Auto NewsEcoNews

Renault 5 Turbo 3E: Το πρώτο ηλεκτρικό “Mini-Supercar”…

Το Renault 5 Turbo 3E επαναφέρει στο προσκήνιο την εμβληματική κληρονομιά των Renault 5 Turbo και Turbo 2 του 1980, δύο «πυραύλων τσέπης», που άφησαν ανεξίτηλο το στίγμα τους στην εποχή τους, μέσα από τον πληθωρικό χαρακτήρα, την πρωτοποριακή τους προσέγγιση και τις εντυπωσιακές τους επιδόσεις στα Ράλλυ.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Hall of Fame: Renault 5 Turbo

Ήταν τα πρώτα γαλλικά μοντέλα που διέθεταν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα, μια τεχνολογία που η Renault μόλις είχε παρουσιάσει με μεγάλη επιτυχία στη Formula 1 και τώρα είναι ιδιαίτερα περιζήτητα ως συλλεκτικά αυτοκίνητα…

Το Renault 5 Turbo 3E είναι κάτι παραπάνω από αυτά! Πολύ παραπάνω από μία αναβίωση ενός εμβληματικού μοντέλου, είναι ένα εκμοντερνισμένο, καινοτόμο ηλεκτρικό, πιο εντυπωσιακό και ακόμα πιο δυνατό από τους προκατόχους του, επιβεβαιώνοντας την ταυτότητά του ως το πρώτο όχημα μίας καινούργιας κατηγορίας: αυτή των ‘mini-supercars’, αφού ακριβώς όπως τα «γνήσια» supercars, διαθέτει εντυπωσιακές τεχνικές προδιαγραφές (540 ίπποι, 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 3,5 δευτερόλεπτα, αμάξωμα από ανθρακονήματα κ.λπ.), ενώ προσφέρει πληθώρα δυνατοτήτων εξατομίκευσης, με στόχο να καλύψει κάθε απαίτηση.

Επιπλέον, η εντυπωσιακά χαμηλή τιμή του λόγου μήκους/πλάτους (2,01), κατατάσσει το συγκεκριμένο μοντέλο στην ίδια κλάση με ένα supercar, διατηρώντας –παράλληλα- και τα χαρακτηριστικά ενός compact hot-hatch.

Το μοντέλο είναι χτισμένο πάνω σε μία αποκλειστική πλατφόρμα, με προσανατολισμό στις επιδόσεις. Έτσι, το Renault 5 Turbo 3E είναι ένα mini-supercar που στέκεται δίπλα στο Renault 5 E-Tech electric (το αυτοκίνητο πόλης) και το Alpine A290 (το σπορ αυτοκίνητο πόλης) του Group Renault, ακολουθώντας με αυτό τον τρόπο τη διάρθρωση της γκάμας που υπήρχε και τη δεκαετία του 1980, με τα Renault 5, Renault 5 Alpine και Renault 5 Turbo.

Ταυτόχρονα, την εικόνα συμπληρώνουν και άλλα δυνατά ονόματα, όπως η Ampere για το λογισμικό και την ηλεκτρονική αρχιτεκτονική, αλλά και η Mobilize για την αμφίδρομη φόρτιση (V2L και V2G), μαζί με μια σειρά από υπηρεσίες που διευκολύνουν την ηλεκτροκίνηση: Mobilize Smart Charge, Mobilize Charge Pass και Plug & Charge.

Επίσης, ορισμένοι συνεργάτες έχουν συνδράμει, με την τεχνογνωσία και την εμπειρία τους, πάνω σε θεμελιώδη συστήματα, όπως οι ενσωματωμένοι κινητήρες των τροχών, και τα ανθρακονήματα του αμαξώματος. Ως εκ τούτου, το Renault 5 Turbo 3E αποτελεί μία ακόμη απόδειξη της πλήρους εφαρμογής του μετασχηματισμού του Group Renault, βάσει του στρατηγικού πλάνου Renaulution.

Εντυπωσιακό design που συνδυάζει σπορ ταπεραμέντο και ευελιξία

Εξωτερικά, το Renault 5 Turbo 3E είναι σχεδιασμένο με γνώμονα την εικόνα ενός supercar: πληθωρικό (όπως δηλώνει και ο φουσκωμένος εμπρός προφυλακτήρας και οι προεκτάσεις των πίσω φτερών), ενώ ποτέ δεν απεμπολεί εμφανισιακά στοιχεία που τονίζουν το αγωνιστικό DNA, την ευελιξία και τη βελτιστοποιημένη αεροδυναμική του. Για το τελευταίο, να θυμίσουμε ότι σε ένα ηλεκτρικό όχημα, η αεροδυναμική σε συνδυασμό με τον έλεγχο του βάρους, παίζουν καθοριστικό στην επίτευξη της οικονομίας και της αποδοτικότητας του αυτοκινήτου.

Ταυτόχρονα, ο σχεδιασμός του Renault 5 Turbo 3E αποτελεί φυσική συνέχεια των αρχικών Renault 5 Turbo και Turbo 2, αφού μπορεί μερικά χαρακτηριστικά του, όπως τα πίσω φώτα και οι πλευρικοί καθρέφτες, να είναι αναγνωρίσιμα καθώς προέρχονται από το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech, αλλά η κύρια ιδέα πίσω από το project ήταν να αναβιώσει την κληρονομιά αυτών των δύο εμβληματικών μοντέλων της δεκαετίας του 1980, χρησιμοποιώντας τεχνολογίες αιχμής, που φανερώνουν τη σύγχρονη προσωπικότητά του, βελτιστοποιώντας ταυτόχρονα και τις επιδόσεις. Αυτή είναι η φιλοσοφία του ρετρο-φουτουριστικού design που ακολουθείται ήδη στα Renault 5 και Renault 4, που αναβιώνουν ως Renault 5 E-Tech electric και Renault 4 E-Tech electric.

Για να αναβιώσει το DNA των αρχικών Renault 5 Turbo και Turbo 2, το Renault 5 Turbo 3E είναι χτισμένο σε μια νέα πλατφόρμα με ειδικά εξελιγμένη αρχιτεκτονική μετάδοσης κίνησης στους πίσω τροχούς. Σε σύγκριση με το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech (μήκος 3,92 και μεταξόνιο 2,54 μέτρα), το παρμπρίζ έχει μετακινηθεί προς τα πίσω και το μεταξόνιο έχει αυξηθεί (2,57 μέτρα), με αποτέλεσμα την επίτευξη εντυπωσιακών αναλογιών στις διαστάσεις (μήκος 4,08μ., πλάτος 2,03μ., ύψος 1,38μ.), που αναδεικνύουν την εκλεπτυσμένη του εμφάνιση. Τούτου λεχθέντος, η κολόνα του παρμπρίζ φαίνεται να προεκτείνεται προς τους μπροστινούς τροχούς, ενώ με αυτές τις διαστάσεις, το Renault 5 Turbo 3E έχει το μήκος ενός αυτοκινήτου πόλης και το πλάτος ενός supercar!

Στο μπροστινό μέρος, το Renault 5 Turbo 3E διατηρεί την ίδια διάταξη με τους προκατόχους του, τη στιγμή που οι τετράγωνοι προβολείς ενσωματώνονται ιδανικά στα άκρα του καπό και μια λεπτή λωρίδα με τρία κεντρικά τμήματα και δύο επιπλέον τετράγωνα φώτα ημέρας LED, ολοκληρώνουν την επιθετική πρόσοψη.

Στο πλάι, το ειδικό βάψιμο γύρω από τις κολόνες του παρμπρίζ, συνδέει αισθητικά τη γραμμή της οροφής με την πίσω αεροτομή, θυμίζοντας εμφανισιακά τα αυθεντικά Renault 5 Turbo και Turbo 2, ενώ πίσω, ανάμεσα στα πίσω φωτιστικά σώματα ξεχωρίζει το αεροδυναμικό βοήθημα που διατρέχει όλο το πλάτος του αμαξώματος, όταν κάτω από τον προφυλακτήρα υπάρχει ένας διαχύτης, του οποίου η απόδοση μεγιστοποιείται από τη σχεδίαση του προφυλακτήρα, που προεκτείνεται προς τα έξω και στις δύο πλευρές.

Σπορ και δικτυωμένο εσωτερικό

Οι αγωνιστικές καταβολές και οι σπορ λεπτομέρειες, κάνουν έντονη την παρουσία τους και στο εσωτερικό, όπου έχουμε bucket καθίσματα και ζώνες έξι σημείων, ανθρακονήματα σε αρκετά σημεία για τη μείωση του βάρους, και premium υλικά όπως Alcantara για τα καθίσματα και το ταμπλό, όταν το κάθετο χειρόφρενο σε στυλ αγωνιστικού αυτοκινήτου Ράλλυ, είναι η τελευταία πινελιά σε αυτό το «υπερτροφοδοτούμενο» περιβάλλον.

Μπροστά στον οδηγό, ξεχωρίζουν οι οθόνες του συστήματος OpenR των 10,1 και 10,25 ιντσών όπου εμφανίζονται οι πληροφορίες οδήγησης, πλοήγησης και πολυμέσων (μέσω ενός interface εμπνευσμένου από το ταμπλό των αυθεντικών Renault 5 Turbo και Turbo 2), ενώ ταυτόχρονα προσφέρεται η σύγχρονη οδηγική εμπειρία δικτύωσης που περιμένει κανείς από ένα όχημα για το δρόμο, ακόμη και με αγωνιστικά χαρακτηριστικά.

Από αυτή την άποψη, το σύστημα OpenR Link με το ενσωματωμένο Google, που διατίθεται ήδη στα Renault 5 και Renault 4 E-Tech electric, θα προσφέρει πρόσβαση σε ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών της Google, οι οποίες ενημερώνονται συνεχώς. Μεταξύ αυτών το Google Maps, που δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να προγραμματίσει το ταξίδι του, αλλά και τη φόρτιση μέχρι τον προορισμό του.

Με αποκλειστικό στόχο τις επιδόσεις…

Όπως το Renault 5 E-Tech electric, έτσι και το Renault 5 Turbo 3E εξελίχθηκε γύρω από μια πλατφόρμα και βασίστηκε σε μία αρχιτεκτονική που προορίζεται αποκλειστικά για ηλεκτρικά οχήματα, ώστε να επιτύχει κορυφαίο επίπεδο απόδοσης, χωρίς συμβιβασμούς. Ο στόχος ήταν να γίνει το όχημα όσο το δυνατόν πιο ελαφρύ, για να εξασφαλιστεί η απαράμιλλη ευελιξία και η ταχύτητα, γεγονός που αποδεικνύει η τιμή της επιτάχυνσης από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα, σε λιγότερο από 3,5 δευτερόλεπτα!

Αυτό το καθήκον ανατέθηκε στην Alpine, της οποίας οι μηχανικοί έχουν αναπτύξει ειδική τεχνογνωσία στα ηλεκτρικά σπορ αυτοκίνητα με τα A110 E-ternity, A290 και A390. Έτσι, οι μηχανικοί εξέλιξαν μια ειδική πλατφόρμα αλουμινίου ικανή να φιλοξενήσει οποιαδήποτε αρχιτεκτονική. Για το κινητήριο σύνολο, επέλεξαν έναν ηλεκτροκινητήρα ενσωματωμένο σε κάθε πίσω τροχό (μετάδοση κίνησης στους πίσω τροχούς), λύση που προσφέρει ένα τετραπλό πλεονέκτημα:

  • τεράστια ροπή που φτάνει τα 4.800Nm
  • Ακόμα πιο ακαριαία παροχή ισχύος από ό,τι με έναν συμβατικό ηλεκτροκινητήρα για αποτέλεσμα που θυμίζει έντονα τα turbo του παρελθόντος, αλλά χωρίς το γνωστό turbo lag
  • σημαντική εξοικονόμηση βάρους και χώρου στον πίσω άξονα.
  • ευελιξία που ενισχύεται από τον ξεχωριστό έλεγχο των δύο κινητήρων.

Όσο αφορά στην μπαταρία, αυτή είναι τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο, χαμηλώνοντας το κέντρο βάρους και επιτρέποντας στους μηχανικούς της Alpine, που είναι υπεύθυνοι για το στήσιμο και την ανάρτηση του αυτοκινήτου, να εφαρμόσουν ανεμπόδιστα τις ιδέες τους, επιτυγχάνοντας μέγιστη ευελιξία, εκπληκτικές επιδόσεις και θεαματικές δυνατότητες πλαγιολίσθησης (με αποκλειστική λειτουργία drift-assist και κάθετα τοποθετημένο χειρόφρενο όπως στα αυτοκίνητα για ράλι). Για τον ίδιο λόγο, το αμάξωμα είναι από ανθρακονήματα, ένα ισχυρό, ιδιαίτερα ελαφρύ υλικό.

Το βάρος του Renault 5 Turbo 3E δεν ξεπερνά τα 1.450 κιλά συνολικά, συμπεριλαμβανομένης και της μπαταρίας των 70 kWh και με δύο ηλεκτροκινητήρες συνδυαστικής ισχύος 540 ίππων (2 x 200kW), διαθέτει εξαιρετική αναλογία κιλών/ίππο (2,7kg/hp) παρόμοια με αυτή των κορυφαίων supercars, όταν με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα κάτω από 3,5 δευτερόλεπτα, το μοντέλο εξασφαλίζει αυτονομία πάνω από 400 χλμ. (μικτές συνθήκες κίνησης, με την τιμή αυτονομίας βάσει WLTP να βρίσκεται σε φάση έγκρισης).

Για πιο αγωνιστική οδήγηση στην πίστα, το Renault 5 Turbo 3E θα μπορεί να ολοκληρώσει αρκετούς «καυτούς» γύρους με τελική ταχύτητα έως και 270 χλμ./ώρα, πριν ξεκινήσει τη διαδικασία ταχείας φόρτισης από πηγή συνεχούς ρεύματος (DC) ισχύος έως και 350 kW, χάρη στην αρχιτεκτονική 800volt που διαθέτει, με αποτέλεσμα η φόρτιση της μπαταρίας από 15 – 80% να διαρκεί μόλις 15 λεπτά.

1.980 αριθμημένες μονάδες!

Το Renault 5 Turbo 3E θα είναι διαθέσιμο σε πολλές σημαντικές αγορές, όπως η Ευρώπη, η Μέση Ανατολή, η Ιαπωνία και η Αυστραλία, ενώ η παραγωγή του θα περιοριστεί στις 1.980 μονάδες, που είναι και η χρονιά που κυκλοφόρησε το αρχικό Renault 5 Turbo. Μάλιστα, οι πελάτες θα μπορούν, κατά την παραγγελία τους, να επιλέξουν τον αριθμό τους!

Οι κρατήσεις θα ανοίξουν τις επόμενες εβδομάδες, ενώ οι πρώτες παραδόσεις θα πραγματοποιηθούν εντός του 2027.

Περισσότερες φωτογραφίες:

Εγγραφείτε στο newsletter μας...
…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!