Η Porsche ανακοίνωσε ότι η ώρα της ηλεκτρικής Cayenne πλησιάζει και επιβεβαίωσε ότι αυτή η νέα, τέταρτη, γενιά του πολύ επιτυχημένου μοντέλου θα λανσαριστεί το 2025 και θα πωλείται μαζί με τα βενζινοκίνητα και υβριδικά μοντέλα τρίτης γενιάς. Τουλάχιστον έως το 2030…
Αυτό έρχεται να αντικρούσει τη πρόσφατη στρατηγική της Porsche, που θέλει κάθε νέο μοντέλο που αντικαθίσταται να παράγεται μόνο σε ηλεκτρικές εκδόσεις (βλ. 718 Boxster & Cayman ή Macan), και φυσικά δηλώνει με τον πλέον εμφανή τρόπο το άγχος της γερμανικής εταιρείας για την επέλαση της ηλεκτροκίνησης, που φρενάρει όλο και περισσότερο το τελευταίο εξάμηνο.
Μάλιστα, σε μια δήλωσή του, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Porsche και πρόεδρος του γκρουπ, Oliver Blume, επιβεβαίωσε ότι «η τρίτη γενιά της Cayenne θα αναβαθμιστεί περαιτέρω και θα συνεχίσει να προσφέρεται παράλληλα με την αμιγώς ηλεκτρική γενιά έως και μετά το 2030».
Αυτό θα δημιουργήσει μια αρκετά ανταγωνιστική γκάμα εκδόσεων, αφού πρακτικά θα υπάρχουν βενζινοκίνητα ή υβριδικά Cayenne τόσο σε SUV αμαξώματα και Coupe, αλλά και σε μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.
Αυτή, έχει μπει για τα καλά στο πρόγραμμα ανάπτυξής της, αφού τα πρώτα αυτοκίνητα έχουν φύγει ήδη από το εργοστάσιο και πραγματοποιούν δοκιμές σε αληθινές συνθήκες ανά τον κόσμο.
Άξιο αναφοράς επίσης είναι το γεγονός ότι η ηλεκτρική, τέταρτη γενιά της Cayenne θα κατασκευαστεί επάνω στην πλατφόρμα PPE που είναι μόνο για ηλεκτρικά οχήματα και χρησιμοποιείται ήδη στη νέα Macan. Ωστόσο, ενώ αυτή η πλατφόρμα είναι ιδανική για ηλεκτρικά συστήματα, δεν είναι αρκετά «ευέλικτη» για να υποστηρίξει και κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Εδώ να θυμίσουμε ότι η τρέχουσα βενζινοκίνητη και plug-in υβριδική Cayenne είναι κατασκευασμένη επάνω στην πλατφόρμα MLB-Evo του Ομίλου VW και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2017, ενώ έλαβε μια σημαντική ανανέωση πέρυσι με ολοκαίνουργιο εσωτερικό και μεγάλες βελτιώσεις στις επιλογές του κινητήρα της. Ωστόσο, χωρίς μια νέα πλατφόρμα συμβατή με κινητήρες εσωτερικής καύσης στο προσκήνιο, μάλλον θα πρέπει να συνεχιστεί η κατασκευή των θερμικών ή plug-in υβριδικών Cayenne επάνω στην MLB-Evo μέχρι το 2030.
Αν και αυτή είναι μια στρατηγική «αναστροφής» για τη γερμανική μάρκα, είναι συγχρόνως και μια τάση που αυτή -και πολλοί άλλοι κατασκευαστές- πιστεύουν ότι πρέπει να ακολουθήσουν λόγω της μείωσης ενδιαφέροντος του κοινού για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Παρόλα αυτά, η Porsche παραμένει προσηλωμένη στην ηλεκτροκίνηση, με τον Oliver Blume να λέει: «Η στρατηγική προϊόντων μας θα μπορούσε να μας επιτρέψει να παραδώσουμε περισσότερο από το 80% των νέων αυτοκινήτων μας πλήρως ηλεκτροκίνητα το 2030, συνυπολογίζοντας βέβαια τη ζήτηση των πελατών μας και την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στις περιοχές του κόσμου».