full screen background image
Search
Δευτέρα 6 Απρίλιος 2020
  • :
  • :

Οδηγούμε το νέο Mazda 2

Το «έξυπνο» υβριδικό!

Η Mazda έγινε… 100 ετών και ακριβώς την ημέρα των γενεθλίων της διάλεξε για να κάνει την πανευρωπαϊκή δημοσιογραφική παρουσίαση του ανανεωμένου Mazda 2, το οποίο είναι από τα ελάχιστα “Made in Japan” αυτοκίνητα στην ελληνική -αλλά και ευρωπαϊκή- αγορά!

Αρχίζει δε να διατίθεται αυτές τις μέρες από το νέο δίκτυο της εταιρίας στη χώρα μας, το οποίο ξαναστήνετε από την αρχή, ενώ οι τιμές των διαφόρων εκδόσεων αρχίζουν από τις 14.509 ευρώ και καταλήγουν στις 16.997 ευρώ.

Να σημειωθεί πως η ιαπωνική εταιρία επέλεξε την Ελλάδα για την παρουσίαση αυτή του «Αυτοκινήτου της Εκατονταετηρίδας» της, όπως θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε το Mazda 2. Έτσι, τονίζεται και η σημασία που δίνει η εταιρία στην επανεκκίνηση των δραστηριοτήτων της στην Ελλάδα μετά από αρκετά χρόνια απουσίας.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι όλη η δημοσιογραφική παρουσίαση, παραλαβή των αυτοκινήτων για οδήγηση κλπ. έγιναν στις εγκαταστάσεις της Auto One (Αθήνα), που είναι η κάθετη μονάδα της οικογένειας Συγγελίδη, που εδώ και 8 μήνες είναι εισαγωγέας της Mazda.

Όσο για τα δικά μας, Σαλονικιώτικα λημέρια, η Γιαννίρης Α.Ε., που δραστηριοποιείται με συνέπεια στο χώρο του αυτοκινήτου εδώ και αρκετές δεκαετίες, θα είναι το κέντρο της νέας εποχής της Mazda για τη Θεσσαλονίκη.

Και μπορεί μεν η Mazda να έγινε… 100 ετών, αλλά το «2» μόνο … γερασμένο δεν είναι! Αντίθετα, πρόκειται για ένα πολύ μοντέρνο, δυναμικό και νεανικό στην όψη αυτοκίνητο, ιδίως μετά την αισθητική του ανανέωση μέσα κι έξω αλλά και στα μηχανικά μέρη. Και εφοδιάζεται, πλέον, με τα τελευταία συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας καθώς και με όλα τα διαθέσιμα ψηφιακά βοηθήματα οδήγησης.

Κυρίως, όμως, αναβαθμίστηκε ποιοτικά κι αυτό είναι εμφανές μόλις ανοίξεις την πόρτα και μπεις μέσα! Άλλωστε, ο ανταγωνισμός είναι πολύ έντονος στην κατηγορία του «2» και πολύ φρέσκος, οπότε δεν ρισκάρει κανείς να μείνει πίσω, με τα Opel Corsa, Toyota Yaris, Peugeot 208, Renault Clio, Citroen C3, Ford Fiesta, Hyundai i20, VW Polo και Seat Ibiza να καραδοκούν…

Tο ανήσυχο πνεύμα που χαρακτηρίζει τη φιλοσοφία της Mazda από τότε που ξεκίνησε για διαρκές ψάξιμο, υπάρχει και στο «2». Έτσι, στην επιλογή της για οικονομία καυσίμου και για λίγα και καθαρά καυσαέρια δεν πήγε π.χ. σε 3κύλινδρο κινητήρα λίγων κυβικών με τούρμπο όπως άλλοι, αλλά σε κλασικό ατμοσφαιρικό, 4κύλινδρο σύνολο 1,5 λίτρων με υψηλή συμπίεση (13:1) και απόδοση 90 ίππων με ένα «ήπιο» υβριδικό σύστημα, το M-Hybrid. Το οποίο και πάλι… διαφέρει από τα γνωστά, ακόμη κι από αυτά που έχουν τα Mazda 3 και Mazda CX-3, καθώς είναι πολύ πιο απλό, «έξυπνο» και αποτελεσματικό, χωρίς να βασίζεται στις βαριές και πανάκριβες μπαταρίες των κλασικών υβριδικών. Είναι το ίδιο σύστημα που πρωτοπαρουσιάστηκε στο Mazda 6 το 2013, με το όνομα “i-Eloop”, αλλά εξελίχθηκε και τη λειτουργία του θα αναλύσομε στη συνέχεια…

Τι αλλάζει;

Όπως αναφέραμε και πιο πριν, υπάρχει ανανέωση αισθητική, που ξεκινάει με το κάτω άνοιγμα του εμπρός προφυλακτήρα, όπου έχομε νέα μεγαλύτερη μάσκα και περισσότερα χρώμια.

Η εμπρός εικόνα συμπληρώνεται με τους νέους προβολείς που έχουν κυκλικούς δακτύλιους στο κέντρο τους, τεχνολογίας led για σωστή φωτεινή δέσμη, κάτι που μετράει σε δύσκολες συνθήκες, κυρίως εκτός πόλης. Προαιρετικά, μπορούν να είναι και κατευθυνόμενης δέσμης.

Ανάλογη είναι και η ανανέωση στο πίσω μέρος, ενώ οι αισθητικές επεμβάσεις στο εξωτερικό συμπληρώνονται από νέες ζάντες 15 και 16 ιντσών.

Στο εσωτερικό, το ταμπλό δεν αλλάζει σχεδιαστικά. Στον πίνακα των οργάνων δεσπόζει το στροφόμετρο και μαζί με το τριάκτινο δερμάτινο τιμόνι, δίνουν ένα σαφή σπορ χαρακτήρα.

Και βέβαια, στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει η απαραίτητη πλέον οθόνη πολυμέσων, συμβατή με android auto και apple carplay για να μην έχουν παράπονο αυτοί που θέλουν να είναι παντού και πάντα… συνδεδεμένοι!

Ξανασχεδιασμένα είναι και τα καθίσματα, για καλύτερη άνεση αλλά και πλευρική στήριξη του σώματος, ενώ όμορφες ταπετσαρίες με προσεγμένα γαζιά και επιλογές χρωμάτων δίνουν μια ζεστή φιλική αίσθηση στους επιβάτες.

Βέβαια, ως επί το πλείστον, τα πλαστικά είναι σκληρά, υπάρχουν όμως μέρη με μαλακά πλαστικά, όπως συμβαίνει σε όλους ανεξαιρέτως τους ανταγωνιστές του. Αυτό, όμως , που μένει ως τελική εντύπωση είναι το φινίρισμα και η πολύ καλή συναρμογή όλων των τμημάτων στο εσωτερικό.

Στη Mazda υποστηρίζουν ότι έχει βελτιωθεί η ηχομόνωση στην καμπίνα κυρίως από τους θορύβους κύλισης, τους κραδασμούς κλπ. με παρεμβάσεις στο σασί κι αυτό είναι πραγματικότητα, αν και στις επιταχύνσεις ο θόρυβος του κινητήρα δεν περνάει πάντα απαρατήρητος.

Στους χώρους, δεν αλλάζει κάτι σε σχέση με το μοντέλο πριν την ανανέωση. Το Mazda 2 στα 4,07 μ. δεν είναι το πιο μεγάλο της κατηγορίας αλλά τέσσερις ενήλικες θα εξυπηρετηθούν, μια και για χάρη τους έχει θυσιαστεί λίγο το πορτ-μπαγκάζ. Βλέπετε, στα 255 λίτρα κατατάσσεται στα μικρά της κατηγορίας του.

Περί… πυκνωτών…

Ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας των 1,5 λίτρων είναι της νέας γενιάς SkyActiv-G , με 75 ή 90 ίππους και με το ήπιο υβριδικό σύστημα να είναι στάνταρ και στις δύο εκδόσεις ισχύος, φροντίζοντας να μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και τους ρύπους μεχρι… 4,1 λίτρα/100 χλμ. και CO2 στα 94 γρ./χλμ. σύμφωνα πάντα με το εργαστάσιο.

Το υβριδικό σύστημα του Mazda 2 βασίζεται στην τεχνολογία των πυκνωτών που είναι γνωστοί στην αυτοκίνηση από την στιγμή που υιοθετήθηκαν στην ανάφλεξη οι… πλατίνες και τα ντιστριμπυτέρ!

Εδώ, υπάρχει ένας πολύ μεγαλύτερος πυκνωτής, 22,5 βολτ, με χωρητικότητα περίπου 120 Φαράντ. Το βασικό του χαρακτηριστικό είναι ότι μπορεί να φορτιστεί με ηλεκτρική ενέργεια περίπου σε 10 δευτερόλεπτα και στον ίδιο χρόνο μπορεί να την αποδώσει πλήρως.

Ο πυκνωτής αυτός διοχετεύει τον ηλεκτρισμό που έχει αποθηκεύσει για την εκκίνηση του κινητήρα στα φανάρια, όταν λειτουργεί το αυτόματο start-stop, χωρίς να τραβάει ηλεκτρισμό από την μπαταρία ή τη μίζα. Έτσι, ο κινητήρας δεν καταναλώνει ισχύ για να ξαναφορτίσει τη μπαταρία, ενώ η δε μίζα λειτουργεί και ως… γεννήτρια, όπως σε πολλά δίχρονα μοτοποδήλατα ιαπωνικά!

Επίσης, ο πυκνωτής βοηθάει και την λειτουργία του καλοριφέρ/κλιματισμού, στις επιταχύνσεις και η γεννήτρια δεν παράγει ηλεκτρισμό αλλά οι ανάγκες του κινητήρα καλύπτονται από τον πυκνωτή κλπ.

Γενικά, οι παρεμβάσεις μειώνουν τα φορτία του κινητήρα και αυτό μεταφράζεται σε σημαντική οικονομία.  Κάτι ακόμη που πολλοί δεν λαμβάνουν υπ’ όψη τους είναι τα φαρδιά λάστιχα, τα οποία είναι ο μεγαλύτερος εχθρός της κατανάλωσης και των ρύπων. Έτσι, τα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε είχαν λάστιχα 185, όταν όλοι οι ανταγωνιστές για λόγους οπτικών εντυπώσεων είναι στα… 205 ή και 215!

Οδηγώντας…

Η διαθέσιμη έκδοση στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση ήταν αυτή με τους 90 ίππους και το 6άρι μηχανικό κιβώτιο. Η διαδρομή ήταν βέβαια εκτός πόλης, στα Μεσόγεια της Αττικής, Μαρκόπουλο, Λαύριο και επιστροφή στη… βάση!

Αρκετές επεμβάσεις έχουν γίνει και στην ανάρτηση (ΜακΦέρσον εμπρός – Ημιάκαμπτος άξονας πίσω), οι οποίες σύμφωνα με τη Mazda κάνουν πιο φιλική την συμπεριφορά της, ειδικά στο κράτημα σε δρόμους «β’ ποιότητας» όπως αυτοί της δοκιμής, που είναι και η μεγάλη πλειονότητα στην Ελλάδα.

Σε συνδυασμό με τις αλλαγές στο πρόγραμμα ελέγχου της πρόσφυσης GVC+, αλλά και στην ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση του τιμονιού είχαμε ένα σύνολο που λειτουργούσε υποδειγματικά στους φιδωτούς δρόμους της παρουσίασης, αναδεικνύοντας και την δουλειά που έχει γίνει στα καθίσματα.

Γενικά, το Mazda 2 σου εμπνέει σιγουριά και έχεις πάντα τον έλεγχο. Αυτά, σε ρυθμό αρκετά σβέλτο αλλά πάντα μέσα στα όρια των δρόμων και της… λογικής.

Το μηχανικό 6άρι κιβώτιο (προσφέρεται και με αυτόματο) σου έδινε πάντα την κατάλληλη σχέση και παρά το ότι η τελική σχέση μετάδοσης ήταν πολύ μακριά, το αυτοκίνητο δεν υστερούσε σε επιταχύνσεις (δύο άτομα) και σε σπιρτάδα. Μάλιστα, ποτέ δεν μας άφησε «κρεμασμένους» ο κινητήρας που ήταν πολύ ελαστικός και άμεσος σε απόκριση.

Σημειώστε ότι η κατανάλωση που έδειχνε το όργανο του ταμπλό ήταν μόνο 5,3 – 5,6 λίτρα/100χλμ. πράγμα που σημαίνει ότι, τελικά, το πακέτο «υψηλή συμπίεση, πυκνωτές, λογικά λάστιχα, θάλαμοι καύσεως υψηλού στροβιλισμού» αποδίδει πολύ καλά!

Περισσότερα όμως για το Mazda 2 μόλις θα είναι διαθέσιμα τα «ελληνικά» αυτοκίνητα για μία ολοκληρωμένη δοκιμή…

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                                  1.5

Καύσιμο                                                          Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                      1.496

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                         75(90)/6000

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                          135(148)/4000

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                                 Γόνατα ΜακΦέρσον

Πίσω                                                    Ημιάκαμπτος άξονας

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                                Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                             Μηχανικό 6 σχέσεων ή Αυτόματο 6 σχέσεων

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ  

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)             4065x1695x1495

Μεταξόνιο(χλστ.)                                            2570

Βάρος(κιλά)                                                     1025

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                             255

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                             11,4 (9,8)

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                     171 (183)

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                             4,1

Εκπομπή CO2                                                   94

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                         14.509

Περισσότερες φωτογραφίες: