First ImpressionsMissionsOn The Road

Οδηγούμε το νέο Subaru Forester στην Ελλάδα!

Αγέρωχο!

Είναι κάποια αυτοκίνητα που παρότι δεν έχουν καταφέρει να γίνουν ιδιαιτέρα δημοφιλή, έχουν επιτύχει να γίνουν ευρέως αναγνωρίσιμα και να δημιουργήσουν έναν θρύλο γύρω από το όνομά τους.

Είναι αυτοκίνητα που μπορεί να μην αφορούν τη «μάζα» και να εστιάζουν σε ένα πιο «ειδικό» κοινό, το οποίο -εκτιμώντας την αξιοπιστία τους και τις αυξημένες δυνατότητες- τους έχει δώσει τη δυνατότητα όχι μόνο να επιβιώνουν στην πάροδο του χρόνου, αλλά να θεωρούνται και σημείο αναφοράς

Και σίγουρα όταν μιλάμε για αυξημένες δυνατότητες -ειδικά στην εκτός δρόμου χρήση και σε όποια αντίστοιχη προκύπτει από αυτή (προσέγγιση, αναρρίχηση, κατάβαση, ρυμούλκηση, κ.α.)- το όνομα Forester είναι αυτό που κυριαρχεί σε κάθε συζήτηση μεταξύ «ψαγμένων», ενώ και μόνο το γεγονός ότι καταφέρνει να βρίσκεται κοντά μας εδώ και 30 χρόνια χωρίς να κυριαρχεί στη μάχη των πωλήσεων, είναι ένα τεράστιο επίτευγμα!

Βέβαια, στην σχεδόν τριακονταετή πορεία του (από το 1997) άλλαξε αρκετά μεταξύ των πέντε γενεών που προηγήθηκαν, χωρίς ωστόσο σε καμία στιγμή της ιστορίας του να «ξεφεύγει» από την αρχική φιλοσοφία που το έκανε να αναδειχθεί.

Πλέον διατίθεται στην ελληνική αγορά, στη νέα, έκτη γενιά του, η οποία κάνει το Forester να εμφανίζεται πλήρως αναβαθμισμένο (νέα εμφάνιση, οικολογικότερο σύστημα κίνησης, αυξημένη τεχνολογία, κ.α.) και εμάς να παίρνουμε την «πρώτη γεύση» μας κατά την δημοσιογραφική παρουσίαση του μοντέλου στους ανθρώπους του ειδικού τύπου στην Ελλάδα.

Μια δημοσιογραφική παρουσίαση από αυτές που σου μένουν και δεν περιορίζεται σε «βλαχογκουρμεδιές» και αυξημένο πρόλογο για το προϊόν, όπως συνηθίζεται στις μέρες μας, αλλά με σαφή εστίαση στην εμπειρία σου από το αυτοκίνητο, δείχνοντας τη σιγουριά της ελληνικής αντιπροσωπείας γι’ αυτό, μέσα από την ευκαιρία που σου παρέχει για να το οδηγήσεις τόσο σε αυτοκινητόδρομο και επαρχιακό, όσο και σε εκτός δρόμου διαδρομές, είτε «ήπιες», είτε «ακραίες», ώστε να σχηματίσεις μια όσο το δυνατόν πιο ολοκληρωμένη άποψη.

Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή…

Εν αρχή η εμφάνιση…

Αρχίζοντας -όπως συνηθίζουμε- από την εμφάνιση, το Forester ήταν πάντα διαφορετικό από τα ανταγωνιστικά μοντέλα και παρόλο που το νέο μοντέλο είναι λίγο πιο «συμβατικό» στο βασικό σχήμα του αυτοκινήτου, εξακολουθεί να είναι αναγνωρίσιμο, ενώ πλέον γίνεται πιο όμορφο και -κυρίως- πιο αποδεκτό.

Καταφέρνει λοιπόν να διατηρεί τον χαρακτήρα των Forester χωρίς ωστόσο να είναι τόσο ιδιόμορφο όσο το απερχόμενο, χάρη στις πιο καθαρές SUV αναλογίες και στις πιο «μοντέρνες» λεπτομέρειες.

Οι τελευταίες, εντοπίζονται κατά βάση στους νέους προβολείς, στη νέα μάσκα και στα νέα πίσω φώτα, ενώ υπάρχουν και κάποιες ανεπαίσθητες διαφορές στη γραμμή των μεγάλων παραθύρων.

 

Παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν ακόμα κάποιες ιδιομορφίες στην εξωτερική εμφάνιση του Forester και πιο συγκεκριμένα στο πίσω μέρος. Εκεί, μπορεί η νέα μαύρη φάσα που ενώνει τα φωτιστικά σώματα να δημιουργεί μια πιο εκλεπτυσμένη εμφάνιση, αλλά ο προφυλακτήρας δεν ακολουθεί την ίδια προσέγγιση, έχοντας μία κάπως άκομψη εγκοπή μόνο στη μία πλευρά (δεξιά) για την απόληξη της εξάτμισης, με αποτέλεσμα να χαλάει κατά κάποιον τρόπο η συμμετρία.

Στα ενδότερα…

Στο εσωτερικό τώρα του νέου Forester η εικόνα μπορεί να είναι όμοια με το μικρότερο Crosstrek της εταιρείας που δοκιμάσαμε πρόσφατα (δες εδώ) -και παρεμφερής με το απερχόμενο μοντέλο- αλλά η Subaru έχει κάνει κάποιες αλλαγές που βελτιώνουν κατά βάση την εργονομία.

Πιο συγκεκριμένα, πλέον πέρα από τη μεγάλη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό των 11,6 ιντσών, η Subaru έχει δημιουργήσει και φυσικούς διακόπτες αριστερά και δεξιά αυτής για τον έλεγχο τόσο του ηχοσυστήματος, όσο και του κλιματισμού, όταν το συγκεκριμένο σύστημα του infotainment δέχεται πλέον και ασύρματη σύνδεση κινητού, μέσω Android Auto ή Apple Car Play.

Βέβαια, σε κάθε περίπτωση, η παρεχόμενη τεχνολογία -τουλάχιστον αυτή που βλέπει ο οδηγός- δεν είναι το δυνατό χαρτί του νέου Forester.

Και λέμε αυτή που βλέπει ο οδηγός, καθώς πίσω από αμαξώματα, οθόνες και καλούδια, η ιαπωνική εταιρεία το έχει εφοδιάσει με κάθε σύγχρονη τεχνολογία της με σκοπό τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια (θέλει μέχρι το 2030 να μην μπορεί να σκοτωθεί κανένας μέσα σε αυτοκίνητό της!), με αποτέλεσμα και αυτό το Subaru να διαπρέπει σε κάθε τεστ οργανισμού που αξιολογεί την ασφάλεια παγκοσμίως.

Επιπρόσθετα δε, η Subaru μέσω του νέου Forester έχει προσθέσει πέντε νέες λειτουργίες στο «EyeSight», έχει αναβαθμίσει άλλες επτά και πλέον το σύστημα διαθέτει 15 και βάλε διαφορετικές λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένου ενός συστήματος έκτακτης στάσης που επιβραδύνει και σταματάει το αυτοκίνητο μόνο του, εάν ο οδηγός δεν ανταποκρίνεται!

Αυτός (σ.σ. οδηγός) έχει μπροστά του δύο αναλογικά όργανα (ευτυχώς) για τα χιλιόμετρα και τις στροφές του κινητήρα, με μια οθόνη πολλαπλών λειτουργιών ανάμεσά τους, η οποία προσαρμόζεται από τα χειριστήρια στο τιμόνι. Αυτά είναι επίσης αλλαγμένα, με σκοπό να παρέχουν βελτιωμένη λειτουργικότητα κατά την οδήγηση και φυσικά αυξημένη εργονομία.

Από άποψη χώρων και πρακτικότητας τώρα, το πλάτος του αυτοκινήτου είναι κατά 15 χλστ. αυξημένο, με αποτέλεσμα να έχουμε μεγαλύτερη απόσταση μεταξύ οδηγού και συνοδηγού, καθώς και αυξημένη ευρυχωρία για τους πίσω επιβάτες και τις αποσκευές.

Στην «πράξη», οδηγός και συνοδηγός έχουν άφθονο χώρο τόσο για το κεφάλι και τα πόδια τους, όσο και μεταξύ τους, ενώ πίσω κάθονται ακόμα και σταυροπόδι δύο επιβάτες στα άκρα και ένας με υποχωρήσεις στη μέση (λόγω υψηλού τούνελ μετάδοσης), όταν όλοι τους απολαμβάνουν τα νέα καθίσματα της εταιρείας, που σχεδιάστηκαν με γνώμονα την αυξημένη άνεση και τις περιορισμένες ταλαντώσεις του σώματος.

Όσο αφορά στον χώρο αποσκευών, έχει αυξηθεί το άνοιγμα της πίσω πόρτας (ανοίγει ψηλότερα απ’ ότι πριν) κατά 30 χλστ., έχουν τοποθετηθεί οκτώ (!) σημεία πρόσδεσης και πρίζα 12V, όταν η χωρητικότητα είναι 508 λίτρα με την πίσω σειρά καθισμάτων σε όρθια θέση και 1.731 λίτρα με την αναδίπλωση αυτής, με την τελευταία να γίνεται ακόμα και με διακόπτη από τον χώρο αποσκευών (σε ποσοστό 60/40).

 

Συνεχίζει ατμοσφαιρικά και υβριδικά…

Σχετικά με το κινητήριο σύνολο, η Subaru επιμένει με το υβριδικό σύστημα e-Boxer, το οποίο είναι η μοναδική επιλογή για το Forester στην Γηραιά Ήπειρο και παρόλο που παράγει μια κάπως περιορισμένη -για τις μέρες μας- ισχύ 136 ίππων, εξακολουθεί να συνοδεύεται από υβριδικό σύστημα που προσθέτει άλλους 16,7 ίππους και ένα συμμετρικό σύστημα τετρακίνησης, ενώ η ιαπωνική εταιρεία ισχυρίζεται ότι είναι πιο εκλεπτυσμένο και με καλύτερη απόκριση απ’ ότι πριν…

Ο ισχυρισμός της αυτός προκύπτει από την βελτίωση που έκανε στο αυτόματο CVT κιβώτιο (Lineartronic για την Subaru), το οποίο λόγω του νέου λογισμικού είναι πολύ πιο αθόρυβο και ομαλό σε σχέση με πριν, ενώ εξασφαλίζει και καλύτερες επιδόσεις σε επίπεδο οικονομίας καυσίμου.

Στην πράξη -και μετά από σχεδόν 330 χιλιόμετρα που διανύσαμε με το αυτοκίνητο κατά την παρουσίαση- διαπιστώσαμε ότι όντως είναι κάπως πιο ήσυχο σε σχέση με τα αντίστοιχα CVT του παρελθόντος και πλέον μόνο στις απότομες -και συνεχόμενες- επιταχύνσεις περνάει το χαρακτηριστικό βουητό στην καμπίνα.

Ταυτόχρονα -και παρά την χαμηλή ιπποδύναμη- η ρύθμιση του κιβωτίου βοηθάει τον υποτονικό κινητήρα του Forester να μη δείχνει νωχελικός για τον όγκο και το βάρος του αυτοκινήτου (1.693 κιλά), χωρίς ωστόσο να ενδείκνυται για συγκινήσεις. Απλά με αξιοπρέπεια…

Πέρα όμως του κινητήρα και του κιβωτίου, η οδηγική εμπειρία ήταν πάντα το «ατού» του Forester και η νέα γενιά δείχνει να πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα, αφού οι περισσότερες συγκολλήσεις και η αυξημένη ακαμψία των σημείων στερέωσης της ανάρτησης έχουν αυξήσει κατά 10% την συνολική ακαμψία και έχουν προσδώσει μια πιο στιβαρή οδηγική συμπεριφορά στο ιαπωνικό μοντέλο.

Είναι, εν κατακλείδι, πολύ καλύτερο οδηγικά από το απερχόμενο Forester, αφού τόσο στο επαρχιακό δίκτυο όσο και στους πατημένους χωματόδρομους καταφέρνει να παρουσιάζει έναν ομοιογενή χαρακτήρα, απορροφώντας οποιαδήποτε λακκούβα, εξόγκωμα ή ό,τι άλλο διαταράσσει την ηρεμία του δρόμου με ανωτερότητα, παρέχοντας έτσι αυξημένο το αίσθημα άνεσης και ασφάλειας στον οδηγό του.

Αυτός, θα εκτιμήσει συγχρόνως και την αμεσότητα του τιμονιού, το οποίο χάρη στην ηλεκτρική κρεμαγιέρα διπλού πηνίου προσφέρει μια άμεση και φυσική αίσθηση διεύθυνσης, χωρίς να χάνει σε σπορ αίσθηση.

Επί προσωπικού και με πρόσφατη την εμπειρία μου με το μικρότερο Crosstrek, το τιμόνι του νέου Forester είναι το καλύτερο που έχω συναντήσει σε μοντέλο της Subaru τα τελευταία χρόνια και αν δεν ήταν τόσο υπερβολική η εμπλοκή της υποβοήθησης θα «μιλούσαμε» για το απόλυτο. Βέβαια, η αυξημένη υποβοήθηση θα αγαπηθεί ιδιαίτερα από όσους -ή κυρίως όσες- χρησιμοποιήσουν το νέο Forester και για τις καθημερινές τους μετακινήσεις ή σε συνθήκες ελιγμών εκτός δρόμου…

Εκεί (σ.σ. εκτός δρόμου) το Forester δείχνει ευθαρσώς την ανωτερότητά του. Η αύξηση του μήκους κατά 30 χλστ. (4.670 χλστ. συνολικά) σε συνδυασμό με τη διατήρηση του μεταξονίου (2.670 χλστ.) έχουν διαμορφώσει τις γωνίες προσέγγισης, ράμπας και αναχώρησης, σε 20,4ο, 20,9ο και 25,7ο αντίστοιχα, όταν η απόσταση από το έδαφος βρίσκεται στα 22 εκ.!

Αυτά σε συνδυασμό με τη συμμετρική τετρακίνηση και το X-Mode της Subaru με τα Snow/Dirt, Normal και Deep Snow/Mud, κάνουν το ιαπωνικό SUV ικανό να ξεπερνάει κάθε εμπόδιο, ενώ χάρη στη λειτουργία της αυτόματης κατάβασης-ανάβασης (πλέον λειτουργεί και στην όπισθεν) πρακτικά αδύνατο να κολλήσει κάπου, ακόμα και αν οι συνθήκες ξεπερνούν τις δυνατότητες του οδηγού.

Έτσι, για να «επιτευχθούν τα χειρότερα» θα πρέπει είτε ο οδηγός να έχει κάνει λάθος επιλογή ελαστικών, είτε να αψηφίσει τη φυσική, αφού οι δυνατότητες του αυτοκινήτου στην εκτός δρόμου χρήση είναι αρκετά υψηλότερες από τις προσδοκίες του μέσου οδηγού.

Αποσκοπώντας στην εξωστρέφεια…

Το Forester πάντα αποτελούσε την «ειδική επιλογή» της κατηγορίας, που κατάφερνε να προσελκύει με μοναδικό τρόπο όσους ήθελαν ένα καθεαυτού όχημα ελευθέρου χρόνου, όντας ικανό να πηγαίνει παντού με ασφάλεια και να μπορεί να καλύψει ανάγκες που ελάχιστα αυτοκίνητα μπορούσαν.

Αυτό συνεχίζεται και στη νέα γενιά, αφού είναι και πάλι εξαιρετικό στην εκτός δρόμου χρήση, έχει αυξημένη ελκτική ικανότητα (1870 κιλά με φρένα / 750 χωρίς), αξιοσημείωτη πρακτικότητα και υποδειγματική ασφάλεια, ενώ πλέον έχει γίνει ομορφότερο και αισθητά καλύτερο οδηγικά, αποσκοπώντας στην εξωστρέφεια που θα το κάνει δημοφιλές και σ’ ένα νέο κοινό…

Αυτό (σ.σ. κοινό), μπορεί πλέον να το συμπεριλάβει στις επιλογές του, αφού πέρα από το γεγονός ότι έχει βελτιωθεί σε αρκετούς τομείς, διατίθεται πλέον και σε λογικές τιμές για την φύση της κατασκευής. Αυτές ξεκινούν από τις 45.920 ευρώ για την πρώτη έκδοση Free και καταλήγουν μέχρι τις 54.250 ευρώ για την έκδοση Premium, με κάθε έκδοση να είναι υπερ-πλούσια και να συνοδεύεται από την 8ετή εγγύηση της εταιρείας με τα απεριόριστα χιλιόμετρα!

Όσοι λοιπόν έχουν αυξημένες οικογενειακές ανάγκες και αναζητούν ένα σύγχρονο και γνήσιο όχημα ελευθέρου χρόνου, να τους ενημερώσουμε ότι το νέο Forester βρίσκεται πλέον στην Ελλάδα και αξίζει να είναι στη λίστα των επιλογών τους.

Για τους πιο «ψαγμένους», οι παραπάνω αράδες περιττές!

Αφού ήδη βρίσκεται και πάλι στην πρώτη θέση της αντίστοιχης λίστας. Και όχι άδικα…

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΜΠΟΥΚΗΣ

Υ.Γ: Λόγω της σύντομης συμβίωσής μας δεν καταφέραμε να μετρήσουμε καταναλώσεις – αυτονομία, κτλ., «πράγματα» για τα οποία επιφυλασσόμαστε, όταν θα φτάσει το αυτοκίνητο για μια πλήρη δοκιμή στα χέρια μας.

Περισσότερες φωτογραφίες:

Εγγραφείτε στο newsletter μας...
…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!