full screen background image
Search
Τρίτη 22 Ιούνιος 2021
  • :
  • :

Δοκιμή: Fiat 500X 1.0 Turbo FireFly 120hp

Πρακτικότητα με ιταλικό στυλ

Αν σας αρέσει το στυλ και η φιλοσοφία πίσω από το Fiat 500 αλλά αναζητάτε κάτι μεγαλύτερο και πιο στιβαρό, η Fiat έχει ήδη δώσει τη λύση με το 500Χ. Δύο επιπλέον θύρες, πιο μεγάλο και ψηλό αμάξωμα και οι off-road καταβολές του μετατρέπουν το 500Χ σε ικανότατο σύμμαχο στις καθημερινές και όχι μόνο μετακινήσεις, με το ιταλικό crossover να βάζει δύσκολα και στον ανταγωνισμό των Nissan Juke, Opel Mokka X, MINI Countryman και Renault Captur, ακόμα και του SEAT Arona.

Με το στυλ του μικρού

Σχεδιαστικά, το Fiat 500X ανανεώθηκε πρόσφατα και κυκλοφορεί πλέον με φρέσκο παρουσιαστικό εξωτερικά αλλά και μέσα, κάτι που βέβαια θα προσέξουν λίγοι, καθώς οι αλλαγές επικεντρώθηκαν σε λεπτομέρειες. Πιο συγκεκριμένα, το εξωτερικό του νέου 500X προσεγγίζει ακόμα περισσότερο -σε σχέση με τον προκάτοχό του- την εταιρική ταυτότητα της εταιρείας, θυμίζοντας περισσότερο το μικρό αλλά κλασικό «αδερφάκι» του, το αστικό 500αράκι.

Οι ομοιότητες αυτές εντοπίζονται κυρίως στα εμπρός και πίσω φώτα, καθώς επίσης και στην εκτενή χρωματική παλέτα που επιτρέπει στους ιδιοκτήτες να διαφοροποιούν σύμφωνα με τα γούστα τους το 500Χ.

Νεανικό και μοντέρνο

Με εμφανή μοντέρνο προσανατολισμό, το εσωτερικό του Fiat 500X είναι ιδιαίτερα ευχάριστο, με υψηλής ποιότητας υλικά και αρκετές χρωματιστές πινελιές.

Μια μεγάλη φάσα εκτείνεται κατά μήκος του ταμπλό, πάνω και στη μέση του οποίου κυριαρχεί μια επτά ιντσών οθόνη αφής, με ενσωματωμένο το σύστημα infotainment Uconnect της εταιρείας, που επιτρέπει διασύνδεση κινητών τηλεφώνων μέσω Apple CarPlay και Android Auto.

Η όλη εικόνα της καμπίνας είναι στιβαρή αλλά μοντέρνα, όπως άλλωστε αρμόζει σε ένα τέτοιας φύσης αυτοκίνητο, με τις επιφάνειες να είναι καλυμμένες με ποιοτικά, μαλακά στην αφή υλικά και με σωστή συναρμογή, ενώ υφασμάτινες επενδύσεις υπάρχουν στα εσωτερικά των θυρών και σε αρκετά ακόμα σημεία. Και παρά το νεανικό του χαρακτήρα της, η καμπίνα του 500Χ παραμένει πρακτική με όλα τα χειριστήρια να βρίσκονται εκεί ακριβώς που πρέπει.

Εργονομία και άφθονοι χώροι

Το Fiat 500Χ είναι ιδιαίτερα ευρύχωρο στην εμπρός και πίσω σειρά καθισμάτων και μόνο ενήλικες ύψους άνω των 1,8 μέτρων θα δυσανασχετήσουν στα πίσω καθίσματα, όπου ο χώρος για τα κεφάλια και τα πόδια είναι κατά τ’ άλλα άφθονος.

Υπάρχουν αρκετές θέσεις όπου μπορείς να αποθηκεύσεις πράγματα, οι οποίες περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τα διχτάκια πίσω από τα καθίσματα, τις μεγάλες θήκες εμπρός και ανάμεσα από τα καθίσματα, τους χώρους αποθήκευσης στις πόρτες και μια πληθώρα άλλων θηκών για μικροαντικείμενα, διάσπαρτες μέσα στην καμπίνα.

Με τα πίσω καθίσματα στην κανονική τους θέση, ο χώρος αποσκευών του 500Χ ανέρχεται σε 350 λίτρα, κάτι που το τοποθετεί πιο χαμηλά σε σχέση με τα Nissan Juke, Renault Captur ή το MINI Countryman, αλλά η ευχρηστία του χώρου αυτού σε συνδυασμό με το χαμηλό προφίλ για την εύκολη φόρτωση σε αποζημιώνει για τη σχετικά μικρότερη χωρητικότητα. Αν τώρα αναδιπλωθούν και τα πίσω καθίσματα, τότε ο χώρος αποσκευών αυξάνεται σε 1.000 λίτρα και είναι ικανός να μεταφέρει ακόμα και ιδιαίτερα ογκώδη αντικείμενα.

Μπορούσε και καλύτερα

Κάτω από το καπό βρίσκονται οι σημαντικότερες αλλαγές του νέου Fiat 500Χ, οι οποίες περιλαμβάνουν τους δύο νέους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες βενζίνης με την ονομασία “Firefly” και είναι ένας τρικύλινδρος του λίτρου με απόδοση 120 ίππων και ένας τετρακύλινδρος 1,3 λίτρων ισχύος 150 ίππων, ο οποίος μάλιστα συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων.

Στη διάθεσή μας για δοκιμή είχαμε τον «μικρό» βενζινοκίνητο 1.000άρη με τους 120 ίππους, ο οποίος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Οι επιδόσεις του συνδυασμού αυτού μπορεί να είναι κάπως νωχελικές, με 10,9 δευτερόλεπτα να απαιτούνται για το 0-100 χλμ./ώρα, αλλά δεν θα απογοητεύσουν στον αυτοκινητόδρομο καθώς το εξάρι κιβώτιο με τις μακριές του σχέσεις αποδεικνύεται σε καλό σύμμαχο για ταξίδια με σταθερό και χαλαρό ρυθμό.

Από την άλλη πλευρά, μέσα στην πόλη κινητήρας και κιβώτιο δεν προξένησαν κανένα παράπονο, καθώς μας βοήθησαν να κινηθούμε άνετα και κυρίως οικονομικά, δείχνοντας την εμφανή κλίση του αυτοκινήτου στην καθημερινή αστική ατομική ή και οικογενειακή μετακίνηση.

Ικανότατο για το μέγεθός του

Το Fiat 500X μοιράζεται το DNA με το Jeep Renegade, οπότε διαθέτει και την ικανότητα να κινηθεί εκτός δρόμου με ότι αυτό συνεπάγεται για το «στήσιμό» του. Έτσι, συμπεριφέρεται ως ένα παραδοσιακό ψηλό crossover όταν βρεθεί υπό πίεση και οι κλίσεις στις στροφές γίνονται εμφανείς χωρίς όμως να τρομάζουν.

Η πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης είναι κάπως ελλιπής και οι αναρτήσεις είναι έτσι ρυθμισμένες ώστε να υποστηρίζουν το διττό χαρακτήρα της κατασκευής, κάτι που, σε συνδυασμό με τις 17άρες ζάντες του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, αποτελεί μειονέκτημα στους ελληνικούς, γεμάτους ανωμαλίες, δρόμους.

Πάει παντού και πάντα με στυλ

Το ξεχωριστό στυλ και η ευχάριστη αίσθηση που αφήνει στην καθημερινή χρήση, είναι τα ατού του νέου Fiat 500X. Είναι ένα μοντέρνο και νεανικό αυτοκίνητο με υπεραρκετό χώρο στο εσωτερικό και αρκετά καλές ικανότητες στο δρόμο, το οποίο θα ικανοποιήσει τον ιδιοκτήτη του, χωρίς όμως να αριστεύει σε κάποιον από τους τομείς.

ΥΠΕΡ: Σχεδιασμός – Στυλ, Εξοπλισμός, Χώροι

ΚΑΤΑ: Κινητήρας, Κιβώτιο, Σύστημα διεύθυνσης, Θόρυβος στην καμπίνα, Κραδασμοί στο ρελαντί

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                               1.0Τ

Καύσιμο                                                          Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                       999

Κύλινδροι                                                     3 σε σειρά

Βαλβίδες                                                              12

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                            120/5750

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                                190/1750

Θέση                                                        Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                          Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                               1ΕΕΚ

Διάμ. X Διαδρ.(χλστ.)                               70,0 x 86,5

Σχέση συμπίεσης                                            10,5:1

Κιλά/ίππο                                                           11,0

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                  Γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης

Πίσω                  Γόνατα ΜακΦέρσον με εγκάρσιους και διαμήκεις συνδέσμους

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                         Αεριζόμενοι δίσκοι 281 χλστ.

Πίσω                                                       Δίσκοι 278 χλστ.

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                    Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                              Ηλεκτρική

Στροφές τιμονιού                                            3,0

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                          11,0

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                               Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                               Μηχανικό 6 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                      17×7,0J

Υλικό                                                           Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών              Goodyear Efficient Grip Performance

Διάσταση ελαστικών                              215/55 R17

Ρεζέρβα                                                   Κιτ επισκευής

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)           4269x1796x1595

Μεταξόνιο(χλστ.)                                           2570

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                          1545

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                               1545

Βάρος(κιλά)                                                    1320

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                             350

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-60 χλμ./ώρα (δευτ.)                                    4,5

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                                 10,9

0-120 χλμ./ώρα (δευτ.)                                 15,4

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                         188

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                             5,8

Μέση τιμή δοκιμής                                          9,1

Μέγιστη τιμή δοκιμής                                    11,3

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                                   7,9

Αυτονομία(χλμ.)                                              503

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                          48

Εκπομπή CO2                                                   129

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                           17.190

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής: