Η εποχή της ωρίμανσης…
Το Hyundai Kona μεγάλωσε, ωρίμασε, έγινε πιο εξελιγμένο τεχνολογικά και πλέον υπάρχει στην αγορά, με μια εμφάνιση που δείχνει από άλλον πλανήτη!
Το δοκιμάζουμε στη βασική βενζινοκίνητη έκδοση, που -με βάση τις πωλήσεις του απερχόμενου μοντέλου- πιστεύουμε ότι θα κερδίσει και πάλι τη μερίδα του λέοντος…
Αρχίζοντας από την ιστορία, το Kona γεννήθηκε το 2017 και μπήκε στην γκάμα των SUV της Hyundai για να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ του μικρότερου Bayon και του μεγαλύτερου Tucson.
Η αναγνώριση και η επιτυχία που γνώρισε το έκαναν σε σύντομο χρονικό διάστημα best-seller και για του λόγου το αληθές, μια ματιά τριγύρω μας φτάνει για να μας αποδείξει πόσα πολλά Kona (τόσο πρώτης γενιάς, όσο και facelift) πουλήθηκαν και κυκλοφορούν ανάμεσά μας.
Τώρα το Kona μεγάλωσε. Η δεύτερη γενιά του κορεάτικου μοντέλου το διαμορφώνει πλέον σε ένα σημαντικά μεγαλύτερο αυτοκίνητο από πριν (είναι μακρύτερο, φαρδύτερο και ψηλότερο), γεγονός που το καθιστά πολύ πιο ευρύχωρο και πρακτικό σε σχέση με το παρελθόν και με αντίστοιχα μοντέλα που βρίσκει κάνεις στην αμέσως επόμενη κατηγορία, αυτή των C-SUV.
Ωστόσο το Kona δεν άλλαξε κατηγορία, συνεχίζει να συγκαταλέγεται στα B-SUV, αλλά με 4.350 χλστ. για το μήκος, 1.825 χλστ. για το πλάτος και 1.585 χλστ. για το ύψος, δείχνει να ανταποκρίνεται καλύτερα σε όσους αναζητούν ένα μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο, που προτίθεται να καλύψει όλες τις ανάγκες τους.
Από τη μεριά της Hyundai τώρα, το Kona έχει μια απίστευτα σκληρή δουλειά «στα χέρια του» και αυτή είναι ξεκάθαρα η συνέχιση της επιτυχίας, σε μια κατηγορία που -ειδικά στην Ελλάδα- λαμβάνει ιδιαίτερη προτίμηση από το κοινό (το πρώτο 6μηνο του έτους η κατηγορία των B-SUV κατέχει το 30,9% της συνολικής αγοράς!), με αποτέλεσμα κανένας μεγάλος κατασκευαστής να μην μπορεί να την αγνοήσει. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν κυριολεκτικά δεκάδες μοντέλα για να διαλέξει ο υποψήφιος αγοραστής και το καθένα προσφέρει κάτι το διαφορετικό ώστε να μπορεί να ξεχωρίζει.
Το Kona από τη μεριά του επιδεικνύει ένα αρκετά «διαστημικό» παρουσιαστικό, αυξημένους εσωτερικούς χώρους, μπόλικη τεχνολογία και μια νέα φιλοσοφία οδήγησης.
Ας τα δούμε όμως αναλυτικά…
Από άλλον πλανήτη…
Αρχίζοντας από την εμφάνιση, το Kona δεύτερης γενιάς είναι τελείως διαφορετικό σε όψη από το αντίστοιχο που γνωρίσαμε το 2017 και με το αντισυμβατικό και φουτουριστικό πλέον στυλ του, σίγουρα προκαλεί στο διάβα του, είτε διθυραμβικά, είτε αρνητικά σχόλια.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, το Kona προκαλεί και δεν περνάει απαρατήρητο, χάρη στα τοποθετημένα χαμηλά φωτιστικά σώματα (απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή στο παρκάρισμα), τις LED μπάρες εμπρός-πίσω, την αναγραφή με μεγάλα γράμματα του ονόματος πίσω και τα ιδιαίτερα σχέδια των ζαντών (από 16 έως 18 ίντσες), ενώ οι αρκετά τετραγωνισμένοι θόλοι και τα μαύρα ένθετα των προφυλακτήρων υποδηλώνουν τον «ανέμελο» χαρακτήρα του.
Με έμφαση στην ευρυχωρία…
Στα ενδότερα τώρα, η νέα καμπίνα δείχνει επίσης την ωριμότητα και το μεγαλύτερο ανάστημα του Kona στην γκάμα της Hyundai, που συγχρόνως μεταφράζεται και σε περισσότερη ευρυχωρία.
Έτσι, η καμπίνα είναι πολύ πιο άνετη από πριν, καθότι μεγάλωσε λίγο το μεταξόνιο (2.660 χλστ. από 2.600 χλστ.) και επομένως ο χώρος για τα πόδια -κυρίως- των πίσω επιβατών. Αυτοί μάλιστα λόγω του αυξημένου πλάτους κάθονται πλέον πιο άνετα, όταν για την αυξημένη άνεση τους φροντίζει ένα υποβραχιόνιο με δυο ποτηροθήκες, οι δικές τους θύρες USB και οι ξεχωριστοί αεραγωγοί για τον κλιματισμό.
Επίσης, η Hyundai βελτίωσε και τον διαθέσιμο χώρο αποσκευών. Ο όγκος έχει αυξηθεί κατά σχεδόν 100 λίτρα (!) σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, φτάνοντας πλέον τα 466 λίτρα και αυτό κάνει το ανανεωμένο Kona ένα από τα καλύτερα μοντέλα της κατηγορίας σε αυτόν τον τομέα.
Πέραν όμως της αυξημένης ευρυχωρίας, η καμπίνα του Kona είναι πιο αριστοκρατική από πριν, με έμφαση στη βελτίωση της ποιότητας, του σχεδιασμού και της τεχνολογίας, ενώ το φινίρισμα είναι εξαιρετικό παρότι στο εσωτερικό κυριαρχούν τα σκληρά πλαστικά και η μπεζ απόχρωση των υφασμάτων-επιφανειών, που δείχνει λίγο ξεπερασμένη για τις μέρες μας.
Αντιθέτα, σύμφωνη με την τάση των ημερών, είναι η διείσδυση της ψηφιακής τεχνολογίας στο εσωτερικό, αφού πλέον στο ταμπλό υπάρχει ένα μονοκόμματο πάνελ, που μέσα του φιλοξενεί δυο οθόνες. Η πρώτη είναι για τον πίνακα οργάνων και η δεύτερη για το σύστημα infotainment (αμφότερες 12,3 ιντσών), το οποίο δέχεται ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και Android Auto, καθώς και ενημερώσεις over-the-air.
Με το αγαπημένο των Ελλήνων…
Μπορεί τα ηλεκτρικά, υβριδικά και Plug-in υβριδικά να είναι επίκαιρα και αυτά που θέλουν να προωθήσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά η πλειονότητα των Ελλήνων αγοραστών εξακολουθεί να επιλέγει μια «κλασική» επιλογή βενζίνης, που ως επί το πλείστον πλέον εφαρμόζει και κάποια μορφή ήπιας υβριδικής τεχνολογίας.
Έτσι -και παρά το γεγονός ότι στην πρώτη επαφή με το μοντέλο επιλέξαμε το 1.600άρι υπερτροφοδοτούμενο με τους 198 ίππους (δες εδώ)- για τη «σημερινή» δοκιμή μας επιλέξαμε το μικρό υπερτροφοδοτούμενο Kona του λίτρου με το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων (διατίθεται και με αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων).
Ο κινητήρας αυτός είναι στην ουσία ο ίδιος κινητήρας με αυτόν που κυκλοφορούν και τα περισσότερα Kona στους δρόμους γύρω μας (1.0Τ, 120 ίπποι), αλλά η Hyundai πλέον τον έχει βελτιώσει και του έχει προσθέσει ένα 48βολτο μικρό-υβριδικό σύστημα, με αποτέλεσμα να παρέχει καλύτερη ροπή (200 Nm από 172 Nm) και μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου.
Αναφορικά με το τελευταίο, η Hyundai ισχυρίζεται ότι το Kona σε μεικτές συνθήκες χρειάζεται 5,5 – 5,9 λίτρα βενζίνης για κάθε 100 χιλιόμετρα, αν και μετά από μια εβδομάδα που είχαμε το αυτοκίνητο στα χέρια μας, μάλλον αισιόδοξη θα την χαρακτηρίζαμε!
Πιο συγκεκριμένα, εμείς στις αντίστοιχες μετρήσεις «είχαμε» καθ’ όλη τη διάρκεια της δοκιμής τη μεικτή κατανάλωση στα 7,9 λίτρα/100χλμ. και μόνο όταν παλέψαμε να την ρίξουμε, καταφέραμε να προσεγγίσουμε την εργοστασιακή τιμή, με 6,5 λίτρα/100χλμ. να είναι το χαμηλότερο που καταφέραμε να δούμε!
Αντιστρόφως ανάλογα βέβαια κινήθηκαν οι μετρήσεις μας σε επίπεδο επιδόσεων, αφού μπορεί η Hyundai να ανακοινώνει 11,8 δευτερόλεπτα για το 0-100χλμ./ώρα, αλλά το δικό μας RaceBox σταμάτησε σχεδόν δυο δευτερόλεπτα νωρίτερα στην αντίστοιχη επιτάχυνση, στα 9,9 δευτερόλεπτα, όταν για το 60-100 χλμ./ώρα (με 4η) χρειάστηκαν μόλις 8,4 δευτερόλεπτα και για το 80-120 χλμ./ώρα (επίσης με 4η) 9,1 δευτερόλεπτα!
Όλα αυτά σε αίσθηση τώρα κάνουν το συγκεκριμένο Kona αρκετά «αεράτο» τόσο στην κίνηση του εντός πόλεως, όσο και εκτός, ενώ σε αυτό το επίτευγμα βοηθά πολύ και το καλό σε κλιμάκωση μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.
Αυτό πέρα από την ιδιαίτερη σύνδεση που δημιουργεί μεταξύ οδηγού και «μηχανής» (γεγονός που σπανίζει στις μέρες μας με τα ολοένα και περισσότερα αυτόματα κιβώτια), παρουσιάζει και μια σφιχτή και ευχάριστη αίσθηση που στο σύνολό της σε κάνει να ξεπερνάς την -σχετικά- δύσκολη επιλογή της 1ης σχέσης, που πολλές φορές απαιτεί και διπλό συμπλεκτάρισμα!
Αφότου όμως ξεπεράσεις την 1η σχέση του κιβωτίου και όσο ανεβάζεις σχέσεις μέχρι και την 6η, το συγκεκριμένο κιβώτιο αναδεικνύει τον κινητήρα, ο οποίος πέρα από την τυπική ευκινησία του στις χαμηλές στροφές (λόγω τριών κυλίνδρων και μικρο-υβριδικού συστήματος), δείχνει και αρκετά δραστήριος στο μεσαίο και ψηλό φάσμα των στροφών, με αποτέλεσμα να είναι ικανοποιητικός για το μεγαλωμένο αμάξωμα του Kona.
Αντίστοιχα ικανοποιητικός είναι και ο τρόπος που διαχειρίζεται η ανάρτηση τις κλίσεις του αμαξώματος στο μεγαλύτερο μέρος των διαδρομών, αφού με σαφή προσανατολισμό στην άνεση, μόνο όταν αυξάνεται σημαντικά ο ρυθμός, αυξάνονται και οι κλίσεις, ενώ τότε «διαμαρτύρονται» και τα ελαστικά της Nexen που υπάρχουν ως πρώτη τοποθέτηση στο αυτοκίνητο.
Σε γενικές γραμμές πάντως, το Kona είναι αρκετά άνετο και ευκολοδήγητο, με τις συμπαγείς διαστάσεις και το ελαφρύ τιμόνι να το κάνουν να αισθάνεται πολύ ευέλικτο. «Στέκεται» καλά στο δρόμο, νιώθοντας ασφάλεια και σταθερότητα, τη στιγμή που το χαρακτηρίζει η άνεση και καλή ηχομόνωση.
Στην αυξητική λογική…
Η Hyundai έκανε το πολύ δημοφιλές Kona πιο πρακτικό και αριστοκρατικό από πριν, μέσω μιας αυξητικής λογικής που πέρα από τις διαστάσεις, την ποιότητα και την τεχνολογία, έχει εφαρμοστεί και σε επίπεδο τιμών. Έτσι, αν η πρώτη γενιά του Kona ξεκινούσε στην ελληνική αγορά από περίπου τις 18.000 ευρώ, η δεύτερη τώρα ξεκινάει από τις 23.990 ευρώ για την έκδοση mild hybrid των 120 ίππων, όπως αυτή της δοκιμής.
Αυτό σε «πρώτη ανάγνωση» ίσως δυσαρεστήσει τους φίλους της μάρκας, ωστόσο αν αυτοί σε «δεύτερη ανάγνωση» δουν την σημαντική αναβάθμιση της ποιότητας, της τεχνολογίας και φυσικά του υπερ-πλούσιου εξοπλισμού (ακόμα και από τη βασική έκδοση), τότε θα αντιληφθούν ότι η συγκεκριμένη αύξηση είναι απολύτως λογική.
Εξάλλου, ας μην ξεχνάμε ότι οι τιμές των νέων αυτοκινήτων δεν έχουν πλέον καμία σχέση με αυτές του 2017 (όταν και παρουσιάστηκε το Kona), όπως άλλωστε καμία σχέση δεν έχει και το νέο Kona με αυτό που αντικαθιστά. «Είπαμε» ανέβηκε ο πήχης…
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | 1.0Τ |
Καύσιμο | Βενζίνη |
Χωρητικότητα(κ.εκ.) | 998 |
Κύλινδροι | 3 σε σειρά |
Βαλβίδες | 12 |
Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.) | 120/6000 |
Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.) | 200/2000 – 3500 |
Θέση | Εμπρός, εγκάρσια |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση, σύστημα mild hybrid 48V |
Εκκεντροφόροι | 2ΕΕΚ |
Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.) | 71,0 x 84,0 |
Σχέση συμπίεσης | 10,5:1 |
Κιλά/ίππο | 10,8 |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | |
Εμπρός | Γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας |
ΦΡΕΝΑ | |
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 305 χλστ. |
Πίσω | Δίσκοι 284 χλστ. |
ΤΙΜΟΝΙ | |
Σύστημα | Κρεμαγιέρα |
Υποβοήθηση | Ηλεκτρική |
Στροφές τιμονιού | 2,5 |
Διάμετρος στροφής(μέτρα) | 10,6 |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | |
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς |
Κιβώτιο | Μηχανικό iMT 6 σχέσεων |
Σχέση μετάδοσης 1η | 3.833 |
Σχέση μετάδοσης 2η | 2.143 |
Σχέση μετάδοσης 3η | 1.286 |
Σχέση μετάδοσης 4η | 0.971 |
Σχέση μετάδοσης 5η | 0.774 |
Σχέση μετάδοσης 6η | 0.667 |
Σχέση μετάδοσης 7η | – |
Σχέση μετάδοσης 8η | – |
όπισθεν | 3.700 |
Τελική σχέση μετάδοσης | 4.563 |
ΤΡΟΧΟΙ | |
Διάσταση | 18×7,5J |
Υλικό | Αλουμίνιο |
Τύπος ελαστικών | Nexen N Fera Primus |
Διάσταση ελαστικών | 215/55 R18 |
Ρεζέρβα | Κιτ επισκευής |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ | |
ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.) | 4350x1825x1585 |
Μεταξόνιο(χλστ.) | 2660 |
Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.) | 1602 |
Μετατρόχιο πίσω(χλστ.) | 1611 |
Βάρος(κιλά) | 1295 |
Χώρος αποσκευών(λίτρα) | 466 – 1300 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-60 χλμ./ώρα (δευτ.) | 4,1 |
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) | 9,9 |
0-120 χλμ./ώρα (δευτ.) | 14,2 |
60-100 χλμ./ώρα (δευτ.) | 8,4 |
80-120 χλμ./ώρα (δευτ.) | 9,1 |
100-0 χλμ./ώρα (μέτρα) | 38 |
Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα) | 192 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.) | |
Μέση τιμή κατασκευαστή | 5,5 – 5,9 |
Μέση τιμή δοκιμής | 7,9 |
Μέγιστη τιμή δοκιμής | 10,3 |
Ελάχιστη τιμή δοκιμής | 6,5 |
Αυτονομία(χλμ.) | 557 |
Ρεζερβουάρ(λίτρα) | 47 |
Εκπομπή CO2 | 125 – 134 |
ΤΙΜΗ(ευρώ) | |
Βασικής έκδοσης | 23.990 |
Αυτοκίνητου δοκιμής | 26.490 |