Test Drives & Rides

Δοκιμάζουμε το Honda Civic 1.5 VTEC Turbo 182 PS

Δυναμικό και με χαρακτήρα

Μέσα στα τελευταία 10 χρόνια, η Honda έχει δημιουργήσει με το Civic ένα σημείο αναφοράς στην κατηγορία των hatchback. Είναι αλήθεια πως στην αγορά των πεντάθυρων οικογενειακών hatch δεν μπορεί κανείς να βρει αυτοκίνητο με περισσότερο… χαρακτήρα.

Όταν η όγδοη γενιά του Civic έκανε την πρώτη της εμφάνιση το 2006, προκάλεσε πλήθος αντιδράσεων, διχάζοντας την κοινή γνώμη με το εξωπραγματικό παρουσιαστικό της. Η ένατη γενιά που ακολούθησε, ενίσχυσε ακόμα περισσότερο τη δυναμική εικόνα, προσφέροντας παράλληλα και έναν από τους πιο έξυπνα διαμορφωμένους χώρους στο εσωτερικό της καμπίνας, με την πολυμορφικότητα της πίσω σειράς καθισμάτων να το διακρίνει από κάθε άλλο όμοιο μοντέλο.

Στο σήμερα, η Honda αποφάσισε με τη δέκατη γενιά του Civic να… πλησιάσει περισσότερο στα παγκόσμια πρότυπα, ανταλλάσσοντας το «εναλλακτικό» με το «ανταγωνιστικό» και προσφέροντας ένα hatchback μοντέλο το οποίο μπορεί να αντιμετωπίσει κάθε αντίπαλο στην κατηγορία, όχι μόνο με το ιδιαίτερο παρουσιαστικό του. Μάλιστα, στη «σπιρτόζικη» έκδοση της δοκιμής μας, με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1,5 λίτρων, τεχνολογίας VTEC, το Civic αποδίδει 182 ίππους ισχύος και έρχεται πλήρες τεχνολογίας και με σπορτίφ διάθεση για να κερδίσει ακόμα και τους πιο… ανήσυχους.

Γνώριμη εικόνα

Σχεδιαστικά, στη δέκατη γενιά του Civic δεν συναντάμε πολλές αλλαγές, με το δυναμικό σπορ παρουσιαστικό να παραμένει και να εντυπωσιάζει, βασισμένο στην ανανεωμένη πλατφόρμα κατασκευής της εταιρείας.

Οι μικρές αλλαγές που έγιναν εντοπίζονται στη νέα, συμμετρική και πιο χαμηλή εμπρός γρίλια, τη νέα εισαγωγή και τα νέα LED φωτιστικά σώματα εμπρός, τα οποία ενσωματώνουν και καινούρια LED φώτα ημέρας, ενώ διαθέσιμα είναι και κάποια νέα σετ τροχών σε διάσταση 16 ή 17 ιντσών.

Ποιότητα και αναβαθμισμένη τεχνολογία

Στο εσωτερικό, οι τροποποιήσεις του μοντέλου εντοπίζονται σε κάποιες νέες επιφάνειες επενδυμένες με ποιοτικά υλικά, καθώς επίσης και στη νέα οθόνη αφής των επτά ιντσών για τη χρήση του συστήματος infotainment και των διάφορων λειτουργιών του αυτοκινήτου.

Πλέον, μόνο ελάχιστες λειτουργίες, όπως ο κλιματισμός, έχουν συμβατικά χειριστήρια, με τους λίγους διακόπτες να παίρνουν θέση κάτω από την οθόνη στο κέντρο της κονσόλας.

Κατά τ’ άλλα το Civic εμφανίζεται απαράλλακτο με χαμηλή θέση οδήγησης και αυξημένο χώρο, χάρη στο μεγαλύτερο αμάξωμα της δέκατης γενιάς του μοντέλου.

Οι επιβάτες της πίσω σειράς καθισμάτων έχουν περισσότερο χώρο στη διάθεσή τους, με εξαίρεση τους πολύ ψηλούς, οι οποίοι θα δυσκολευτούν λόγω του μειωμένου ύψους οροφής, ενώ οι αποσκευές θα ταξιδέψουν το ίδιο άνετα στον 478 λίτρων χώρο τους, ο οποίος περιλαμβάνει και ένα έξτρα ντουλάπι στη βάση του για περισσότερη και… κρυφή αποθήκευση.

Φουλ της τεχνολογίας

Το ανανεωμένο Honda Civic εμφανίζεται πλήρες τεχνολογίας, διαθέτοντας, πέρα από την κλασική πλέον συνδεσιμότητα κινητών μέσω Apple CarPlay και Android Auto, την πλατφόρμα αυτόνομης οδήγησης SENSING η οποία προορίζεται στο να παρέχει μέγιστη ασφάλεια στο δρόμο.

Στα συστήματά της περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων η αναγνώριση πεζού με αποφυγή σύγκρουσης, η προειδοποίηση για πρόσκρουση, το σύστημα υποβοήθησης για τους προβολείς, το ρυθμιζόμενο Cruise Control, µε σύστημα παρακολούθησης της κίνησης άλλων οχημάτων, το σύστημα προειδοποίησης για την αλλαγή λωρίδας, ή την εκτροπή από την πορεία, καθώς επίσης και το σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας.

Ιδανικά δυνατός

Ο λόγος για τον 1,5 λίτρων κινητήρα τούρμπο, ο οποίος ενσωματώνει τεχνολογία VTEC και αποτελεί έναν εξαιρετικό συνδυασμό επιδόσεων και οικονομίας.

Αναβαθμισμένος μηχανικά έχει αυξήσει την απόδοσή του, ενώ η νέα τουρμπίνα εγγυάται άμεση απόκριση, δίνοντας γερές… ανάσες στον κινητήρα.

Δυνατό από χαμηλά και με πολύ καλό «τράβηγμα», το Civic των 182 ίππων ταιριάζει απόλυτα με το κοινό στο οποίο απευθύνεται και πιστεύουμε ότι κερδίζει τις εντυπώσεις συγκριτικά με το μοτέρ του λίτρου.

Η ροπή των 240 Nm είναι διαθέσιμη στον οδηγό από τις 1.900 σ.α.λ., ενώ παραμένει ψηλά έως και τις 5.000 σ.α.λ. και χάρη στην αμεσότητα του γκαζιού βοηθά την κίνηση υπό οποιεσδήποτε συνθήκες.

Βέβαια, οι επιδόσεις έχουν και το τίμημά τους και μπορεί από πλευράς εκπομπών ρύπων τα 128 γρ. CO2/χλμ. να κυμαίνονται στα χαμηλά επίπεδα του ανταγωνισμού, ωστόσο η μέση κατανάλωση βενζίνης των 8,3 λίτρων βρίσκεται κάπου στη μέση, αλλά είναι απόλυτα λογική, δεδομένης της ισχύος.

Κινείται άνετα και με ακρίβεια

Όπως σε όλες τις εκδόσεις του Civic, έτσι και αυτή του μοντέλου της δοκιμής μας εφοδιάζεται με ένα εξελιγμένο και αποδοτικό σύστημα ανάρτησης, που βοηθά το αυτοκίνητο να περνά πάνω από τις «κακοτοπιές» των δρόμων χωρίς να τις μεταφέρει μέσα στην καμπίνα ή να επηρεάζει την πορεία του.

Εξίσου σημαντική είναι και η χρήση της νέας, πιο μακριάς πλατφόρμας κατασκευής που από τη μία αύξησε την ακαμψία του πλαισίου κατά 52% και από την άλλη μείωσε την απόσταση από το έδαφος κατά 10 χλστ. συμβάλλοντας στην καλυτέρευση της απόκρισης στις αλλαγές κατεύθυνσης και στην ευστάθεια, ιδιαίτερα σε υψηλές ταχύτητες.

Τέλος, η πληροφόρηση που έρχεται από το τιμόνι είναι άμεση, ενώ το σύστημα πέδησης προσφέρει ένα πολύτιμο αίσθημα ασφάλειας, χάρη στην άμεση και δυνατή επενέργειά του.

Ξεπερνώντας τα λάθη του παρελθόντος

Χρόνια εμπειρίας στο χώρο έχουν δείξει ότι οι πελάτες της κατηγορίας των μεσαίων οικογενειακών hatchback αναζητούν πάντα ένα αυτοκίνητο που… τα κάνει όλα και συμφέρει!

Κρατώντας αυτό στο μυαλό, πιστεύουμε ότι η μεταστροφή του Civic στο πιο συμβατικό μόνο καλό μπορεί να του κάνει, βάζοντάς το για τα καλά στο επίκεντρο της κατηγορίας. Μάλιστα στην έκδοση με τον τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα των 1,5 λίτρων και με απόδοση 182 ίππων, το Civic της δέκατης γενιάς μπορεί άξια να σταθεί στην κορυφή της λίστας του σύγχρονού και… ανήσυχου οικογενειάρχη.

ΥΠΕΡ: Επιδόσεις, Κινητήρας, Κιβώτιο, Οδική συμπεριφορά, Εξοπλισμός

ΚΑΤΑ: Ορατότητα προς τα πίσω, Ευχρηστία συστήματος πολυμέσων, Κατανάλωση υπό πίεση, Ύψος χώρου πίσω καθισμάτων

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΜΠΟΥΚΗΣ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                                       1.5Τ

Καύσιμο                                                                Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                           1.498

Κύλινδροι                                                           4 σε σειρά

Βαλβίδες                                                                    16

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                           182/5500-6000

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                              240/1900-5000

Θέση                                                            Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                              Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                                    2ΕΕΚ

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                                     73,0 x 89,5

Σχέση συμπίεσης                                                 10,6:1

Κιλά/ίππο                                                                6,8

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                      Γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης

Πίσω                                                      Πολλαπλών συνδέσμων

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                                       Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                                      Δίσκοι

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                           Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                              Ηλεκτρομηχανική

Στροφές τιμονιού                                                   2,2

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                                11,0

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                                     Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                                     Μηχανικό 6 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                             17×7,0J

Υλικό                                                                  Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                                      Kumho Ecsta PS71

Διάσταση ελαστικών                                     235/45 R17

Ρεζέρβα                                                          Κιτ επισκευής

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)                 4518x1799x1434

Μεταξόνιο(χλστ.)                                                2697

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                               1537

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                                   1565

Βάρος(κιλά)                                                         1232

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                                 478

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-60 χλμ./ώρα (δευτ.)                                        3,6

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                                      7,4

0-120 χλμ./ώρα (δευτ.)                                     10,0

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                             229

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                                 5,6

Μέση τιμή δοκιμής                                             8,3

Μέγιστη τιμή δοκιμής                                       10,2

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                                      5,3

Αυτονομία(χλμ.)                                                 577

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                             46

Εκπομπή CO2                                                     128

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                            26.500

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Related posts
8.2
On The RoadTest Drives & Rides

«Νέο» Renault Clio: Δοκιμάζουμε την έκδοση LPG με τα 1.000+ χλμ. αυτονομίας!

9.0
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμάζουμε τη «σωστή» Alfa Romeo Tonale των 280 ίππων!

8.3
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Seat Leon 1.5 TSI 150 HP FR

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!