full screen background image
Search
Δευτέρα 17 Δεκέμβριος 2018
  • :
  • :

Δοκιμάζουμε το Fiat Tipo Hatchback 1.6 MTJ…

Κομψό και προσιτό!

Με ικανοποιητικούς χώρους, αυξημένη ποιότητα, καλή εργονομία, κινητήρα «λουλούδι» και κόστος αγοράς που ζηλεύουν πολλοί από τους «απέναντι» της μικρομεσαίας κατηγορίας, ήρθε η χάτσμπακ εκδοχή του Tipo.

Ιταλική φινέτσα!

Εξωτερικά φέρει πάνω του αρκετή αίγλη από την ιταλική φινέτσα, η οποία το κάνει να ξεχωρίζει στα περάσματά του επάνω στην πασαρέλα των δρόμων, αφού η μεγάλη μάσκα και τα έξυπνα σχεδιαστικά φώτα του, κλέβουν την παράσταση σε σχέση με το υπόλοιπο εμπρόσθιο τμήμα.

Η πινελιά που δίνει μια άλλη αισθητική στην εμφάνιση του Fiat Tipo Hatchback, δεν είναι άλλη από τη χρωμιωμένη φάσα, η οποία παρεμβάλλεται τόσο σε διάφορα σημεία της μάσκας, όσο και του προφυλακτήρα.

Το πίσω τμήμα του αυτοκινήτου, εμφανίζεται πολύ ξεχωριστό, χάρη στις φανταστικές γραμμές που έχουν προστεθεί από την αρχή του «τορπέντο» μέχρι την κατάληξή τους στην ενσωματωμένη αεροτομή, η οποία δίνει στο Tipo έναν πιο σπορτίφ χαρακτήρα, καθώς συνυπάρχει με την αεροδυναμικά γραμμωμένη οροφή του αυτοκινήτου, η οποία στην κυριολεξία μοιάζει να.. αιωρείται…

Με αναβαθμισμένη ποιότητα…

…σε σχέση με τη σεντάν έκδοση εμφανίζεται το εσωτερικό του Tipo Hatchback, που δείχνει πολύ νέο και φαντάζει να είναι αρκετά χρόνια μπροστά τεχνολογικά.

Το ταμπλό είναι επενδυμένο με ποιοτικό πλαστικό το οποίο δεν παρουσιάζει τριγμούς και διαθέτει γενικά καλή αισθητική. Το σύνολο των πέντε καθισμάτων είναι αρκετά άνετο για να ταξιδέψει κανείς, τα δε μπροστινά καθίσματα διαθέτουν ικανοποιητική πλευρική στήριξη, ενώ παρατηρήσαμε πως τα προσκέφαλα αγκαλιάζουν καλά το σύνολο της κεφαλής.

Η επτά ιντσών οθόνη τύπου Tablet βρίσκεται τοποθετημένη πάνω από τα χειριστήρια του κλιματισμού -στην κορυφή του ταμπλό- και διαθέτει σύστημα Uconnect, το οποίο έχει ροή μουσικής (TuneIn και Deezer), κάμερα οπισθοπορείας και δορυφορική πλοήγηση Tom Tom έτσι ώστε οι επιβάτες να απολαμβάνουν τις επιλεγμένες διαδρομές τους.

Το καντράν είναι μεγάλο, ψηφιακό, ευανάγνωστο και στο κέντρο του φιλοξενεί μία οθόνη, η οποία συνεργάζεται με τα εύχρηστα χειριστήρια που βρίσκονται επάνω στο τριάκτινο τιμόνι, που κάνει τον οδηγό να μη θέλει να το αφήσει από τα χέρια του λόγω της πολύ καλής πληροφόρησης.

Από πλευράς χώρων, θα ταξιδέψουν με άνεση τέσσερις -ακόμα και πέντε- επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών μπορεί να είναι μόνο 440 λίτρα, αλλά αρκεί για να κουβαλήσουν μαζί τους και όλα τα απαραίτητα μπαγκάζια…

Με το λουλούδι!

Στην αρχή, περιγράψαμε τον κινητήρα σαν «Λουλούδι»!

Μετά από περισσότερα από 1000 χιλιόμετρα που διανύσαμε με τη βοήθειά του κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, είδαμε πως τα ανεβάσματά του είναι αρκετά σβέλτα, ακόμη και με την έκτη ταχύτητα στο κιβώτιο. Τα 120 άλογα που αποδίδει μετακινούν εύκολα το αμάξωμα των 1.370 κιλών, τα οποία φαντάζουν παιχνιδάκι για την ροπή των 320 Νm.

Παράλληλα, σε εντυπωσιακά επίπεδα παραμένει και η κατανάλωση καυσίμου που κατά τη δοκιμή μας κυμάνθηκε περί τα 6,5 λίτρα/100χλμ και μόνο όταν ανεβάσαμε ρυθμό καταφέραμε και είδαμε νούμερα πάνω από 8,0 λίτρα/100χλμ.

Πρόκειται για συνωνυμία!

Μπορεί το όνομα Tipo να το γνωρίσαμε παλαιότερα από το νέο σεντάν της εταιρείας, ωστόσο οι ομοιότητες της χάτσμπακ έκδοσης με αυτό αρχίζουν και τελειώνουν μόνο στο όνομα, καθώς η πεντάθυρη έκδοση, πέρα από την διαφορετική εικόνα, εμφανίζεται με αναβαθμισμένη ποιότητα στο εσωτερικό και με καλύτερη οδική συμπεριφορά, με αποτέλεσμα να έχουμε ακόμα έναν άξιο εκπρόσωπο στη μικρομεσαία κατηγορία, την ώρα μάλιστα που αποτελεί μια τίμια οικογενειακή και ασφαλή πρόταση για τον οδηγό που τα θέλει όλα και μπορεί να τα αποκτήσει σε σχετικά χαμηλές τιμές (από 13.240 ευρώ) και με τη συνοδεία των πέντε ετών εγγύησης και οδικής βοήθειας.

ΥΠΕΡ: Εμφάνιση, Ποιότητα εσωτερικού, Κινητήρας, Κατανάλωση, Τιμή, Χώροι

ΚΑΤΑ: Αίσθηση κιβωτίου, Αίσθηση φρένων

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                         1.6 MTJ

Καύσιμο                                         Πετρέλαιο

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                        1.598

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)               120/3750

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                  320/1750

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                     Γόνατα ΜακΦέρσον

Πίσω                                         Ημιάκαμπτος άξονας

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                        Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                        Δίσκοι

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                       Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                       Μηχανικό 6 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Τύποςελαστικών                Continental ContiEcoContact 5

Διάσταση ελαστικών                         225/45 R17

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ   

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)    4368x1792x1495

Μεταξόνιο(χλστ.)                                    2638

Βάρος(κιλά)                                              1370

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                      440

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                          10,0

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                  200

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                      3,7

Μέση τιμή δοκιμής                                  6,5

Αυτονομία(χλμ.)                                      729

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                  50

Εκπομπή CO2                                           98

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                 13.240

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής: