Η Renault αποκάλυψε την πολυαναμενόμενη ναυαρχίδα της στην κατηγορία D, το Rafale, το οποίο είναι ένα μεγάλο κουπέ SUV, που πρόκειται να κυκλοφορήσει ως υβριδικό με 200 -ή 300 ίππους- την άνοιξη του 2024.
Αν θέλουμε τώρα να γυρίσουμε λίγο το χρόνο πιο πίσω -κατά τρία χρόνια- τότε που ανέλαβε ο Luca de Meo το τιμόνι της Renault, θα θυμηθούμε ότι ο Ιταλός CEO είχε ανακοινώσει τότε ότι πρωταρχικός του στόχος ήταν να ενισχύσει αρχικά τη Renault στην κατηγορία C (κάτι που έκανε με τα νέα Mégane, Arkana και Austral) και εν συνεχεία στην κατηγορία D, που αντιπροσωπεύει το 15% της ευρωπαϊκής αγοράς.
Έτσι, μετά το πρόσφατο λανσάρισμα του νέου Espace (δες εδώ), έρχεται τώρα η σειρά του νέου μεγάλου μοντέλου των Γάλλων, του νέου Rafale, που είναι ένα κουπέ SUV, όπως άλλωστε προστάζει και η μόδα της εποχής…
Αρχίζοντας από τη βάση, το Rafale «πατάει» στην πιο σύγχρονη πλατφόρμα του ομίλου, την CMF-CD και σχετικά με τις εξωτερικές διαστάσεις, το μήκος του αγγίζει τα 4,7 μ., το πλάτος το 1,86 μ. και το ύψος το 1,61 μ., τη στιγμή που το μεταξόνιο είναι 2,74 μ.
Εμφανισιακά, η ναυαρχίδα των Γάλλων υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Renault, με τις εντυπώσεις να κλέβουν οι πολλές ακμές περιμετρικά του αυτοκινήτου, η μεγάλη μάσκα, οι εξέχουσες χειρολαβές και φυσικά το κουπέ τελείωμα της οροφής, το οποίο έχει 17ο γωνία κλίσης με σκοπό την καλύτερη αεροδυναμική, αλλά χωρίς να περιορίζεται αρκετά ο χώρος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών.
Αν τώρα το νέο Rafale θυμίζει σε αρκετούς τα πρόσφατα Peugeot, αυτό δεν γίνεται «τυχαία» αφού επικεφαλής σχεδιασμού της Renault πλέον είναι ο Gilles Vidal ή αλλιώς ο άνθρωπος που επιμελήθηκε την σχεδιαστική αναγέννηση των μοντέλων με σήμα τον λέοντα.
Σχετικά τώρα με τον εσωτερικό σχεδιασμό, το ταμπλό είναι πανομοιότυπο με το αντίστοιχο του νέου Austral και αποτελείται από ένα ψηφιακό καντράν με δύο οθόνες (12 και 12,3 ίντσες), σπορ καθίσματα και μια μεγάλη γυάλινη οροφή (1.470 χλστ.), η οποία έχει τη δυνατότητα να σκουραίνει ανάλογα με το που χτυπούν οι ακτίνες του ηλίου ή μετά από εντολή του οδηγού (είτε από κουμπί, είτε με φωνητική εντολή).
Όσο αφορά στα κινητήρια σύνολα, η Renault θα διαθέσει το νέο Rafale σε δύο υβριδικές εκδοχές, με την πρώτη να είναι δικίνητη και να αποδίδει 200 ίππους και τη δεύτερη τετρακίνητη με 300 ίππους.
Η πρώτη, αυτή με τους 200, αντλεί την ισχύ του από έναν τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson και δυο ηλεκτροκινητήρες, με τον πρώτο να είναι τοποθετημένος μεταξύ κινητήρα και κιβωτίου, ενώ ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας αποτελεί μια ενσωματωμένη γεννήτρια εκκίνησης που εκκινεί τον βενζινοκινητήρα, συλλέγει ενέργεια όταν το αυτοκίνητο ακινητοποιείται ή φρενάρει και μπορεί να βοηθήσει στην επιτάχυνση όταν χρειάζεται.
Η δεύτερη τώρα, αυτή με τους 300 ίππους, έχει το ίδιο μπροστινό σύστημα κίνησης με το μικρότερο μοντέλο που προαναφέραμε, αλλά εδώ έχουμε έναν ακόμη ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, καθώς και μία μεγαλύτερη μπαταρία με δυνατότητα εξωτερικής φόρτισης (plug-in), η οποία θα μπορεί να χαρίζει στο νέο Rafale ηλεκτρική αυτονομία 60-100 χλμ. σύμφωνα με την Renault.
Κλείνοντας, η νέα ναυαρχίδα των Γάλλων θα κάνει πρώτα την εμφάνισή της στην ευρωπαϊκή αγορά με το μικρότερο κινητήριο υβριδικό σύνολο των 200 ίππων την επόμενη άνοιξη, ενώ η μεγαλύτερη έκδοση με τους 300 ίππους θα ακολουθήσει λίγους μήνες αργότερα.
Περισσότερες φωτογραφίες: