full screen background image
Search
Σάββατο 17 Νοέμβριος 2018
  • :
  • :

Στα Μέγαρα με το Hyundai i30N Performance…

Η «εκδίκηση» του Κορεάτη!

Αν κάποτε κοιτούσες μειονεκτικά δημιουργίες με χώρα προέλευσης την Κορέα, με την πάροδο του χρόνου οι συγκεκριμένοι Ασιάτες σου «έβαλαν τα γυαλιά» και απέδειξαν ότι είναι ικανοί να φτιάξουν μεγάλα πράγματα, ενώ πλέον βρίσκουν την κατάλληλη χρονική στιγμή και εισέρχονται σε μια άκρως απαιτητική κατηγορία, αυτή των «καυτών» χάτσμπακ, λανσάροντας τον δικό τους εκπρόσωπο, με σκοπό να «εκδικηθεί» κάθε άλλη γρήγορη κατασκευή…

Όλα στο σωστό timing…

Αναμφίβολα για την οποιαδήποτε κίνηση απαιτείται σωστό timing ή η κατάλληλη χρονική στιγμή, αν θέλετε, στην όμορφη ελληνική γλώσσα μας, όπως επίσης και τα σωστά άτομα στις σωστές θέσεις για να επιτευχθεί ο στόχος.

Στην προκειμένη περίπτωση, η είσοδος της Hyundai στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ (WRC) πριν τέσσερα χρόνια και οι πολλές επιτυχίες στο διάστημα αυτό, την έχουν «εφοδιάσει» με την απαραίτητη τεχνογνωσία, ώστε να μπορεί να κατασκευάσει μοναδικές δημιουργίες.

Πράγμα που κάνει σήμερα με το i30N και με άλλα μοντέλα που έπονται στο προσεχές μέλλον…

Παράλληλα, μια δυνατή μεταγραφή φτάνει για να θέσει τις σωστές βάσεις για ένα μέλλον που προμηνύεται λαμπρό.

Ο λόγος για τον Άλμπερτ Μπίρμαν, που αν το όνομα δεν φτάνει από μόνο του να εξηγήσει τι μέλλει γενέσθαι, η σταδιοδρομία του Γερμανού φτάνει για να επισφραγίσει με τον καλύτερο τρόπο το μεγάλο έργο του!

Είναι αυτός ο οποίος ξεκίνησε «χτίζοντας» την BMW M3 E30, συνέχισε ως ο πνευματικός πατέρας κάθε δημιουργίας του M-Division της BMW για 30 χρόνια και πλέον είναι ο επικεφαλής της νεοσύστατης σειράς N της Hyundai.

Όπου ‘Ν’ σημαίνει…

Η σειρά Ν θα περιλαμβάνει από εδώ και στο εξής κάθε γρήγορη δημιουργία του κορεάτικου εργοστασίου, με το πρώτο δείγμα αυτών να είναι το i30N.

Σύμφωνα με τη Hyundai, το γράμμα ‘Ν’ προκύπτει από τρεις παράγοντες.

Ο πρώτος είναι η πόλη Namyang στη Ν. Κορέα όπου και εδρεύει το κέντρο έρευνας και τεχνολογίας της εταιρείας, ο δεύτερος είναι το διάσημο Nürburgring όπου εξελίχθηκε, δοκιμάστηκε και βελτιώθηκε το i30N και ο τρίτος είναι το ότι αν το περιστρέψεις 90ο σχηματίζει ένα γρήγορο σικέιν, κάτι που -σύμφωνα με τους Κορεάτες- χαρακτηρίζει το νέο μοντέλο υψηλών επιδόσεων.

Αποτέλεσμα αυτών λοιπόν είναι το γράμμα που διαχωρίζει τις γρήγορες εκδόσεις από τις συμβατικές. Έτσι, το λογότυπο ‘Ν΄ δεσπόζει τόσο στην τραπεζοειδή εισαγωγή εμπρός, στο τελείωμα των μαρσπιέ και στην πέμπτη θύρα, όσο και στο εσωτερικό (σε τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων).

Ταυτόχρονα, στην εξωτερική εμφάνιση έχουμε νέους και πιο επιθετικούς προφυλακτήρες εμπρός – πίσω με τον δεύτερο να φιλοξενεί και έναν μαύρο διαχύτη, όπως και τις απολήξεις των εξατμίσεων «ακροβολισμένες» στα άκρα, νέα φωτιστικά σώματα εμπρός με μαύρο περίγραμμα, μεγαλύτερους θόλους για να χωρούν οι ζάντες των 18 ή 19 ιντσών (αναλόγως έκδοσης), κόκκινες δαγκάνες με το σήμα N και μαύρη αεροτομή με ενσωματωμένο το τρίτο φως των φρένων (τύπου LED) σε τριγωνική μορφή, που σε συνδυασμό με τη μειωμένη απόσταση από το έδαφος δημιουργούν μία άκρως επιθετική μορφή.

Αντίστοιχα και στο εσωτερικό…

Οι διαφοροποιήσεις σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις αρκετές, χωρίς ωστόσο να προσεγγίζουν τον όρο «κραυγαλέες», κάτι το οποίο μάλλον θα προτιμούσε ο υπογράφων… Βέβαια, σε κάθε περίπτωση, φτάνουν για να υποδείξουν τη μοναδικότητα της κατασκευής.

Πιο συγκεκριμένα -και εκτός των λογότυπων ‘Ν’- έχουμε τύπου μπάκετ καθίσματα, αλουμινένιες πεταλιέρες, σπορ επιλογέα και ένα νέο -ειδικά σχεδιασμένο για το i30N- τιμόνι που στην αριστερή πλευρά του φιλοξενεί ένα μπουτόν για τις διαθέσιμες επιλογές οδήγησης (Normal, Sport και Eco) και στη δεξιά του ένα αντίστοιχο με ένδειξη μια καρό σημαία, από το οποίο ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει το πρόγραμμα ‘Ν’ εναλλάσσοντας την στάνταρ επιλογή με την custom.

Το τελευταίο γίνεται με μέσο προβολής την οθόνη αφής των 8 ιντσών (5 στις «απλές» εκδόσεις) που βρίσκεται στο ταμπλό και δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να προσαρμόσει στα μέτρα του την απόκριση του κινητήρα, την απόσβεση της ανάρτησης, τον ηλεκτρονικό έλεγχο ευστάθειας (ESC), τον ήχο του κινητήρα, το σύστημα διεύθυνσης, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ διαφορικό (E-LSD) και τη λειτουργία Rev Matching, με την τελευταία να ρυθμίζει αυτόματα τις στροφές του κινητήρα όταν ο οδηγός κατεβάζει σχέση στο κιβώτιο, κάνοντας στην ουσία από μόνο του (!) την περιβόητη διαδικασία «μύτη-τακούνι».

Μάλιστα, η κάθε μία από τις παραπάνω παραμετροποιήσεις έχει τρία στάδια με αποτέλεσμα ο οδηγός να έχει στην διάθεσή του 1.944 συνδυασμούς, ενώ φυσικά δε λείπει και το -γνωστό από τους αγώνες- Launch Control, το οποίο σου επιτρέπει να έχεις για πέντε δευτερόλεπτα το γκάζι τέρμα πατημένο με την πρώτη σχέση επιλεγμένη και απελευθερώνοντας τον συμπλέκτη να εκκινείς ακαριαία, χωρίς άσκοπα σπινιαρίσματα και χάσιμο χρόνου.

Κάτι φυσικά που βοηθάει στην πλήρη εκμετάλλευση της δύναμης και κατά συνέπεια στη μάχη του χρονομέτρου.

Αναφορικά με αυτό, το i30N χρειάζεται μόλις 6,4 δευτερόλεπτα για το πατροπαράδοτο 0-100 χλμ./ώρα (το i30N με το Performance Package χρειάζεται αντίστοιχα 6,1 δευτερόλεπτα), με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα.

Μία βάση, δύο εκδοχές!

Η βάση μία, με κοινό παρονομαστή τον δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα της εταιρείας (2.0 T-GDI) που αποδίδει 250 ίππους (με το Standard Package) και 275 ίππους (με το Performance Package), ενώ η ροπή και στις δύο περιπτώσεις ανέρχεται σε 353 Nm που εκτοξεύονται στα 378 Nm σε διαδικασία overboost, την οποία και έχει στη διάθεσή του ο οδηγός για 18 δευτερόλεπτα.

Όσο για τις άλλες επιμέρους διαφορές, η έκδοση Performance έχει επιπλέον της Standard, το ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό, τις ζάντες των 19 ιντσών (18 στη Standard) με τα -ειδικά εξελιγμένα για το i30N- ελαστικά της Pirelli (P-Zero), τα μεγαλύτερα δισκόφρενα και την πίσω μπάρα θόλων, η οποία μάλιστα τοποθετείται και αφαιρείται ανά πάσα στιγμή από τον οδηγό, ώστε να μην «κόβει» από τον χώρο αποσκευών των 395 λίτρων.

Στα Μέγαρα!

Την πίστα των Μεγάρων επέλεξε η ελληνική εισαγωγική εταιρεία των αυτοκινήτων Hyundai για την πρώτη πανελλήνια παρουσίαση του i30N στους ανθρώπους του ειδικού τύπου.

Συνδυασμός ιδανικός, αν όχι μαγικός, καθώς φαίνεται να ταιριάζει γάντι στην ιδιοσυγκρασία του «καυτού» κορεάτικου μοντέλου…

Οι γύροι μετρημένοι για να οδηγήσουν όλοι, αλλά αρκετοί για να βγουν τα πρώτα συμπεράσματα…

Έτσι, δίχως πολλά – πολλά λόγια και χάσιμο χρόνου βρισκόμαστε πίσω από το τιμόνι του υπέροχου μπλε (Performance Blue το λένε!) i30N -που θυμίζει αρκετά τον χρωματισμό του i20 WRC του Νεβίλ- και μπαίνουμε στην πίστα!

Ο πρώτος γύρος αναγνωριστικός, καθώς σαν Βόρειοι δεν έχουμε την ευκαιρία να βρισκόμαστε συχνά στο αυτοκινητοδρόμιο των Αθηνών, με αποτέλεσμα να χρειάζεται λίγος χρόνος μέχρι να βρεθούν τα «πατήματα» και οι γραμμές…

Ο δεύτερος σε ικανοποιητικό ρυθμό και ο τρίτος γύρος σε ρυθμό που ευχαριστεί μεν αλλά ταυτόχρονα απογοητεύει από την παρεχόμενη δύναμη, μέχρι τη στιγμή που συνειδητοποιείς ότι τόση ώρα «γυρνάς» με το προφίλ οδήγησης γυρισμένο στο Normal…

Πατάς το μπλε κουμπί από το τιμόνι -οσάν τον Κιμ Γιονγκ Ουν-και μετανιώνεις για τους γύρους που χαράμισες με το «απλό» πρόγραμμα, αφού όπως προαναφέραμε είναι μετρημένοι.

Το i30N «μεταλλάσσεται» και από ένα συμβατικά γρήγορο χάτσμπακ, γίνεται η απόλυτη πολεμική μηχανή…

Το γκάζι σου υποδηλώνει ότι έχεις στην κατοχή σου 275 ίππους, το τιμόνι παρέχει την απαραίτητη πληροφορία, η ανάρτηση δεν αφήνει περιθώρια για κλίσεις και αναπηδήσεις και η κλιμάκωση -και κυρίως η αίσθηση αλά Type R- του κιβωτίου σου ξανά θυμίζει γιατί αγαπάς τα χειροκίνητα κιβώτια, ενώ ο ήχος που περνάει στα αυτιά είναι ικανός να σε αναστατώσει…

Να σε αναστατώσει τόσο που να ανεβάζεις συνεχώς ρυθμό αλλά το αυτοκίνητο να παραμένει «βιδωμένο» στην άσφαλτο.

Ανεβάζεις κι άλλο, ενώ το αυτοκίνητο παραμένει σταθερό, με το μπλοκέ να «τραβάει» τα μούτρα μέσα και το πίσω μέρος να σε «παίζει» τόσο ώστε να το απολαμβάνεις και να συνεχίζεις, ενώ παρασύρεσαι και πας ακόμα πιο γρήγορα μέχρι που το χαρακτηριστικό «νεύμα» της σημαίας υποδηλώνει ότι πρέπει να βγεις από την πίστα για να συνεχίσει το αυτοκίνητο με τον επόμενο τυχερό…

Εσύ κάθεσαι πλέον κρεμασμένος από το συρματόπλεγμα της περίφραξης της πίστας, καπνίζεις το τσιγάρο της χαλάρωσης, το χαζεύεις να «γυρνάει» και ακούς τα δυνατά σκασίματα της εξάτμισης, ενώ ακόμα προσπαθείς να αντιληφθείς πώς γίνεται με την πρώτη βολή οι Κορεάτες να πέτυχαν διάνα…

Διάνα!

Σίγουρα είναι δύσκολο να πετύχεις «κέντρο» με την πρώτη βολή και αν το κάνεις τότε δείχνεις και το μεγαλείο σου, την ώρα που ανοίγεις ένα μεγάλο κεφάλαιο τόσο για σένα, όσο και για τους απέναντι…

Τους απέναντι, οι οποίοι έχουν στην πλάτη τους την εμπειρία των ετών για κατασκευή γρήγορων εκδόσεων με μεγάλη ιστορία και επιτυχίες στην κατηγορία αυτή.

Τώρα, η Hyundai με το i30N τους κοιτά ίσια στα μάτια και με έξτρα εφόδιο τις πολύ χαμηλές τιμές -που ξεκινούν από τα 26.990 ευρώ (ή 28.750 για το πακέτο Performance)- δείχνει ότι η «γνήσια» οδηγική απόλαυση δεν απαιτεί πλέον και μεγάλο κεφάλαιο.

Όσο για το μέλλον της σειράς ‘Ν’, αυτό προμηνύεται λαμπρό και εμείς ανυπομονούμε να το δούμε…

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ & ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                         2.0 T-GDI

Καύσιμο                                                           Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                      1.998

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                             275/6000

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                      353(378)/1450-4700

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                               Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω                                 Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                       Αεριζόμενοι δίσκοι 345×30 χλστ.

Πίσω                                           Αεριζόμενοι δίσκοι 314×20 χλστ.

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                     Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                               Ηλεκτρική

Στροφές τιμονιού                                             2,1

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                          11,6

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                              Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                              Μηχανικό 6 σχέσεων

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)          4335x1795x1447

Μεταξόνιο(χλστ.)                                         2650

Βάρος(κιλά)                                                   1429

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                          395

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                               6,1

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                      250

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                          7,1

Εκπομπή CO2                                               163

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης           26.990 (28.750 Performance Pack)

Περισσότερες φωτογραφίες: