Missions

Οδηγούμε το νέο Renault Clio

Όλα τριγύρω αλλάζουνε κι όλα τα ίδια μένουν! (*)

(*)Νίκος Παπάζογλου

 

Τη μούσα της ιστορίας και της δόξας (κλέος), την Κλειώ, διάλεξαν πριν 30 χρόνια στη  Renault για να «βαφτίσουν» το -τότε- νέο τους αυτοκίνητο στην κατηγορία Β, το Clio.

Κι αυτή η… αρχαιοελληνική επιλογή τους έφερε γούρι. Πολύ σύντομα, το Clio έγινε το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στην κατηγορία Β σ’ όλη την Ευρώπη αλλά και το δεύτερο ανεξαρτήτως κατηγορίας.

Σημειώστε μάλιστα πως η απερχόμενη γενιά είχε συνεχή αύξηση των πωλήσεών της από το 2012 όταν είχε παρουσιαστεί μέχρι και τώρα! Το δε  2018, τελευταίο ουσιαστικά πλήρες 12μηνο της εμπορικής ζωής του, το Clio πέτυχε νέο… ρεκόρ πωλήσεων με 328.536 αυτοκίνητα στην Ευρώπη, σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO Dynamics! Γι’ αυτό άλλωστε και η γαλλική εταιρία διατηρεί τόσα χρόνια το ίδιο όνομα…

Τώρα, το Clio βρίσκεται στην πέμπτη του γενιά, η οποία μόλις παρουσιάστηκε και είναι ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο μέσα κι έξω αλλά χωρίς να διαφέρει πολύ οπτικά, από το απερχόμενο Clio 4.

Νέο εσωτερικό, νέες ταπετσαρίες, νέοι κινητήρες και νέα υποπλαίσια αναρτήσεων! Οι αλλαγές όμως είναι «εξελικτικές παρεμβάσεις» μέσα – έξω και όχι επαναστατικές! «Όταν είσαι πρώτος, δεν ρισκάρεις», είπε ο υπεύθυνος μάρκετιγγ της εταιρίας, κ. Πιζού, ο οποίος ήταν στην Ελλάδα εκείνες τις μέρες για την πανευρωπαϊκή παρουσίαση του νέου Captur. Και πρόσθεσε πως «όταν η σχεδίαση είναι ένας σημαντικός παράγοντας επιλογής, τότε δεν την αλλάζεις».

H τιμή εκκίνησης είναι 12.990 ευρώ για την έκδοση με τον ατμοσφαιρικό 1000άρη των 75 ίππων, 14.690 ευρώ για τον 1000άρη τούρμπο των 100 ίππων και 14.790 με τον πετρελαιοκινητήρα 1,5 τούρμπο των 85 ίππων.

Κι όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια, ο εξοπλισμός των περισσότερων βασικών εκδόσεων είναι πάντα πολύ πλούσιος αλλά και πάντα υπάρχουν πιο… πλούσιες εκδόσεις!

Βέβαια, κοντά σ’ αυτά προσθέστε την 5ετή (εργοστασιακή) εγγύηση, την 3ετή οδική βοήθεια και ένα 6μηνο ασφάλισης!

Υβριδικό από το 2020!

Το καινούργιο Clio βασίζεται στη νέα πλατφόρμα CMF-B της Renault, η οποία δημιουργήθηκε για να μπορεί να δεχτεί τόσο συμβατικούς όσο -κυρίως- ηλεκτρικούς κινητήρες με τις μπαταρίες τους, μια και η ΕΕ τους επιβάλλει με ραγδαίο ρυθμό μέσα από απρόσιτες μειώσεις ρύπων για τα συμβατικά αυτοκίνητα και εξοντωτικά πρόστιμα στις βιομηχανίες από το… 2020!

Οπότε, από του χρόνου την άνοιξη θα λανσαριστεί και η υβριδική έκδοση E-Tech. Όπως τονίστηκε δε στην δημοσιογραφική παρουσίαση, αυτή θα έχει συμβατικό βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων και δύο ηλεκτρικούς κινητήρες με συνδυαστική απόδοση 135 ίππων, μετάδοση αυτόματου τύπου και οικονομία καυσίμου μέχρι 40% σε σχέση με ένα βενζινοκίνητο Clio. Οι δε Γάλλοι υπόσχονται, ότι το υβριδικό Clio θα προσφέρει και έντονη οδηγική απόλαυση.

Τόσο ίδιο, αλλά συγχρόνως τόσο νέο!

Το νέο Clio, όντας ήδη το πιο μεγάλο μοντέλο της κατηγορίας Β, κρίθηκε ότι δεν χρειαζόταν επιπλέον αύξηση των εξωτερικών διαστάσεών του. Έτσι, το μήκος του (4,05 μ.) παραμένει ουσιαστικά το ίδιο, (1,2 – 1,4 εκ. πιο μικρό σε σχέση με το Clio 4), όπως και το ύψος του. Αυτό, έχει μειωθεί κατά 3 εκ. στο πίσω μέρος με την οροφή να χαμηλώνει και να συνεχίζεται με μια διακριτική πτέρυγα – κεραμίδι, δίνοντας μια πιο αεροδυναμική εικόνα. Σ’ αυτό συμβάλει και το ελαφρό στένεμα του αμαξώματος πίσω.

Το μεγάλο μεταξόνιο (2,583 μ.), αν και μαζεύτηκε κατά 6 χλστ., λόγω καλύτερης εκμετάλλευσης του εσωτερικού (μείωση όγκου διάφορων εξαρτημάτων), επέτρεψε αύξηση του χώρου επιβατών αλλά και… αποσκευών. Τα 391 λίτρα (ή 340 κατά VDA) είναι από τις κορυφαίες τιμές για την κατηγορία και έτσι ο χώρος αποσκευών «κινείται» προς τον τομέα των αυτοκινήτων της μεγαλύτερης κατηγορίας, της C.

Βέβαια, το εσωτερικό του Clio δεν είναι τόσο ευρύχωρο όσο π.χ. ενός Ibiza, είναι όμως κάπως καλύτερο από ένα Peugeot 208 ή Fiesta. Μια και αναφερόμαστε σε χωρητικότητες, οι επιβάτες του καινούργιου Clio 5 έχουν στη διάθεσή τους, μέσα στην καμπίνα, χώρους 26 λίτρων συνολικά, για διάφορα μικροπράγματα κυρίως στις πόρτες αλλά και σωστές… ποτηροθήκες!

Όπως, ήδη, αναφέραμε, εξωτερικά το αυτοκίνητο δεν διαφέρει πολύ από το απερχόμενο -και αποδεδειγμένα πετυχημένο- Clio 4 και κινείται πάνω στην ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία. Όμως, όπως τόνισαν οι Γάλλοι αυτό είναι που ήθελαν να κάνουν. Εξέλιξη του (πετυχημένου) σχεδίου και όχι νέα γραμμή, με αποτέλεσμα το αισθητικό αποτέλεσμα να βασίζεται στη (μεγαλύτερη) μάσκα και στους προβολείς του Megane, έργο του Ολλανδού Λώρενς Άκκερ, επικεφαλής του τμήματος σχεδιασμού της Renault όπως και στο Clio 4.

Η γραμμή του παραμένει μυώδης, δυναμική έστω κι αν δεν έχει, πλέον, τα σκούρα διαμήκη πλαστικά στα πλάγια και είναι σαφώς πιο όμορφη. Όπως και στο «4» έτσι και στο «5» οι πετούγιες στις πίσω πόρτες είναι χωνευτές και δεν φαίνονται, κάνοντας το αυτοκίνητο να δείχνει σαν 2πορτο.

Πίσω, ο προφυλακτήρας ανεβαίνει πιο ψηλά και καλύπτει την 5η πόρτα από μικροχτυπήματα, ενώ γενικά το νέο Clio εκφράζει με τον καλύτερο τρόπο την σύγχρονη αισθητική εταιρική ταυτότητα της μάρκας, η οποία  γίνεται αμέσως αποδεκτή, σε αντίθεση με παλαιότερα πιο «δύσπεπτα» σχέδια, όπως π.χ. του Λε Κεμάν (Megane 2, Velsatis κλπ).

Εσωτερικά, έχει γίνει συνολική αναβάθμιση, ποιοτική, τεχνολογική και εργονομική, με τα μαλακά πλαστικά (από τη 2η έκδοση εξοπλισμού) να κυριαρχούν στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό και στον ψηφιακό πίνακα οργάνων δύο διαστάσεων, 7 ιντσών ή 10 ιντσών.

Και βέβαια παρούσα είναι και η νέα κάθετη κεντρική οθόνη, τύπου τάμπλετ για τους… freak της συνδεσιμότητας.

Κοντολογίς ό,τι προσφέρει η αγορά στον τομέα των ψηφιακών γκάτζετ είναι όλα διαθέσιμα στο νέο Clio!

Επίσης, εφοδιάζεται με όλα τα ηλεκτρονικά οδηγικά βοηθήματα ασφαλείας, όπως π.χ. κάμερα 360 μοιρών, cruise control, ειδοποίηση τυφλού σημείου, αυτόματα φώτα, υποβοήθηση διατήρησης πορείας, προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας, υποβοήθηση στάθμευσης, πλοήγηση κλπ.

Κάτω από το καπό, εκτός από τους 1.000άρηδες βενζινοκινητήρες (με 5 ταχύτητες), βρίσκονται και οι δύο πετρελαιοκίνητες (με 6 ταχύτητες) εκδόσεις τούρμπο 1,5 νέας γενιάς με 85 και 115 ίππους και ο 4κύλινδρος βενζινοτούρμπο 1,3 με 130 ίππους και 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη, ενώ οι αναρτήσεις είναι με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω σε όλες τις εκδόσεις.

Οδηγώντας στη Βραυρώνα!

Στο πλαίσιο της παρουσίασης ήταν διαθέσιμη για οδήγηση η έκδοση TCe 100.

Στο ξεκίνημα, ο θόρυβος του 3κύλινδρου 1000άρη τούρμπο είναι χαρακτηριστικός αλλά διακριτικός και στη συνέχεια δεν τον καταλαβαίνεις.

Η υποδειγματική ποιότητα κύλισης… γαλλικής σχολής του προηγούμενου μοντέλου υπάρχει και εδώ, θυμίζοντας μάλιστα πιο μεγάλο αυτοκίνητο.

Ταυτόχρονα, τα νέα υποπλαίσια με την καινούργια στήριξη δείχνουν τη στιβαρότητά τους. Έτσι, επηρεάζουν θετικά και την άνεση παρά το ότι στις στροφές οι κλίσεις δεν είναι μεγάλες ούτε το αυτοκίνητο «πλέει». Αντίθετα, περνάει με ευκολία τις κακοτεχνίες των επαρχιακών δρόμων και τα πολλά εγκάρσια νεροφαγώματα γύρω από την αρχαιολογική περιοχή της Βραυρώνας που κινηθήκαμε.

Επίσης, τα εμπρός καθίσματα δείχνουν σπορ αλλά με τις πρώτες στροφές καταλαβαίνεις ότι είναι απλά, ταξιδιάρικα και οι πιο ζωηροί θα ήθελαν περισσότερη πλευρική στήριξη.

Ο κινητήρας (χωρίς χιτώνια), που τον γνωρίσαμε στο Nissan Micra, χάρη στη μεγάλη του διαδρομή (82,3 χλστ.), στο μεταβλητό χρονισμό εισαγωγής και στο τούρμπο έχει απλωμένη την περισσότερη δύναμή του και τη ροπή στις χαμηλές και μεσαίες στροφές προσφέροντας μεγάλη ελαστικότητα.

Έτσι, το 5άρι κιβώτιο, με τη σχετικά «απλωμένη» κλιμάκωση των σχέσεών του κάνει τη δουλειά και κινεί με αξιοπρέπεια το βαρύ αμάξωμα χωρίς ανάγκη για 6η σχέση ή συχνά κατεβάσματα. Βέβαια, τα 1.178 κιλά δεν είναι λίγα κι αυτό φαίνεται στις ρεπρίζ (με 2 άτομα). Αυτά, όμως, είναι τα 16,3 κιλά της ροπής και οι 100 ίπποι κι όποιος θέλει περισσότερα, υπάρχει και ο 4κύλινδρος 1,3 με τους 130 ίππους.

Οι αναρτήσεις, αν και απλού σχεδιασμού, δεν τα πάνε και άσχημα, αρκεί να μην περιμένομε από το απλό Clio την συμπεριφορά του… RS!

Επίσης, μια σύντομη επίσκεψη στο γειτονικό αεροδρόμιο των Σπάτων με τις μεγάλες ευθείες, έδειξε πως το βασικό οδικό πλεονέκτημα του παλιού Clio υπάρχει και στο καινούργιο: Δηλαδή, αν και είναι αυτοκίνητο πόλης τα καταφέρνει ακόμη πιο καλά στα μεγάλα… ταξίδια!

Με άνεση, χαμηλό θόρυβο, υψηλές ταχύτητες (140 -160 χλμ./ώρα) δείχνει να μπορεί να σε ταξιδέψει αναπάντεχα όμορφα. Ρίχνοντας μάλιστα κλεφτές ματιές στα όργανα, είδαμε κατανάλωση 6,8 – 7,6 λίτρα/100χλμ. δηλαδή λογική για τα κιλά του Clio και το είδος της διαδρομής.

Περισσότερα όμως, για το νέο και πολύ ενδιαφέρον Clio, στην πιο αναλυτική (κανονική) δοκιμή που θα βρείτε στο τεύχος Δεκεμβρίου. Μέχρι τότε μπορείτε να το απολαύσετε στις εκπληκτικές φωτογραφίες του Γιώργου Καραγιωργάκη…

Related posts
First ImpressionsMissionsOn The Road

Οδηγούμε το νέο Subaru Crosstrek!

EcoFirst ImpressionsMissionsOn The Road

EX30: Οδηγούμε το προσιτό ηλεκτρικό SUV της Volvo!

First ImpressionsMissionsOn The Road

Νέα Colt και ASX: Η Mitsubishi ξανά στην Ευρώπη!

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!