Test Drives & Rides

Δοκιμάζουμε το Fiat Tipo Sedan 1.6 MTJ 120hp…

Επιστροφή με αξιώσεις…

Δεν υπήρχε καλύτερη περίοδος για να επαναφέρει η Fiat στο προσκήνιο το ιστορικό όνομα Tipo και μάλιστα με το χαρακτήρα που επέλεξε για αυτό…

Η οικονομική κρίση που πλήττει τα τελευταία χρόνια όχι μόνο τη χώρα μας αλλά και όλο τον δυτικό κόσμο δημιουργεί ένα πρόσφορο έδαφος για οικονομικές παρουσίες στο χώρο του αυτοκινήτου που μπορούν να προσφέρουν τα πλεονεκτήματα που υπόσχεται ο ανταγωνισμός, αλλά με περιορισμένο κόστος κτήσης και κυρίως χρήσης. Έτσι, η Fiat έκανε ένα comeback με το Tipo, το οποίο είχαμε τη δυνατότητα να «ξεψαχνίσουμε» κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας με τη σεντάν εκδοχή του και υπόσχεται στο κοινό ένα οικονομικό πακέτο που δε θα απογοητεύσει πουθενά τον ιδιοκτήτη του. Ας δούμε όμως αν είναι πραγματικά έτσι…

Απλός αλλά… ιταλικός σχεδιασμός

Μπορεί οι Ιταλοί να επέλεξαν το όνομα Tipo για την τελευταία τους πρόταση στο χώρο των οικογενειακών σεντάν, ωστόσο δεν εφησύχασαν και σχεδίασαν το νέο τους μοντέλο με τρόπο τέτοιο ώστε να διαφοροποιείται εντελώς από το παλαιότερο Linea και να αναδεικνύει με το παρουσιαστικό του ένα χαρακτήρα κομψότητας, κρύβοντας το γεγονός ότι αποτελεί μια κατά τ’ άλλα οικονομική επιλογή.

Η μυώδης μάσκα χαρίζει ένα επιβλητικό «πρόσωπο» στο Tipo, ενώ το σύνολο των γραμμών, οι οποίες καταλήγουν στο πίσω μέρος, δίνουν έναν κλασικό τόνο στο αμάξωμα, κάνοντας το γνώριμο και φιλικό στο μάτι.

Βασισμένο πάνω στο πάτωμα του 500L, το Fiat Tipo διαθέτει ικανές διαστάσεις, με μήκος πάνω από 4,5 μέτρα και μεταξόνιο μεγαλύτερο από 2,6 μέτρα, τις οποίες οι μηχανικοί κατάφεραν να εκμεταλλευτούν το έπακρο, δημιουργώντας ένα κομψό αμάξωμα εξωτερικά, και ένα ευρύχωρο και άνετο εσωτερικό.

Χωρίς παραχωρήσεις

Όπως είπαμε λοιπόν, το εσωτερικό του Fiat Tipo επωφελήθηκε από τις διαστάσεις του αυτοκινήτου και το αποτέλεσμα είναι μια ευρύχωρη καμπίνα που θα φιλοξενήσει με άνεση πέντε ενήλικες επιβάτες χωρίς παραχωρήσεις, με μόνο ίσως παράπονο την κλίση της οροφής στο πίσω μέρος, που θα δυσαρεστήσει βέβαιο μόνο τους πολύ ψηλούς.

Και ευτυχώς για τους επιβάτες, άνετα θα ταξιδέψουν και όλα τους τα πράγματα, μιας και ο χώρος αποσκευών των 520 λίτρων με το μεγάλο του άνοιγμα και το εύκολο φόρτωμα ξεχωρίζει ως ένα από τα δυνατότερα σημεία του αυτοκινήτου.

Όσον αφορά στα υλικά που διάλεξε η Fiat για την καμπίνα του Tipo, εκεί συναντούμε οικονομικές επιλογές, αλλά με ικανοποιητική συναρμογή, ενώ στο σύνολό τους ο σχεδιασμός κρίνεται λιτός, κάτι που δε μας παραξένεψε δεδομένης της προσπάθειας για διατήρηση του κόστους σε χαμηλά επίπεδα.

Οικονομικές επιδόσεις

Με τον ισχυρό κινητήρα της Fiat εφοδιαζόταν το Tipo σεντάν της δοκιμής μας και συγκεκριμένα με τον 1.600άρη πετρελαιοκινητήρα, ο οποίος αποδίδει 120 ίππους ισχύος και 320 Nm ροπής και απέδειξε την αξία του ως ο κορυφαίος της σειράς.

Εξαιρώντας το γεγονός ότι κατά τη λειτουργία του μετέφερε αρκετό θόρυβο και κάποια ταλάντωση στο εσωτερικό της καμπίνας, ο κινητήρας αποδείχθηκε δυνατός και σπιρτόζικος ιδιαίτερα στα χαμηλά, ενώ δεν είπε ποτέ όχι σε γρήγορες ρεπρίζ, ακόμα και με πολλά χιλιόμετρα στο κοντέρ.

Ο χαρακτήρας του αυτοκινήτου όμως δεν είναι εκείνος των ισχυρών επιδόσεων και έτσι επικεντρώσαμε την προσοχή μας στην οικονομία καυσίμου που ο 1, 6 MTJ μπορεί να επιτύχει υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης. Αυτή κυμάνθηκε περί τα 5,9 λίτρα καυσίμου (σε μεικτή χρήση) για κάθε 100 χλμ., όχι πολύ μακριά από τα 4,2 λίτρα που υπόσχεται η Fiat, αν αναλογιστεί κανείς πως η τυπική χρήση του Tipo θα είναι αυτή των καθημερινών μετακινήσεων με κάποιες σύντομες εξορμήσεις του Σαββατοκύριακου.

Για κάθε… μα κάθε μέρα!

Το Fiat Tipo, ειδικά στη σεντάν εκδοχή του και μάλιστα με τον συγκεκριμένο κινητήρα των 1.600 κ.εκ., αποδείχθηκε πραγματικά ιδανικό για κάθε τύπο χρήσης που θα ζητήσει ο κάτοχός του σε καθημερινές συνθήκες. Έχει την ικανότητα να μεταφέρει με άνεση τους επιβάτες του σε κάθε διαδρομή, χάρη στο αποδοτικό σύστημα ανάρτησης, το οποίο φιλτράρει άριστα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ είναι ανάλογα στιβαρό στις κλειστές στροφές, αν αυτό απαιτηθεί.

Ακόμα και σε υψηλό ρυθμό, τον οποίο είναι σε θέση να πετύχει χάρη στο «τράβηγμα» του κινητήρα από χαμηλά, το Tipo κινείται αρμονικά και δεν ξαφνιάζει με σπασμωδικές αντιδράσεις, βασιζόμενο τόσο το ηλεκτρικό τιμόνι, όσο και στο ESP, που επεμβαίνει διακριτικά και… προφυλάσσει.

Στον ανοιχτό δρόμο είναι άνετο και γρήγορο, με μόνο μειονέκτημα το θόρυβο του κινητήρα που αναφέραμε και παραπάνω, ενώ ένα μικρό παράπονο είχαμε και από το σύστημα των φρένων, το οποίο περιμέναμε πιο αποδοτικό αναλογιζόμενη τις ικανότητες του κινητήρα και της κατασκευής γενικότερα.

Οικονομικό, προσιτό και… οικογενειακό

Σε γενικές γραμμές, το Fiat Tipo στη σεντάν εκδοχή του με τον πετρελαιοκινητήρα των 1.600 κ.εκ. και τους 120 ίππους του μας έκανε καλύτερη εντύπωση από ότι περιμέναμε και παρά τις μικρές παρατηρήσεις μας, μας απέδειξε ότι είναι ένα αυτοκίνητο ιδανικό για τον οικογενειάρχη της σημερινή εποχής, ιδιαίτερα στη χώρα μας. Μάλιστα, με 15.700 ευρώ να απαιτούνται για τη βασική έκδοση του μοντέλου, μπορούμε να πούμε πως εκτός από ελκυστική, το Fiat Tipo αποτελεί και μια άκρως προσιτή επιλογή.

ΥΠΕΡ: Άνεση, Χώροι, Ανάρτηση, Κινητήρας

ΚΑΤΑ: Υλικά εσωτερικού, Θόρυβος κινητήρα, Φρένα

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                   1.6 MTJ

Καύσιμο                                             Πετρέλαιο

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                           1.598

Κύλινδροι                                           4 σε σειρά

Βαλβίδες                                                    16

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                 120/3750

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                    320/1750

Θέση                                            Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                  Common rail, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                     2ΕΕΚ

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                       79,5 x 80,5

Σχέση συμπίεσης                                  16,5:1

Κιλά/ίππο                                                10,6

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                      Γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης

Πίσω                                          Ημιάκαμπτος άξονας

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                        Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                        Δίσκοι

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                             Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                       Ηλεκτρική

Στροφές τιμονιού                                      2,9

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                   10,9

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                       Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                       Μηχανικό 6 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                17×7,0J

Υλικό                                                     Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                        Pirelli Cinturato P7

Διάσταση ελαστικών                        225/45 R17

Ρεζέρβα                                         Κανονικός τροχός

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)    4532x1792x1497

Μεταξόνιο(χλστ.)                                   2636

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                  1542

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                      1543

Βάρος(κιλά)                                            1270

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                   520

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-60 χλμ./ώρα (δευτ.)                          4,1

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                        9,6

0-120 χλμ./ώρα (δευτ.)                       14,1

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)               199

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                   4,2

Μέση τιμή δοκιμής                               5,9

Μέγιστη τιμή δοκιμής                          7,7

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                        5,1

Αυτονομία(χλμ.)                                   757

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                              45

Εκπομπή CO2                                       112

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                              15.700

Αυτοκίνητου δοκιμής                      18.468

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Related posts
8.5
EcoOn The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Kia EV6 Long Range RWD | Ρηξικέλευθο...

6.2
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Opel Crossland 1.2T 110 HP S&S

8.2
On The RoadTest Drives & Rides

«Νέο» Renault Clio: Δοκιμάζουμε την έκδοση LPG με τα 1.000+ χλμ. αυτονομίας!

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!