full screen background image
Search
Κυριακή 6 Δεκέμβριος 2020
  • :
  • :

Ford Ranger Raptor: Η εμπειρία με το «κτήνος»!

Χαλύβδινα τα στήθη κι η ορμή μας…

Βλέπεις το Raptor στις φωτογραφίες και εντυπωσιάζεσαι. Το βλέπεις ζωντανά μπροστά σου και τρομοκρατείσαι, αφού σου «ρίχνει κάνα δυο κεφάλια» μπόι και είναι έτοιμο να κατασπαράξει οτιδήποτε βρεθεί στο διάβα του, όπως έκανε και ο δεινόσαυρος Βελοσιράπτορας ή εν συντομία Ράπτορας, που έζησε στη γη πριν περίπου 75 εκατ. χρόνια και δανείζει στο pick up το όνομά του!

Ο νεότερος υιός!

Ανέκαθεν, εμάς τους Ευρωπαίους μας χώριζαν έτη φωτός σε σχέση με τους πάντα υπερβολικούς Αμερικάνους στην αυτοκινητιστική κουλτούρα, καθώς εμείς προτιμούσαμε -και προτιμούμε- πιο συμμαζεμένες κατασκευές με μικρά σε χωρητικότητα κινητήρια σύνολα, εν αντιθέσει με εκείνους, που προτιμούσαν -και προτιμούν- αρκετά μεγαλύτερες και ενεργοβόρες κατασκευές με μεγάλους κινητήρες.

Το γεγονός αυτό, έκανε τη Ford Performance (Ναι! Είναι δικό της δημιούργημα) να επιλέξει άλλο μοντέλο να κοσμείται με το λογότυπο Raptor στη Γηραιά Ήπειρο και άλλο στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.

Πιο συγκεκριμένα, το όνομα Raptor εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 2009 στο αμερικάνικο F-150 με τον 5,4 λίτρων V8 κινητήρα και φέτος η εταιρεία με το μπλε οβάλ σήμα αποφάσισε να το «βγάλει» και σε μια πιο ευρωπαϊκή έκδοση, με βάση το Ranger.

Με βάση το Ranger!

To Ranger Raptor μπορεί να έχει ως βάση το άκρως επιτυχημένο pick up της Ford στην Ευρώπη, ωστόσο διαφοροποιείται σχεδόν παντού με αυτό, με αποτέλεσμα να μιλάμε για ένα τελείως διαφορετικό μοντέλο!

Αρχικά στο σασί, που μπορεί να έχει ως βάση το αντίστοιχο του Ranger, αλλά έχει ενισχυθεί σε 12 σημεία για να αντέχει περισσότερο στη σκληρή χρήση.

Εν συνεχεία η ανάρτηση, που είναι αγωνιστική και περιλαμβάνει αλουμινένια διπλά ψαλίδια εμπρός και άκαμπτο άξονα πίσω, που συνοδεύονται από αμορτισέρ της FOX με ομόκεντρα τοποθετημένα ελατήρια, τα οποία έχουν  αυξήσει τη διαδρομή των εμπρός αποσβεστήρων κατά 32%, των πίσω κατά 18% και την απόσταση από το έδαφος κατά 51 χλστ., με αποτέλεσμα πλέον να αγγίζει τα 28,3 εκατοστά!

Επίσης, το Raptor διαθέτει έξι διαφορετικά προφίλ οδήγησης για να ταιριάζουν στις διαθέσεις του οδηγού και στο τερέν που σκοπεύει να κινηθεί, τα οποία είναι τα Normal Mode, Sport Mode, Grass/Gravel/Snow Mode, Mud/Sand Mode, Rock Mode και Baja Mode, με το τελευταίο να μετατρέπει το δημοφιλές pick up στο απόλυτο εργαλείο για αγωνιστική οδήγηση σε εκτός δρόμου διαδρομές…

Βλέπετε, η έμπνευση των ανθρώπων της Ford Performance για τη δημιουργία του Ranger Raptor, ήρθε από την εμπλοκή τους με το F150 Raptor στους αγώνες αντοχής Baja, ενώ ο σκοπός τους ήταν να δημιουργήσουν ένα όχημα που θα μπορεί να κινείται εξίσου γρήγορα στο χώμα, όπως ταξιδεύει και στην άσφαλτο!

Τέλος, το συνολικό off road πακέτο ολοκληρώνεται από τις ατσάλινες ποδιές των 2,5 χλστ. που προστατεύουν το κάτω μέρος του αμαξώματος και από τα ειδικής σχεδίασης (για το Raptor) ελαστικά της BF Goodrich με διαστάσεις 285/70 R17, ενώ στα φρένα, το Raptor είναι το μοναδικό Ranger που εφοδιάζεται με δισκόφρενα και στον πίσω άξονα.

Μπροστά στο άρμα!

Μπροστά του φαίνεσαι μικροσκοπικός, αφού αυτό το Ranger είναι πραγματικά τεράστιο, σε βαθμό που θυμίζει περισσότερο τα «γνήσια» αμερικάνικα pick up παρά το μικρό του αδερφό, με τον οποίο μοιράζεται το όνομα και το αμάξωμα.

Σε σχέση με το «απλό» Raptor είναι κατά 6,3 εκ. πιο ψηλό, κατά 2,3 εκ. πιο μακρύ και κατά 17,8 εκ. πιο πλατύ φτάνοντας τα 2.028 χλστ. (!) πλάτους, ενώ τα μετατρόχια έχουν αυξηθεί κατά 15 εκ. ώστε οι τροχοί να φιλοξενούνται μέσα στα «πρησμένα» -εμπρός και πίσω- φτερά.

Αυτά καταφέρνουν και κάνουν το Raptor επιβλητικό, σε βαθμό που τρομοκρατεί τους γύρω του, ενώ εσύ από τη θέση του οδηγού νιώθεις ο απόλυτος κυρίαρχος τόσο της ασφάλτου, όσο και του χώματος.

Εισερχόμενος στην καμπίνα, αντικρίζεις ένα άκρως ετοιμοπόλεμο εσωτερικό με το ταμπλό να είναι επενδυμένο με δέρμα, το τιμόνι να έχει στην κορυφή του την χαρακτηριστική κόκκινη γραμμή για να γνωρίζεις που είναι η ευθεία και πίσω του δύο μεγάλα paddles από μαγνήσιο, πεντάλ (γκάζι – φρένο) με μεταλλικό περίγραμμα και καθίσματα με αυξημένη πλευρική στήριξη και λογότυπα στην πλάτη τους, ενώ όλες οι ραφές (σε ταμπλό, θύρες, τιμόνι, καθίσματα, λεβιέ, κ.α.) είναι σε μπλε απόχρωση, χαρακτηριστικό χρώμα της Ford Performance.

Με ευρωπαϊκό προσανατολισμό!

Μπορεί το σημερινό F-150 Raptor να έχει αφήσει πλέον στην άκρη τα 5λιτρα και 6λιτρα σύνολα των προηγούμενων γενεών και να εφοδιάζεται πλέον με έναν Ecoboost 3,5 λίτρων, αλλά και πάλι η Ford Ευρώπης έκρινε (και καλά έκανε) ότι αυτά τα κυβικά είναι απαγορευτικά για τις αγορές της Γηραιάς Ηπείρου και έτσι εφοδιάζει το «ευρωπαϊκό» Raptor με έναν δίλιτρο bi-turbo ΕcoBlue πετρελαιοκινητήρα που αποδίδει 213 ίππους στις 3.750 σ.α.λ., ενώ η ροπή του αγγίζει τα 50 κιλά και είναι διαθέσιμη μεταξύ 1.750 και 2.000 σ.α.λ.

Ο διπλά υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων, όμοιο με αυτό του F-150 αλλά και της Mustang, ενώ η μετάδοση της κίνησης μεταφέρεται σε φυσιολογικές συνθήκες στους πίσω τροχούς και η τετρακίνηση, που εμπλέκεται μέσω διακόπτη, περιλαμβάνει τις επιλογές 4Η (γρήγορη τετρακίνηση), 4L (αργά) και κλείδωμα του πίσω διαφορικού για τις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες.

Άρξατε πυρ!

Με το που βρεθείς στη θέση του οδηγού, μπαίνεις ευθείς εξαρχής στο κλίμα και αντιλαμβάνεσαι ότι εδώ δεν έχουμε να κάνουμε με ένα ακόμα pick up, αλλά με ένα άρμα μάχης που είναι ικανό να εκτελέσει ότι κινείται και να σε πάει κυριολεκτικά παντού.

Στην άσφαλτο, το Raptor χάρη στη σταθερότητα και τις περιορισμένες κλίσεις, κινείται σαν ένα μεγάλο και ακριβό SUV, ενώ λόγω της ανάρτησης απουσιάζουν οι «κλασικές» αναπηδήσεις του πίσω μέρους που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στα υπόλοιπα pick up του ανταγωνισμού.

Επίσης, ο κινητήρας με την πληθωρική ροπή του, σου δίνει τη δυνατότητα να κινείσαι αρκετά γρήγορα για το ύφος της κατασκευής, με αποτέλεσμα να κρύβει τους 2,5 τόνους βάρους του σκάφους, ενώ ακόμα και τα φρένα επιβραδύνουν αποτελεσματικά και σύντομα το θηριώδες pick up, πράγμα αξιοθαύμαστο για τον όγκο και τα κιλά της κατασκευής.

Εκτός δρόμου τώρα, το Raptor δείχνει να είναι στο φυσικό του περιβάλλον, καθώς στα γρήγορα κομμάτια καταφέρνει και περνάει κυριολεκτικά από πάνω τα νεροφαγώματα, τα κλαδιά και τις φυτευτές πέτρες, με αποτέλεσμα να σου θυμίζει καθαρόαιμο χωμάτινο αγωνιστικό, ενώ ακόμα και σε απότομες αναβάσεις ή καταβάσεις που θα περνούσες μόνο με κάποια trail μοτοσυκλέτα, το Ranger Raptor δείχνει να μη διστάζει λόγω της ανάρτησης, που στην πράξη επιτρέπει στον κάθε τροχό να ανεβοκατεβαίνει ανεξάρτητα από τους υπόλοιπους.

Πράγματα, που σε κάνουν να καταλήγεις στο συμπέρασμα ότι αυτή η κατασκευή είναι πλέον το απόλυτο μηχάνημα για τις off road εξορμήσεις σου και συγχρόνως ότι καλύτερο έχεις οδηγήσει σε εργοστασιακό τετρακίνητο όχημα τα τελευταία χρόνια!

Ζηλεύοντας την Αμερική!

Αναμφίβολα, μπορεί να «κοροϊδεύουμε» τους Αμερικάνους για τις μεγάλες -και χωρίς λόγο κάποιες φορές- κατασκευές τους, αλλά σε ένα πράγμα που πρέπει να τους παραδεχτούμε, είναι στο φορο-οικονομικό τους περιβάλλον, το οποίο τους επιτρέπει να έχουν στην κατοχή τους οποιοδήποτε όχημα (ανεξαρτήτως χαρακτήρα και κατηγορίας), πράγμα που απαγορεύεται στη χώρα μας. Ελλάς το μεγαλείο σου!

Σε εμάς τα αγαπητά pick up μπορούν να αποκτηθούν αποκλειστικά ως επαγγελματικά, με αποτέλεσμα να περιορίζεται το κοινό που θα ήθελε να αποκτήσει το Raptor και δεν θα αναγκαστεί να σταθεί μόνο στις φωτογραφίες…

Για αυτούς λοιπόν, που το ελληνικό κράτος τους το επιτρέπει, θα πρέπει να επισημάνουμε ότι το Raptor δεν είναι ακόμα ένα pick up. Είναι ο Βασιλιάς των pick up αυτή τη στιγμή και το όχημα που θα μπορέσει να τους πάει μέχρι τα όρια της φαντασίας τους, ενώ με μία και μοναδική έκδοση που κοστίζει 55.802 ευρώ είναι σε θέση να κοιτάξει στα ίσια ακόμα και τα πιο μεγάλα, ακριβά αλλά… συμβατικά SUV.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΩΡΓΑΚΗΣ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                         2.0D

Καύσιμο                                                Πετρέλαιο

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                               1.996

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                    213/3750

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                  500/1750-2000

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                           Διπλά ψαλίδια, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω                                                Άκαμπτος άξονας

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                       Επιλεκτική τετρακίνηση

Κιβώτιο                                        Αυτόματο 10 σχέσεων

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)      5374x2028x1873

Μεταξόνιο(χλστ.)                                     3220

Βάρος(κιλά)                                               2510

Χώρος φόρτωσης(κιλά)                           620

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                           10,5

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                   170

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                       8,9

Εκπομπή CO2                                            233

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                   55.802

Περισσότερες φωτογραφίες: