Auto NewsNews

Polo GTI Edition 25: Το συλλεκτικό Polo GTI των 2.500 μονάδων!

25 χρόνια Polo GTI

Με αφορμή αυτήν την ιδιαίτερη επέτειο, η Volkswagen λανσάρει το Polo GTI Edition 25, το οποίο αποδίδει 207 ίππους και θα διατεθεί σε μόλις 2.500 μονάδες!

Ήταν το 1998 όταν το Polo πρόσθεσε για πρώτη φορά τα τρία εμβληματικά γράμματα GTI στο όνομά του και σήμερα, ένα τέταρτο του αιώνα μετά την κυκλοφορία του Polo III GTI, η Volkswagen παρουσιάζει μια περιορισμένη έκδοση του υπάρχοντος Polo GTI των 207 ίππων και ενώ το ισχυρό σύστημα μετάδοσης κίνησης είναι εντυπωσιακό, δεν είναι το μόνο που ξεχωρίζει σε αυτό το σπορ κόμπακτ αυτοκίνητο, αφού  με χαρακτηριστικά όπως η σπορ ανάρτηση, το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό XDS, την ολοκληρωμένη γκάμα στάνταρ εξοπλισμού και ορισμένα ειδικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, το επετειακό μοντέλο είναι κάτι ιδιαίτερο και σίγουρα συλλεκτικό, αφού θα παραχθεί σε 2.500 αντίτυπα.

Αρχίζοντας από τον κινητήρα, ο ισχυρός δίλιτρος κινητήρας TSI που προσφέρει 207 ίππους και ροπή 320 Nm επιταχύνει το προσθιοκίνητο Polo GTI από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 6,5 δευτερόλεπτα, τη στιγμή που το μοντέλο είναι στάνταρ εξοπλισμένο με μια ειδικά ρυθμισμένη σπορ ανάρτηση. Αυτή χαμηλώνει το αμάξωμα κατά 15 χιλιοστά και -σε συνδυασμό με το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό XDS- εξασφαλίζει ένα συνδυασμό εξαιρετικής δυναμικής οδήγησης, βελτιωμένης πρόσφυσης και ακριβούς χειρισμού που είναι χαρακτηριστικό των μοντέλων GTI.

Εμφανισιακά, το νέο επετειακό μοντέλο υπογραμμίζει και οπτικά την εξαιρετική του υπόσταση, αφού έχει την κλασική εμφάνιση GTI, με κόκκινες δαγκάνες φρένων και διακοσμητικές λωρίδες, κυψελωτό σχέδιο στη μάσκα του ψυγείου και επιχρωμιωμένες απολήξεις εξάτμισης, τη στιγμή που διαθέτει και μια σειρά από άλλα αποκλειστικά χαρακτηριστικά εξοπλισμού, όπως ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών Adelaide σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα, μαύρη οροφή και μαύρους εξωτερικούς καθρέφτες, τα οποία συμβάλλουν στη δημιουργία της σπορ εμφάνισης του.

Στα ενδότερα, το εσωτερικό είναι εξοπλισμένο στάνταρ με σπορ καθίσματα από διάτρητο μαύρο-κόκκινο δέρμα με φινίρισμα με ραμμένα λογότυπα GTI και γυαλιστερή μαύρη διακοσμητική επένδυση με κόκκινα γράμματα GTI, ενώ ένα λογότυπο «One of 2500» στην επένδυση των μαρσπιέ θα υπενθυμίζει στους ιδιοκτήτες του αυτοκινήτου ότι το όχημά τους είναι ένα από έναν περιορισμένο αριθμό παραγωγής.

Σχετικά με τις διαθέσιμες τεχνολογίες, τα χαρακτηριστικά που διατίθενται στάνταρ περιλαμβάνουν προβολείς IQ.LIGHT LED matrix με Dynamic Light Assist και φώτα ημέρας LED που εξασφαλίζουν εξαιρετικά ομοιογενή φωτισμό του δρόμου. Υπάρχει επίσης το δερμάτινο σπορ πολυλειτουργικό τιμόνι με paddles καθώς και μια σειρά από συστήματα υποβοήθησης οδηγού που ανήκουν σε ανώτερες κατηγορίες οχημάτων, με το προαιρετικό Travel Assist να αποτελεί μέρος του πακέτου υποβοήθησης IQ.DRIVE και να επιτρέπει την εν μέρει αυτοματοποιημένη οδήγηση. Το σύστημα Travel Assist μπορεί να αναλάβει το τιμόνι, το φρενάρισμα και την επιτάχυνση του νέου Polo GTI σε ταχύτητες από 0 χλμ./ώρα έως το όριο του συστήματος των 210 χλμ./ώρα.

Για να γίνει αυτό, το Travel Assist βασίζεται σε γνωστά συστήματα, όπως το Adaptive Cruise Control για τη διαμήκη καθοδήγηση και το Lane Assist (που ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό) για την πλευρική καθοδήγηση.

Μια αναδρομή στα 25 χρόνια του Polo GTI…

Όταν πρωτοκυκλοφόρησε το 1979, η έκδοση GT του Polo πρώτης γενιάς, προκάλεσε μεγάλο σάλο. Αλλά μόλις το 1998 και στην τρίτη γενιά του Polo επιτράπηκε στο αυτοκίνητο να φέρει τα εμβληματικά τρία γράμματα GTI, με την VW να περιορίζει την παραγωγή του πρώτου Polo GTI στις 3.000 μονάδες και να ανακοινώνει λίγο αργότερα ότι το μοντέλο εξαντλήθηκε.

Η επόμενη έκδοση GTI εμφανίστηκε αρκετά χρόνια αργότερα, το 2006. Η Cup Edition με τους 180 ίππους ήταν μια πραγματική απόλαυση για τους θαυμαστές, καθώς βασίστηκε οπτικά στα αγωνιστικά αυτοκίνητα που χρησιμοποιήθηκαν στο Polo Cup.

Έπειτα, ακολούθησε η πέμπτη γενιά, το 2010. Σε αυτήν, ο κινητήρας TSI 1,4 λίτρων με τούρμπο και υπερτροφοδότηση αποδείχθηκε επιτυχία ανάμεσα στους λάτρεις του GTI και κέρδισε και νέους θαυμαστές, ενώ ο διάδοχος που ακολούθησε το 2014 ήταν μια υπολογίσιμη δύναμη, αφού ο –τότε- ολοκαίνουργιος κινητήρας TSI προσέφερε 192 ίππους και τελική ταχύτητα 236 χλμ./ώρα.

Κλείνοντας, το Polo συνέχισε να εξελίσσεται και η παράδοση του GTI εξελίχθηκε μαζί του. Έτσι, η έκτη γενιά Polo (από το 2021) έθεσε νέα πρότυπα για τα κόμπακτ αυτοκίνητα, αφού βασίστηκε στη αρθρωτή εγκάρσια πλατφόρμα (MQB), η οποία αντιπροσωπεύει την τεχνολογική πρόοδο σε όλες τις σειρές προϊόντων, με το τελευταίο «δείγμα γραφής», το Polo GTI Edition 25, να είναι διαθέσιμο για παραγγελία στη Γερμανία από την 1η Ιουνίου.

Περισσότερες φωτογραφίες:

Εγγραφείτε στο newsletter μας...
…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!