full screen background image
Search
Σάββατο 27 Φεβρουάριος 2021
  • :
  • :

WRC: 1ος γύρος – Ράλλυ Μόντε Κάρλο [21 – 24 Ιανουαρίου 2021]

«Ο άνθρωπος του Μόντε» ξαναχτυπά!

Ένα ακόμη Παγκόσμιο Πρωτάθλημα WRC ξεκίνησε, όπως πάντα με τον πατροπαράδοτο τρόπο, με το ράλλυ Μόντε Κάρλο. Ο πιο φημισμένος αγώνας του ημερολογίου αλλά και ένας από τους πιο δύσκολους, λόγω των απρόβλεπτων καιρικών συνθηκών που επικρατούν κατά την τέλεση του. Φέτος έχουμε και δυο αλλαγές. Η πρώτη σε επίπεδο κανονισμών, που τους επιπλέον βαθμούς που έπαιρναν οι πρώτοι πέντε οδηγοί της τελευταίας ειδικής διαδρομής κάθε αγώνα (Power Stage), τώρα θα τους παίρνουν και οι κατασκευαστές, αλλά και οι οδηγοί της κατηγορίας WRC 2.

Η δεύτερη είναι σε επίπεδο ομάδων, ο Tommi Makkinen αποχώρησε από την Toyota Gazoo Racing και την θέση του ως τεχνικού διευθυντού της ομάδας πήρε ο Jari-Matti Latvala. Στον αγώνα επικράτησαν άστατες καιρικές συνθήκες, όπως αρμόζει άλλωστε σε ένα Μόντε Κάρλο, με το χιόνι και τον πάγο να εναλλάσσονται στις ειδικές διαδρομές που χαρακτηρίστηκε από τα πολλά κλαταρισμένα ελαστικά. Να σημειώσουμε ότι φέτος τα πληρώματα χρησιμοποιούν τα καινούργια ελαστικά της Pirelli, τα νέα Scorpion. Τώρα όσο αφορά στον αγώνα, ο Sebastien Ogier με το Toyota Yaris WRC, ξεκίνησε το πρώτο σκέλος με πρόβλημα στο πεντάλ των φρένων, έχασε πάνω από 50 δευτερόλεπτα, αλλά επανήλθε, κέρδισε 7 ειδικές διαδρομές, από τις 14 που είχε ο αγώνας και πήρε τη νίκη, όντας σε «δικό του αγώνα», φεύγοντας από το Μονακό με το απόλυτο των βαθμών (30), αφού κέρδισε και την Power Stage. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο που έχει το παρατσούκλι «Ο άνθρωπος του Μόντε». Ήταν η 8η νίκη στο Μόντε Κάρλο και η 50η στην καριέρα του.

Στην δεύτερη θέση τερμάτισε ο Elfyn Evans με το δεύτερο Yaris WRC, κάνοντας το 1 – 2 για την Toyota, σηματοδοτώντας ένα ονειρικό ξεκίνημα για την ομάδα αλλά και για τον νέο διευθυντή Jari-Matti Latvala. O Βρετανός ήταν ο μόνος που μπόρεσε να κινηθεί στους ρυθμούς του νικητή, τερματίζοντας πίσω του 32,6 δευτερόλεπτα, δείχνοντας ότι μόνο πυροτέχνημα δεν ήταν η περσυνή του εμφάνιση όλη την χρονιά, βάζοντας σοβαρή υποψηφιότητα και φέτος για τον τίτλο.

Το βάθρο συμπλήρωσε ο περσινός νικητής του αγώνα Thierry Neuville με Hyundai i20 WRC. Ένα καλό αποτέλεσμα, αν σκεφτούμε ότι ο Neuville, αντικατέστησε τον συνοδηγό του, Nicolas Gilsoul, μετά από πολλά χρόνια συνεργασίας, με τον επίσης Βέλγο, Martijn Wydaeghe, μια βδομάδα μόλις πριν την έναρξη του αγώνα.

Να σημειώσουμε εδώ, ότι την τρίτη θέση του αγώνα κατείχε από την πρώτη ειδική ο Kalle Rovanpera με το τρίτο Toyota Yaris WRC, αλλά ένα κλαταρισμένο ελαστικό, 3 ειδικές πριν το τέλος, είχε ως αποτέλεσμα να χάσει πολύτιμο χρόνο και την θέση του βάθρου, τερματίζοντας τέταρτος.

Στην πέμπτη θέση τερμάτισε ο Dani Sordo, με Hyundai i20 WRC, σε ένα απογοητευτικό αγώνα για αυτόν, αφού ποτέ δεν μπόρεσε να βρει ρυθμό, στον τελευταίο του αγώνα με συνοδηγό τον Carlos del Barrio.

Ένα τέταρτο Toyota Yaris WRC, με τον Takamoto Katsuta στο τιμόνι τερμάτισε στην έκτη θέση, ενώ το μοναδικό Ford Fiesta RS WRC, με τον Gus Greensmith τερμάτισε όγδοο, αφού το έτερο Fiesta WRC της ομάδας με τον Teemu Suninen, βγήκε από τον δρόμο στο πρώτο σκέλος και εγκατέλειψε.

WRC 2

Το μεγάλο νέο της κατηγορίας WRC 2 με τις εργοστασιακές συμμετοχές, είναι ότι φέτος θα συμμετέχει σε αυτή, ένα πλήρωμα από την μεγάλη κατηγορία. Οι Andreas Mikkelsen – Ola Floene με ένα Skoda Fabia R5 Evo 2 που θα προσπαθήσουν να κερδίσουν τον τίτλο της κατηγορίας για το 2021. Και ξεκίνησαν με το «δεξί», αφού πήραν μια άξια νίκη, χωρίς να απειληθούν ποτέ από κανέναν, τερματίζοντας περίπου 2 λεπτά μπροστά από το πλήρωμα της M-Sport Ford, Adrien Fourmaux – Renaud Jamoul με Ford Fiesta R5 που τερμάτισαν δεύτεροι.

Ήταν οι μόνοι που προσπάθησαν να κινηθούν στους ρυθμούς των πρώτων, αλλά ένα λάστιχο στο τρίτο σκέλος του Σαββάτου, τους κόστισε σε χρόνο αφήνοντας τους εκτός διεκδίκησης της πρώτης θέσης. Στην τρίτη θέση τερμάτισε το πλήρωμα της Citroen, Eric Camille – François Xavier Buresi με ένα Citroen C3 R5.

WRC 3

Στην κατηγορία WRC 3, συμμετέχουν ιδιώτες, κυρίως νεαροί οδηγοί, που έχουν βλέψεις για μια θέση σε μια πιο μεγάλη κατηγορία. Στο φετινό Μόντε η κατηγορία αυτή ήταν γαλλική υπόθεση στην κυριολεξία. Στις 3 πρώτες θέσεις τερμάτισαν τρία αυτούσια γαλλικά πληρώματα. Οι Yohan Rossel – Bendit Fulcrand, Yoann Bonato – Benjamin Boulloud και Nicolas Ciamin – Yannick Roche, τερμάτισαν πρώτοι, δεύτεροι και τρίτοι αντίστοιχα, οδηγώντας όλοι από ένα Citroen C3 R5. Και το ακόμη πιο σπουδαίο είναι, ότι έχουν πλήρη οικονομική υποστήριξη από την Ομοσπονδία Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της Γαλλίας!

Στον αγώνα συμμετείχε και ο συμπατριώτης μας Νικόλας Παυλίδης για 5η φορά στο δύσκολο αυτό αγώνα. Με συνοδηγό τον Allan Harryman και το Peugeot 208 Rally 4, με το νούμερο 73 στις πόρτες.

Κινήθηκαν αρκετά γρήγορα, ήταν στην διεκδίκηση μιας θέσης για το βάθρο, αλλά δυστυχώς στην πρώτη ειδική διαδρομή του δεύτερου σκέλους την Παρασκευή, είχαν μια μικροέξοδο, που δεν τους επέτρεψε να συνεχίσουν το σκέλος. Επανήλθαν με Rally 2 το Σάββατο και τελικά τερμάτισαν στην 60η θέση της γενικής κατάταξης και την 6η της κατηγορίας τους, συνεχίζοντας την παράδοση που θέλει τον Νικόλα να τερματίζει πάντα στο Μόντε Κάρλο.

Επόμενος αγώνας του Πρωταθλήματος, στις 26 – 28 Φεβρουαρίου με το Arctic Rally στην Φινλανδία. Ο αγώνας γίνεται για πρώτη φορά στο WRC και είναι στην θέση του ράλι Σουηδίας που ματαιώθηκε.

ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

  1. Ogier – Ingrassia                    Toyota Yaris WRC
  2. Evans – Martin                       Toyota Yaris WRC
  3. Neuville – Wydaeghe             Hyundai i20 WRC
  4. Rovanpera – Halttunen        Toyota Yaris WRC
  5. Sordo – Carlos de Barrio      Hyundai i20 WRC
  6. Katsuta – Barritt                     Toyota Yaris WRC
  7. Mikkelsen – Floene        Skoda Fabia R5 Evo WRC 2
  8. Greensmith – Edmondson     Ford Fiesta WRC
  9. Fourmaux – Jamoul            Ford Fiesta R5 WRC2
  10. Camilli – Buresi                    Citroen C3 R5 WRC2

Περισσότερες φωτογραφίες: