full screen background image
Search
Τρίτη 22 Ιούνιος 2021
  • :
  • :

Αφιέρωμα: Subaru World Rally Team

H ομάδα της Subaru είναι μία από τις τρεις μεγαλύτερες ιαπωνικές εταιρείες που επικράτησαν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, μετά την Toyota και τη Mitsubishi.

Η έδρα της ομάδας είναι στο Banbury στην Αγγλία. Υπεύθυνος ομάδος ήταν ο David Richards, ενώ τεχνικός διευθυντής ο Richard Taylor.

Έχει κερδίσει τρία Παγκόσμια Πρωταθλήματα κατασκευαστών -συνεχόμενα μάλιστα- το 1995, 1996, 1997 και τρία Παγκόσμια Πρωταθλήματα οδηγών, το 1995 με τον Colin McRae, το 2001 με τον Richards Burns και το 2003 με τον Petter Solberg.

To ξεκίνημα έγινε το 1990 με το Legacy RS και οδηγό τον Markku Alen, ενώ η πρώτη νίκη για το Legacy RS ήρθε το 1993 στον αγώνα της Ν. Ζηλανδίας με τον Colin McRae.

Στον επόμενο αγώνα στις 1000 λίμνες (Φινλανδία) η ομάδα παρουσίασε το Impreza 555. O Markku Alen βγήκε από το δρόμο στην πρώτη κιόλας ειδική διαδρομή και δεν ξαναοδήγησε για τη Subaru ποτέ ξανά!

Το δεύτερο Impreza 555, με τον Ari Vatanen στο τιμόνι, τερμάτισε στην εκπληκτική, για πρωτοεμφανιζόμενο μοντέλο, δεύτερη θέση της γενικής.

Το 1994 η ομάδα έκανε μια ακόμη πιο δυναμική εμφάνιση, με τον Colin McRae να κερδίζει στη Ν. Ζηλανδία και στο RAC, ενώ ο Carlos Sainz -που ήρθε με μεταγραφή από την Toyota- κερδίζει στο δικό μας αγώνα, στο Ακρόπολις.

H κατάκτηση του τίτλου ήταν θέμα χρόνου πια. Έτσι και έγινε, καθώς τα επόμενα τρία χρόνια η Subaru ήταν Παγκόσμια Πρωταθλήτρια Κατασκευαστών.

Μάλιστα, το 1995 όχι μόνο ήταν Πρωταθλήτρια κερδίζοντας τους πέντε από τους οκτώ αγώνες της χρονιάς, αλλά είδε και τους οδηγούς της, Colin McRae και Carlos Sainz, να κατακτούν την πρώτη και δεύτερη θέση στο Πρωτάθλημα οδηγών αντίστοιχα.

Το 1997 δημιουργείται η νέα γενιά rally cars και η Subaru παρουσιάζει το Impreza WRC (το καινοτόμο και πρωτοποριακό δίθυρο 22B).

Το ξεκίνημα της χρονιάς είναι εντυπωσιακό για την ιαπωνική εταιρεία, αφού οι Piero Liatti – Fabrizia Pons κερδίζουν στο Μόντε Κάρλο, οι Kenneth Eriksson – Staffan Parmander στη Σουηδία και στη Ν. Ζηλανδία και οι Colin McRae – Nicky Grist στην Κένυα (στο Ράλλυ Σαφάρι) και στο RAC.

Αποτέλεσμα το τρίτο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα κατασκευαστών, ενώ στο αντίστοιχο των οδηγών ο Colin McRae είναι στη δεύτερη θέση μόλις έναν βαθμό πίσω από τον τότε Πρωταθλητή Tommi Makinen.

Το 1998 δεν ήταν και η καλύτερη χρονιά για τη Subaru, αφού ο Colin McRae, μπορεί να κέρδισε σε τρεις αγώνες (Πορτογαλία, Γύρος Κορσικής και Ακρόπολις), ωστόσο μηχανικά προβλήματα ταλαιπώρησαν την ομάδα, που ήταν τρίτη στο Πρωτάθλημα, ενώ ο Colin McRae παίρνει μεταγραφή για την ομάδα της Ford.

Το 1999 αλλάζει τελείως η σύνθεση της ομάδος με την έλευση νέων πληρωμάτων. Οι Juha Kankkunen – Juha Repo, Richards Burns – Robert Reid και Bruno Thiry – Stephane Prevot, είναι τα πληρώματα στα οποία η Subaru εμπιστεύτηκε το νέο Impreza με τον κωδικό WRC 99.

Ταυτόχρονα, στο νέο αυτοκίνητο παρουσιάστηκε ένας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος μηχανισμός αλλαγής ταχυτήτων, τα γνωστά padlles.

Τότε κέρδισαν πέντε από τους οκτώ αγώνες (τρεις ο Burns σε Ακρόπολις, Αυστραλία, RAC και δύο ο Kankkunen σε Αργεντινή και 1000 λίμνες), ενώ στους τρεις έκαναν το 1 – 2 και η Subaru αναδείχθηκε δεύτερη στο Πρωτάθλημα κατασκευαστών, μόλις τέσσερις βαθμούς πίσω από την τότε Πρωταθλήτρια Toyota.

To 2000 ήταν μια αδιάφορη χρονιά, με την ομάδα να είναι στην τρίτη θέση των κατασκευαστών και ο Burns να καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση στο Πρωτάθλημα οδηγών για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.

Τον Ιανουάριο του 2001, την πρώτη μέρα της νέας χιλιετίας η Subaru παρουσιάζει το νέο της αυτοκίνητο, το N10.

Αν και η χρονιά δεν ξεκίνησε καλά, με τους Richards Burns – Robert Reid να εγκαταλείπουν στον πρώτο αγώνα (στο Μόντε Κάρλο), στη συνέχεια με τέσσερις δεύτερες θέσεις και με μία μόνο νίκη (στη Ν. Ζηλανδία), στέφονται Παγκόσμιοι Πρωταθλητές.

Την επόμενη χρονιά, το 2002 μετακομίζουν στην ομάδα της Peugeot και τη θέση τους παίρνει ο τέσσερις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Tommi Makinen με συνοδηγό τον Kaj Lindstrom.

Το δεύτερο Impreza οδηγούν οι Petter Solberg – Phil Mills.

Βέβαια, δεν ήταν ιδιαίτερα καλή και αυτή η χρονιά, αφού πέτυχαν μόνο δυο νίκες, μία του Makinen στον πρώτο αγώνα (στο Μόντε Κάρλο) και μία του Solberg στον τελευταίο αγώνα, το RAC.

Το 2003 παρουσιάζεται το ανανεωμένο Impreza Ν11 και επιστρέφουν οι επιτυχίες…

Με τέσσερις νίκες σε Κύπρο, Αυστραλία, Γαλλία και Μ. Βρετανία (RAC), οι Petter Solberg – Phil Mills εξασφάλισαν τον τίτλο στο Πρωτάθλημα οδηγών, με τη Subaru να είναι μόλις στην τρίτη θέση στο αντίστοιχο Πρωτάθλημα των κατασκευαστών.

Στο τέλος της σεζόν, ο Tommi Makinen αποσύρθηκε οριστικά από την ενεργό δράση στο WRC. Τη θέση του Tommi πήρε το 2004 ο Φινλανδός Mikko Hirvonen με συνοδηγό τον Jarmo Lehtinen.

Η Subaru κατάφερε να κερδίσει πάλι την τρίτη θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, ενώ ο Solberg με πέντε νίκες (Ν. Ζηλανδία, Ακρόπολις, Ιαπωνία, Ιταλία και τρίτη συνεχόμενη νίκη στο Ράλλυ Ουαλίας) ήταν δεύτερος στο Πρωτάθλημα οδηγών.

Ο Hirvonen δεν εντυπωσίασε με την οδήγηση του τη διοίκηση της Subaru και δεν είχε συνέχεια με την ομάδα.

To 2005 αντικαταστάθηκε από το νεαρό Αυστραλό Chris Atkinson, με συνοδηγό τον Glenn MacNeall, που έκαναν το ντεμπούτο τους στο Ράλλυ Σουηδίας.

Ο Solberg με τρεις νίκες σε Μεξικό, Σουηδία και Αγγλία (RAC) ήταν πάλι στη δεύτερη θέση του Πρωταθλήματος οδηγών. Μάλιστα, η νίκη στην Αγγλία (61st Walles Rally of Great Britain) ήταν και η τελευταία που κέρδισε αυτοκίνητο της Subaru στο WRC!

Το 2006 παρουσιάστηκε το νέο Impreza N12 με κωδικό WRC 006. Είχε αρκετές αλλαγές από το προηγούμενο κυρίως στις ρυθμίσεις των ενεργών διαφορικών και στο water injection.

Πολλά προβλήματα και μηχανικές βλάβες, ωστόσο, ήταν οι αιτίες για μια άσχημη χρονιά χωρίς νίκη, μια χρονιά όπου αντικαταστάθηκε και ο υπεύθυνος της ομάδας David Lapworth, από τον Paul Howarth.

Η εποχή του 2006 χαρακτηρίστηκε ως απογοητευτική και αποτέλεσε τη θλιβερή εποχή της Subaru στους αγώνες, που περιγράφηκε ως η «Η εποχή από την κόλαση».

To 2007 ήταν άλλη μια κακή χρονιά για τη Subaru, χωρίς νίκη και με πολλά προβλήματα, ενώ το 2008 παρουσιάστηκε το τότε νέο Impreza N14 (το hatchback).

Οι Petter Solberg και Chris Atkinson συνεχίζουν να είναι στην ομάδα, αλλά και αυτή τη χρονιά τα προβλήματα συνεχίζουν να ταλαιπωρούν πληρώματα και μηχανικούς, με αποτέλεσμα στις 16 Δεκεμβρίου του 2008 να ανακοινώνεται επίσημα ότι η Subaru δε θα αγωνίζεται πλέον στο WRC…

Η απόφαση λήφθηκε από τη μητρική εταιρεία της Subaru, την Fuji Heavy Industries, αφήνοντας το Impreza να «κοσμεί» μόνο τοπικά πρωταθλήματα με ιδιωτικές συμμετοχές.

Ένα Impreza που γεννήθηκε για να κερδίζει και έγινε αντικείμενο πόθου από κάθε λάτρη των αγώνων αυτοκινήτου…