FeaturesOld School

Rolls-Royce Silver Ghost: Η αρχή της Rolls…

Το ημερολόγιο γράφει 4 Μαΐου του 1904 και στο ξενοδοχείο Midland στο Manchester στην Αγγλία, γευματίζουν ένας γιος αριστοκράτη, ο Charles Stewart Rolls και ένας μηχανικός, ο Frederic Henry Royce. Ο Royce ήταν ικανός να κατασκευάζει αυτοκίνητα, ενώ ο Rolls είχε την εμπειρία να πουλάει καλά αγγλικά αυτοκίνητα. Η συμφωνία έκλεισε, η Royce Limited θα κατασκεύαζε και η Rolls Royce Distributing Limited θα πουλούσε τα μοντέλα…

Το πρώτο αυτοκίνητο RollsRoyce παρουσιάστηκε στο σαλόνι αυτοκινήτου στο Παρίσι τον Δεκέμβριο του 1904. Τα πρώτα μοντέλα ήταν 10 και 15 ίππων με 2 και 3 κυλίνδρους αντίστοιχα και ένα τετρακύλινδρο με 20 ίππους. Ο Rolls όμως είχε μεγαλύτερες απαιτήσεις και έτσι ο Royce το 1906, κατασκεύασε ένα νέο μοντέλο με έξι κυλίνδρους εν σειρά, 7.000 κ.εκ. και 50 ίππους ιπποδύναμη στις 1.250 σ.α.λ.!

Η τροφοδοσία γινόταν από ένα καρμπιρατέρ δικής τους κατασκευής και η μετάδοση με κιβώτιο ταχυτήτων τεσσάρων σχέσεων, η μία εκ των οποίων θεωρούνταν overdrive.

Ήταν ένα αυτοκίνητο με καλές επιδόσεις, αξιόπιστο και με απίστευτη ποιότητα για την εποχή. Το σασί του χρησιμοποιήθηκε ως βάση για το πρώτο βρετανικό θωρακισμένο αυτοκίνητο, που συμμετείχε στη Μέση Ανατολή εναντίον των Τούρκων, αλλά και στους δύο Παγκόσμιους πολέμους.

Σε μια εποχή γοργών εξελίξεων η 40/50 ΗΡ, πιο γνωστή ως Silver Ghost, παρέμεινε σε κυκλοφορία 18 ολόκληρα χρόνια, διάστημα αρκετό για να αποδείξει την αξία της. Μπορεί οι Rolls και Royce να δημιούργησαν – κατασκεύασαν την Silver Ghost, αλλά η Silver Ghost ήταν αυτή που καθιέρωσε την RollsRoyce παγκοσμίως ως εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων.

Το πραγματικό της όνομα ήταν 40/50 ΗΡ. Το Silver Ghost ήταν ένα «παρατσούκλι» που δόθηκε το 1907 σε ένα αυτοκίνητο που προοριζόταν για επιδείξεις, επειδή το αμάξωμα και όλος ο εξοπλισμός είχαν ασημί χρώμα και διατηρήθηκε σε όλα τα 40/50 ΗΡ, που κατασκευάστηκαν μέχρι το 1925.

Στα 18 χρόνια παραγωγής, κατασκευάστηκαν 6.100 αυτοκίνητα 40/50 ΗΡ στην Ευρώπη και 1.700 στην Αμερική. Η τωρινή τους αξία κυμαίνεται από 150.000 έως 800.000 ευρώ, ανάλογα την κατάσταση στην οποία βρίσκεται το συγκεκριμένο μοντέλο…

Related posts
Formula 1HotIn Pen & InkManuscriptsMotorsportOld SchoolΧρήστος Κίτσος

F1 - Chinese GP: Η ιστορία του κινεζικού Grand Prix…

In Pen & InkManuscriptsMotorsportOld SchoolWRCΧρήστος Κίτσος

Ράλλυ Κροατίας: Από το Delta Rally του ’74, στον τέταρτο γύρο του ’24…

FeaturesIn Pen & Ink

Throwback: Όταν η Mitsubishi «έφτιαξε» ένα ηλεκτρικό EVO…

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!