Ορίτζιναλ!
Σε μια εποχή που όλα «SUVοποιούνται» και εξηλεκτρίζονται, η Peugeot εκτός από τις λύσεις της μόδας (βλ. SUV ή coupe SUV, κτλ.), έχει στην γκάμα της και ένα αυθεντικό χάτσμπακ, που μάλιστα -πέρα των εξηλεκτρισμένων επιλογών- το διαθέτει και με «αγνούς» ορθόδοξους κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου. Έναν τέτοιον λοιπόν «φορούσε» και το κόκκινο 308 που δοκιμάσαμε πρόσφατα και μπορείτε να θαυμάσετε σε πλούσιο φωτογραφικό υλικό παρακάτω ή στο άλμπουμ στο τέλος…
Στο χρώμα του έρωτα…
Αναμφίβολα το κόκκινο τραβάει, ελκύει και αν μη τι άλλο αποτελεί το χρώμα του έρωτα. Βλέπεις φίλε αναγνώστη το εκάστοτε αυτοκίνητο που οδηγούμε -ή αν θες καλύτερα συμβιώνουμε μαζί του- δεν περνάει στους νευρώνες του εγκεφάλου μας σαν ακόμη ένα γκάτζετ ή απλά ως μεταφορικό μέσο. Για κάποιους μπορεί. Για κάποιους άλλους όχι. Και δυστυχώς ή ευτυχώς ανήκουμε στη δεύτερη κατηγορία, γιατί πιστεύουμε ότι το αυτοκίνητο έχει ψυχή, έχει χαρακτήρα και κάτι να αφήσει πίσω του ή να πει. Όχι πάντα! Υπάρχουν αυτοκίνητα ανιαρά, «φασόν» και απρόσωπα, που συνήθως κρύβονται πίσω από τη λέξη «ουδέτερα». Ναι υπάρχουν κι αυτά! Υπάρχουν όμως και τ’ άλλα, που με το φλογερό ταπεραμέντο τους, την ισχυρή προσωπικότητα και τον δυναμισμό τους σε κερδίζουν…
Όπως άλλωστε συμβαίνει τελευταία με τις κατασκευές των Γάλλων, που μάχονται χρονιά με τη χρονιά για να δημιουργήσουν ολοένα και πιο εντυπωσιακά αυτοκίνητα.
Η αρχή τους έγινε με το 208, έπειτα «μας έριξαν» το 2008, ενώ μας ισοπέδωσαν με το 408 και μας γοήτευσαν με το 308. Ένα αυτοκίνητο που σίγουρα στο διάβα του δεν μπορεί να αφήσει κανέναν ανεπηρέαστο, ειδικά αν είναι της ίδια «συνομοταξίας» με εμάς…
Είναι αναμφίβολα ένα από τα πιο εντυπωσιακά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σήμερα και σίγουρα το ομορφότερο χάτσμπακ της αγοράς. Βλέπετε οι Γάλλοι έδωσαν τα ρέστα τους σε επίπεδο σχεδίασης, με το τελικό αποτέλεσμα να συναρπάζει…
Λίγο η κυψελωτή μάσκα με το νέο λογότυπο, λίγο τα λεπτά LED φωτιστικά σώματα με τους μακρόστενους «χαυλιόδοντες» για τα ημέρας (που εκτελούν και χρέη φλας) και κυρίως το αυξημένο πλάτος (1,86 μ.), κάνουν το νέο 308 να δείχνει εξωστρεφές και δυναμικό σε βαθμό που ξεπερνάει τα στερεότυπα και εν τέλει εντυπωσιάζει…
Κοιτώντας το από το πλάι, σε ιντριγκάρει το μακρύ καπό που θυμίζει κουπέ κατασκευή και η περιορισμένη απόσταση από το έδαφος (2 εκ. χαμηλότερο από το προηγούμενο), ενώ ο συνδυασμός του αυξημένου μεταξονίου (+5,5 εκατ.) με τα φουσκώματα επάνω από τα φτερά, σου δίνει αρχικά την εντύπωση ότι η καμπίνα έχει μετατοπιστεί κατά πίσω και σε δεύτερο χρόνο ότι οι Γάλλοι δημιούργησαν ένα πολύ macho χάτσμπακ!
Αντίστοιχα και στο πίσω μέρος η σχεδίαση είναι προκλητική, με τα -μαύρου φόντου- φωτιστικά σώματα να φιλοξενούν στο εσωτερικό τους (ως είθισται πλέον) τις χαρακτηριστικές «νυχιές του λέοντα» και τη μαύρη φάσα που τα ενώνει, τη στιγμή που η πίσω όψη συμπληρώνεται από δυο εικονικές, τραπεζοειδείς απολήξεις που βρίσκονται μέσα σε ένα μαύρο γυαλιστερό ένθετο του προφυλακτήρα.
Φουτουρισμός και Άγιος ο Θεός…
Αν τώρα το 308 δεν κατάφερε να σε εντυπωσιάσει μέχρι εδώ, ε… ας πάμε και στο εσωτερικό, που είναι ότι πιο φουτουριστικό μπορεί να βρει κανείς σήμερα στην αυτοκίνηση…
Αρχικά έχουμε ένα ταμπλό δύο επιπέδων με τρεις (!) οθόνες. Η πρώτη (10 ιντσών) για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, η δεύτερη (επίσης 10 ιντσών) για το infotainment και η τρίτη για το επονομαζόμενο, σύμφωνα με τους Γάλλους, i-toggles, που στην ουσία αποτελεί ένα πάνελ αφής στο οποίο μπορείς εσύ να αποθηκεύσεις τα πιο χρήσιμα για εσένα κουμπιά (συντομεύσεις) για περισσότερη ευκολία.
Από εκεί και κάτω έχουμε διακόπτες αεροπορικού τύπου και θήκες για μικροαντικείμενα σε δύο επίπεδα, με την επάνω να διευκολύνει αρκετά την τοποθέτηση του τηλεφώνου, ενώ επιπρόσθετα (δεν είναι στον στάνταρ εξοπλισμό) μπορεί να παρέχει και επαγωγική φόρτιση.
Όλα αυτά -και φυσικά το καθιερωμένο πλέον μικρό τιμόνι- η Peugeot τα ονομάζει i-cockpit και σύμφωνα με την ίδια δημιουργήθηκε για να προσφέρει στον οδηγό αυξημένη απόλαυση και εργονομία.
Επί προσωπικού και με την ανάπτυξή μου να έχει σταματήσει στο 1,86 μ. δεν κατάφερα σε καμία θέση του τιμονιού να έχω πλήρη ορατότητα στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, αφού για να τον βλέπω 100% έπρεπε να κατέβει το τιμόνι τέρμα κάτω, με αποτέλεσμα να βρίσκει στα πόδια μου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Στον αντίποδα βέβαια, οι αυξημένες διαστάσεις σε σχέση με το παρελθόν (μόνο σε μήκος έχει «πάρει» 11 εκατ. και σε πλάτος 5,5), έχουν αυξήσει και τον παρεχόμενο χώρο τόσο για τον οδηγό και τον συνοδηγό, όσο και για τους πίσω επιβάτες, ειδικά σε πόδια και πλάτος.
Αντίστοιχα αυξημένος είναι και ο χώρος αποσκευών, που πλέον ανέρχεται σε 412 λίτρα με την πίσω σειρά σε όρθια θέση και σε 1.323 λίτρα με την αναδίπλωση αυτής, με αποτέλεσμα το γαλλικό χάτσμπακ να αναδεικνύεται σε ένα από τα καλύτερα του είδους σε επίπεδο πορτ-μπαγκάζ.
Από άποψη ποιότητας τώρα, τα πάντα στο εσωτερικό δείχνουν βγαλμένα από το «πάνω ράφι» και σε συνδυασμό με την καλή συναρμογή κάνουν το γαλλικό μοντέλο όχι μόνο να μην ζηλεύει σε τίποτα ανώτερα και πιο premium μοντέλα, αλλά και σε πολλά σημεία να υπερτερεί, με την τελική αίσθηση που αφήνει να είναι αρκετά καλή σε βαθμό που «τη βλέπεις» και λίγο αφ’ υψηλού…
Έχει και σωστά, ορθόδοξα…
Όπως προαναφέραμε και στην εισαγωγή, η Peugeot σε αντίθεση με τη μόδα της εποχής έχει ακόμα στη φαρέτρα της και σωστά, ορθόδοξα κινητήρια σύνολα πέρα από τα εξηλεκτρισμένα ή τα αμιγώς ηλεκτρικά. Έτσι, πέρα από το υβριδικά plug-in 308 (είναι δύο με 180 ή 225 ίππους) ή το πρόσφατα αποκαλυφθέν E-308 (δες εδώ), διαθέτει το πανέμορφο χάτσμπακ της και με σύνολα βενζίνης ή πετρελαίου, που συνοδεύονται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, είτε με αυτόματο οκτώ σχέσεων, το γνωστό ΕΑΤ8.
Στη διάθεσή μας για δοκιμή είχαμε το βενζινοκίνητο 1.2 PureTech των 130 ίππων με το χειροκίνητο κιβώτιο, που μπορεί να αποτελεί τη βάση στην γκάμα του μοντέλου, αλλά χάρη στη σωστή κλιμάκωση και στο ακριβές κούμπωμα του λεβιέ δεν δείχνει να υστερεί σε σχέση με το πολύ καλό ΕΑΤ8 των Γάλλων.
Όσο για τον κινητήρα, ο τρικύλινδρος 1.200άρης εμφανίζεται αρκετά πολιτισμένος χάρη στη ραφιναρισμένη λειτουργία του και αρκετά ελαστικός στις χαμηλές στροφές, όντας πρόθυμος μέχρι το όριο περιστροφής του, ενώ με την κατάλληλη προσοχή μπορεί να φτάσει την κατανάλωση σε νούμερα που μέχρι προ πενταετίας βλέπαμε σε αντίστοιχους πετρελαιοκινητήρες.
Σε αριθμούς, κατά τη διάρκεια της συμβίωσης μας ο υπολογιστής ταξιδιού «έκατσε» στα 7,4 λίτρα/100χλμ. , ενώ όταν αποφασίσαμε να κινηθούμε οικονομικά έφτασε μέχρι τα εντυπωσιακά 5,3, ξεπερνώντας έτσι ακόμα και τα 5,6 λίτρα/100χλμ. που ανακοινώνει το εργοστάσιο.
Σε επίπεδο επιδόσεων τώρα, το Racebox έγραψε για το 0-60χλμ./ώρα 4,0 δευτερόλεπτα, για το 0-100 χλμ./ώρα 9,3 δευτερόλεπτα και για το 0-120 χλμ./ώρα 13,1 αντίστοιχα, τη στιγμή που για το 60-100 χλμ./ώρα (με 4η) απαιτήθηκαν 8,8 δευτερόλεπτα και για το 80-120 χλμ./ώρα (επίσης με 4η) 9,6 δευτερόλεπτα.
Πέρα όμως από τους αριθμούς, το 308 εντυπωσιάζει στο δρόμο και με την ουσία του, καθώς από τα πρώτα κιόλας μέτρα πίσω από το τιμόνι του αντιλαμβάνεσαι ότι έχεις να κάνεις με ένα ευκολοδήγητο και αρκετά εκλεπτυσμένο αυτοκίνητο.
Στο πρώτο συντελεί και το μικρό σε διάμετρο τιμόνι που μπορεί να σου περιορίζει την ορατότητα προς τον πίνακα οργάνων όπως προείπαμε αλλά εν κινήσει αποδεικνύεται ο καλύτερος σύμμαχός σου από άποψη ευελιξίας, τόσο στις εντός πόλεως μανούβρες, όσο και στις καμπές του ανοιχτού δικτύου.
Σε δεύτερο χρόνο τώρα, εντυπωσιάζεσαι με την εξαιρετική ηχομόνωση που θυμίζει πολύ ακριβότερες κατασκευές και με τον τρόπο που η ανάρτηση απορροφάει τις ουκ ολίγες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων (παρά την ύπαρξη ημιάκαμπτου άξονα πίσω), όπως και με την αποτελεσματικότητα των φρένων, που παρά το απότομο πεντάλ, παραμένουν ακούραστα ακόμα και μετά από επίμονη χρήση και με θερμοκρασίες που στις μέρες της δοκιμής άγγιζαν ακόμη και τους 40 βαθμούς κελσίου.
Εν κατακλείδι, το 308 με τον 1.200άρη των 130 ίππων ταξιδεύει άνετα και αθόρυβα στον αυτοκινητόδρομο, ευέλικτα στην πόλη και στιβαρά στο επαρχιακό δίκτυο, παρουσιάζοντας ένα ομοιογενές σύνολο που αποπνέει ασφάλεια και σιγουριά, όταν ταυτόχρονα είναι -και τηρουμένων των συνθηκών- ικανό να χαρίσει και το χαμόγελο σε όποιον αγαπά την οδήγηση.
Στο ταμείο…
Οι τιμές για το 308 με τον βασικό 1.2 PureTech των 130 ίππων ξεκινούν από 28.200 ευρώ για την έκδοση Active Plus, ανεβαίνουν στα 32.200 για την Allure (όπως το αυτοκίνητο δοκιμής) και καταλήγουν στα 33.200 για την Allure Plus, αφού η πιο πλούσια GT (από 39.200 ευρώ) είναι διαθέσιμη μόνο με τον κινητήρα πετρελαίου και τα δύο PHEV.
Σε πρώτη ανάγνωση μπορεί να ακούγονται υψηλές οι τιμές αυτές, αλλά πρακτικά δεν είναι. Για του λόγου το αληθές να αναφέρουμε ότι μπορεί το 308 να είναι σχεδόν 5.000 ευρώ πιο ακριβό από ένα Seat Leon (από 23.290) ή ένα Hyundai i30 (από 21.490), αλλά σε σχέση με τους άμεσους ανταγωνιστές του (VW Golf: 28.400, Ford Focus: 28.071, Toyota Corolla: 28.470, Μazda 3: 26.071, κτλ.) «παίζει» στα ίδια χρήματα, τη στιγμή που είναι αρκετά πιο premium από αυτούς και φυσικά αισθητά πιο εντυπωσιακό, με αποτέλεσμα να ξεχωρίζει…
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΜΠΟΥΚΗΣ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | 1.2T |
Καύσιμο | Βενζίνη |
Χωρητικότητα(κ.εκ.) |
1.199
|
Κύλινδροι |
3 σε σειρά
|
Βαλβίδες | 12 |
Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.) | 130/5500 |
Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.) |
230/1750
|
Θέση |
Εμπρός εγκάρσια
|
Τροφοδοσία |
Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση
|
Εκκεντροφόροι | 2ΕΕΚ |
Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.) |
75,0 x 90,5
|
Σχέση συμπίεσης |
11,0:1
|
Κιλά/ίππο | 9,6 |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | |
Εμπρός |
Γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης
|
Πίσω |
Ημιάκαμπτος άξονας
|
ΦΡΕΝΑ | |
Εμπρός |
Αεριζόμενοι δίσκοι
|
Πίσω |
Δίσκοι
|
ΤΙΜΟΝΙ | |
Σύστημα |
Κρεμαγιέρα
|
Υποβοήθηση |
Ηλεκτρική
|
Στροφές τιμονιού | 2,9 |
Διάμετρος στροφής(μέτρα) | 10,7 |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | |
Κίνηση |
Στους εμπρός τροχούς
|
Κιβώτιο |
Μηχανικό 6 σχέσεων
|
Σχέση μετάδοσης 1η | 3.540 |
Σχέση μετάδοσης 2η | 1.920 |
Σχέση μετάδοσης 3η | 1.220 |
Σχέση μετάδοσης 4η | 0.860 |
Σχέση μετάδοσης 5η | 0.700 |
Σχέση μετάδοσης 6η | 0.595 |
Σχέση μετάδοσης 7η | – |
Σχέση μετάδοσης 8η | – |
όπισθεν | 3.580 |
Τελική σχέση μετάδοσης | 3.900 |
ΤΡΟΧΟΙ | |
Διάσταση | 17×7,0J |
Υλικό |
Αλουμίνιο
|
Τύπος ελαστικών | Michelin Primacy 4 |
Διάσταση ελαστικών |
225/45 R17
|
Ρεζέρβα |
Κιτ επισκευής
|
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ | |
ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.) |
4367x1859x1441
|
Μεταξόνιο(χλστ.) | 2675 |
Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.) | 1559 |
Μετατρόχιο πίσω(χλστ.) | 1554 |
Βάρος(κιλά) | 1258 |
Χώρος αποσκευών(λίτρα) | 412 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-60 χλμ./ώρα (δευτ.) | 4,0 |
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) | 9,3 |
0-120 χλμ./ώρα (δευτ.) | 13,1 |
Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα) | 206 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.) | |
Μέση τιμή κατασκευαστή | 5,6 |
Μέση τιμή δοκιμής | 7,4 |
Μέγιστη τιμή δοκιμής | 8,5 |
Ελάχιστη τιμή δοκιμής | 5,3 |
Αυτονομία(χλμ.) | 707 |
Ρεζερβουάρ(λίτρα) | 52 |
Εκπομπή CO2 | 127 |
ΤΙΜΗ(ευρώ) | |
Βασικής έκδοσης | 28.200 |
Αυτοκίνητου δοκιμής | 33.297 |