full screen background image
Search
Δευτέρα 13 Ιούλιος 2020
  • :
  • :

WRC: 2ος γύρος – Ράλλυ Σουηδίας [13 – 16 Φεβρουαρίου 2020]

Χορεύοντας στο χιόνι και στη λάσπη…

Το Πρωτάθλημα του WRC συνεχίστηκε το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε με τον δεύτερο αγώνα του ημερολογίου, το ράλλυ Σουηδίας…

Χαρακτηριστικό του αγώνα η έλλειψη χιονιού και πάγου, που είναι και τα κύρια χαρακτηριστικά του. Φέτος όμως δεν χιόνισε όσο θα έπρεπε στην περιοχή του αγώνα και έτσι οι οργανωτές αναγκάστηκαν να μειώσουν το μήκος του κατά το ήμισυ, αφαιρώντας τις μισές ειδικές διαδρομές που είχε το αρχικό πρόγραμμα.

Τελικά έγιναν μόνο εννιά ειδικές διαδρομές από τις αρχικές 18, προσθέτοντας ακόμη ένα πρόβλημα, στους μηχανικούς και στα πληρώματα, αφού οι κανονισμοί της FIA είναι σαφής: «τα πληρώματα που συμμετέχουν στο ράλλυ Σουηδίας πρέπει να χρησιμοποιούν μόνο λάστιχα με καρφιά».

Για άλλη μια φορά τα Toyota Yaris WRC ήταν τα πιο γρήγορα αυτοκίνητα του αγώνα. Ο Elfyn Evans με το πρώτο Toyota Yaris WRC ήταν από την αρχή σε ένα δικό του αγώνα, κέρδισε πέντε ειδικές διαδρομές, δεν μπόρεσε κανένας άλλος οδηγός να τον απειλήσει και πήρε μια άξια νίκη, την πρώτη με τη νέα του ομάδα και τη δεύτερη της καριέρας του.

Στον τερματισμό της τελευταίας ειδικής τον περίμενε ο πατέρας του, Gwyndaf Evans, φανερά συγκινημένος από την επιτυχία του γιού του, σε έναν αγώνα που και ο ίδιος κάποτε (το μακρινό 1991), προσπάθησε να κερδίσει, εργοστασιακός οδηγός τότε της Ford Motor Company, με ένα Sierra RS Cosworth 4×4.

Στην δεύτερη θέση τερμάτισε ο περσινός Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Ott Tanak με Hyundai το i20 WRC.

Ο Εσθονός επανήλθε δριμύτερος, από το σοβαρό ατύχημα που είχε στο Μόντε Κάρλο, ήταν ο μόνος που προσπάθησε να κυνηγήσει τον Evans, κερδίζοντας και δυο ειδικές μάλιστα, αλλά δεν τα κατάφερε και πήρε τους πρώτους του βαθμούς με την δεύτερη θέση που κατέλαβε.

Το βάθρο συμπλήρωσε ο 19χρονος Kalle Rovanpera με άλλο ένα Toyota Yaris WRC.

Φανταστικός «ο μικρός», που ήταν από την αρχή μέσα στις θέσεις του βάθρου, οδήγησε γρήγορα και έδειξε ότι έχει προσορμιστεί στο νέο του αυτοκίνητο. Κέρδισε μάλιστα και την τελευταία ειδική διαδρομή, που ήταν και η power stage του αγώνα, μπαίνοντας στη λίστα (στην 5η θέση) με τους μικρότερους ηλικιακά οδηγούς που έχουν κερδίσει ειδική διαδρομή σε αγώνα του WRC.

Για αυτούς που κρατάνε στατιστικά να σημειώσουμε ότι πρώτος στην αντίστοιχη λίστα είναι ο Ρώσος Evgeniy Novikov, ο οποίος σε ηλικία 18 ετών, 8 μηνών και 24 ημερών κέρδισε μια ειδική στο δικό μας ράλλυ Ακρόπολις το 2009 και συγκεκριμένα την 4η ειδική του αγώνα, Βωξίτες.

Ένα ακόμη Toyota Yaris WRC, τερμάτισε στην τέταρτη θέση με τον Sebastian Ogier στο τιμόνι…

Είχε μια καλή μάχη με τον μικρό team mate του, αλλά μόλις στην τελευταία ειδική έδωσε τόπο στα νιάτα και περιορίστηκε στην 4η θέση της γενικής.

Για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα ο Esapekka Lappi με το Ford Fiesta RS WRC κάνει μια φανταστική εμφάνιση και τερματίζει πέμπτος, με ένα αυτοκίνητο αρκετά υποδεέστερο του συναγωνισμού, κρατώντας πίσω του τους άλλους δυο οδηγούς της Hyundai Motorsport, Thierry Neuville και Craig Breen, που τερμάτισαν στην 6η και 7η θέση αντίστοιχα.

WRC 2

H κατηγορία WRC 2, με τις εργοστασιακές συμμετοχές είχε νικητές τους ίδιους με αυτούς του προηγούμενου αγώνα. Δεύτερη νίκη λοιπόν για τους Mads Ostberg – Eriksen Torstein και το Citroen C3 R5.

Οδήγησαν γρήγορα, δεν απειλήθηκαν από κανέναν και έβαλαν πλώρη για το Πρωτάθλημα.

Δεύτερο τερμάτισε ένα πλήρωμα της Hyundai Motorsport, οι Ole Christian Veiby – Jonas Andersson με Hyundai i20 R5, ενώ στην τρίτη θέση τερμάτισαν οι Pontus Tidemand – Patrik Barth με ένα Skoda Fabia R5.

WRC 3

Στην κατηγορία με τους ιδιώτες, πρώτοι τερμάτισαν οι Jari Huttunen – Μikko Lukka με Hyundai i20 R5, δεύτεροι οι Emil Lindholm – Mikael Korhonen με Skoda Fabia R5 και μισό λεπτό πίσω τους, στην τρίτη θέση, οι Johan Kristofferson – Stig Skjaermoen με VW Polo R5.

Στον αγώνα συμμετείχε και ένας ακόμη γιός μεγάλου οδηγού, του Peter Solberg, ο 18χρονος Oliver Solberg με Skoda Fabia R5. Βρισκόταν στην 3η θέση της κατηγορίας, όταν στην τελευταία ειδική, έπαθε λάστιχο πίσω αριστερά, έχασε περίπου 2 λεπτά και έπεσε στην 5η θέση.

Για τον επόμενο αγώνα το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα θα αλλάξει ήπειρο, αφού στις 12 – 15 Μαρτίου είναι το Ράλλυ στο Μεξικό.

ΤΕΛΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

  1. Εvans – Martin                              Toyota Yaris WRC
  2. Tanak – Jarveoja                           Hyundai i20 WRC
  3. Rovanpera – Halttunen               Toyota Yaris WRC
  4. Ogier – Ingrassia                           Toyota Yaris WRC
  5. Esapekka – Ferm                        Ford Fiesta RS WRC
  6. Neuville – Gilsoul                         Hyundai i20 WRC
  7. Breen – Nagle                                Hyundai i20 WRC
  8. Suninen – Lehtinen                   Ford Fiesta RS WRC
  9. Katsuta – Barritt                          Toyota Yaris WRC
  10. Huttunen – Lukka                    Hyundai i20 R5 WRC3

Περισσότερες φωτογραφίες: