Missions

Οδηγούμε το νέο Audi Q3…

Αλλαγή προς το καλύτερο…

Όταν η Audi λάνσαρε το πρώτο Q3 στην ευρωπαϊκή αγορά, πίσω στο 2011, μόλις αμυδρά έβλεπε μια αγορά που ξεκινά να εξερευνά τα μικρομεσαία SUV και επένδυσε σωστά σε ένα μοντέλο που αργότερα θα αποτελούσε μέρος της πιο γρήγορα αναπτυσσόμενης κατηγορίας. Ωστόσο, ούτε οι ίδιοι οι Γερμανοί δεν μπορούσαν τότε να προβλέψουν την επιτυχία που θα είχε το Q3, καθώς πάνω από 1,1 εκατομμύρια μοντέλα έχουν πουληθεί παγκοσμίως από το 2011 και για να αντιληφθείτε το νούμερο, σκεφτείτε ότι η Audi έχει πουλήσει μόλις 600.000 TT από το 1998 που κυκλοφορεί το σπορ αυτοκίνητο.

Αυτή τη φορά όμως η Audi ήρθε προετοιμασμένη, παρουσιάζοντας και στους Έλληνες δημοσιογράφους του ειδικού τύπου τη νέα της κατασκευή, με τη μορφή ενός ανανεωμένου και άκρως ελκυστικού Q3 που με την πρώτη επαφή μας κέντρισε το ενδιαφέρον και μας προκάλεσε να το οδηγήσουμε.

Χαρακτηριστική μορφή

Το νέο Audi Q3 ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά. Αφενός η εταιρεία επέλεξε να μην ξεφύγει πολύ από το παραδοσιακό και χαρακτηριστικό πλέον σχήμα του αμαξώματος, καθιστώντας το νέο της αυτοκίνητο γνώριμο στο μάτι, αλλά αφετέρου προχώρησε σε έναν πλήρη ανασχεδιασμό, κάνοντας το νέο Q3 πιο δυναμικό, μοντέρνο και φρέσκο στην εμφάνιση.

Η χαρακτηριστική γρίλια της Audi κυριαρχεί στην εμπρός μάσκα την οποία πλαισιώνουν όμορφά τα νέα LED φωτιστικά σώματα. Από την πλαϊνή όψη φαίνεται περισσότερο ότι ο σχεδιασμός έχει γίνει πιο «γωνιώδης» με έντονα νεύρα και πιο… επιθετικό παράστημα, ενώ όσο το μάτι κινείται προς τα πίσω, θα έλεγε κανείς ότι θυμίζει λίγο και το Q2, ειδικά στους φουσκωμένους θόλους των τροχών και στο σχήμα των παραθύρων μου μικραίνει όσο πλησιάζουμε την ουρά.

Πίσω, ένα νεύρο αγκαλιάζει πέρα ως πέρα την πέμπτη θύρα και δίνει στο νέο Q3 μια μεγαλόπρεπη εμφάνιση που σίγουρά θα θυμάται όποιος το ακολουθεί…

Άνεση που ξεχωρίζει

Μεγαλύτερο και σε διαστάσεις το νέο Q3, που αν στην προηγούμενη γενιά του απλά ξεχώριζε από τους αντιπάλους του, τώρα πραγματικά ξέφυγε προσφέροντας στους επιβάτες του χώρους που δε θα βρουν σε άλλα παρόμοια αυτοκίνητα.

Σημαντικό ρόλο σε αυτό έπαιξε το αυξημένο μήκος στα 4.485 χλστ., ενώ και το πλάτος του αυτοκινήτου βοηθά στην αύξηση των χώρων εσωτερικά. Πιο συγκεκριμένα, πέρα από τις δύο μπροστινές θέσεις, όπου οδηγός και συνοδηγός μπορούν να απολαύσουν άνεση και πρακτικότητα όμοια με αυτοκίνητα άλλης, πιο πολυτελούς κατηγορίας, στην πίσω σειρά καθισμάτων θα καθίσουν άνετα τρεις ενήλικες χωρίς παράπονα, ενώ θα μπορέσουν να βολέψουν και όλα τους τα πράγματα στον 530 λίτρων χώρο αποσκευών, ο οποίος έχει τη δυνατότητα αύξησης σε 675 λίτρα με την ολίσθηση και κάθετη διάταξη των καθισμάτων.

Αν τώρα τα καθίσματα «πέσουν» τελείως, τότε έχουμε χώρο 1.525 λίτρων, ικανό για μια μικρή… μετακόμιση.

Ωδή στην κομψότητα

Σχεδιαστικά, το εσωτερικό έγινε πιο ελκυστικό και μοντέρνο. Η ποιότητα της Audi βρίσκεται παντού, ενώ ακόμα και οι πλαστικές επιφάνειες είναι απαλές στην αφή και δεν αφήνουν καμία υπόνοια φτήνιας, όπως άλλωστε μας έχει συνηθίσει η γερμανική φίρμα.

Μπροστά από τον οδηγό, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών (προαιρετικά 12,5 ιντσών) βοηθά στην πλήρη ρύθμιση των λειτουργιών του αυτοκινήτου, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει κάθε σχετική ενημέρωση, με την κεντρική οθόνη αφής των 8,8 ιντσών (προαιρετικά 10,1 ιντσών) συγκεντρώνει όλες τις λειτουργίες του συστήματος infotainment.

Μια επιλογή για όλους

Από πλευράς διαθέσιμων κινητήρων, το νέο Audi Q3 δίνει επιλογές σε όλους με μια πλήρη γκάμα που ξεκινά με τον TFSI των 1,5 λίτρων, απόδοσης 150 ίππων, με σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων.

Στη συνέχεια έχουμε τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα των επίσης 150 ίππων, ο οποίος θα διατίθεται στη χώρα μας με ισχύ 190 ίππων και στην κορυφή της γκάμας έχουμε τον επίσης δίλιτρο κινητήρα βενζίνης TFSI με απόδοση 230 ίππων.

Η μετάδοση της κίνησης γίνεται, ανάλογα τον κινητήρα, είτε με εξατάχυτο μηχανικό, είτε με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων επτά σχέσεων και μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς στις «μικρές» εκδόσεις των 150 ίππων, ενώ οι πιο ισχυρές διαθέτουν τετρακίνηση, μέσω του συστήματος quattro της Audi.

Δύναμη και άνεση

Στο δρόμο, το νέο Q3 θα λέγαμε ότι «πατάει» καλά. Αναβαθμισμένο σε σχέση με τον προκάτοχό του, κινείται άψογα για το μέγεθός του στρίβοντας σταθερά και με ακρίβεια.

Ειδικά με τη χρήση του δυναμικού προγράμματος οδήγησης και με έναν δυνατό κινητήρα, ο οδηγός μπορεί να ξεχάσει ότι οδηγεί ένα SUVμε το τιμόνι να «ακούει» καλύτερα και το Q3 να κινείται με την άνεση ενός σπορ αυτοκινήτου.

Άνετο και στον ανοιχτό δρόμο με το σύστημα ανάρτησης να φροντίζει για την ξεκούραστη μετακίνηση και την απορρόφηση κάθε ανωμαλίας του οδοστρώματος.

Ήρθε με όρεξη

Το νέο Audi Q3 έκανε τα επόμενα βήματα στην πορεία του και μπορεί και πάλι να αντιμετωπίσει με αξιώσεις τον ολοένα αυξανόμενο ανταγωνισμό στην κατηγορία των συμπαγών, πολυτελών SUV.

Είναι ένα κομψό και άνετο αυτοκίνητο, με όλο τον απαραίτητο χώρο και την πρακτικότητα στο εσωτερικό, ικανό να τα βάλει στα ίσια -και να διακριθεί- με μοντέλα όπως το BMW X1 ή η Mercedes GLA και διατίθεται με τιμές που ξεκινούν από τα 32.900 ευρώ.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΜΠΟΥΚΗΣ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                              1.5T                      2.0T                     2.0T                        2.0D

Καύσιμο                                        Βενζίνη                   Βενζίνη                  Βενζίνη                   Πετρέλαιο

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                    1.498                       1.984                      1.984                         1.968

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)   150/5000-6000    190/4200-6700    230/5000-6700    150/3500-4000

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)      250/1500-3500     320/1500-4200    350/1500-4400     340/1750-3000

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                                                               Γόνατα ΜακΦέρσον

Πίσω                                                                                 Πολλαπλών συνδέσμων

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                                                                   Σε 2 ή 4 τροχούς

Κιβώτιο                              Μηχανικό 6 σχέσεων ή Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (S-Tronic)

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)                                          4485x1856x1585

Μεταξόνιο(χλστ.)                                                                          2680

Βάρος(κιλά)                                   1495                         1620                         1620                          1625

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                                                        530-675

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)               9,2                             7,4                             6,3                            9,3

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)      207                            220                            233                           211

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή          5,7                              7,1                             7,3                            4,7

Εκπομπή CO2                                      130                             164                            167                           123

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                      32.900                           –                            50.900                    44.300

Περισσότερες φωτογραφίες:

Related posts
First ImpressionsMissionsOn The Road

Οδηγούμε το νέο Subaru Crosstrek!

EcoFirst ImpressionsMissionsOn The Road

EX30: Οδηγούμε το προσιτό ηλεκτρικό SUV της Volvo!

First ImpressionsMissionsOn The Road

Νέα Colt και ASX: Η Mitsubishi ξανά στην Ευρώπη!

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!