full screen background image
Search
Παρασκευή 19 Ιούλιος 2019
  • :
  • :

Οδηγούμε το Yamaha Niken…

My style rocks!

Φτάνει να οδηγήσεις μόνο λίγα μέτρα πάνω σε ένα Niken και γίνεσαι αυτόματα μια διασημότητα με ένα έτοιμο κοινό…

Όπως και στην ομότιτλη σειρά της τηλεόρασης, μια ασυνήθιστη και απόλυτα μοδάτη περιβολή αρκεί για να σε τοποθετήσει στο κέντρο της προσοχής…

Παντού όλοι σε κοιτάζουν, παιδάκια σε χαιρετάνε, οι άλλοι μοτοσυκλετιστές σου κάνουν νοήματα και οι πεζοί σε χαζεύουν χαμογελώντας.

Μια βόλτα με μια τόσο ιδιαίτερη μοτοσυκλέτα, δεν μπορεί παρά να σου φτιάξει τη μέρα. Ωστόσο, από την ιδιαιτερότητά της αυτή, πηγάζει και η μεγαλύτερη διχογνωμία που μπόρεσε ποτέ να προκύψει στη μοτοσυκλετιστική κοινότητα…

Αντίθετα με την πεποίθηση πολλών, το Niken δεν πρόκειται για ένα όχημα που απευθύνεται σε όσους δεν ξέρουν να οδηγούν μοτοσυκλέτα, ή δεν έχουν ισορροπία. Άλλωστε, η ευστάθειά του μοιάζει περισσότερο με μιας συμβατικής μοτοσυκλέτας και θα πέσει όταν είναι σε στάση αν δεν χρησιμοποιήσετε τα πόδια ή τον πλαγιοστάτη σας.

Επιπλέον, δεν αποτελεί μια μοτοσυκλέτα για την ένταξη των οδηγών αυτοκινήτων στο μοτοσυκλετισμό, μιας και το μετατρόχιο εμπρός είναι ιδιαίτερα στενό και δεν επιτρέπεται να την οδηγήσετε με δίπλωμα αυτοκινήτου.

Έχοντας κάνει το ντεμπούτο του στο τέλος της περασμένης χρονιάς, έφτασε η ώρα για το νέο LMW της Yamaha (Leaning Multi Wheeler) -λαϊκιστί, το τρίκυκλο με ικανότητα πλαγιάσματος- να κάνει την επίσημη εμφάνισή του στη χώρα μας, όπου και βρήκαμε την ευκαιρία για μια πρώτη γνωριμία μαζί του σε οικείο περιβάλλον πέριξ της Θεσσαλονίκης.

Ποιοτικό όσο και εντυπωσιακό

Η ποιότητα κατασκευής του Niken είναι πολύ καλή και η μηχανική που κρύβεται πίσω από τη λειτουργία του μπροστινού συστήματος είναι εκπληκτική.

Στην πραγματικότητα, είναι κρίμα που δεν μπορεί κανείς να δει όλη αυτή τη διάταξη να δουλεύει, καθώς είναι κρυμμένη πίσω από το φέρινγκ της μοτοσυκλέτας.

Κατά τα λοιπά, το Niken είναι εφοδιασμένο με πληθώρα ποιοτικών εξαρτημάτων, όπως οι διακόπτες στις λαβές, που επιτρέπουν την απρόσκοπτη εναλλαγή μεταξύ διαφόρων λειτουργιών στην κεντρική οθόνη, καθώς επίσης και η ποιοτική και άνετη σέλα που μπορεί να φιλοξενήσει δύο αναβάτες χωρίς παράπονα.

Τέλος, η προστασία που προσφέρει ο ανεμοθώρακας είναι ικανοποιητική, καλύπτοντας αρκετά έναν μετρίου αναστήματος αναβάτη μέχρι και τα 140 χλμ./ώρα.

Ευχάριστος κινητήρας με ομαλή λειτουργία

Από πλευράς κινητήρα μείναμε ιδιαίτερα ευχαριστημένοι, καθώς με το γύρισμα του γριπ του γκαζιού, η απόκριση είναι ομαλή και με παραπάνω δύναμη από όση περιμένεις.

Σε σύγκριση με τις άλλες μοτοσυκλέτες της εταιρείας που εφοδιάζονται με τον ίδιο τρικύλινδρο κινητήρα των 847 κ.εκ., απόδοσης 115 ίππων ισχύος, το Niken διαθέτει στροφαλοφόρο άξονα με κατά 18% αυξημένη αδράνεια, καθώς επίσης και διαφοροποιημένη χαρτογράφηση. Αυτό αρκεί για να βελτιώσει το χαρακτήρα της νέας τρίτροχης μοτοσυκλέτας, ανεβάζοντας στροφές με σταθερό ρυθμό, χωρίς ξεσπάσματα, αλλά θα προτιμούσαμε η απόκριση να είναι κάπως πιο άμεση, ιδιαίτερα στις μεγάλες σχέσεις μετάδοσης.

Σε συνδυασμό όμως και με το κιβώτιο ταχυτήτων, το αποτέλεσμα είναι ομοιόμορφο και ικανοποιητικό, αναβαθμίζοντας το χαρακτήρα του Niken στην πρώτη του γνωριμία με το μοτοσυκλετιστικό κοινό. Σαφώς στο μέλλον περιμένουμε να δούμε βελτιώσεις σε αυτόν τον τομέα…

Οδηγώντας γρήγορα…

Μόλις γυρίσαμε το κλειδί, μικρές μόνο λεπτομέρειες έδειξαν ότι η μοτοσυκλέτα έχει δύο μπροστινούς τροχούς. Μέχρι τα πρώτα 10 χλμ./ώρα υπάρχει λίγο παραπάνω ταλάντωση από το κανονικό, κάτι λογικό αν σκεφτείς τον όγκο του μπροστινού συστήματος, όπου όλα (ζάντες, ελαστικά, σωληνάκια κλπ.) είναι διπλά, άρα αυξάνουν και το βάρος.

Όταν όμως αυξήθηκε η ταχύτητα, οδηγώντας σε δρόμο με «ανοιχτές» στροφές που επέτρεπε αύξηση στην ταχύτητα, μείναμε έκπληκτοι από τις ικανότητες της νέας αυτής μοτοσυκλέτας, καθώς η σταθερότητα που χαρίζει είναι έως και πρωτόγνωρη.

Το γυροσκοπικό φαινόμενο που προκύπτει από το δίδυμο των εμπρός τροχών ελαχιστοποιεί την προσπάθεια στριψίματος και το Niken τοποθετείται εκεί ακριβώς που πρέπει μόνο με… τη σκέψη!

Σε δρόμους που δεν απαιτούν ξαφνικές αλλαγές κατεύθυνσης εμφανίζει ουδετερότητα και ακρίβεια που ξεπερνά τις προσδοκίες και σε κάνει να ξεχνάς ότι έχει τρεις τροχούς.

Ακόμα και σε μεγάλες κλίσεις -έως και 45 μοίρες- η μοτοσυκλέτα παραμένει ακλόνητη και μπορείς να… ξύσεις μαρσπιέ ή και τις μπότες σου χωρίς να φοβάσαι καθόλου. Άλλωστε η ίδια η Yamaha διαφημίζει κλίσεις έως και 50 μοιρών για το νέο Niken.

Σε αυτές τις συνθήκες, η λειτουργία της ανάρτησης είναι υποδειγματική, απορροφώντας τις ανωμαλίες του δρόμου και πληροφορώντας άψογα τον αναβάτη μέσω του τιμονιού.

…και οδηγώντας αργά

Δυστυχώς, τα πράγματα αλλάζουν λίγο καθώς η διαδρομή γίνεται πιο «σφιχτή», με μειωμένο ρυθμό και απότομες στροφές. Τα προβλήματα ξεκινούν όταν αυξάνονται οι απαιτήσεις από τα φρένα. Η Yamaha επέλεξε τροχούς 15 ιντσών, με στόχο να κάνει το Niken πιο ευκίνητο, αλλά ως αποτέλεσμα οι δίσκοι των φρένων είναι μικροί (265 χλστ.) μη μπορώντας να προσφέρουν την απαραίτητη δύναμη για απανωτά και απαιτητικά φρεναρίσματα σε δύσκολα κομμάτια του δρόμου.

Το αποτέλεσμα είναι να υπάρχει μικρότερο «δάγκωμα» από μια «κανονική» και θα πρέπει να εφαρμόζεται μεγαλύτερη πίεση στο μοχλό του φρένου για να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα.

Σε ανηφορική διαδρομή με ταχύτητα 70-80 χλμ./ώρα, σε μέτριας ποιότητας οδόστρωμα, η πρόσφυση είναι απόλυτα ικανοποιητική και δεν τρομάζει πουθενά, ωστόσο το θέμα στρίψιμο παραμένει πρόβλημα.

Σε σχέση πάντα με μια συμβατική μοτοσυκλέτα, αποδείχθηκε πιο δύσκολο να κατευθύνουμε το Niken με ακρίβεια και χρειάστηκε παραπάνω δύναμη στις λαβές του τιμονιού για να αντισταθμίσουμε τα πράγματα.

Επιπλέον, στις εξόδους των στροφών, παρά το γεγονός ότι το μπροστινό ακολουθούσε πιστά τις εντολές μας, το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτα έδειχνε κάπως άστατο, χωρίς όμως να τρομάζει. Αλλά αν το δούμε από τη σκοπιά της φυσικής γίνεται λογικό: με τόσο μεγάλο βάρος μπροστά, η Yamaha έχει μετακινήσει τον αναβάτη προς τα πίσω για να φέρει ισορροπία στο σύνολο. Και όταν αυτός ο αναβάτης μετακινείται προς τα εμπρός για βάλει επιπλέον δύναμη στο τιμόνι και να οδηγήσει με μεγαλύτερη ακρίβεια, αναπόφευκτα μειώνει το βάρος στο πίσω μέρος.

Κάτι νέο στην αγορά

Ομολογουμένως, το Niken είναι κάτι εντελώς νέο στον κόσμο της μοτοσυκλέτας και μένει να δούμε πως θα ανταποκριθεί σε αυτό η ίδια η αγορά.

Σε μια προσπάθεια να προσφέρει κάτι καινούριο και να αναβαθμίσει τον… ενθουσιασμό με τον οποίο κάποιος καβαλά τη μοτοσυκλέτα του, η Yamaha δημιούργησε το Niken, προσφέροντας πρώτα από όλα μια μοναδική εμφάνιση σε συνδυασμό με μια νέα νοοτροπία στην οδήγηση μοτοσυκλέτας.

Φυσικά, με τα 15.900 ευρώ που κοστίζει μπορεί κανείς να αγοράσει μια συμβατική μοτοσυκλέτα με υπερπλήρη εξοπλισμό και μεγαλύτερες δυνατότητες, ωστόσο θα χάσει αυτό το κάτι που είδαμε στην πρώτη μας γνωριμία με το νέο Niken…

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΤΖΕΡΤΖΕΒΕΛΗΣ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος                  Τρικύλινδρος, Τετράχρονος, Υγρόψυκτος, Τετραβάλβιδος

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                     847

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                         115/10000

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                             87,5/8500

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                      Διπλό ανεστραμμένο πιρούνι

Πίσω                                                Ανάρτηση με μοχλικό

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)          2150x885x1250

Μεταξόνιο(χλστ.)                                         1510

Απόσταση από το έδαφος(χλστ.)              150

Ύψος σέλας(χλστ.)                                       820

Βάρος(κιλά)                                                  263

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                              4,0

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                      Δ.Α

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)

Kατασκευαστή                                             5,5

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                      15.900

Περισσότερες φωτογραφίες: