full screen background image
Search
Τρίτη 18 Σεπτέμβριος 2018
  • :
  • :

Συγκρίνουμε: Peugeot 3008 1.6 BlueHDi – Renault Kadjar 1.5 dCi

Επιδημία!

Ίσως είναι η καλύτερη λέξη που μπορεί να χαρακτηρίσει την τάση των τελευταίων ετών στον αυτοκινητιστικό χάρτη για την αστείρευτη εισαγωγή όλο και περισσότερων εργοστασίων στην πλέον δημοφιλή κατηγορία των SUV.

Η αρχή έγινε από την Toyota (εν έτει 1994) με το RAV4 και με την πάροδο του χρόνου μπήκαν στο χορό όλα τα εργοστάσια μαζικής παραγωγής, που σέβονται τόσο το μέγεθός τους, όσο και τη νέα ανάγκη του κοινού για αγορά τέτοιων οχημάτων, με κατ’ επέκταση να βλέπουν και τα ταμεία τους να γεμίζουν.

Αναμενόμενο λοιπόν να δίνουν το παρών στην όλο και αναπτυσσόμενη -παγκοσμίως- κατηγορία των SUV και οι δύο μεγάλες εταιρείες με την ίδια υπηκοότητα, αλλά με εντελώς διαφορετική προσέγγιση.

Η μεν Renault, παρόλο που προηγήθηκε πριν κάποια χρόνια το μικρό SUV της, το Captur, έφτασε πλέον η στιγμή για να πάρει την πρωτοβουλία για κατασκευή ενός μεγάλου SUV, που θα μπορεί να κοιτάει στα μάτια τον εξαντλητικό ανταγωνισμό της κατηγορίας.

Στη δε Peugeot τώρα, φαίνεται πως οι Γάλλοι «την είδαν αλλιώς» και άφησαν στο παρελθόν ότι έχει σχέση με το προηγούμενο 3008, κατασκευάζοντας ένα νέο μοντέλο με μόνο συνδετικό κρίκο με το παρελθόν το όνομα και μια εντελώς νέα φιλοσοφία.

Στη μάχη των εντυπώσεων!

Αναμφισβήτητα, ένας σημαντικός -και για κάποιους ο σημαντικότερος- παράγοντας για να κερδίσει το εκάστοτε μοντέλο τόσο τις εντυπώσεις, όσο και την αγάπη, είναι η εμφάνιση.

Βλέπετε, η σχέση μεταξύ ανθρώπων και μηχανών αποτελούσε πάντα μια σχέση πάθους, καθώς κανένας δεν μπορεί να χαρεί αυτό που οδηγεί αν πρώτα δεν το ερωτευτεί…

Εξάλλου, πάντα μετράει η πρώτη εντύπωση, που στην προκειμένη περίπτωση κερδίζεται από το 3008.

Η εξωτερική του σχεδίαση αν μη τι άλλο εντυπωσιάζει και δείχνει την πρόθεση των Γάλλων για την υπέρβαση.

Δεν μοιάζει με κανένα άλλο όχημα της κατηγορίας, την ώρα που υιοθετεί τα βασικά γνωρίσματα της μάρκας, αλλά σε μια μοντέρνα εκδοχή.

Σίγουρα σε αυτό παίζει το ρόλο του και η μεγάλη προβολή που πήρε το μοντέλο μετά τις επιτυχίες του στο Ράλλυ Ντακάρ, ωστόσο πέρα από αυτό έχει και τις λεπτομέρειες για να κάνει τη διαφορά.

Σε αυτές τις λεπτομέρειες, δεν μπορούμε να μην ξεχωρίσουμε την ογκώδη και εντυπωσιακή μάσκα, τις δυναμικές καμπύλες, τα νεύρα στο καπό, τις ενσωματωμένες ράγες οροφής, την «αιωρούμενη» σκεπή και φυσικά τα πίσω φώτα που είναι σχεδιασμένα με γνώμονα τις νυχιές του λέοντα!

Στην αντίπερα όχθη, στο Kadjar, μπορεί να μην έχουμε κάποια σχεδιαστική υπερβολή όπως στο 3008, αλλά έχουμε ένα ισορροπημένο σύνολο που χαρακτηρίζεται για την αρμονία και τη μοντέρνα εμφάνισή του.

Σε αυτό συντελούν τα τονισμένα τόξα των θυρών, η δυναμική μάσκα, το μαύρο κάτω μέρος των προφυλακτήρων (εμπρός και πίσω), τα φώτα ημέρας τύπου LED (στην έκδοση της δοκιμής), τα πρησμένα «καπούλια» και φυσικά το τεράστιο σήμα της εταιρείας στο εμπρός μέρος, συμβαδίζοντας με τη σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας.

Παράλληλα, η γενική σχεδίαση του Renault το κάνει να φαίνεται μεγαλύτερο από το Peugeot, χωρίς όμως κάτι τέτοιο να ισχύει και στην πραγματικότητα (βλ. πίνακα τεχνικών χαρακτηριστικών), ενώ μάλιστα, χάρη στην τέχνη που εφάρμοσαν οι άνθρωποι του σχεδιαστικού τμήματος της εταιρείας, δεν έχει καμία ομοιότητα με τα αδελφικά μοντέλα της Nissan (Qashqai και X-Trail), με τα οποία μοιράζεται και την ίδια πλατφόρμα.

Μόδα είναι θα περάσει…

…έλεγαν οι παλαιότεροι για ότι έχει σχέση με τη στιλιστική ενδυμασία.

Στον δικό μας μικρόκοσμο του αυτοκινήτου φαίνεται πως η μόδα ήρθε για να μείνει και να επιβάλλει τους δικούς της άτυπους κανόνες. Σίγουρα, ένας από αυτούς είναι και η εφαρμογή της τεχνολογίας στο αυτοκίνητο, με αποτέλεσμα να βλέπουμε όλο και περισσότερες εταιρείες αυτοκινήτων να δίνουν βάση στη συνδεσιμότητα αυτού με κάθε είδους τεχνολογική εφεύρεση.

Στην Peugeot το ονομάζουν i-cockpit και δείχνει πως θα είναι το εσωτερικό των αυτοκινήτων στο μέλλον, ενώ μία από τις κύριες παραμέτρους είναι και το σύστημα πολυμέσων που παρουσιάζεται μέσα από μία οθόνη αφής 8 ιντσών στην κορυφή του ταμπλό και μέσω αυτής γίνονται όλες οι βασικές λειτουργίες του οχήματος.

Στη Renault τώρα, έχουμε κάτι αντίστοιχο, που εδώ ονομάζεται “R-Link”, προβάλλεται σε μια οθόνη 7 ιντσών και –επίσης- μέσω αυτού γίνονται οι βασικές λειτουργίες του οχήματος, την ώρα μάλιστα που είναι γρηγορότερο και πιο εύχρηστο από ότι αυτό του Peugeot.

Βέβαια, το 3008 φαίνεται να μην αρέσκεται σε υποβιβασμούς και κατακτάει το χαμένο έδαφος χάρη στον πλήρη ψηφιακό πίνακα οργάνων (προβάλλει ότι επιθυμείς, αρκεί να συμβιβαστείς με την περιορισμένη ορατότητα λόγω της γραμμής του τιμονιού) και στη γενικότερη σχεδίαση του εσωτερικού, που σε κάνει να νιώθεις πρωταγωνιστής στην επόμενη ταινία Star Wars!

Παράλληλα, νιώθεις και μέλος της υψηλής κοινωνίας, αφού η ποιότητα των υλικών και η συναρμογή αυτών είναι υποδειγματική, με αποτέλεσμα πλέον το SUV της Peugeot να μην έχει να ζηλέψει τίποτα ακόμη και από τις πιο premium κατασκευές.

Στον αντίποδα το Kadjar, δείχνει την υπεροχή του στον τομέα της άνεσης, καθώς στο εσωτερικό του θα ταξιδέψουν με σχετική άνεση πέντε επιβάτες χάρη στα εξαιρετικά άνετα καθίσματα, αρκεί να συμβιβαστούν με τον σχετικά περιορισμένο χώρο αποσκευών (472 λίτρα) σε σχέση με του 3008 (591 λίτρα) που έχει και έναν από τους μεγαλύτερους χώρους αποσκευών της κατηγορίας.

Με κοινά χαρακτηριστικά!

Είναι και τα δύο δικίνητα με κινητήρες ντίζελ, τετρακύλινδρους σε σειρά, 8 βάλβιδους, τεχνολογίας Common rail με υπερτροφοδότηση και συνεργάζονται και οι δύο με μηχανικά κιβώτια έξι σχέσεων.

Στην περίπτωση του 3008 έχουμε τον 1.600άρη πετρελαιοκινητήρα της εταιρείας, που αποδίδει 120 ίππους στις 3.500 σ.α.λ., έχει διαθέσιμη ροπή 300 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. και καταναλώνει σύμφωνα με την εταιρεία 4,3 λίτρα/100χλμ. σε μεικτή χρήση.

Στην περίπτωση του Kadjar τώρα, έχουμε έναν 1.500άρη πετρελαιοκινητήρα που αποδίδει 110 ίππους στις 4.000 σ.α.λ., ροπή 260 Nm στις 1.750 σ.α.λ. και καταναλώνει κατά μέσο όρο 3,8 λίτρα/100χλμ. σύμφωνα με την εταιρεία.

Όσο αφορά τις δικές μας μετρήσεις, το 3008 κατά τη διάρκεια της συγκριτικής δοκιμής κατανάλωνε 7,2 λίτρα/100χλμ. σε μεικτή χρήση και το Kadjar 6,4 λίτρα/100χλμ. κατά μέσο όρο επίσης.

Αντίστοιχα διαφορές είδαμε και στο τομέα των επιδόσεων με το 3008 να υπερτερεί τόσο σε ρεπρίζ, όσο και επιταχύνσεις (βλ. πίνακα τεχνικών χαρακτηριστικών), κάτι που δικαιολογείται από την επιπλέον δύναμη, ροπή και φυσικά τα κυβικά.

Εντός, εκτός και επί τα αυτά!

Αναμφίβολα, ένας από τους παράγοντες που έκαναν τα SUV αγαπητά στο κοινό είναι και η δυνατότητα που προσφέρουν στους ιδιοκτήτες τους για μετακίνηση σε κάθε λογής τερέν, τηρουμένων των αναλογιών πάντα.

Εξάλλου, οι έρευνες έδειξαν ότι η πλειοψηφία αυτών τα χρησιμοποιεί για αστικές μετακινήσεις, κοντινές ή μακρινές αποδράσεις και χρήση σε κάποιες προσιτές εκτός δρόμου διαδρομές. Σα να λέμε λοιπόν ένα όχημα για όλα!

Στα πάντα όλα λοιπόν, το νέο Peugeot 3008 παρουσιάζει ένα οδηγικό προφίλ ικανό για να χαρίσει σχετικά άνετες μετακινήσεις σε επιβάτες και αποσκευές, ενώ χάρη στον λίγο πιο οδηγοκεντρικό προσανατολισμό του με την αρκετή δύναμη και την πληθωρική ροπή του κινητήρα, τη σφιχτότερη ρύθμιση της ανάρτησης και του ακριβέστερου συστήματος διεύθυνσης βρίσκεται σε θέση να χαρίσει και κάποιες -έστω μικρές- οδηγικές συγκινήσεις, την ώρα που θα αναγκάσει τους περαστικούς εντός πόλεως να αναρωτηθούν για το ποιο αυτοκίνητο είναι αυτό που πέρασε.

Το Kadjar από τη μεριά του, μπορεί να υστερεί λίγο σε επίπεδο δύναμης και επιδόσεων, να μην έχει εξίσου ακριβές σύστημα διεύθυνσης (ειδικά γύρω από την ευθεία) σαν του Peugeot, να παίρνει λίγο περισσότερες κλίσεις σε δρόμους με στροφές και να μην προκαλεί τόσο στο πέρασμά του, αλλά δείχνει την υπεροχή του στις αποδράσεις εκτός πόλεως χάρη στην χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και φυσικά στη μηδενική εισαγωγή θορύβων στην καμπίνα, με αποτέλεσμα να διαμορφώνεται μια εξαιρετικά ανεπτυγμένη ποιότητα κύλισης, κάνοντας το SUV της Renault υποδειγματικό στις μακρινές ασφαλτοστρωμένες διαδρομές.

Στις μη ασφαλτοστρωμένες τώρα, το πάνω χέρι έχει το Peugeot χάρη στα ελαστικά M+S της βασικής έκδοσης και κυρίως χάρη στο σύστημα Grip Control με τα πέντε προγράμματα λειτουργίας του (Normal, Snow, Mud, Sand, ESP OFF), που δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό να προσαρμόσει το αυτοκίνητο στις εκάστοτε οδηγικές συνθήκες.

Βέβαια, ας μην ξεχνάμε ότι το Kadjar διατίθεται και σε τετρακίνητες εκδόσεις (σε αντίθεση με το 3008) όπου εκεί τα πράγματα αλλάζουν άρδην και προφανώς δε τίθεται καν θέμα συζήτησης για το ποιο είναι καλύτερο στις εκτός δρόμου εξορμήσεις.

Εμφύλιος!

Και τα δύο έχουν την ίδια χώρα προέλευσης, ενώ ήρθαν για να μείνουν και να προσπαθήσουν -το καθένα με τον τρόπο του- να αποσπάσουν το δικό τους κομμάτι από την πολυπληθή και άκρως ανταγωνιστική κατηγορία των SUV.

Το τι θα πετύχουν μένει να το δείξει η ιστορία, ενώ εμείς μέχρι τότε μπορούμε να κρατήσουμε ένα συμπέρασμα, το οποίο επήλθε μετά την συμβίωση μιας εβδομάδας με το κάθε μοντέλο.

Το συμπέρασμα αυτό καταλήγει στο ότι το 3008 δείχνει το δρόμο για το πως θα είναι τα SUV οχήματα στο προσεχές μέλλον, ενώ καταφέρνει και κερδίζει τον εμφύλιο στις λεπτομέρειες, την ώρα που το Kadjar δείχνει πιο προσαρμοσμένο στην ελληνική πραγματικότητα χάρη στον χαρακτήρα της κατασκευής και στην τιμολογιακή πολιτική της εταιρείας.

Στεκούμενοι σε αυτό, να σημειώσουμε πως το νέο SUV της Renault ξεκινάει από τα 20.990 ευρώ με τον 1.500άρη dCi, ενώ το αντίστοιχο μοντέλο της Peugeot με τον 1.600άρη πετρελαιοκινητήρα από τα 26.400 ευρώ, όσα δηλαδή χρειάζεται περίπου να δαπανήσει κανείς για την αγορά μιας τετρακίνητης έκδοσης του Kadjar, που δυστυχώς δεν θα μπορέσει να βρει στην γκάμα του 3008, μιας και το τελευταίο διατίθεται αποκλειστικά με κίνηση στους δύο τροχούς.

PEUGEOT 3008 1.6 BlueHDi

ΥΠΕΡ: Εμφάνιση, Ποιότητα εσωτερικού, Τεχνολογία, Οδική συμπεριφορά, Φινέτσα, Εξοπλισμός, Χώρος αποσκευών, Επιδόσεις

ΚΑΤΑ: Τιμή, Απουσία τετρακίνητης έκδοσης, Μέγεθος τιμονιού, Ορατότητα προς τα πίσω

RENAULT KADJAR 1.5 dCi

ΥΠΕΡ: Τιμή, Κατανάλωση, Χώροι, Λειτουργία κινητήρα, Ποιότητα κύλισης

ΚΑΤΑ: Κλίσεις υπό πίεση, Ψηλό κατώφλι χώρου αποσκευών, Αίσθηση τιμονιού γύρω από την ευθεία

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ                                 PEUGEOT 3008                         RENAULT KADJAR

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                 1.6 BlueHDi                                    1.5 dCi

Καύσιμο                                                 Πετρέλαιο                                                   Πετρέλαιο

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                              1.560                                                             1.461

Κύλινδροι                                              4 σε σειρά                                                    4 σε σειρά

Βαλβίδες                                                        8                                                                    8

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                    120/3500                                                     110/4000

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                       300/1750                                                     260/1750

Θέση                                              Εμπρός, εγκάρσια                                        Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                    Άμ. ψεκασμός, υπερτροφοδότηση        Άμ. ψεκασμός, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                       1ΕΕΚ                                                            1ΕΕΚ

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                        75,0 x 88,3                                                   76,0 x 80,5

Σχέση συμπίεσης                                   17,0:1                                                             15,5:1

Κιλά/ίππο                                                  11,5                                                                12,9

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                          Γόνατα ΜακΦέρσον                                 Γόνατα ΜακΦέρσον

Πίσω                                             Ημιάκαμπτος άξονας                                Ημιάκαμπτος άξονας

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                  Αεριζόμενοι δίσκοι 304 χλστ.                  Αεριζόμενοι δίσκοι 296 χλστ.

Πίσω                                                Δίσκοι 268 χλστ.                                        Δίσκοι 290 χλστ.

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                              Κρεμαγιέρα                                                Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                       Ηλεκτρική                                                   Ηλεκτρική

Στροφές τιμονιού                                     2,9                                                                   3,1

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                  10,7                                                                 10,7

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                        Στους εμπρός τροχούς                               Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                       Μηχανικό 6 σχέσεων                                  Μηχανικό 6 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                               18×7,5J                                                          17×7,0J

Υλικό                                                     Αλουμίνιο                                                      Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών        Continental ContiCrossContact LX2       Continental ContiPremiumContact 5

Διάσταση ελαστικών                        225/55 R18                                                    215/60 R17

Ρεζέρβα                                        Εκτάκτου ανάγκης                                            Κιτ επισκευής

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ        

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)    4447x1906x1624                                          4449x1836x1613

Μεταξόνιο(χλστ.)                                   2675                                                                 2646

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                  1579                                                                  1556

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                      1587                                                                  1542

Βάρος(κιλά)                                            1375                                                                  1380

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                    591                                                                     472

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-60 χλμ./ώρα (δευτ.)                           4,5                                                                      5,1

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                        11,2                                                                    11,9

0-120 χλμ./ώρα (δευτ.)                        16,3                                                                   17,2

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                189                                                                    182

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                    4,3                                                                    3,8

Μέση τιμή δοκιμής                                7,2                                                                     6,4

Μέγιστη τιμή δοκιμής                          8,0                                                                     7,3

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                         6,4                                                                     4,8

Αυτονομία(χλμ.)                                    711                                                                     846

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                53                                                                      55

Εκπομπή CO2                                         111                                                                     99

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                               26.400                                                              20.990

Αυτοκίνητου δοκιμής                        31.500                                                               25.140

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής: