full screen background image
Search
Τετάρτη 17 Οκτώβριος 2018
  • :
  • :

Pirelli και Formula 1 στο δρόμο για το Μπακού

Το πρωτάθλημα της Formula 1 έβαλε πλώρη για το Αζερμπαϊτζάν και η Pirelli ετοιμάζεται να αντιμετωπίσει ακόμα μία πρόκληση. Σε σύγκριση με την περσινή χρονιά, η φετινή επιλογή ελαστικών της Pirelli για το Μπακού είναι δυο επίπεδα πιο μαλακή: Μαλακή, πολύ μαλακή, πάρα πολύ μαλακή. Το ένα επίπεδο προέρχεται από την επιλογή αυτή καθαυτή, το δεύτερο από το γεγονός ότι όλες οι φετινές γόμες είναι πιο μαλακές από τις αντίστοιχες του 2017. Δεν είναι όμως μόνο αυτή σημαντική διαφορά. Το φετινό Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν διεξάγεται δυο μήνες νωρίτερα από πέρυσι και πιθανόν οι συνθήκες που θα επικρατούν θα είναι πιο δροσερές.

Η ΠΙΣΤΑ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ

  • Με τον αγώνα να ξεκινά λίγο μετά τις 16:00 (τοπική ώρα) η θερμοκρασία στο οδόστρωμα θα πέσει γρήγορα ενόσω χαμηλώνει ο ήλιος. Καμία από τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών δε θα διεξαχθεί ακριβώς την ίδια ώρα με την εκκίνηση του αγώνα.
  • Επειδή ο αγώνας στο Μπακού διεξάγεται στους δρόμους της πόλης που περιβάλλονται από κτίρια, υπάρχουν πολλά σημεία με σκιά ή φώτα οπότε η θερμοκρασία οδοστρώματος έχει έντονες διακυμάνσεις.
  • Η μεγάλη ευθεία έχει μήκος 2 χλμ., αυτό σημαίνει ότι τα ελαστικά χάνουν μεγάλο μέρος της θερμοκρασίας τους πριν το σημείο φρεναρίσματος. Μετά το Σπα, το Μπακού είναι η δεύτερη μεγαλύτερη σε μήκος διαδρομή.
  • Η στρατηγική πέρυσι επηρεάστηκε από την παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας και την κόκκινη σημαία, που έπαιξαν κομβικό ρόλο στη στενή πίστα. Τα μονοθέσια στο παρελθόν πολύ συχνά ακούμπησαν μεταξύ τους στα «σφιχτά» περάσματα του Μπακού. Πέρυσι η στρατηγική του νικητή περιελάμβανε τρεις αλλαγές ελαστικών. Η δεύτερη έγινε υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας και η τρίτη υπό καθεστώς κόκκινης σημαίας. Ο Daniel Ricciardo κέρδισε στον αγώνα εκκινώντας από τη 10η θέση με στρατηγική πολύ μαλακής/ μαλακής/ πολύ μαλακής γόμας.
  • Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τους οδηγούς πέρυσι ήταν να προθερμάνουν εξίσου τα εμπρός και τα πίσω ελαστικά. Εφόσον οι καιρικές συνθήκες είναι ψυχρότερες αυτό το πρόβλημα πιθανόν να οξυνθεί.