Auto NewsNews

Πρεμιέρα για το νέο Audi S3

Με πλήθος νέων χαρακτηριστικών, το Audi S3 έχει δεχθεί κάτι περισσότερο από μια απλή αναβάθμιση, αφού η αυξημένη απόδοση, ο κατανεμητής ροπής (torque splitter) και άλλα τεχνολογικά χαρακτηριστικά εξασφαλίζουν εκρηκτικές επιδόσεις και ακόμη πιο απολαυστική δυναμική συμπεριφορά.

Εξωτερικά, το ανανεωμένο S3 ξεχωρίζει από την ενισχυμένη δυναμική του εικόνα με εκφραστική σχεδίαση εμπρός, σπορ διαχύτη και σύστημα εξάτμισης Performance με τετραπλές απολήξεις, τη στιγμή που η εξαγωνική, χωρίς πλαίσιο, μάσκα Singleframe είναι αισθητά πιο επίπεδη και φαρδιά.

Επιπλέον σχεδιαστικά στοιχεία είναι τα L-wings που τονίζουν τη μεγάλη μάσκα που μαζί με τις μεγάλες, πλευρικές εισαγωγές αέρα, αναδεικνύουν τον δυναμικό χαρακτήρα του μοντέλου, ενώ ένα εντυπωσιακό εμπρός σπόιλερ, με δύο κάθετα στοιχεία εμπνευσμένα από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, κάνουν το S3 να δείχνει ακόμη πιο εντυπωσιακό.

Ταυτόχρονα, η γυαλιστερή μαύρη πίσω «ποδιά» πάνω από τον διαχύτη χωρίζεται τώρα σε δύο μέρη για να προσδώσει ειδική σχεδίαση S που δείχνει ιδιαίτερα σπορ όταν συνδυάζεται με τους κάθετους πλευρικούς ανακλαστήρες που αποτελούν σχεδιαστικό χαρακτηριστικό των μοντέλων RS, ενώ η δυναμική εμφάνιση ολοκληρώνεται από τα νέα περαιτέρω μεταλλικά χρώματα, όπως το District Green, το Ascari Blue και το Progressive Red ή το ματ γκρι των φωτογραφιών.

Αντίστοιχα, για να ταιριάζει με το πιο εντυπωσιακό αμάξωμα, το εσωτερικό έχει επίσης αναβαθμιστεί. Υπάρχουν αρκετές αλλαγές, από τη σχεδίαση του επιλογέα ταχυτήτων και τους αεραγωγούς, μέχρι τα διακοσμητικά υφασμάτινα ένθετα και το νέο εσωτερικό φωτισμό. Όλα αυτά τα στοιχεία δείχνουν ακρίβεια στη λεπτομέρεια και τονίζουν την προηγμένη τεχνολογία του αυτοκινήτου.

Το στάνταρ πακέτο εσωτερικού φωτισμού Ambient plus στο S3 προσθέτει στυλ στον αποθηκευτικό χώρο μπροστά από τον επιλογέα ταχυτήτων, στις πόρτες και στο χώρο των ποδιών, ενώ η κεντρική κονσόλα και οι ποτηροθήκες διαθέτουν πλέον φωτισμό περιγράμματος, αντίστοιχο με αυτόν που υπάρχει στα πάνελ των θυρών.

Από άποψη τεχνολογίας, το S3 είναι ψηφιακά διασυνδεδεμένο χάρη στις πολυάριθμες υπηρεσίες συνδεσιμότητας, τις on demand λειτουργίες και το app store. Διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό Audi virtual cockpit 10,25”, οθόνη αφής 10,1΄΄, ψηφιακή ραδιοφωνική λήψη DAB+ και επαγωγική φόρτιση smartphone. Πέρα από τις δύο εμπρός θύρες φόρτισης USB-C στην κεντρική κονσόλα, στάνταρ είναι και δύο επιπλέον θύρες για τους πίσω επιβάτες.

Άλλα προαιρετικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν το σύστημα πλοήγησης MMI plus, μαζί με το πλήρες σύνολο συνδεσιμότητας και την πρόσβαση στο Audi app store, το οποίο επιτρέπει στον οδηγό να χρησιμοποιεί ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών απευθείας στην οθόνη του αυτοκινήτου. Οι επιλεγμένες εφαρμογές εγκαθίστανται στο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας του S3, χωρίς αυτός να χρειάζεται κάποια παρέμβαση του χρήστη μέσω του smartphone. Έτσι, οι χρήστες μπορούν επίσης να αλληλοεπιδρούν με τις εφαρμογές τους μέσω φωνητικών εντολών, ενώ οι ondemand λειτουργίες εξασφαλίζουν υψηλό βαθμό ευελιξίας. Μάλιστα, ακόμη και μετά την αγορά του αυτοκινήτου μπορούν συνολικά να προστεθούν online πέντε μεμονωμένες λειτουργίες infotainment και άνεσης μέσω της εφαρμογής myAudi.

Κάτω από το καπό τώρα, υπάρχει και πάλι ο δίλιτρος υπερτροφοδοτούμενος TFSI, που πλέον όμως αποδίδει 23 περισσότερους ίππους και 20 Nm ροπής, σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Έτσι, το νέο S3 με 333 ίππους και 420 Nm ροπής μπορεί πλέον να επιταχύνει από 0 έως τα 100 χλμ./ώρα σε 4,7 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα.

Επιπλέον της αυξημένης δύναμης, ο κινητήρας και το κιβώτιο ταχυτήτων έχουν και μία πιο σπορ ρύθμιση: με σταθερή ταχύτητα και κατά τη διάρκεια χαμηλής έως μεσαίας επιτάχυνσης στην περιοχή μερικού φορτίου, ο «προ-φορτισμένος» υπερσυμπιεστής του turbo διατηρεί σταθερές σ.α.λ. Έτσι, σε συνδυασμό με τη βαλβίδα γκαζιού η οποία ανοίγει κατά τη λειτουργία overrun, αυτή η ρύθμιση βελτιώνει τις επιδόσεις, ενώ το S tronic των επτά σχέσεων επιτρέπει μια πιο άμεση εμπλοκή, χάρη στην αυξημένη πίεση της σύμπλεξης. Επιπλέον, όταν το κιβώτιο ταχυτήτων είναι στη θέση D, ο χρόνος αλλαγής των σχέσεων υπό πλήρες φορτίο έχει μειωθεί στο μισό και οι στροφές του κινητήρα αυξάνονται υπό μερικό φορτίο, κάτι που διασφαλίζει καλύτερη απόκριση.

Κάτι ακόμα αξιοσημείωτο είναι ότι μετά το RS 3, ο κατανεμητής ροπής (torque splitter) είναι τώρα διαθέσιμος και στο S3, αυξάνοντας τόσο την πρόσφυση όσο και το κράτημα. Αυτή η τεχνολογία επιτρέπει την πλήρως μεταβλητή κατανομή της ροπής μεταξύ των δύο πίσω τροχών. Το torque splitter χρησιμοποιεί έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη σε κάθε πίσω ημιαξόνιο για τη βέλτιστη κατανομή της ροπής μεταξύ του πίσω εξωτερικού και του πίσω εσωτερικού τροχού κατά τη διάρκεια μιας στροφής, ανάλογα με τις συνθήκες και την επιλεγμένη λειτουργία Audi drive select.

Και επειδή η βελτιωμένη δυναμική οδήγηση συνεπάγεται και με αυξημένες απαιτήσεις για τα φρένα, το νέο S3 διαθέτει μεγαλύτερους αεριζόμενους δίσκους φρένων εμπρός, οι οποίοι είναι διάτρητοι. Έχουν διάμετρο 357 χλστ. και πλάτος 34 χλστ., καθώς έχουν κατά 4 χλστ. αυξημένο πάχος σε σχέση με πριν, τη στιγμή που καινούργιες είναι και οι εμπρός δαγκάνες δύο εμβόλων, που βελτιώνουν περαιτέρω την απόδοση της πέδησης.

Κλείνοντας με τη διάθεση και τις τιμές, το Audi S3 θα είναι διαθέσιμο, σε έκδοση Sportback και Sedan, το δεύτερο τρίμηνο του 2024 στην χώρα μας, με τις τιμές να ξεκινούν από 63.980 ευρώ.

Περισσότερες φωτογραφίες:

Εγγραφείτε στο newsletter μας...
…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!