full screen background image
Search
Κυριακή 8 Δεκέμβριος 2019
  • :
  • :

Οδηγούμε το νέο Audi A1 30 TFSI S-Tronic

Β’ Τάξη

Η Audi το 2010 δημιούργησε το Α1 για να περάσει την premium αύρα της στην κατηγορία των σουπερμίνι και φέτος, μετά από 9 χρόνια, λανσάρει τη νέα, δεύτερη γενιά του μοντέλου, που εμφανίζεται με μοντέρνα σχεδίαση, σύγχρονους κινητήρες και υψηλή συνδεσιμότητα και τεχνολογία, πράγματα που ενδιαφέρουν το νεανικό κοινό στο οποίο απευθύνεται το μοντέλο.

Μάθημα 1ο: Μαθαίνοντας την Αλφαβήτα

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να μάθει κανείς σχετικά με το Α1, αλλά και γενικότερα την Audi, είναι η νέα ονοματολογία που έχει επιλέξει για τα μοντέλα της, που κάθε άλλο παρά εύκολη είναι.

Βλέπετε οι περισσότεροι (ακόμα και εμείς καμιά φορά), μέχρι και σήμερα που έχουν περάσει σχεδόν δυο χρόνια από την απόφαση της Audi να αλλάξει την ονοματολογία των μοντέλων της μπερδευόμαστε όταν βλέπουμε χαρακτηριστικά όπως 30 TFSI, 35 TFSI, 45 TFSI, κτλ. στο δεξί κάτω άκρο της πέμπτης θύρας, οπότε καλό είναι να αφιερώσουμε λίγο χρόνο στις παρακάτω σειρές.

Επιγραμματικά να αναφέρουμε ότι οι αριθμοί πλέον δεν συμβολίζουν τη χωρητικότητα του κινητήρα όπως ίσχυε μέχρι πρότινος, αλλά ένα εύρος ισχύος του κινητήρα που μετράται σε kW και όχι σε ίππους. Για παράδειγμα, το 30 TFSI χαρακτηρίζει τους κινητήρες με ισχύ από 81 έως 96 kW (ή από 110 ίππους έως 130 ίππους), το 35 TFSI τους κινητήρες με απόδοση από 110 έως 120 kW (ή 150 έως 163 ίππους) και το 45 TFSI τους κινητήρες με απόδοση από 169 kW έως 185 kW (230 έως 252 ίππους). Και πάει λέγοντας…

Στην περίπτωση του Α1 τώρα έχουμε τέσσερις εκδόσεις, την 25 TFSI, την 30 TFSI, την 35 TFSI και την 40 TFSI, ενώ εντύπωση προκαλεί ότι απουσιάζουν εντελώς οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, μιας και η Audi σκοπεύει να κρατήσει τους κινητήρες ντίζελ μόνο στα μεγαλύτερα μοντέλα της.

Η πρώτη έκδοση, με την ονομασία 25 TFSI, είναι η έκδοση με τον 1.000άρη υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα και τους 95 ίππους, η δεύτερη -επίσης- με τον ενός λίτρου υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα και τους 116 ίππους, η τρίτη με τον 1.500άρη τούρμπο και τους 150 ίππους και η τέταρτη και τελευταία, η 40 TFSI, με ένα δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο που αποδίδει 200 ίππους.

Μάθημα 2ο: Γνωρίζοντας το προϊόν

Αρχίζοντας από τη βάση, το νέο σουπερμίνι της Audi είναι κατασκευασμένο επάνω στην MQB A0 πλατφόρμα (εξ ου και το ότι διατίθεται μόνο ως πεντάθυρο) και έχει μεγαλώσει σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.

Αναλυτικότερα, το μήκος έχει αυξηθεί κατά 5,6 εκ. και πλέον ανέρχεται σε 4,03 μ., το πλάτος κατά 3,1 εκ. φτάνοντας στο 1,74 μ. και το μεταξόνιο κατά 9,4 εκ. αγγίζοντας τα 2,56 μ., ενώ ελάχιστα έχει αυξηθεί και το ύψος.

Ταυτόχρονα, έχουν αυξηθεί και τα μετατρόχια (κατά 4,7 εκ. το εμπρός και κατά 3 εκ. το πίσω), με αποτέλεσμα το νέο Α1 να είναι αισθητά πιο φαρδύ και να δείχνει πιο επιβλητικό στο δρόμο. Σε αυτό συντελεί και η επιθετική σχεδίαση με τις δυναμικές γραμμές, τη στιγμή που τις εντυπώσεις κλέβει η εισαγωγή στο μπροστινό μέρος επάνω από το σήμα -που θυμίζει το επικό Quattro- και τα full-LED φωτιστικά σώματα.

Μάθημα 3ο: Εισαγωγή στην ψηφιακή εποχή

Στο εσωτερικό η εικόνα είναι αρκετά μοντέρνα και χάρη στη χρησιμοποίηση κάθε σύγχρονης τεχνολογίας, είναι και αρκετά high tech για τα στάνταρ της κατηγορίας.

Ο οδηγός βρίσκεται στο επίκεντρο αφού ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών, τα χειριστήρια και η προαιρετική οθόνη αφής MMI των 10,1 ιντσών είναι έντονα προσανατολισμένα προς αυτόν, ενώ ο συνοδηγός έχει μπροστά του έναν μονοκόμματο αεραγωγό του κλιματισμού που εκτείνεται από την κονσόλα έως το δεξί άκρο του ταμπλό. Το τελευταίο είναι επενδυμένο με ποιοτικά, μαλακά πλαστικά στο άνω μέρος του, αλλά στο κάτω μέρος -όπως και στις επενδύσεις των θυρών- το εσωτερικό είναι επενδυμένο με σκληρά πλαστικά, αντίστοιχα με αυτά που συναντούμε και στο αρκετά φθηνότερο Polo.

Από άποψη χώρων, οδηγός και συνοδηγός έχουν επαρκή άνεση για τα κεφάλια και τα πόδια τους, ενώ οι πίσω επιβάτες θα χρειαστεί να κάνουν κάποιες υποχωρήσεις λόγω του υψηλού τούνελ μετάδοσης.

Εκεί πάντως που δε χρειάζονται υποχωρήσεις είναι στη μεταφορά αντικειμένων, καθώς ο χώρος αποσκευών με όρθια την πίσω σειρά καθισμάτων βρίσκεται στα 335 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση αυτής ανεβαίνει σε 1.090 λίτρα.

Μάθημα 4ο: Τεχνική ανάλυση

Εστιάζοντας στην έκδοση της δοκιμής μας (μιας και παραπάνω κάναμε μια γενική αναφορά), αυτή ήταν με τον αλουμινένιο τρικύλινδρο κινητήρα των 999 κ.ε.κ. που με τη βοήθεια της υπερτροφοδότησης αποδίδει 116 ίππους μεταξύ 5.000 – 5.500 σ.α.λ. με ροπή 200 Nm στις 2.000 σ.α.λ.

Ο αλουμινένιος αυτός κινητήρας χαρακτηρίζεται για το χαμηλό βάρος του (μόλις 88 κιλά) και πρόσφατα απέκτησε φίλτρο συγκράτησης σωματιδίων, ενώ συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (S-Tronic). Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι μόνο η μικρότερη έκδοση (25 TFSI) μπορεί να συνδυαστεί με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων.

Μάθημα 5ο: Οδική συμπεριφορά

Στο δρόμο, το Audi A1 με τους 116 ίππους παρουσιάζει ένα σπορτίφ οδηγικό προφίλ που ενισχύεται άμεσα από το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με τις γρήγορες αλλαγές. Αυτό στις καθημερινές μετακινήσεις και με το πρόγραμμα οδήγησης στο Normal φροντίζει ώστε οι αλλαγές σχέσεων να γίνονται πριν ο κινητήρας περάσει τις 2.000 σ.α.λ., με αποτέλεσμα να αναδεικνύει τη δύναμή του σε όλο το φάσμα των στροφών.

Στο πρόγραμμα Sport τώρα, το κιβώτιο «απλώνει» λίγο παραπάνω τις σχέσεις, ενώ η σφικτή ρύθμιση της ανάρτησης σου επιτρέπει να κινηθείς στο επαρχιακό δίκτυο με αρκετά σβέλτους ρυθμούς, την ώρα που -παρά τις 17άρες ζάντες- δεν θα κουραστείς ακόμη και μετά από πολύωρη οδήγηση. Σε αυτό συντελεί και η καλή ποιότητα κύλισης, που θυμίζει αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας και σου προσφέρει σιγουριά.

Μάθημα 6ο: Εξετάσεις

Η Audi πέρασε το μικρό της μοντέλο στη δεύτερη γενιά του και το έκανε μοντέρνο εμφανισιακά, σπορ και πολυτελές μέσα, τεχνολογικά προηγμένο και οικολογικό χάρη στους σύγχρονους κινητήρες, ενώ ταυτόχρονα το μετέτρεψε σε ένα ευχάριστο στο δρόμο όχημα, χωρίς να χάσει την premium ταυτότητα του. Με λίγα λόγια δημιούργησε την ιδανική πρόταση για όσους νέους θέλουν να εισέλθουν στην πολυτελή «λίγκα» και μπορούν φυσικά να διαθέσουν το όχι και τόσο ευκαταφρόνητο ποσό των 22.200 ευρώ που απαιτείται για την απόκτηση της έκδοσης 30 TFSI του γερμανικού σουπερμίνι…

ΥΠΕΡ: Εμφάνιση, Κύρος, Τεχνολογία, Οδική συμπεριφορά, Κινητήρας, Κιβώτιο

ΚΑΤΑ: Τιμή, Χώρος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών, Υψηλό τούνελ μετάδοσης, Σκληρά πλαστικά στο κάτω μέρος του ταμπλό και στις θύρες

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                                1.0T

Καύσιμο                                                          Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                       999

Κύλινδροι                                                    3 σε σειρά

Βαλβίδες                                                              12

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                      116/5000-5500

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                        200/2000-3500

Θέση                                                      Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                          Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                               2ΕΕΚ

Διάμ. X Διαδρ.(χλστ.)                                74,5 x 76,4

Σχέση συμπίεσης                                            10,5:1

Κιλά/ίππο                                                           9,7

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                                 Γόνατα ΜακΦέρσον

Πίσω                                                    Ημιάκαμπτος άξονας

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                                  Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                                  Δίσκοι

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                      Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                          Ηλεκτρομηχανική

Στροφές τιμονιού                                                2,6

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                             10,5

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                                  Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                  Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                         17×6,5J

Υλικό                                                              Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                               Bridgestone Turanza

Διάσταση ελαστικών                                215/45 R17

Ρεζέρβα                                                     Κιτ επισκευής

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)            4029x1740x1433

Μεταξόνιο(χλστ.)                                           2563

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                           1524

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                               1501

Βάρος(κιλά)                                                     1125

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                             335

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-60 χλμ./ώρα (δευτ.)                                    3,9

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                                  9,1

0-120 χλμ./ώρα (δευτ.)                                 13,2

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                         204

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                             4,7

Μέση τιμή δοκιμής                                         6,2

Μέγιστη τιμή δοκιμής                                    7,4

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                                   5,1

Αυτονομία(χλμ.)                                             518

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                         40

Εκπομπή CO2                                                  110

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                        22.200

Περισσότερες φωτογραφίες: