full screen background image
Search
Κυριακή 19 Ιανουάριος 2020
  • :
  • :

Δοκιμάζουμε το Audi Q3 35 TFSI S-Tronic…

Η στιγμή της ανανέωσης…

Πέρασαν σχεδόν 10 χρόνια από την πρώτη απόπειρα των Γερμανών να εισέλθουν στην κατηγορία των συμπαγών πολυτελών SUV, με το τότε πρωτοεμφανιζόμενο Q3, ένα μοντέλο που σημείωσε αξιοζήλευτη πορεία καταγράφοντας περισσότερες από 1 εκατ. πωλήσεις…

Στο σήμερα, μιλάμε για την ισχυρότερη κατηγορία της αγοράς με ουκ ολίγους εκπροσώπους, με αποτέλεσμα το τότε πρωτοποριακό Q3 να χρήζει ανανέωσης. Όπως και γίνεται, με την Audi πλέον να περνάει στη δεύτερη γενιά του μοντέλου…

Με νέα εμφάνιση

Η νέα γενιά του Q3 ξεχωρίζει από την πρώτη ματιά και παρόλο που η Audi αποφάσισε να μην ξεφύγει πολύ από το παραδοσιακό σχήμα της κατασκευής, κατάφερε μέσω ενός ολικού ανασχεδιασμού να κάνει το νέο Q3 να δείχνει δυναμικό, μοντέρνο και φρέσκο.

Στο εμπρός μέρος, κυριαρχεί η χαρακτηριστική γρίλια της Audi, την οποία πλαισιώνουν όμορφα τα νέα LED φωτιστικά σώματα, ενώ πίσω ένα νεύρο αγκαλιάζει πέρα ως πέρα την πέμπτη θύρα και δίνει στο νέο Q3 μια μεγαλόπρεπη εμφάνιση.

Με υψηλή ποιότητα και τεχνολογία

Στα ενδότερα η εικόνα έγινε πιο μοντέρνα και η χαρακτηριστική ποιότητα της Audi βρίσκεται παντού, ενώ ακόμα και οι πλαστικές επιφάνειες είναι απαλές στην αφή και δεν αφήνουν καμία υπόνοια φτήνιας.

Μπροστά από τον οδηγό, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών (προαιρετικά 12,5 ιντσών) βοηθά στην πλήρη ρύθμιση των λειτουργιών του αυτοκινήτου, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει κάθε σχετική ενημέρωση σε συνεργασία με την κεντρική οθόνη αφής των 8,8 ιντσών (προαιρετικά 10,1 ιντσών) που συγκεντρώνει και όλες τις λειτουργίες του συστήματος infotainment.

Από άποψη χώρων, η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων έχει αντίκρυσμα και στο εσωτερικό, όπου οδηγός και συνοδηγός έχουν περισσότερο περιφερειακό χώρο και πίσω μπορούν να καθίσουν άνετα μέχρι και τρεις ενήλικες χωρίς παράπονα, ενώ θα μπορέσουν να βολέψουν και όλα τους τα πράγματα στον 530 λίτρων χώρο αποσκευών.

Με τον μικρότερο της γκάμας

Ο λόγος για τον κινητήρα που εφοδίαζε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας και ήταν ο γνωστός υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδρος (με σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων) TFSI των 1,5 λίτρων.

Ο συγκεκριμένος κινητήρας αποδίδει 150 ίππους μεταξύ 5.000 και 6.000 σ.α.λ. με τη ροπή των 250 Nm να είναι διαθέσιμη από τις 1.500 σ.α.λ., ενώ τη μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς αναλαμβάνει ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων.

Ο συνδυασμός αυτός καταφέρνει να κινεί με περίσσια άνεση το αμάξωμα των 1.495 κιλών, τη στιγμή που μπορεί να γίνει και αρκετά οικονομικός, αρκεί ο οδηγός να είναι λίγο προσεκτικός.

Αναφορικά με τις δικές μας μετρήσεις, στον αυτοκινητόδρομο και εντός των ορίων ταχύτητας καταφέραμε να δούμε μέχρι και 7,2 λίτρα/100χλμ., ενώ όταν αποφασίσαμε να αφήσουμε σε δεύτερο χρόνο την κατανάλωση, τότε η μέση τιμή ανέβηκε σε 8,6 λίτρα/100χλμ.

Με ενδιαφέρον

Στο δρόμο το νέο Q3 παρά το μικρό κινητήριο σύνολο της δοκιμής παρουσιάζει ιδιαίτερο οδηγικό ενδιαφέρον, αφού αναβαθμισμένο σε σχέση με τον προκάτοχό του, κινείται άψογα για το μέγεθός του στρίβοντας σταθερά και με ακρίβεια.

Ειδικά με τη χρήση του δυναμικού προγράμματος οδήγησης, ο οδηγός μπορεί να ξεχάσει ότι οδηγεί ένα SUV με το τιμόνι να «ακούει» καλύτερα και το Q3 να κινείται με την άνεση ενός σπορ αυτοκινήτου, μέχρι να επέμβει το ESP, που και απενεργοποιημένο παραμένει… παρών.

Σε πιο «χαλαρούς» ρυθμούς η ανάρτηση απορροφάει αποτελεσματικά τις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ η καλή ηχομόνωση της καμπίνας δεν επιτρέπει τους εξωτερικούς θορύβους να εισέλθουν, με αποτέλεσμα το Q3 να ταξιδεύει ξεκούραστα και άνετα.

Με τον κατάλληλο συνδυασμό

Αναμφίβολα, τη μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις του νέου Q3 θα κερδίσει η έκδοση που δοκιμάσαμε λόγω των φορολογικών μέτρων της χώρας μας. Συνολικά όμως το νέο Audi Q3 έκανε τα επόμενα βήματα στην πορεία του και μπορεί και πάλι να αντιμετωπίσει με αξιώσεις την απαιτητική κατηγορία των συμπαγών πολυτελών SUV, που πλέον απαρτίζεται από τα BMW X1, Mercedes-Benz GLA και Volvo XC40.

ΥΠΕΡ: Εμφάνιση, Ποιότητα κύλισης, Χώροι, Οθόνη πολυμέσων, Κινητήρας, Κιβώτιο, Ποιότητα εσωτερικού

ΚΑΤΑ: Κατανάλωση υπό πίεση, Αίσθηση τιμονιού, Παρεμβατικότητα ESP

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                       1.5T

Καύσιμο                                                  Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                              1.498

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)               150/5000-6000

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                   250/1500-3500

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                       Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω                         Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                           Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                           Δίσκοι

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                          Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                          Αυτόματο, διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Τύπος ελαστικών                           Michelin Primacy 4

Διάσταση ελαστικών                           225/55 R18

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)       4484x1856x1616

Μεταξόνιο(χλστ.)                                      2680

Βάρος(κιλά)                                                1495

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                        530

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                             9,2

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                    207

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                        5,7

Μέση τιμή δοκιμής                                    8,6

Αυτονομία(χλμ.)                                        718

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                    58

Εκπομπή CO2                                            130

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                    34.290

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής: