full screen background image
Search
Τετάρτη 17 Οκτώβριος 2018
  • :
  • :

Πιο μαλακά ελαστικά Pirelli φέτος στη Βαρκελώνη

Η επιλογή ελαστικών για το Ισπανικό Grand Prix είναι πιο μαλακή φέτος, με την πολύ μαλακή γόμα (supersoft) να κάνει ντεμπούτο στο “Circuit de Catalunya” μαζί με τη μαλακή (soft) και τη μέση (medium) γόμα. Πάντοτε στο παρελθόν χρησιμοποιούνταν το πιο σκληρό ελαστικό σ’ αυτή την πίστα. Φέτος όμως υπάρχει νέος ασφαλτοτάπητας τον οποίο οι ομάδες δοκίμασαν για πρώτη φορά στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης πριν δυο μήνες. Αυτό διαφοροποίησε την πολυπλοκότητα της πίστας στη Βαρκελώνη, προσφέροντας μεγαλύτερη πρόσφυση αλλά μειωμένη φθορά και πτώση στην απόδοση λόγω υπερθέρμανσης. Δεν είναι όμως αυτό το μόνο καινούργιο πράγμα στη Βαρκελώνη αυτό το Σαββατοκύριακο…

Η ΠΙΣΤΑ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ

  • Μπορεί η επιφάνεια να είναι πιο λεία όμως οι παρατεταμένες γρήγορες στροφές παραμένουν. Τα ελαστικά υπόκεινται σε μεγάλα φορτία και καταπονήσεις: Κλασσικά παραδείγματα είναι οι στροφές 3 και 9.
  • Η φθορά και η πτώση στην απόδοση λόγω υπερθέρμανσης θα πρέπει να αξιολογηθούν εκ νέου. Οι ομάδες δοκίμασαν το νέο ασφαλτοτάπητα στην αρχή της χρονιάς αλλά ο καιρός τότε ήταν πολύ πιο κρύος και τα μονοθέσια λιγότερο εξελιγμένα. Επίσης η νέα άσφαλτος ίσως έχει βελτιωθεί από τότε.
  • Συνήθως έχει ζέστη, μερικές φορές πολύ, κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.
  • Η Βαρκελώνη προσφέρει μια καλή μίξη όλων των ειδών στροφών και φορτίων. Έτσι δίνεται έμφαση σ’ όλες τις παραμέτρους που παίζουν ρόλο στην απόδοση του μονοθεσίου: Αυτός είναι ο λόγος που αυτή η πίστα είναι δημοφιλής προορισμός για δοκιμές εξέλιξης.
  • Η νέα επιφάνεια οδήγησε την Pirelli στη μείωση του βάθους πέλματος κατά 0.4 χιλιοστά. Αυτό δεν θα επηρεάσει την απόδοση αλλά θα βοηθήσει στον καλύτερο έλεγχο της θερμοκρασίας των σλικ ελαστικών.
  • Το εμπρός αριστερά ελαστικό καταπονείται περισσότερο στην πίστα της Καταλονία. Το όριο έρχεται από τα εμπρός ελαστικά.
  • Πέρυσι είχαν επιλεγεί πιο σκληρές γόμες. Η πλειοψηφία των οδηγών πραγματοποίησε δυο αλλαγές αλλά υπήρξε ποικιλία στρατηγικών: Στο παρελθόν στην Ισπανία έχουμε δει και τρεις αλλαγές ελαστικών.