Test Drives & Rides

Δοκιμή: Citroen C4 Cactus 1.5 BlueHDi 100

Έτοιμο να κοντράρει…

Κάποιοι ίσως να μη γνωρίζουν το C4 Cactus με το όνομά του, αλλά είναι σίγουρο ότι μπορούν να το αναγνωρίσουν στο δρόμο και να το συνδέσουν άμεσα με το… ιδιαίτερο Cactus του παρελθόντος. Είναι αλήθεια ότι το φουτουριστικό στυλ του, το καθιέρωσε στο μυαλό των ανθρώπων και προκάλεσε ποικίλες συζητήσεις που αφορούσαν κυρίως το «πόσο όμορφο είναι» με ιδιαίτερα πολλές απόψεις να συγκρούονται ανά τα χρόνια.

Στη νέα του εμφάνιση, το C4 Cactus είναι ένα πιο απλό, υψηλών προδιαγραφών χάτσμπακ (μιας και η Citroen αποφάσισε να το τοποθετήσει σε αυτήν την κατηγορία καταργώντας το «απλό» C4), το οποίο κοντράρει τα απανταχού crossover, διαθέτοντας όλα τους τα χαρακτηριστικά αλλά σε μεγαλύτερο μήκος, με στόχο το value for money.

Είναι ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα αυτοκίνητα στο δρόμο και διαθέτει επίσης μια καλαίσθητη καμπίνα με ποιοτικά υλικά και σχεδιασμό που το διακρίνει αρκετά από τις βαρετές καμπίνες πολλών αντιπάλων.

Ξεχωρίζει ακόμα

Αξίζει εδώ ακόμα μία αναφορά στο C4 Cactus πριν από το facelift, καθώς ήταν ένα τόσο εντυπωσιακό και καινοτόμο σχέδιο όταν κυκλοφόρησε το 2014. Ιδιαίτερα χάρη στα γνωστά πλέον “airbumps”, τις πλαστικές «φούσκες» αέρα στο πλάι του αυτοκινήτου που το χαρακτήριζαν και εμπόδιζαν τις… κακοτοπιές από άλλες πόρτες αυτοκινήτων.

Στο νέο C4 Cactus, τα “airbumps” έχουν… αδυνατίσει και μεταφέρθηκαν στο κάτω μέρος των θυρών και έτσι δίνουν μια νέα ταυτότητα στο αυτοκίνητο, μακριά από το παλιό του παρουσιαστικό. Και αυτό γιατί η Citroen θέλησε να κάνει το νέο μοντέλο λίγο πιο «συμβατικό», ώστε να μπορεί να αναμετρηθεί στην κατηγορία των μικρομεσαίων χάτσμπακ, στη θέση του «εκλιπόντος» C4, παρά τις εμφανείς SUVcrossover καταβολές του.

Ανεξάρτητα από το γεγονός ότι, ενώ κάποια από τα πιο χαρακτηριστικά γνωρίσματα του παλιού αυτοκινήτου έχουν εξαφανιστεί, το Cactus παραμένει ένα ξεχωριστό αυτοκίνητο. Η λεπτή, ρευστή σχεδίαση της μάσκας με το σήμα της Citroen ταιριάζει πολύ καλά με το όλο παρουσιαστικό, ενώ οι διογκωμένοι θόλοι των τροχών προσδίδουν μια αύρα SUV και οι διάφορες αντιθέσεις (όπως στους καθρέφτες και στα φώτα ομίχλης) προσδίδουν μια ευχάριστη, μοντέρνα αίσθηση.

Ποιότητα αλλά… περιορισμένη άνεση

Η ποιότητα στο εσωτερικό του νέου C4 Cactus είναι -και φαίνεται- σε ιδιαίτερα καλό επίπεδο καθιστώντας την καμπίνα του αυτοκινήτου μια από τις καλύτερες στην κατηγορία μόνο και μόνο λόγο… όψης.

Η ταπετσαρία στα καθίσματα είναι ευχάριστη στην αφή, ενώ στο σύνολο των επιφανειών έχει καλό φινίρισμα και συναρμογή.

Τα καθίσματα είναι άνετα για μικρά ταξίδια και το μπροστινό στήριγμα για το μπράτσο αποδεικνύεται επίσης χρηστικό. Ωστόσο, τα καθίσματα δεν διαθέτουν ικανοποιητική υποστήριξη στη μέση, κάτι που θα καταλάβει κάποιος μόνο σε μεγαλύτερες διαδρομές. Ακόμα και έτσι όμως, το Cactus έχει πραγματικά ελκυστικό στυλ που θα σας κάνει να χαμογελάτε κάθε φορά που μπαίνετε μέσα!

Η κονσόλα του είναι απλή και εύκολη στη χρήση με ελάχιστα κουμπιά, καθώς σχεδόν όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου ελέγχονται μέσω της οθόνης αφής 7 ιντσών, συμπεριλαμβανομένου του κλιματισμού, της πλοήγησης, του ήχου, καθώς επίσης και της σύνδεσης με το smartphone.

Η ορατότητα είναι καλή και σε συνδυασμό με το στιβαρό στυλ του αυτοκινήτου και τις συμπαγείς διαστάσεις του, χαρίζουν στον οδηγό μια παραπάνω αίσθηση άνεσης.

Το Cactus είναι αρκετά πρακτικό αλλά σαφώς υπάρχουν πιο ευρύχωρες και πιο ευέλικτες επιλογές, αν η εσωτερική λειτουργικότητα είναι απόλυτη προτεραιότητα.

Τέσσερις μεσαίου μεγέθους ενήλικες μπορούν και κάθονται άνετα, αλλά με περιορισμένο χώρο για κεφάλια και πόδια (ειδικά για τους ψηλότερους από εμάς), ενώ οι πίσω επιβάτες είναι πιθανό να είναι αρκετά… εκνευρισμένοι όταν διαπιστώσουν ότι τα παράθυρα δεν κατεβαίνουν, αλλά ανοίγουν απλώς ελάχιστα προς τα πλάγια.

Τέλος, ο χώρος αποσκευών είναι και αυτός από τους μικρούς της κατηγορίας, με τα 358 λίτρα να φαίνονται -και να είναι- λίγα για τις ανάγκες ενός τέτοιου αυτοκινήτου.

Σταθερή αξία…

…αποδείχθηκε και πάλι ο 1.500άρης BlueHDi του γκρουπ που βρήκαμε κάτω από το καπό του C4 Cactus της δοκιμής μας, καθώς ξεχώρισε άμεσα ως πλεονέκτημα του αυτοκινήτου, χάρη στην απόδοση και την κατανάλωσή του.

Με ισχύ στους 100 ίππους δεν εμπνέει για… «σανίδωμα» του γκαζιού (άλλωστε δεν είναι αυτή η φύση της κατασκευής), ωστόσο δεν πτοήθηκε πουθενά σε επίπεδα καθημερινής μετακίνησης, χωρίς μάλιστα να ενοχλεί με θορύβους και κραδασμούς μέσα στην καμπίνα.

Στον ανοιχτό δρόμο, ο κινητήρας έκανε και πάλι τη δουλειά που έπρεπε και χάρη στο περιορισμένο βάρος του αυτοκινήτου, επέτρεψε και άνετες προσπεράσεις σε μεσαία επίπεδα ταχύτητας.

Από πλευράς οικονομίας, οφείλουμε να πούμε ότι εντυπωσιαστήκαμε για ακόμα μια φορά, καθώς ο 1.500άρης δε χρειάστηκε παραπάνω από 5,7 λίτρα πετρελαίου για κάθε 100 χλμ. (μέση τιμή), κάτι που σε συνδυασμό με τη χαμηλότερη από τη βενζίνη τιμή του καυσίμου μας πρόσφερε άφθονα «φτηνά» χιλιόμετρα στην καμπίνα του C4 Cactus.

Έμφαση στην καθημερινή άνεση…

…φαίνεται πως έδωσε η Citroen και έτσι το C4 Cactus βρίσκεται σε οικείο περιβάλλον μέσα στον αστικό κύκλο, όπου οι ταχύτητες και οι εναλλαγές κλίσεων παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα.

Το τιμόνι είναι αρκετά αργό στην απόκριση, αλλά είναι προβλέψιμο και καλά ρυθμισμένο ώστε να μπορείτε να τοποθετήσετε το Cactus στις στροφές με ακρίβεια. Ωστόσο, το νέο Cactus ξεχωρίζει για την άνεσή του, χάρη στη νέα ανάρτηση με το σύστημα Progressive Hydraulic Cushions, που υπόσχεται -και καταφέρνει- να απορροφά τις απότομες και συνεχείς ανωμαλίες των δρόμων.

Το αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο που κυλά άψογα όταν οι ρυθμοί παραμένουν χαμηλοί, «καταπίνοντας» τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Ωστόσο, αν αυξηθεί η ταχύτητα και απαιτηθούν πιο απότομες αλλαγές κατεύθυνσης, εκεί οι κλίσεις γίνονται αισθητές, επηρεάζοντας αρνητικά την αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός από το αυτοκίνητο. Βέβαια, αυτό που πρέπει να μείνει στο μυαλό για το νέο C4 Cactus είναι πως πρόκειται για ένα ιδιαίτερα άνετο αυτοκίνητο για την πόλη και τα μικρά ή μεγαλύτερα ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο, που ίσως να απογοητεύσει όταν οι ρυθμοί οδήγησης αλλάξουν προς τα πάνω.

Ευχάριστο και μοντέρνο

Το C4 Cactus είναι εμφανώς ένα αυτοκίνητο που είναι κατασκευασμένο για να κάνει την καθημερινή κίνηση «παιχνιδάκι», με ξεχωριστά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά μέσα και έξω που δημιουργούν μια ευχάριστη αίσθηση.

Δεν είναι το πιο δυναμικό αυτοκίνητο και σαφώς υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις, αλλά το νέο Cactus είναι ικανό να φέρει σε πέρας όλες τις απαιτήσεις των μικρών οικογενειακών αναγκών και είναι ένα από τα πιο άνετα μικρά -και όχι μικρομεσαία- αυτοκίνητα. Αυτό, σε συνδυασμό με την αρχική του τιμή στα 17.790 ευρώ και τον πλούσιο εξοπλισμό του το καθιστά πολύ καλή επιλογή τόσο για την κατηγορία των χάτσμπακ, όπου ανήκει πλέον, όσο και για εκείνη των crossover, την οποία με τόση άνεση κοντράρει…

ΥΠΕΡ: Σχεδιασμός, Άνεση στην πόλη, Οικονομία καυσίμου, Τιμή

ΚΑΤΑ: Τιμόνι, Απουσία στροφομέτρου, Παράθυρα πίσω, Αίσθηση επιλογέα, Κλίσεις αμαξώματος, Χώροι, Ηλιοροφή χωρίς σκίαστρο στο αυτοκίνητο δοκιμής

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΜΠΟΥΚΗΣ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                            1.5D

Καύσιμο                                                 Πετρέλαιο

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                1.499

Κύλινδροι                                                4 σε σειρά

Βαλβίδες                                                          8

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                      100/3750

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                         250/1750

Θέση                                                 Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                       Common Rail, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                          1ΕΕΚ

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                           75,0 x 84,8

Σχέση συμπίεσης                                       16,4:1

Κιλά/ίππο                                                     11,6

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                         Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω                            Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                            Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                        Ταμπούρα

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                          Ηλεκτρική

Στροφές τιμονιού                                        3,0

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                     10,9

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                         Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                         Μηχανικό 6 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                  17×6.5J

Υλικό                                                        Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                       Goodyear EfficientGrip

Διάσταση ελαστικών                          205/50 R17

Ρεζέρβα                                           Εκτάκτου ανάγκης

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)       4170x1714x1480

Μεταξόνιο(χλστ.)                                      2595

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                     1479

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                         1477

Βάρος(κιλά)                                               1160

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                       358

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                            11,1

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                    190

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                       4,0

Μέση τιμή δοκιμής                                   5,7

Μέγιστη τιμή δοκιμής                              6,9

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                            4,8

Αυτονομία(χλμ.)                                       782

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                   45

Εκπομπή CO2                                            97

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                  17.790

Αυτοκινήτου δοκιμής                          21.063

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Related posts
8.5
EcoOn The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Kia EV6 Long Range RWD | Ρηξικέλευθο...

6.2
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Opel Crossland 1.2T 110 HP S&S

8.2
On The RoadTest Drives & Rides

«Νέο» Renault Clio: Δοκιμάζουμε την έκδοση LPG με τα 1.000+ χλμ. αυτονομίας!

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!