full screen background image
Search
Σάββατο 7 Δεκέμβριος 2019
  • :
  • :

Δοκιμάζουμε το Ford Ecosport 1.0T 140PS

To παιδί της… αλλαγής! 

Όχι, δεν ξαναγεννήθηκε το… ΠΑΣΟΚ από τις στάχτες του!

Απλά, στη Ford άλλαξαν λίγο την αναλογία των… υλικών στη «συνταγή» EcoSport και προέκυψε ένα εντελώς διαφορετικό κι αγνώριστο αυτοκίνητο!

Δυναμική εμφάνιση με στυλ, αναβάθμιση εσωτερικού και οδηγικής συμπεριφοράς, ικανοποιητική ευρυχωρία, δυνατός και οικονομικός ο βενζινοκινητήρας τούρμπο των 140 ίππων και πολύ πλούσιος εξοπλισμός, φτιάχνουν την εικόνα του μικρότερου SUV της Ford, του EcoSport.

Η τιμή του στην περίπτωση του αυτοκινήτου δοκιμής είναι 21.509 ευρώ, αλλά αν θέλετε κάτι πιο φθηνό, οι τιμές ξεκινούν από 15.168 ευρώ με 100 ίππους βενζίνης ή από 16.529 για τους 100 ίππους πετρελαίου.

Μιλάμε για ανανέωση…

Το νέο αυτό EcoSport δεν είναι και τόσο… νέο μιας και αποτελεί ανανέωση του απερχόμενου μοντέλου που είχε κάνει την εμφάνισή του το 2016.

Όμως, πέρα από την «ανανέωση», οι άνθρωποι της Ford προχώρησαν πιο πολύ -και σε πιο καίρια σημεία- ώστε να δικαιούται κάποιος να αποκαλεί το EcoSport του 2019 «νέο»!

Έτσι, ούτε λίγο ούτε πολύ έχουν αλλάξει… 2.300 εξαρτήματα, χώρια οι νέες ρυθμίσεις!

Εξελιγμένο, λοιπόν, με καθαρά ευρωπαϊκά κριτήρια και ρυθμίσεις που έχουν αλλάξει άρδην τις διάφορες λειτουργίες του, έρχεται και μας κλείνει το μάτι με έναν εντελώς καινούργιο αέρα!

Το καινούργιο Ecosport έχει μήκος 4,10 μ., δηλαδή είναι 8 εκ. πιο μακρύ από το περασμένο χάρη κυρίως στους ξανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, μιας και πλαίσιο/αμάξωμα είναι τα ίδια.

Τι μου θυμίζει, τι μου θυμίζει…

Στο εσωτερικό έχομε πιο αισθητές και ουσιαστικές αλλαγές. Το ταμπλό θυμίζει πολύ το ποιοτικό Fiesta και έχει πιο μαλακά υλικά από το παλιό EcoSport.

Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, μπροστά στον οδηγό κυριαρχούν τα δύο στρογγυλά όργανα, το σπορ τιμόνι με τις διάφορες λειτουργίες και η παραλληλόγραμμη οθόνη αφής των 8 ιντσών ή αλλιώς το «κέντρο ελέγχου» του σύγχρονου συστήματος πολυμέσων Sync 3 της Ford.

Αλλαγμένες είναι οι ταπετσαρίες και το σχέδιο των καθισμάτων με πολλές ρυθμίσεις. Ένας οδηγός στο 1,78 μ. θα βρει εύκολα το σωστό συνδυασμό ανάμεσα σε κάθισμα, τιμόνι και θέση πεντάλ που δεν είναι πολύ δεξιά.

Η ορατότητα είναι ικανοποιητική για τον όγκο του αμαξώματος, ενώ η κάμερα οπισθοπορείας κάνει τα πράγματα εύκολα στο παρκάρισμα.

Βάζεις μπρος, 1η στο μηχανικό 6άρι κιβώτιο, ξεκινάς, 2α και… χμ., ψιλοακούγεται, έτσι; Βελτίωσαν μεν την ηχομόνωση, αλλά φαίνεται πως το ζωηρό ξεκίνημα σε ανηφορικό δρόμο δεν περνάει και τόσο απαρατήρητο. Πάντως, δεν ενοχλεί.

Οδηγώντας την… αλλαγή!

Στο δρόμο, όλα στο βενζινοκίνητο EcoSport κινούνται γύρω από τον βραβευμένο 3κύλινδρο 1000άρη κινητήρα τούρμπο των 140 ίππων άμεσου ψεκασμού.

Πέρα όμως από την ιπποδύναμη, αυτό που μετράει περισσότερο στον κινητήρα αυτόν (όπως και σε κάθε έναν με τούρμπο) είναι η ροπή. Αυτή είναι που σε ξεκινάει, αυτή που σε κάνει και επιταχύνεις στις ενδιάμεσες ταχύτητες, ιδίως με ένα αυτοκίνητο κοντά στα 1.270 κιλά.

Η ροπή εδώ είναι 180 Nm και -το κυριότερο- είναι απλωμένη από τις 1.400 μέχρι τις 4.500 σ.α.λ. Είναι μία τιμή που για να τη βρούμε πριν την εποχή τούρμπο και downsizing θα έπρεπε να ψάξομε γύρω στα… 2,3 λίτρα και με σχεδόν… διπλάσια κατανάλωση και εκπομπές καυσαερίων!

Στο σήμερα και πιο συγκεκριμένα στα διαδοχικά στροφιλίκια και στις αλλαγές κατεύθυνσης της ορεινής διαδρομής που κινηθήκαμε κατά βάση, οι νέες ρυθμίσεις της ανάρτησης (ΜακΦέρσον εμπρός – ημιάκαμπτος πίσω) και του τιμονιού έχουν κάνει αγνώριστο το EcoSport.

Φρενάροντας τρεις φορές απανωτά από τα 100 χλμ./ώρα μετρήσαμε την απόσταση ακινητοποίησης περί τα 40 μ. Μας ξένισε λίγο ότι στην αρχή της διαδρομής του πεντάλ το φρενάρισμα ήταν απαλό ενώ μετά δυνάμωνε απότομα. Ίσως βέβαια να ’ναι και θέμα προσαρμογής.

Η βελόνα του κοντέρ έδειξε εύκολα 192 χλμ./ώρα, το 0-100 χλμ./ώρα είναι σχεδόν 12 (11,8) δευτερόλεπτα, η δε 6η ταχύτητα βελτίωσε και την κατανάλωση, ή οποία σε ήρεμο ρυθμό κινείται στα 8 με 9λίτρα/100χλμ. σε.. εκδρομική διαδρομή και ίσως μπορεί να πέσει λίγο ακόμη.

Τελικά, το αγοράζω;

Χμ, η απάντηση είναι λίγο… πονηρή. Μέχρι τώρα, αν ήθελες να πάρεις ένα μικρό SUV πόλης, μάλλον δε έβαζες στα υπ’ όψιν σου το EcoSport.

Τώρα όμως το βάζεις, διότι έγινε ένας πολύ δυνατός παίκτης με δυνατά τεχνικά χαρακτηριστικά, άριστη εγγύηση και χαμηλό επιτόκιο αγοράς.

ΥΠΕΡ: Οδηγική συμπεριφορά, Κινητήρας, Τιμόνι, Εξοπλισμός, Εμφάνιση εσωτερικού, Απόσταση από το έδαφος, Ποιότητα κύλισης, Εργονομία

ΚΑΤΑ: Διαδρομή πεντάλ φρένου, Άνοιγμα 5ης πόρτας, Κατανάλωση υπό πίεση, Ταμπούρα πίσω, Εισαγωγή θορύβου κινητήρα

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                               1.0Τ

Καύσιμο                                                          Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                       999

Κύλινδροι                                                     3 σε σειρά

Βαλβίδες                                                              12

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                           140/6000

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                         180/1400-4500

Θέση                                                       Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                        Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                               2ΕΕΚ

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                                 71,9 x 82,0

Σχέση συμπίεσης                                            10,0:1

Κιλά/ίππο                                                           9,2

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                                 Γόνατα ΜακΦέρσον

Πίσω                                                     Ημιάκαμπτος άξονας

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                                   Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                               Ταμπούρα

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                       Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                                 Ηλεκτρική

Στροφές τιμονιού                                                2,7

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                             10,6

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                                 Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                                Μηχανικό 6 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                          17×6.5J

Υλικό                                                               Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                                Vredestein Sportrac 5

Διάσταση ελαστικών                                  205/50 R17

Ρεζέρβα                                                       Κιτ επισκευής

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)               4096x1765x1653

Μεταξόνιο(χλστ.)                                               2519

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                               1530

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                                   1522

Βάρος(κιλά)                                                         1268

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                                 356

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-60 χλμ./ώρα (δευτ.)                                        4,6

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                                      11,8

0-120 χλμ./ώρα (δευτ.)                                      14,1

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                             192

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                                  5,2

Μέση τιμή δοκιμής                                              8,3

Μέγιστη τιμή δοκιμής                                        10,3

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                                        6,7

Αυτονομία(χλμ.)                                                   633

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                               52

Εκπομπή CO2                                                        119

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                                15.168

Αυτοκινήτου δοκιμής                                        21.509

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής: