Καθημερινό εργαλείο…
Αναμφίβολα, τα βήματα που έχει κάνει η κορεάτικη εταιρεία τα τελευταία χρόνια είναι τεράστια και πλέον -πέρα από τον Value for Money χαρακτήρα- τα μοντέλα της σε κάθε κατηγορία καταφέρνουν και διαπρέπουν, όπως και στη μικρότερη κατηγορία, όπου το i10 αποδεικνύεται ένα καθημερινό εργαλείο…
Αρχίζοντας από την ιστορία, αξίζει να σημειώσουμε ότι το i10 από την πρώτη του εμφάνιση το 2008 αποτελεί ένα επιτυχημένο μοντέλο για τη Hyundai στην Ευρώπη, ενώ όπως και η προηγούμενη γενιά του μοντέλου έτσι και το τελευταίο i10 σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε και κατασκευάστηκε στην Ευρώπη.
Εμφανισιακά, ο δυναμικός και μοντέρνος σχεδιασμός είναι εξαρχής αναγνωρίσιμος και αναδεικνύει την αντίθεση μεταξύ των μαλακών επιφανειών και των επιθετικών γραμμών, ενώ σε σύγκριση με τον προκάτοχό του, το νέο i10 έχει βελτιωμένες αναλογίες.
Εστιάζοντας, σε αυτές, η οροφή έχει χαμηλώσει κατά 20 χλστ., το πλάτος έχει αυξηθεί αντίστοιχα κατά 20 χλστ. και η μάσκα εμπρός φάρδυνε ενσωματώνοντας τα στρογγυλά φώτα ημέρας LED, με αποτέλεσμα να εμφανίζεται αρκετά δυναμικό, ειδικά κοιτώντας το από μπροστά.
Στο πίσω μέρος, δύο οριζόντιες πτυχώσεις διασπούν τις μαλακές επιφάνειες και διαπερνούν τα πίσω φωτιστικά μέσα, ενώ η πλάγια όψη της νέας γενιάς i10 έχει διαμορφωθεί έτσι ώστε να παρέχει μέγιστο εσωτερικό χώρο.
Συνδυάζοντας την πρακτικότητα με την τεχνολογία…
Στα ενδότερα, το εσωτερικό του i10 προσφέρει νεανική αίσθηση χωρίς να θέτει σε κίνδυνο τη χρηστικότητα. Ένα από τα σημαντικά στοιχεία του εσωτερικού χώρου είναι το επιπλέον πλάτος του οχήματος, την ώρα που έχουν αυξηθεί και οι θήκες για μικροαντικείμενα, με κυριότερη αυτών το νέο χώρο αποθήκευσης πάνω από το ντουλαπάκι του συνοδηγού.
Επίσης, χάρη στο μεγαλύτερο μεταξόνιο του, το νέο i10 αποτελεί ένα επαρκέστατο 5θέσιο μοντέλο, ενώ ο 252 λίτρων χώρος αποσκευών του αυτοκινήτου αποτελεί και έναν από τους καλύτερους χώρους αποσκευών στην κατηγορία του.
Στο αισθητικό κομμάτι, τις εντυπώσεις κλέβει η διχρωμία σε ταμπλό και πόρτες, καθώς και η ευρεία χρήση της τεχνολογίας. Αναφορικά με αυτή, το κορεάτικο μικρό μοντέλο μπορεί να υποστηρίξει τα Apple CarPlay και Android Auto προβάλλοντας τις λειτουργίες τους στην έγχρωμη οθόνη αφής των 8 ιντσών, ενώ διαθέτει και την ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου, που μέχρι πρότινος συνηθίσαμε να βλέπουμε σε αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας.
Επίσης, διαθέσιμη ως επιλογή είναι και η πλατφόρμα Connected Car που επιτρέπει στους χρήστες να αναζητούν σημεία ενδιαφέροντος (POI) και να στέλνουν τα αποτελέσματα αναζήτησης απευθείας στη δορυφορική πλοήγηση του αυτοκινήτου, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να ρυθμιστεί ακόμα και πριν μπει κάποιος στο αυτοκίνητο.
Με διάφορες κινητήριες επιλογές…
Η Hyundai διαθέτει το i10 στην ελληνική αγορά με διάφορες κινητήριες επιλογές. Πιο αναλυτικά, στη «βάση» έχουμε δύο ατμοσφαιρικά σύνολα, με το πρώτο να είναι 3-κύλινδρο, 1.000άρη με 67 ίππους και 96 Nm ροπής, ενώ το δεύτερο να είναι 1,2 λίτρων, τετρακύλινδρο με απόδοση 84 ίππων και 118 Nm ροπής (σαν το αυτοκίνητο της δοκιμής).
Και οι δύο κινητήρες αυτοί διατίθενται με δύο επιλογές για τη μετάδοση, οι οποίες αποτελούνται από ένα μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων και ένα αυτόματο κιβώτιο (AMT) επίσης πέντε σχέσεων.
Στην κορυφή της γκάμας, έχουμε ένα υπερτροφοδοτούμενο σύνολο, του λίτρου, που αποδίδει 100 ίππους με 172 Nm ροπής και κινεί αποκλειστικά την έκδοση N-Line, που έχει άμεσες επιρροές από την γκάμα Ν της εταιρείας και συνδυάζεται αποκλειστικά με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων.
Στο δρόμο τώρα, το ατμοσφαιρικό 1.2 με τους 84 ίππους που είχαμε τη δυνατότητα να δοκιμάσουμε, καταφέρνει και κινεί με σχετική άνεση το μικρό i10, αρκεί ο οδηγός να διατηρεί τις στροφές του κινητήρα πάνω από τις 2.000-2.200 σ.α.λ. καθώς από εκεί και κάτω ο συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου παρουσιάζει ένα υποτονικό προφίλ, σε βαθμό όμως που δεν προβληματίζει. Άλλωστε εντός πόλεως, η ευελιξία και οι κόμπακτ διαστάσεις του, σε απαλλάσσουν από τους πονοκεφάλους που περιλαμβάνει μια μετακίνηση στον κλεινόν άστυ, με αποτέλεσμα το μίνι μοντέλο των Κορεατών να αποδεικνύεται σε ένα καθημερινό εργαλείο που σου λύνει τα χέρια.
Εκτός πόλεως, το i10 καταφέρνει να κινείται αξιοπρεπέστατα μέσα στα νόμιμα όρια ταχύτητας και μόνο στις πολύ υψηλές ταχύτητες περιορίζεται η ποιότητα κύλισης, αφού αρχίζει και χάνει την αίσθηση σιγουριάς που σου δείχνει μέχρι τα 120 χλμ./ώρα. Τότε, μάλιστα ανεβαίνει και η κατανάλωση, που υπό νορμάλ συνθήκες κινείται μεταξύ 6-7 λίτρα/100χλμ.
Αναλύοντας την τελευταία, κατά τη διάρκεια της συμβίωσης μας με το i10 η μέση κατανάλωσή μας ήταν 6,7 λίτρα/100 χλμ. και όταν εστιάσαμε την προσοχή μας στη μείωση της, είδαμε και 5,3 λίτρα/100χλμ. Νούμερα, που σίγουρα δεν βρίσκονται στα χαμηλά στάνταρ της κατηγορίας, αλλά τουλάχιστον δεν είναι απαγορευτικά.
Τι θέλεις, τι παίρνεις…
Αν θέλεις ένα αυτοκίνητο για «προλόγους και εντυπωσιασμούς» το i10 δεν είναι σίγουρα αυτό που ψάχνεις. Αν όμως θέλεις ένα μίνι μοντέλο που να μπορεί να κάνει τις αστικές μετακινήσεις παιχνιδάκι και να σου λύνει τα χέρια σε καθημερινή βάση, το νέο i10 είναι το ιδανικό αυτοκίνητο που χρειάζεσαι και ψάχνεις. Είναι μικρό, ευέλικτο, μοντέρνο και αρκετά εξελιγμένο τεχνολογικά, όπως άλλωστε όλα τα πρόσφατα μοντέλα των Κορεατών. Μάλιστα μαζί με τα παραπάνω, παίρνεις και την αξιοπιστία που χαρακτηρίζει τα μοντέλα της Hyundai (και με 5ετή εργοστασιακή εγγύηση παρακαλώ), ενώ δεν πρέπει να δαπανήσεις και έναν «σκασμό» λεφτά, αφού διατίθεται στην Ελλάδα από τιμές που ξεκινούν από τα 12.990 ευρώ…
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | 1.2 |
Καύσιμο |
Βενζίνη
|
Χωρητικότητα(κ.εκ.) |
1.197
|
Κύλινδροι |
4 σε σειρά
|
Βαλβίδες | 16 |
Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.) |
84/6000
|
Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.) |
118/4200
|
Θέση |
Εμπρός, εγκάρσια
|
Τροφοδοσία |
Ψεκασμός πολλαπλών σημείων
|
Εκκεντροφόροι | 2EEK |
Διάμ. X Διαδρ.(χλστ.) |
71,0 x 75,6
|
Σχέση συμπίεσης | 11,0:1 |
Κιλά/ίππο | 11,1 |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | |
Εμπρός |
Γόνατα ΜακΦέρσον
|
Πίσω |
Ημιάκαμπτος άξονας
|
ΦΡΕΝΑ | |
Εμπρός |
Αεριζόμενοι δίσκοι 252 χλστ.
|
Πίσω |
Δίσκοι 234 χλστ.
|
ΤΙΜΟΝΙ | |
Σύστημα |
Κρεμαγιέρα
|
Υποβοήθηση |
Ηλεκτρομηχανική
|
Στροφές τιμονιού | 2,6 |
Διάμετρος στροφής(μέτρα) | 9,8 |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | |
Κίνηση |
Στους εμπρός τροχούς
|
Κιβώτιο |
Μηχανικό 5 σχέσεων
|
Σχέση μετάδοσης 1η |
3.545
|
Σχέση μετάδοσης 2η |
1.895
|
Σχέση μετάδοσης 3η |
1.192
|
Σχέση μετάδοσης 4η |
0.853
|
Σχέση μετάδοσης 5η |
0.697
|
Σχέση μετάδοσης 6η | – |
Σχέση μετάδοσης 7η | – |
Σχέση μετάδοσης 8η | – |
όπισθεν |
3.636
|
Τελική σχέση μετάδοσης | 4.438 |
ΤΡΟΧΟΙ | |
Διάσταση |
16×6,5J
|
Υλικό |
Αλουμίνιο
|
Τύπος ελαστικών |
Hankook Ventus Prime 3
|
Διάσταση ελαστικών |
195/45 R16
|
Ρεζέρβα |
Εκτάκτου ανάγκης
|
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ | |
ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.) |
3670x1680x1480
|
Μεταξόνιο(χλστ.) |
2425
|
Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.) |
1467
|
Μετατρόχιο πίσω(χλστ.) |
1478
|
Βάρος(κιλά) |
935
|
Χώρος αποσκευών(λίτρα) | 252 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-60 χλμ./ώρα (δευτ.) | 4,8 |
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) | 11,7 |
0-120 χλμ./ώρα (δευτ.) | 16,4 |
Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα) | 171 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.) | |
Μέση τιμή κατασκευαστή | 5,1 – 5,8 |
Μέση τιμή δοκιμής | 6,7 |
Μέγιστη τιμή δοκιμής | 7,2 |
Ελάχιστη τιμή δοκιμής | 5,3 |
Αυτονομία(χλμ.) | 512 |
Ρεζερβουάρ(λίτρα) | 36 |
Εκπομπή CO2 | 117 |
ΤΙΜΗ(ευρώ) | |
Βασικής έκδοσης | 12.990 |
Αυτοκίνητου δοκιμής | 16.140 |