full screen background image
Search
Σάββατο 17 Νοέμβριος 2018
  • :
  • :

Οδηγούμε το νέο Kia Ceed…

Μήπως πρέπει να ξανασυστηθούμε;

Το Ceed μετά από 12 χρόνια στην κυκλοφορία, έφτασε στην τρίτη γενιά του και έρχεται να ξανασυστηθεί, καθώς εκτός από τη σχέση ποιότητας/τιμής που το χαρακτήριζε στο παρελθόν, έχει πλέον να επιδείξει και μια νέα εμφάνιση, ένα πολυτελέστερο εσωτερικό, νέους κινητήρες και ένα άκρως ενδιαφέρον οδηγικό προφίλ, με αποτέλεσμα να αφήνει στο παρελθόν οποιουσδήποτε υποδεέστερους χαρακτηρισμούς και να βάζει πλώρη για την κορυφή της μικρομεσαίας κατηγορίας…

Μιλάμε για πλήγμα…

Αναμφίβολα μία από τις κατηγορίες που επηρεάστηκε αρνητικά από την όλο και μεγαλύτερη διείσδυση των οχημάτων ελευθέρου χρόνου ή SUV, είναι και η κατηγορία C όπου από το σχεδόν 40% που κατείχε το 2000 στο σύνολο της ευρωπαϊκής αγοράς, βρέθηκε να κατέχει λίγο περισσότερο από το 20% το 2017, με τις τάσεις όμως να είναι αυξητικές για φέτος. Αυτό φαίνεται άλλωστε και από την όλο και μεγαλύτερη εισαγωγή νέων ή ανανεωμένων μοντέλων σε αυτή.

Έτσι, μετά τα νέα Focus, Civic, Impreza, i30, Tipo HB, Octavia και Megane, αλλά και τις σταθερές αξίες που ακούν στα ονόματα Golf, Astra και 308, έρχεται να προστεθεί στη λίστα και το νέο Ceed που το μόνο κοινό στοιχείο του με το παρελθόν είναι το αμάξωμα, που παραμένει χάτσμπακ!

Όλα νέα λοιπόν…

Πρώτον το όνομα, που από “Cee’d” έγινε “Ceed” και μεταφράζεται σε “Community of Europe with European Design” ή αλλιώς ένα ευρωπαϊκό αυτοκίνητο για Ευρωπαίους πελάτες, αφού το νέο Ceed σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε και θα κατασκευάζεται στη Ζίλινα της Σλοβακίας.

Στο συγκεκριμένο εργοστάσιο ξεκίνησε η παραγωγή της πρώτης γενιάς Cee’d το 2006 και από τότε μέχρι σήμερα έχουν βγει από τη γραμμή παραγωγής περισσότερα από 1,28 εκατ. αυτοκίνητα (μόνο το 2017 κατασκευάστηκαν 335.600 αυτοκίνητα).

Δεύτερον η πλατφόρμα, που είναι η νέα Κ2 και είναι πιο άκαμπτη χάρη στην ευρεία (σε ποσοστό 52%) χρήση χάλυβα υπερυψηλής αντοχής και θα μπορεί να φιλοξενήσει στο μέλλον υβριδικά, plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά σύνολα, ενώ την ίδια ώρα έχει αλλάξει και τις διαστάσεις.

Αναφορικά με αυτές, το μήκος έχει παραμείνει στα 4.310 χλστ., το πλάτος αυξήθηκε κατά δυο πόντους (1.800 χλστ.), το ύψος μειώθηκε κατά δυόμισι πόντους (1.447 χλστ.) και το μεταξόνιο παρέμεινε στα 2.650 χλστ. με τη διαφορά ότι μίκρυνε ο εμπρός πρόβολος κατά 20 χλστ. και μεγάλωσε αντίστοιχα ο πίσω, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται περιθώρια για πιο δυναμική σχεδίαση και αυξημένους χώρους στο εσωτερικό.

Και τρίτον το σύστημα διεύθυνσης και η ανάρτηση, όπου στο πρώτο αυξήθηκε το βήμα του τιμονιού για καλύτερη αμεσότητα και πληροφόρηση και στη δεύτερη, η εταιρεία επέλεξε να σκληρύνει την εμπρός ανάρτηση και να «μαλακώσει» λίγο τις αντιστρεπτικές και την πίσω ανάρτηση, τη στιγμή που όλες οι εκδόσεις εφοδιάζονται με σύστημα πολλαπλών συνδέσμων, κάτι σπάνιο ίσως και μοναδικό πλέον.

Εμφανισιακά τώρα…

…οι γωνίες του απερχόμενου μοντέλου έχουν αντικατασταθεί από λείες γραμμές, τα χαρακτηριστικά φώτα ημέρας LED με τους τέσσερις κύβους έχουν μεταφερθεί από τις άκρες του μπροστινού προφυλακτήρα μέσα στα φωτιστικά σώματα (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις) και η γνώριμη από το Stinger μάσκα -με τη νέα γρίλια και την χαμηλότερα τοποθετημένη εισαγωγή του αέρα- διαμορφώνουν μία άκρως επιθετική πρόσοψη.

Στην πλαϊνή όψη, η κυριότερη αλλαγή εντοπίζεται στη φαρδύτερη πίσω κολόνα και στο οριζόντιο νεύρο που ξεκινάει από τα εμπρός φώτα και καταλήγει στα πίσω, με τα τελευταία να είναι νέας σχεδίασης και μαζί με τη μετατόπιση της πινακίδας από τον προφυλακτήρα στην πέμπτη θύρα και το μαύρο τελείωμα του προφυλακτήρα να ολοκληρώνουν την ανανεωμένη εμφάνιση.

Στα ενδότερα…

…η προσφερόμενη πολυτέλεια είναι αισθητά αυξημένη σε σχέση με το παρελθόν αφού οι επενδύσεις των θυρών και το ταμπλό είναι επενδυμένα με μαλακά υλικά και το ψεύτικο γαζί δημιουργεί την αίσθηση μιας δερμάτινης επένδυσης.

Στην κορυφή του ταμπλό δεσπόζει μια οθόνη αφής 5, 7 ή 8 ιντσών (αναλόγως έκδοσης) για το σύστημα multimedia και από κάτω της τα χειριστήρια για τον έλεγχο του κλιματισμού, με την αναγραφόμενη όμως θερμοκρασία να είναι σε κόκκινη απόχρωση και να θυμίζει παλαιότερα μοντέλα.

Από πλευράς σχεδίασης, η κεντρική κονσόλα είναι στραμμένη προς τον οδηγό για πιο εύκολη και ασφαλή χρήση, αλλά λόγω του αυξημένου πλάτους της ίσως ενοχλήσει στα γόνατα τους πιο ψηλούς επιβάτες κατά τα πολύωρα ταξίδια.

Στα χωροταξικά τώρα, η μετατόπιση της καμπίνας προς τα πίσω λόγω της τοποθέτησης κατά 20 χλστ. των τροχών εμπρός, φαίνεται πως έχει παίξει σημαντικά το ρόλο της, καθώς έχουμε αυξημένους χώρους για τους επιβάτες (κυρίως τους πίσω), όπως και έναν από τους μεγαλύτερους χώρους αποσκευών στην κατηγορία, στα 395 λίτρα.

Με πέντε επιλογές

Ο λόγος για τα διαθέσιμα κινητήρια σύνολα που είναι πέντε σε αριθμό, με τα τρία να είναι βενζίνης και τα δύο πετρελαίου.

Στα βενζινοκίνητα σύνολα έχουμε σαν ατμοσφαιρική επιλογή τον 1.400άρη MPI με τους 100 ίππους και δύο υπερτροφοδοτούμενα σύνολα 1,0 και 1,4 λίτρων με 120 και 140 ίππους αντίστοιχα.

Στα πετρελαιοκίνητα σύνολα, έχουμε τον καινούργιο ντίζελ “U3” της εταιρείας, ο οποίος στη μικρότερη έκδοση αποδίδει 115 ίππους και στη δεύτερη -και ισχυρότερη- 136 ίππους με τη ροπή και στις δύο περιπτώσεις να αγγίζει τα 280 Nm και να είναι διαθέσιμη από τις 1.500 σ.α.λ.

Όσο για τα διαθέσιμα κιβώτια ταχυτήτων, όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με μηχανικά κιβώτια έξι σχέσεων, ενώ οι νέοι 1.4 T-GDi και 1.6 CRDi είναι διαθέσιμοι και με ένα ανανεωμένο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων.

Με βενζίνη μόνο

Όχι πως πιστεύουμε ότι το ντίζελ πέθανε ή ότι δε θα είναι καλός ο νέος πετρελαιοκινητήρας των 1.6 λίτρων, αλλά λίγο η προτίμηση του υπογράφοντα στους κινητήρες βενζίνης, λίγο η πεποίθηση που έχουμε ότι τα μικρά υπερτροφοδοτούμενα βενζινοκίνητα σύνολα «ταιριάζουν» πλέον περισσότερο στο μέσο Έλληνα αγοραστή –κατηγορία όπου στοχεύει το νέο Ceed- μας οδήγησαν στην επιλογή για οδήγηση με δύο επιλογές βενζίνης, κατά την πανελλήνια παρουσίαση του νέου μοντέλου της Kia.

Πιο συγκεκριμένα, για τη μετάβασή μας από την Αθήνα στη Νεμέα επιλέξαμε τον 1.400άρη κινητήρα των 140 ίππων και για την επιστροφή μας πάλι στην πρωτεύουσα το 1.000άρι με τους 120 ίππους.

Αρχίζοντας από το σύνολο των 1.400 κ.εκ., αυτό χαρακτηρίζεται από την ήπια λειτουργία σε όλο το φάσμα των στροφών του κινητήρα και παρόλη την απουσία εκρήξεων καταφέρνει να μετακινεί το αμάξωμα των 1.240 κιλών άνετα, γρήγορα και κυρίως αποτελεσματικά, αφού δε χρειάζεται να προβείς σε αλλαγή σχέσης για τις εκάστοτε επιταχύνσεις και προσπεράσεις.

Αυτό, εκτός από την ευχαρίστηση που προσφέρει, καταφέρνει και κρατάει χαμηλά την κατανάλωση καυσίμου, που σε Ε.Ο. με δύο άτομα και ταχύτητες περί τα 150 χλμ./ώρα βρίσκεται στα 8 λίτρα/100χλμ.

Στο επαρχιακό δίκτυο τώρα, οι 140 ίπποι και κυρίως τα σχεδόν 24 κιλά της ροπής, σου επιτρέπουν να κινηθείς αρκετά σβέλτα ακόμα και σε ανηφορικά τμήματα με αλλεπάλληλες στροφές.

Εκεί διαπιστώνεις ότι αυτό το Ceed δεν έχει καμία σχέση με αυτά που θυμάσαι από το παρελθόν και πλέον μιλάμε για ένα μοντέλο με σαφή οδηγοκεντρικό προσανατολισμό.

Σε αυτό συντελούν τόσο το αρκετά γρήγορο τιμόνι και η αυξημένη ακαμψία, όσο φυσικά και το setup των αναρτήσεων, που έχει ελαχιστοποιήσει τις κλίσεις και κάνει το Ceed να παραμένει προσηλωμένο στην προκαθορισμένη –από τον οδηγό- πορεία και μόνο σε ακραίες περιπτώσεις να δείχνει κάποιες ελαφρές τάσεις υποστροφής.

Συνεχίζοντας στο μικρότερο σύνολο, το τρικύλινδρο 1.000άρι, το πρώτο πράγμα που αντιλαμβάνεσαι είναι η ελαστικότητα του κινητήρα, καθώς από τις μόλις 1.500 σ.α.λ. και μέχρι το όριο περιστροφής «τραβάει» ικανοποιητικά, δίνοντας την εντύπωση ότι δεν υστερεί και πολύ σε σχέση με τον 1.400άρη.

Σε αυτό συντελεί και η σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου, που μπορεί να υστερεί λίγο σε αίσθηση σε σχέση με άλλες κατασκευές της κατηγορίας, αλλά δίνει στο μικρομεσαίο μοντέλο την απαραίτητη σπιρτάδα, την ώρα που με σωστή χρήση κατεβάζει και την κατανάλωση καυσίμου σε νούμερα κοντά στα 7 λίτρα/100 χλμ.

Κάτι αξιοσημείωτο είναι και η ελάχιστη εισαγωγή θορύβων στην καμπίνα, με αποτέλεσμα να ξεχνάς ότι κινείσαι με 3κύλινδρο κινητήρα και μόνο κάποιοι θόρυβοι από την κύλιση κάνουν ελαφρώς αισθητή την παρουσία τους.

Πρωτοκλασάτο πλέον…

Αν μέχρι πριν λίγα χρόνια τα μοντέλα του Κορεάτη κατασκευαστή συνοδεύονταν από υποδεέστερους χαρακτηρισμούς λόγω χώρας προέλευσης, τώρα τα πράγματα έχουν αλλάξει άρδην!

Πλέον, οι Κορεάτες βάζοντας το κεφάλι κάτω και δουλεύοντας σκληρά κατάφεραν να φτάσουν το επίπεδο κατασκευής των αυτοκινήτων ιδιαίτερα ψηλά και πλέον μιλάμε για κατασκευές που όχι μόνο είναι άξιες προσοχής, αλλά είναι ικανές να διεκδικήσουν και την κορυφή της εκάστοτε κατηγορίας.

Μια από αυτές σίγουρα είναι και το νέο Ceed, που με «όπλα» του τη δυναμική εμφάνιση, την περισσότερη πολυτέλεια, τον πλούσιο εξοπλισμό, την αυξημένη τεχνολογία, την υψηλή τεχνική εξέλιξη και την απολαυστική οδηγική συμπεριφορά ήρθε για να παίξει καθοριστικό ρόλο στην κατηγορία των μικρομεσαίων μοντέλων.

Αν τώρα σε όλα αυτά προσθέσουμε και την εργοστασιακή εγγύηση των επτά ετών (ή 150.000 χλμ.) που προσφέρει η Kia, τότε μιλάμε για μια πλήρως ολοκληρωμένη πρόταση που ήρθε για να πρωταγωνιστήσει…

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                   1.0 T-GDi           1.4 MPi         1.4 T-GDi             1.6 CRDi

Καύσιμο                                     Βενζίνη             Βενζίνη              Βενζίνη                Πετρέλαιο

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                  998                   1.368                  1.353                      1.598

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)      120/6000        100/6000         140/6000          115(136)/4000

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)    172/1500-4000    134/3500    242/1500-3200    280/1500-3000

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                                 Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω                                                  Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                                                  Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                        Μηχανικό 6 σχέσεων / Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (DCT)

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)                              4310x1800x1447

Μεταξόνιο(χλστ.)                                                             2650

Βάρος(κιλά)                                1222                   1185                      1240                     1313

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                                               395

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)             11,1                    12,6                       8,9                   10,9(10,2)

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)     190                    183                       210                    192(200)

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή         5,5                     6,2                        5,7                      3,9(4,1)

Εκπομπή CO2                                     125                     142                       130                    101(106)

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                     16.890               15.190                  19.290           19.990(21.390)

Περισσότερες φωτογραφίες: