δικό του Fabia, να το εξατομικεύσει, προσαρμόζοντάς το στις δικές του ανάγκες. Αυτό γίνεται επιλέγοντας μέσα από τον ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό και τις διάφορες εκδόσεις.

Η προσπάθεια αυτή φαίνεται ακόμη καλύτερα με την καινούργια έκδοση Monte Carlo. Η οποία μπορεί να είναι μία έκδοση εξοπλισμού, αλλά έχει κι εκείνο το λογότυπο στη βάση της κάθε πλαϊνής κολόνας με το όνομα της πρωτεύουσας του κοσμοπολίτικου πριγκιπάτου, που σου… «κλείνει το μάτι» και κάνει το αυτοκίνητο ακόμη πιο ξεχωριστό!

Τι αλλάζει;

Η γενικότερη εικόνα του Fabia σε όλες τις εκδόσεις, μετά το λίφτινγκ, δεν έχει ριζικές αλλαγές σε σχέση με το… χθεσινό μοντέλο ούτε οι αισθητικές αλλαγές είναι τόσο εκτεταμένες ή χτυπητές.

Εμπρός, οι αλλαγές εντοπίζονται στη μεγαλύτερη και πιο τονισμένη μάσκα, καθώς και στα φώτα ημέρας που είναι πλέον led. Οι προφυλακτήρες έχουν συνολικά νέα σχεδίαση και όλα αυτά κατορθώνουν να δώσουν στο Skoda μια ακόμη πιο σύγχρονη εικόνα.

Περνώντας στο εσωτερικό διαπιστώνομε ότι ακολουθείται η ίδια προσέγγιση. Ο πίνακας οργάνων έχει ξανασχεδιαστεί και είναι τώρα πιο ευανάγνωστος, υπάρχει κεντρική οθόνη αφής και όλα τα νέα συστήματα infotainment, (4 συνολικά) κάνουν… παρέλαση! Προσφέρονται δε αναβαθμισμένες δυνατότητες διασύνδεσης, δύο θύρες USB για τους πίσω επιβάτες και το Media Connect, που περιλαμβάνει βάσεις για τάμπλετ.

Οι διαστάσεις, φυσικά, δεν έχουν αλλάξει μια και πρόκειται για «απλή» αισθητική ανανέωση με το μήκος να είναι οριακά κάτω από τα 4 μ. και το μεταξόνιο στα 2,47 μ.

Οι εσωτερικοί χώροι παραμένουν οι ίδιοι και είναι άνετοι ακόμα και για τέσσερις ενήλικες με δυνατότητα και πέμπτου. Ο χώρος αποσκευών διαμορφώνεται από 330 μέχρι και 1.150 λίτρα και είναι από τους πιο μεγάλους σε αυτοκίνητο της κατηγορίας Β.

Αν βέβαια αυτό που θα αναζητήσετε στο ανανεωμένο Fabia είναι οι δυνατότητες μεταφοράς και χωρητικότητας αντικειμένων, τότε η έκδοση στέισον βάγκον, με μήκος 4,262 μ., βάζει το αυτοκίνητο στην… επόμενη κατηγορία, την C, καθώς διαθέτει πορτ μπαγκάζ από 530 μέχρι 1.395 λίτρα.

Το νέο Fabia προσφέρεται μόνο με 4θυρο αμάξωμα και τώρα πλέον μόνο με βενζινοκινητήρες που είναι οι γνωστοί 3κύλινδροι των 999 κ.εκ.

Στη βασική έκδοση βρίσκομε τον ατμοσφαιρικό MPI των 75 ίππων και στη συνέχεια έχομε τους δύο πιο δυνατούς και ξανασχεδιασμένους σε πολλά σημεία, με καινούργιο τούρμπο και φίλτρο σωματιδίων. Είναι οι TSI των 95 και 110 ίππων. Ο πρώτος συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων και ο δεύτερος είτε με 6άρι χειροκίνητο, είτε με αυτοματοποιημένο DSG με δύο συμπλέκτες και 7 σχέσεις.

Πάμε… Μόντε Κάρλο!

Και οι δύο κινητήρες είναι διαθέσιμοι στην έκδοση Monte Carlo, η οποία είναι και αυτή με τις μεγαλύτερες δυνατότητες εξατομίκευσης, με την εταιρία να τη χαρακτηρίζει σπορ. Όχι τόσο επειδή βάζει φωτιά στην άσφαλτο από φανάρι σε φανάρι, όσο από πλευράς εξοπλισμού και σχεδιασμού που παραπέμπει σε γνήσια σπορ αυτοκίνητα.

Έτσι έχομε δερμάτινο, σπορ τριάκτινο τιμόνι, καθίσματα τύπου μπάκετ, προσεγμένη επένδυση και ζωντανή γραμματοσειρά σε κοντέρ και στροφόμετρο.

Εξωτερικά, ξεχωρίζει από τη διχρωμία του αμαξώματος, από το διακριτικό σπόιλερ εμπρός, την πτέρυγα στην οροφή, τον αεροδυναμικό διαχύτη κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα και τις μαύρες ζάντες των 16 ιντσών.

Επίσης, δύο μαύρες επιμήκεις προσθήκες στο πλαϊνό κάτω μέρος του αμαξώματος και τα χαρακτηριστικά λογότυπα “Monte Carlo” στις δύο πλαϊνές κολώνες, όπως και στην κεντρική κονσόλα συμπληρώνουν τον ξεχωριστό εξοπλισμό αυτής της έκδοσης.

Σημειώστε ακόμη πως στο βασικό εξοπλισμό του Fabia Monte Carlo (προαιρετικά στις άλλες εκδόσεις) περιλαμβάνεται, μεταξύ άλλων, κάμερα οπισθοπορείας, cruise control, κλιματισμός και εκκίνηση του κινητήρα χωρίς κλειδί με κλασικό μπουτόν μίζας.

Οδηγώντας…

Στη σύντομη γνωριμία μας στη διάρκεια της δημοσιογραφικής παρουσίασης του ανανεωμένου Fabia, οδηγήσαμε τη νέα έκδοση Mone Carlo με τον 3κύλινδρο κινητήρα τούρμπο των 95 ίππων.

Βρήκαμε εύκολα τη σωστή θέση οδήγησης, πατήσαμε το κουμπί της μίζας και ο 3κύλινδρος κινητήρας ξεκίνησε τη λειτουργία του. Μέχρι να ζεσταθεί, διαπιστώσαμε ότι, όντως, το εσωτερικό έχει ευχάριστη αλλά και μοντέρνα σπορ όψη.

Με τα πρώτα χιλιόμετρα, γίνεται αντιληπτό πως πρόκειται για ένα καλοστημένο αυτοκίνητο που «πατάει» θετικά στο δρόμο. Το τιμόνι είναι ακριβές αν και η αίσθηση (ηλεκτρική υποβοήθηση) δεν είναι αυτή που θα θέλαμε. Ο κινητήρας έχει καλή απόκριση στο πάτημα του γκαζιού ειδικότερα από τις χαμηλές και τις μεσαίες στροφές. Γεγονός είναι ότι στις ψηλές στροφές δεν έχει και πολλά να δώσει από τη δύναμή του. Πάντως, για κάποιον οδηγό που ξέρει να κρατάει μια σταθερή πορεία στο δρόμο (εκτός πόλης) και όχι να πηγαίνει γκάζι-φρένο, το αυτοκίνητο μπορεί να διατηρήσει αρκετά υψηλή μέση ταχύτητα, στα όρια πάντα της σχετικά άνετης ανάρτησης.

Ο κινητήρας των 95 ίππων συνδυάζεται μόνο με 5άρι μηχανικό κιβώτιο το οποίο είναι μεν αρκετό για τη διαθέσιμη ισχύ, αλλά δε θα πείραζε να υπάρχει το 6άρι για καλύτερη κλιμάκωση των χαμηλών σχέσεων (1η – 3η). Αυτό θα έδινε περισσότερη ζωντάνια στις επιταχύνσεις του αυτοκινήτου, κυρίως σε επαρχιακούς δρόμους με 3 – 4 επιβάτες πέρα από την κάποια οικονομία καυσίμου σε ταξίδι. Πάντως, υπάρχει και η έκδοση των 110 ίππων για όσους ζητούν το κάτι περισσότερο, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το 95άρι είναι αργό. Άλλωστε, οι εργοστασιακές τιμές για το 0 – 100 χλμ./ώρα και την τελική είναι σε απόλυτη αντιστοιχία με την ισχύ και την… τιμή (από 14.800 ευρώ), δηλαδή 10,8 δευτερόλεπτα και 184 χλμ./ώρα αντίστοιχα.

Από πλευράς κατανάλωσης και καυσαερίων σύμφωνα με τις νέες κοινοτικές προδιαγραφές (WLTP) είμαστε από 5,137 μέχρι 5,982 λίτρα/100χλμ. (στην πράξη προσθέστε 1 – 1,5 λίτρο) και εκπομπές CO2 από 116,50 έως 135,60 γρ./χμ.

Το ανανεωμένο Fabia, εκτός από την έκδοση MC, είναι διαθέσιμο και στις εκδόσεις Active και Comfort (75 ίπποι), Ambition και Style (95 και 110 ίπποι) και σε τιμές που ξεκινούν από τις 10.980 ευρώ. Το στέισον βάγκον ξεκινάει από τις 11.680 ευρώ.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                        1.0 MPI                1.0 TSI                    1.0 TSI

Καύσιμο                                      Βενζίνη                    Βενζίνη                     Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                   999                           999                            999

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)        75/6200             95/5000-5500        110/5000-5500

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)      95/3000-4300      160/1800-3500      200/2000-3500

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                           Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω                                                                 Ημιάκαμπτος άξονας

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                                           Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                              Μηχ. 5 σχέσεων       Μηχ. 5 σχέσεων      Μηχ. 6σχ./DSG 7σχ.

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ   

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)                         3997x1732x1467

Μεταξόνιο(χλστ.)                                                       2470

Βάρος(κιλά)                               1086                         1121                             1132

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                                        330

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)          14,9                          10,8                              9,6

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)  168                           184                              195

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή     4,9                            4,8                                4,9

Εκπομπή CO2                          111                             109                               113

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                10.980                       12.980                        14.880

Περισσότερες φωτογραφίες: