Test Drives & Rides

Δοκιμάζουμε το νέο Dacia Duster 1.3 TCe 150hp 4×2

Νέα καρδιά!

Το δημοφιλές SUV της Dacia, το Duster, πέρασε πέρυσι στη δεύτερη γενιά του, αφήνοντας τις καλύτερες εντυπώσεις σε όσους του εμπιστεύτηκαν τις off road αποδράσεις τους και πλέον γίνεται το πρώτο παιδί της Dacia που εφοδιάζεται με τον ολοκαίνουργιο 1.300άρη τούρμπο κινητήρα της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi, που αποδίδει είτε 130, είτε 150 ίππους ανάλογα με την έκδοση.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Δοκιμάζουμε το Dacia Duster 1.5 dCi 110 4x4

Όσο για το γκρι Duster που βλέπετε στις φωτογραφίες, αυτό είναι με τους 150 ίππους και το δοκιμάζουμε στη δικίνητη εκδοχή του…

Παραμένει περιπετειώδες…

Το Duster έχει χαράξει πορεία για τον κόσμο της περιπέτειας από τη γέννησή του, κάτι που ισχύει και στη δεύτερη γενιά του και εύκολα το αντιλαμβάνεται κανείς, αρκεί να ρίξει μια ματιά στο μπροστινό τμήμα του αυτοκινήτου.

Η γρίλια που φιλοξενεί τα LED φώτα ημέρας και η διογκωμένη προστατευτική ποδιά, κάνουν το Duster να δείχνει φαρδύτερο και πιο «άγριο» από τη μία, αλλά σοβαρό από την άλλη.

Τα πίσω φτερά μπορούν πλέον να φιλοξενήσουν τροχούς μεγαλυτέρων διαστάσεων, ενώ τα νέα φώτα που βρίσκονται στο πίσω μέρος του αμαξώματος, μαζί με την πίσω προστατευτική ποδιά, ενισχύουν περισσότερο τον off road χαρακτήρα του.

Η μεγάλη ανατροπή

Στο εσωτερικό του νέου Duster γίνεται η μεγάλη ανατροπή σε σχέση με το παρελθόν. Η ποιότητα, η άνεση και η εργονομία, ανέβηκε σε ψηλότερο επίπεδο στη δεύτερη γενιά του μοντέλου αλλάζοντας ευχάριστα τη γενική εικόνα.

Η θέση οδήγησης έχει γίνει ακόμη καλύτερη, καθώς πέρα από τον καλό περιφερειακό έλεγχο, εξασφαλίζει και καλύτερη πλευρική στήριξη.

Στην κεντρική κονσόλα φιλοξενείται η οθόνη των επτά ιντσών με το σύστημα infotainment, η οποία είναι εύκολη στη χρήση αλλά λίγο ξεπερασμένη, ενώ λίγο πιο κάτω βρίσκονται οι νέοι διακόπτες του κλιματισμού.

Όσο για το χώρο αποσκευών, αυτός αγγίζει στις δικίνητες εκδόσεις τα 445 λίτρα (376 για τις τετρακίνητες) και με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος η συνολική χωρητικότητα φτάνει τα 1.478 λίτρα (1.409 για τις τετρακίνητες εκδόσεις).

Η ουσία του πράγματος…

…και κατ’ επέκταση της συγκεκριμένης δοκιμής είναι ο νέος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1,3 λίτρων με τον οποίο εφοδιάζεται πλέον το Duster.

Είναι προϊόν συνεργασίας των Renault – Nissan και βλέπουμε ουκ ολίγα μοντέλα τελευταία να εφοδιάζονται με αυτόν, τόσο από τη γκάμα της Renault και της Nissan, όσο και από εκείνη της Mercedes-Benz!

Ο συγκεκριμένος κινητήρας αποδίδει για την περίσταση 150 ίππους (διατίθεται και με 130) στις 5.250 σ.α.λ. με τη ροπή των 250 Nm να είναι διαθέσιμη από τις μόλις 1.700 σ.α.λ. και συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.

Ο συνδυασμός αυτός, εκτός από την άνετη κίνηση του αυτοκινήτου, εξασφαλίζει και χαμηλά νούμερα για την κατανάλωση καυσίμου. Αναφορικά με αυτή, καθόλη τη διάρκεια της δοκιμής μας καταναλώναμε 7,1 λίτρα/100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες, 6,7 λίτρα/100 χλμ. όταν κινηθήκαμε στον αυτοκινητόδρομο και 8,3 λίτρα/100 χλμ. όταν αποφασίσουμε να πιέσουμε στο επαρχιακό δίκτυο και σε εκτός δρόμου διαδρομές.

Στο δρόμο…

…η καλή ποιότητα κύλισης που είχαμε συναντήσει στην πετρελαιοκίνητη έκδοση, εδώ έχει αναβαθμιστεί ακόμη περισσότερο λόγω της μειωμένης εισαγωγής θορύβων στην καμπίνα και της πολιτισμένης λειτουργίας του κινητήρα.

Η δύναμη του κινητήρα κάνει το δικίνητο Duster να ταξιδεύει με ικανοποιητική άνεση και του προσφέρει την απαραίτητη ζωντάνια ακόμα και σε ανηφορικά κομμάτια της επαρχιακής οδού ή σε απαιτητικές προσπεράσεις.

Παράλληλα, λόγω των ελαστικών πρώτης τοποθέτησης (Continental ContiCrossContact LX2) και της αυξημένης απόστασης από το έδαφος, μπορεί να βγει και εκτός της πεπατημένης παρά την απουσία τετρακίνησης και να κινηθεί ικανοποιητικά, ωστόσο για τα πιο… σκληροπυρηνικά, οι υποψήφιοι αγοραστές θα πρέπει να επιλέξουν την τετρακίνητη έκδοση.

Νέα πρόκληση!

Αναμφίβολα ένα από τα προσόντα που έκαναν το Duster να αναδειχθεί ήταν και οι χαμηλές τιμές στις οποίες διατέθηκε στην αγορά, κάτι που ισχύει φυσικά και στη νέα γενιά του μοντέλου, καθώς λανσάρεται πλέον με τιμές που ξεκινούν από τα 15.980 ευρώ για τις δικίνητες εκδόσεις και φτάνουν μέχρι τα 18.840 ευρώ για τις κορυφαίες τετρακίνητες εκδόσεις, με αποτέλεσμα να μιλάμε για μία άκρως συμφέρουσα πρόταση.

Αν τώρα σε όλα αυτά συνυπολογίσουμε και τη φρέσκια εμφάνιση, το πολυτελέστερο εσωτερικό, την εργοστασιακή εγγύηση των πέντε ετών και κυρίως την ποιοτικότερη οδηγική συμπεριφορά, τότε μιλάμε για ένα μοντέλο χωρίς αντίπαλο…

ΥΠΕΡ: Κινητήρας, Επιδόσεις, Ποιότητα κύλισης, Δυνατότητες εκτός δρόμου, Χώροι, Τιμή – εξοπλισμός

ΚΑΤΑ: Αίσθηση τιμονιού, Ταμπούρα πίσω, Λιτός διάκοσμος, Οθόνη Multimedia, Κλίσεις υπό πίεση

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                             1.3 TCe

Καύσιμο                                                          Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                      1.333

Κύλινδροι                                                     4 σε σειρά

Βαλβίδες                                                               16

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                            150/5250

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                               250/1700

Θέση                                                        Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                         Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                                2EEK

Διάμ. X Διαδρ.(χλστ.)                                 72,2 x 84,5

Σχέση συμπίεσης                                             10,7:1

Κιλά/ίππο                                                            8,2

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                               Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω                                                   Ημιάκαμπτος άξονας

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                                  Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                             Ταμπούρα

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                      Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                                Ηλεκτρική

Στροφές τιμονιού                                               3,3

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                            10,7

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                                Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                                Μηχανικό 6 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                         16×6,0J

Υλικό                                                              Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                   Continental ContiCrossContact LX2

Διάσταση ελαστικών                                  215/65 R16

Ρεζέρβα                                                   Κανονικός τροχός

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)               4341x1804x1693

Μεταξόνιο(χλστ.)                                              2674

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                             1563

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                                 1570

Βάρος(κιλά)                                                       1234

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                               445

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                                   10,4

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                           200

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                               6,0

Μέση τιμή δοκιμής                                            7,1

Μέγιστη τιμή δοκιμής                                      8,3

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                                    6,7

Αυτονομία(χλμ.)                                               686

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                           50

Εκπομπή CO2                                                   138

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                          16.680

Αυτοκινήτου δοκιμής                                  17.380

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Related posts
8.2
On The RoadTest Drives & Rides

«Νέο» Renault Clio: Δοκιμάζουμε την έκδοση LPG με τα 1.000+ χλμ. αυτονομίας!

9.0
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμάζουμε τη «σωστή» Alfa Romeo Tonale των 280 ίππων!

8.3
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Seat Leon 1.5 TSI 150 HP FR

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!