full screen background image
Search
Δευτέρα 17 Δεκέμβριος 2018
  • :
  • :

Οδηγούμε το νέο Volkswagen Touareg…

Ναυαρχίδα!

Η Volkswagen, 16 χρόνια μετά από την παρουσίαση της πρώτης γενιάς του Touareg, λανσάρει τη νέα τρίτη -πλέον- γενιά του πολυτελούς SUV, που αναβαθμίστηκε συνολικά, μεγάλωσε σε διαστάσεις και «φορτώθηκε» με όλη τη σύγχρονη τεχνολογία που έχει να επιδείξει σήμερα το γκρουπ, με σκοπό να αποτελέσει τη ναυαρχίδα στη γκάμα της γερμανικής εταιρείας.

Η αρχή…

…έγινε το 2002 όταν η Volkswagen, που τότε ήταν υπό την καθοδήγηση του Ferdinand Piëch, αποφάσισε να κατασκευάσει ένα πολυτελές SUV με αυξημένες εκτός δρόμου δυνατότητες.

Εγχείρημα που όπως αποδείχθηκε στην πορεία πέτυχε καθώς το γερμανικό μοντέλο με τις προηγούμενες δύο γενιές κατάφερε να πουλήσει περισσότερα από 1 εκατ. αυτοκίνητα παγκοσμίως, ενώ η πλατφόρμα του (η PL71) χρησιμοποιήθηκε για την κατασκευή τόσο της -χρονολογικά κοντινής- Porsche Cayenne, όσο και του Audi Q7 το 2005.

Στο σήμερα, η τρίτη γενιά του Touareg βασίζεται σε μια εξελιγμένη εκδοχή της MLB (η πλατφόρμα που χτίζονται επάνω της όλα τα μεγάλα μοντέλα του γκρουπ), η οποία έχει επιτρέψει τη ριζική αναβάθμιση του μοντέλου, αλλά και τη μεταβολή των διαστάσεων.

Αναφορικά με το τελευταίο, το νέο Touareg είναι κατά 7,7 εκατοστά μεγαλύτερο σε μήκος (4.878 χλστ.) και 4,4 εκατοστά σε πλάτος (1.984 χλστ.), την ώρα που το ύψος μειώθηκε κατά 7 χλστ.

Μείωση επίσης δέχθηκε και το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου κατά 106 κιλά, χάρη στην ευρεία χρήση αλουμινίου και ελαφρού κράματος ατσαλιού στο πλαίσιο, με αποτέλεσμα πλέον να βρίσκεται κάτω από το άτυπο όριο των δύο τόνων (1.995 κιλά).

Κύρος και επιβολή!

Βλέποντας το νέο Touareg από κοντά μία λέξη σου έρχεται στο μυαλό, «Κύρος».

Σε αυτό συντελεί τόσο η πληθωρική μάσκα με τις μεγάλες οριζόντιες γραμμές, όσο και το αυξημένο πλάτος, με την παράσταση όμως να κλέβουν τα μεγάλα φώτα LED.

Εδώ πρέπει να αναφέρουμε ότι μιλάμε για ότι πιο προχωρημένο υπάρχει αυτή τη στιγμή στην αυτοκινητοβιομηχανία και το κάθε φωτιστικό σώμα περιλαμβάνει 128 (!) λάμπες LED, ώστε να μπορεί να παρέχει πλήρη φωτισμό σε κάθε σημείο του οπτικού πεδίου του οδηγού.

Παράλληλα, σε συνεργασία με μια θερμική κάμερα υπερύθρων που αναγνωρίζει κάθε ζωντανό οργανισμό και ενημερώνει τον οδηγό μέσω του ψηφιακού πίνακα οργάνων, τα φώτα ανάβουν στιγμιαία ώστε να προειδοποιήσουν τους ανθρώπους που βρίσκονται στην περιοχή κινδύνου και να βοηθήσουν τον οδηγό στον εντοπισμό τους.

Το πίσω μέρος τώρα, χαρακτηρίζεται από το ευμέγεθες όνομα του μοντέλου στο κέντρο της πέμπτης θύρας, τα -επίσης- LED φωτιστικά σώματα στα άκρα και τους φουσκωμένους θόλους των πίσω τροχών, που ολοκληρώνουν το πληθωρικό παρουσιαστικό.

Η απόλυτη ψηφιοποίηση!

Αναμφισβήτητα, τη μεγαλύτερη εντύπωση εσωτερικά προκαλούν οι οθόνες, που θυμίζουν σε μέγεθος τις τηλεοράσεις που είχες μέχρι πριν λίγα χρόνια στο σπίτι σου!

Και όχι άδικα αφού για την κεντρική οθόνη στο ταμπλό (που είναι και στραμμένη προς τον οδηγό) έχουμε τεχνολογία αφής και διάσταση 15 ιντσών (με ανάλυση 1920×1020 pixels) και αντί του πίνακα οργάνων μία άλλη οθόνη 12 ιντσών, που όταν είναι σβηστές δίνουν την αίσθηση μιας ενιαίας επιφάνειας προβολής.

Από τη μεγάλη γίνονται πλέον όλες οι ρυθμίσεις του αυτοκινήτου αφού έχουν καταργηθεί οι περισσότεροι διακόπτες από την κονσόλα και έχουν παραμείνει μόνο 4-5 που αφορούν τη λειτουργία του τετραζωνικού κλιματισμού και των λειτουργιών θέρμανσης, μασάζ και αερισμού των καθισμάτων, ενώ στη δεύτερη, αυτή του ψηφιακού πίνακα οργάνων, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα παραμετροποίησης σύμφωνα με τις επιλογές του ώστε να βλέπει σε πρώτο χρόνο αυτά που τον ενδιαφέρουν περισσότερο και σε δεύτερο χρόνο, τις υπόλοιπες πληροφορίες που του διαθέτει το αυτοκίνητο.

Όσο για τα υλικά με τα οποία είναι επενδυμένο το εσωτερικό, αυτά είναι πολύ υψηλής ποιότητας και μόνο το κάτω μέρος του ταμπλό είναι επενδυμένο με κάπως πιο σκληρά πλαστικά, ενώ η συναρμογή και η εργονομία είναι στο επιβαλλόμενο -από την τιμή αγοράς και την κατηγορία- υψηλό επίπεδο.

Σε αντίστοιχα υψηλό επίπεδο είναι και οι παρεχόμενοι χώροι, αφού με έναν ψηλό οδηγό στο τιμόνι, μπορεί να κάτσει άλλος ένας ψηλός πίσω του, τη στιγμή που δε θα στριμωχτεί αν χρειαστεί να καθίσουν ακόμα δύο μεγαλόσωμοι επιβάτες δίπλα του, ενώ κανένας τους δε θα κάνει περιορισμούς στις αποσκευές, μιας και ο χώρος μεταφοράς τους αγγίζει τα 810 λίτρα.

Τίποτα σε σειρά!

Ο λόγος για τα κινητήρια σύνολα που εξοπλίζουν το νέο Touareg καθώς στη λίστα των διαθέσιμων κινητήρων έχουμε σύνολα V6 και V8, είτε σε βενζινοκίνητες εκδοχές, είτε σε πετρελαιοκίνητες.

Αρχίζοντας από τους βενζινοκινητήρες, το νέο Touareg θα εφοδιάζεται αποκλειστικά με έναν τρίλιτρο V6 TSI απόδοσης 340 ίππων ισχύος με 450 Nm ροπής και λέμε «θα» εφοδιάζεται, καθώς θα είναι διαθέσιμος από το Φεβρουάριο του 2019 στη δική μας αγορά.

Συνεχίζοντας τώρα στους κινητήρες ντίζελ, εκεί έχουμε τρεις επιλογές με τις δύο πρώτες να είναι V6 3,0 λίτρων με ισχύ 231 ίππων και ροπή 500 Nm για τη μία και ισχύ 286 ίππων με 600 Nm ροπής για τη δεύτερη, ενώ στην κορυφή των πετρελαιοκινητήρων υπάρχει ένας V8 4,0 λίτρων που αποδίδει ισχύ 421 ίππων με ροπή 900 Nm (!) και θα είναι διαθέσιμος στην ελληνική αγορά -επίσης- από τον ερχόμενο Φεβρουάριο.

Όσο αφορά στη μετάδοση, όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται με ένα νέο 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο (Shift by wire) και με το σύστημα τετρακίνησης 4 Motion που μπορεί να μεταφέρει στιγμιαία το 70% της ροπής στον εμπρός άξονα ή το 80% στον πίσω.

Για τον τομέα των αναρτήσεων τώρα, έχουμε σύστημα πολλαπλών συνδέσμων τόσο εμπρός, όσο και πίσω, την ώρα που συναντούμε και ένα ιδιαίτερο σύστημα ενεργής τετραδιεύθυνσης. Και λέμε ιδιαίτερο, καθώς σε ταχύτητες μέχρι τα 37 χλμ./ώρα οι πίσω τροχοί στρίβουν αντίθετα από τους εμπρός για ευέλικτους χειρισμούς μέσα στην πόλη, ενώ σε ταχύτητες άνω των 37 χλμ./ώρα οι πίσω τροχοί στρίβουν με την ίδια φορά με τους εμπρός για μεγαλύτερη σταθερότητα.

Σύντομη αλλά ουσιαστική…

…ήταν η πρώτη οδηγική εμπειρία μας επί ελληνικού εδάφους -και δη Σαλονικιώτικου- με το νέο Touareg, καθώς η δημοσιογραφική παρουσίασή του έλαβε χώρα στην πόλη μας, όπου και διανύσαμε τα πρώτα μας χιλιόμετρα με το νέο μεγάλο SUV των Γερμανών.

Γνώριμα λοιπόν λημέρια που σε συνδυασμό με το ελεύθερο του προγράμματος, μας έδωσαν την ευκαιρία να κινηθούμε σε διάφορα είδη οδοστρώματος, αλλά σε περιορισμένο χρόνο.

Αυτό μπορεί να μην επιτρέπει να ζήσεις με το αυτοκίνητο ώστε να το «εμπεδώσεις», αλλά σίγουρα σου επιτρέπει να σχηματίσεις μια σύντομη αλλά ουσιαστική εικόνα.

Έτσι λοιπόν και εμείς, δίχως άσκοπα χασίματα χρόνου, προτιμήσαμε να οδηγήσουμε το νέο Touareg σε ανοιχτό δρόμο, σε επαρχιακό δίκτυο αλλά και λίγο off-road, όσο μας επέτρεπε ο χρόνος.

Στον ανοιχτό δρόμο, το μεγάλο SUV δείχνει να είναι στο στοιχείο του, αφού η ποιότητα κύλισης είναι υποδειγματική, η άνεση είναι επιπέδου business class, η ηχομόνωση δεν αφήνει το παραμικρό να εισχωρήσει στην καμπίνα και η δύναμη είναι ικανή να κινήσει το ογκώδες SUV σε ταχύτητες πολύ επάνω από τα επιτρεπτά όρια (στη διάθεσή μας είχαμε τον κινητήρα 3.0 TDI με τους 286 ίππους).

Στο επαρχιακό δίκτυο τώρα, ο πληθωρικός κινητήρας κερδίζει και πάλι τις εντυπώσεις καθώς το Touareg επιταχύνει με ρυθμό καυτού χάτσμπακ (6,1 δευτερόλεπτα για το 0-100 είναι αυτά), αλλά η προτεραιότητα της ανάρτησης στην άνεση αφήνει σε δεύτερο χρόνο τις κλίσεις, που αυξάνονται όταν ανέβει ο ρυθμός, αλλά όχι σε ανεπιθύμητα επίπεδα.

Τέλος, στα off-road κομμάτια, το Touareg δείχνει να παραμένει πιστό στις αξίες του παρελθόντος, που το ξεχώρισαν σε σχέση με τον ανταγωνισμό λόγω των αυξημένων δυνατοτήτων για κίνηση εκτός δρόμου, ενώ πλέον με τα πέντε διαθέσιμα προφίλ οδήγησης (Snow, Off-road Auto, Sand, Gravel και Off-road expert) και το προαιρετικό πακέτο off-road που περιλαμβάνει μεγαλύτερο ρεζερβουάρ (από 75 σε 90 λίτρα), ειδικές ποδιές και ρυθμιζόμενη αερανάρτηση που μπορεί να αυξήσει την απόσταση από το έδαφος μέχρι και 7 εκ., το Touareg γίνεται η ιδανική επιλογή για όσους σκοπεύουν να κινηθούν και εκτός της πεπατημένης με ένα πολυτελές SUV.

Με άνεση, τεχνολογία και εκτός δρόμου δυνατότητες!

Αναμφίβολα, η κατηγορία των πολυτελών SUV δεν είναι μια εύκολη υπόθεση για τις αυτοκινητοβιομηχανίες καθώς εκτός από τον πολύ σκληρό ανταγωνισμό, απευθύνονται και σε ένα κοινό με ιδιαίτερα μεγάλες απαιτήσεις.

Όσο αφορά στον ανταγωνισμό, το νέο Touareg έχει απέναντί του τα «αδελφικά» Porsche Cayenne και Audi Q8, καθώς και τα Range Rover Velar, BMW X5 και Mercedes GLE, με τα τελευταία μάλιστα να έχουν ανανεωθεί πρόσφατα. Οπότε, όπως αντιλαμβάνεται κανείς και με δεδομένο ότι η αρχική τιμή του είναι σχεδόν 80.000 ευρώ (77.700 για την ακρίβεια) θα έχει δύσκολο δρόμο να διαβεί…

Βέβαια, συνοδοιπόρο σε αυτό το δρόμο έχει την άνεση, την τεχνολογία και τις εκτός δρόμου δυνατότητες που δεν έχουν οι υπόλοιποι ανταγωνιστές του…

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                          3.0 V6 TDI     3.0 V6 TDI

Καύσιμο                                      Πετρέλαιο       Πετρέλαιο

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                    2.967                2.967

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)         231/4000        286/4000

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)            500/2250        600/2250

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                        Πολλαπλών συνδέσμων

Πίσω                                            Πολλαπλών συνδέσμων

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                         Στους τέσσερις τροχούς

Κιβώτιο                                         Αυτόματο 8 σχέσεων

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)     4878x1984x1702

Μεταξόνιο(χλστ.)                                     2894

Βάρος(κιλά)                                 1995                 1995

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                      810

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)               7,5                    6,1

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)      218                   238

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή         6,6                   6,6

Εκπομπή CO2                                173                  173

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                      77.700           84.000

Περισσότερες φωτογραφίες: