full screen background image
Search
Παρασκευή 3 Απρίλιος 2020
  • :
  • :

Οδηγούμε το νέο Ford Puma!

Ιδιαίτερη επαναφορά!

Μπορεί η επαναφορά του ονόματος Puma από τη Ford με τη μορφή ενός μικρού SUV να μην έτυχε τεράστιας αποδοχής, αλλά είναι γεγονός ότι το νέο Puma είναι το συμπαγές crossover που η αγορά περίμενε εδώ και καιρό από την αμερικανική φίρμα, η οποία επιτέλους πήρε την κατηγορία στα σοβαρά και έκανε την κίνησή της…

Και αυτό γιατί έως τώρα, η μόνη επιλογή που πρόσφερε η Ford στην κατηγορία ήταν το μικρότερο και πιο δύσχρηστο EcoSport, το οποίο βέβαια παραμένει ενεργό δίπλα στο Puma, αλλά με χαμηλότερη τιμή και διατηρώντας την πιο τετραγωνισμένη μορφή του.

Από την άλλη, το νέο Puma προσεγγίζει περισσότερο σε χαρακτήρα το Fiesta και βάζει στο στόχο του νέους και δυνατούς «παίκτες» της κατηγορίας όπως τα Skoda Kamiq, Volkswagen T-Cross, Nissan Juke, Peugeot 2008 και Renault Captur.

Μικρό αλλά εντυπωσιακό!

Σχεδιαστικά, το νέο Puma βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το Fiesta και είναι ένα από τα μικρότερα SUV της κατηγορίας Β με ελάχιστα μοντέλα του ανταγωνισμού να έχουν μικρότερες διστάσεις. Ξεχωρίζει από το Fiesta έχοντας το δικό του στυλ, ενώ διαφέρει αρκετά τόσο από το EcoSport, όσο και από το μεγαλύτερο Kuga.

Από πλευράς διαστάσεων, το νέο Puma είναι 54 χλστ. πιο ψηλό από το Fiesta, με συνολικό ύψος στα 1.536 χλστ., αρκετά μακρύτερο κατά 146 χλστ. (συνολικό μήκος 4.186 χλστ.) και με μεγαλύτερο κατά 95 χλστ. μεταξόνιο (2.588 χλστ.), ενώ -το σημαντικότερο- έχει μεγαλύτερο κατά 71 χλστ. πλάτος (1.805 χλστ.).

Και λέμε σημαντικότερο γιατί στην προσπάθεια για περισσότερη δυναμική σε όλα τα SUV, η ανάρτηση καταλήγει να λειτουργεί απότομα και να περιορίζει την άνεση. Στο νέο Puma λοιπόν, το 58 χλστ. φαρδύτερο μετατρόχιο σε σχέση με το Fiesta και το αυξημένο πλάτος καταφέρνουν να αντισταθμίσουν το αυξημένο ύψος, διατηρώντας χαμηλά το κέντρο βάρους και αυξάνοντας τη σταθερότητα.

Όσο για την ανάρτηση, στο νέο Puma χρησιμοποιείται ημιάκαμπτος άξονας με αντιστρεπτική δοκό στον πίσω άξονα με μεγαλύτερα και πιο σκληρά αμορτισέρ σε σχέση με το Fiesta, ενώ μπροστά έχουμε ανεξάρτητες αναρτήσεις με γόνατα ΜακΦέρσον.

Οι αυξημένες διαστάσεις -κυρίως το μακρύτερο μεταξόνιο- συνέβαλλαν στη σημαντική αύξηση του χώρου στο εσωτερικό της καμπίνας του νέου Ford Puma, με την πίσω σειρά καθισμάτων να προσφέρει άνεση ανάλογη του Focus, αλλά χωρίς τους ίδιους αεραγωγούς ή τις θύρες USB του μεσαίου χάτσμπακ.

Τι μου θυμίζει; Τι μου θυμίζει;

Στο εσωτερικό ή εικόνα είναι όμοια με αυτή του Fiesta και η κεντρική κονσόλα είναι εύκολη στην κατανόηση και τη χρήση, με την οθόνη αφής των 8 ιντσών του συστήματος Ford Sync 3 να χειρίζεται όλες τις λειτουργίες πολυμέσων, ενώ ξεχωριστά τοποθετούνται τα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού.

Η ποιότητα των υλικών στο εσωτερικό είναι σε αρκετά καλό επίπεδο με άψογο φινίρισμα, μαλακή αφή  και καλαίσθητη εικόνα σε όλες τις επιφάνειες.

Όσο για το χώρο αποσκευών, μπορεί τα πίσω καθίσματα να μην είναι συρόμενα, όπως σε άλλα μοντέλα του ανταγωνισμού, αλλά με τον επιπλέον χώρο των 80 λίτρων κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών, η χωρητικότητά του ανεβαίνει στο αρκετά καλό επίπεδο των 456 λίτρων.

Ο συγκεκριμένος χώρος, που σύμφωνα με τη Ford ονομάζεται MegaBox, αποτελεί κατοχυρωμένη πατέντα της αμερικάνικης φίρμας και εντυπωσιάζει, καθώς για πρώτη φορά έχει τοποθετηθεί σε μοντέλο ένας αδιάβροχος χώρος κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών, που έχει και τη δυνατότητα αποστράγγισης χάρη στην οπή στο κέντρο του.

Ταυτόχρονα, έχοντας αρκετά πίσω τους θόλους των τροχών, το πορτ μπαγκάζ του Puma προσφέρει ένα μέτρο εσωτερικού πλάτους, ιδανικό για τη φόρτωση μεγάλων αντικειμένων.

Με πληθώρα επιλογών, αλλά και ήπια υβριδικά συστήματα!

Στον τομέα των κινητήρων τα πράγματα είναι αρκετά ξεκάθαρα. Το νέο Puma προσφέρεται με τον τρικύλινδρο κινητήρα του λίτρου σε διάφορα επίπεδα απόδοσης, ενώ αναμένεται να ακολουθήσουν μια έκδοση diesel με χωρητικότητα 1.5 λίτρων και μια πιο hot εκδοχή του μοντέλου με τα χαρακτηριστικά ST.

Ο διαθέσιμος 1.000άρης Ecoboost κινητήρας προσφέρεται με απόδοση 95 και 125 ίππων σε λειτουργία εσωτερικής καύσης ή με 125 και 155 ίππους σε μια ήπια υβριδική έκδοση, με τις δύο τελευταίες επιλογές να είναι αυτές που διατίθενται στη χώρα μας προς το παρόν.

Το υβριδικό αυτό σύστημα βέβαια είναι αρκετά… ήπιο και στην ουσία είναι μια ενσωματωμένη μίζα εκκίνησης η οποία προορίζεται περισσότερο στο να «γεμίζει» τα κενά του τούρμπο στις χαμηλές στροφές και να μειώνει τις εκπομπές καυσαερίων, παρά στο να ενισχύει την απόδοση του Puma. Αν και το κάνει, αυξάνοντας την ιπποδύναμη κατά 15 ίππους και τη ροπή κατά 50 Nm, κυρίως στο χαμηλό φάσμα περιστροφής, ενώ παίζει σημαντικό ρόλο και στο πλάνο της Ford για μερικό εξηλεκτρισμό τουλάχιστον των μισών οχημάτων της έως το 2022.

Το σημείο που εντυπωσιάζει το συγκεκριμένο υβριδικό σύστημα είναι στις χαμηλές στροφές του κινητήρα που ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 150 Nm ροπής στις 1.000 σ.α.λ., με αποτέλεσμα την άμεση επιτάχυνση σε συνθήκες αυξημένων απαιτήσεων (π.χ. σε ανηφόρες ή γρήγορες εκκινήσεις).

Το νέο Puma δεν είναι ιδιαίτερα βαρύ και έτσι ο κινητήρα των 155 ίππων κάνει καλή δουλειά και κινεί με άνεση και αρκετή σπιρτάδα το μικρό crossover. Στην πραγματικότητα νιώθεις τη δύναμη να αυξάνεται όσο αυξάνονται οι στροφές του κινητήρα, αλλά δυστυχώς το ίδιο συμβαίνει και με το θόρυβο στην καμπίνα…

Το υβριδικό σύστημα δουλεύει υποδειγματικά, κάνοντας τον κινητήρα να αποδίδει σα να είχε μεγαλύτερη χωρητικότητα και δύναμη, ενώ την ίδια στιγμή ενισχύει την οικονομία καυσίμου, ειδικά αν είστε… ευγενικοί με το γκάζι. Κάνει επίσης καλή δουλειά και στην κίνηση του αστικού περιβάλλοντος, σβήνοντας τον κινητήρα ακόμα και πριν το αυτοκίνητο σταματήσει τελείως, ενώ τον ξεκινά ξανά ακριβώς εκεί που οδηγός τον χρειάζεται για να εκκινήσει.

Στο δρόμο και ειδικά σε στροφές, η αίσθηση του τιμονιού είναι χαρακτηριστική Ford αλλά πιο ελαφριά σε σχέση με εκείνη του Focus ή του Fiesta, με ιδιαίτερα καλή πληροφόρηση. Το αμάξωμα συμπεριφέρεται άψογα στις αλλαγές κατεύθυνσης χωρίς μεγάλες κλίσεις, ακολουθώντας πιστά τις εντολές του οδηγού ακόμα και αν ο ρυθμός ανέβει αισθητά.

Συμπερασματικά

Τελικά, η Ford κατάφερε να δημιουργήσει ένα πολύ καλό SUV με βάση το Fiesta. Μπορεί το αναγεννημένο Puma να μη φέρει την κληρονομιά του συνονόματου εμπροσθοκίνητου κουπέ της εταιρείας, αλλά αποτελεί μια ευχάριστη προσθήκη στη γκάμα των μικρών crossover της αγοράς αλλά και της ίδιας της εταιρείας. Όντας πιο μοντέρνο και αισθητά βελτιωμένο σε σχέση με το EcoSport, το νέο Puma έρχεται για να προσφέρει αναβαθμισμένη οδική εμπειρία, καλύτερη οικονομία καυσίμου και ποιότητα μέσα κι έξω που θα ζήλευαν πολλοί ανταγωνιστές.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                               1.0T                    1.0T

Καύσιμο                                         Βενζίνη               Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                      999                      999

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)          125/6000            155/6000

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)              210/1750            240/2500

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                             Γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης

Πίσω                                                Ημιάκαπτος άξονας

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                           Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                          Μηχανικό έξι σχέσεων

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)         4186x1805x1536

Μεταξόνιο(χλστ.)                                         2588

Βάρος(κιλά)                                    1280                    1280

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                          456

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                 9,8                       9,0

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)         191                      205

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή            4,2                       4,4

Εκπομπή CO2                                  96                         99

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                       20.097                   22.681

Περισσότερες φωτογραφίες: