To τρίτο χτύπημα…
Η Jeep έχει επεκτείνει τη γκάμα του Avenger και από ένα αμιγώς ηλεκτρικό SUV που ξεκίνησε, πλέον διατίθεται και σε έκδοση βενζίνης, σε έκδοση με ήπιο υβριδικό σύστημα και φυσικά στην τετρακίνητη επαναφορτιζόμενη (PHEV) έκδοση με την ονομασία 4xe.
Εμείς, έχοντας δοκιμάσει παλαιότερα τόσο την ηλεκτρική έκδοση του μοντέλου (δες εδώ), όσο και την βενζινοκίνητη (δες εδώ), βάζουμε τώρα στο χέρι την υβριδική έκδοση, για να δούμε πόσο επηρεάζει τη φύση του μοντέλου η υβριδική τεχνολογία και φυσικά αν δικαιολογεί την επιπλέον χρηματική διαφορά σε σχέση με την «καθαρά» βενζινοκίνητη, με την οποία μοιράζεται και τον κινητήρα των 1,2 λίτρων…
Αρχίζοντας από το καθεαυτού αυτοκίνητο, το Avenger να θυμίσουμε ότι είναι το μικρότερο Jeep που έχει κατασκευαστεί ποτέ και μάλιστα αποτελεί ένα μοντέλο ορόσημο για την αμερικανική εταιρεία, καθώς ήταν το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της και αυτό που της χάρισε για πρώτη φορά στα 84 χρόνια ζωής της (η Jeep ιδρύθηκε το 1940) τον περιβόητο τίτλο του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς (COTY) 2023.
Καθόλου άσχημα λοιπόν για ένα συμπαγές SUV με ηλεκτροκινητήρα!
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Ηλεκτρικό Αυτοκίνητο & Θεσσαλονίκη: Ζώντας ηλεκτρικά στην συμπρωτεύουσα…
Αλλά επειδή τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν «είναι για όλους», η Jeep αποφάσισε -όπως αναφέραμε και στην εισαγωγή- να προσθέσει σε δεύτερο χρόνο στην γκάμα του μοντέλου μια έκδοση με έναν «κανονικό» κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων και σε τρίτο χρόνο μια έκδοση μ’ ένα ήπιο υβριδικό σύστημα, ώστε να γεμίσει το κενό μεταξύ βενζινοκίνητου και ηλεκτρικού.
Το συγκεκριμένο ήπιο υβριδικό σύστημα είναι αυτό που βρίσκεται και στα Fiat 600, Peugeot 2008, Opel Mokka, DS 3 και γενικά σχεδόν σε κάθε νέο μοντέλο του ομίλου Stellantis, ενώ στην περίπτωση του Avenger e-Hybrid (έτσι το αποκαλεί η Jeep) συνδυάζει τον ίδιο 1.200άρη υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα με την έκδοση βενζίνης, αλλά με επιπλέον έναν ηλεκτροκινητήρα 29 ίππων.
Και για να σας προλάβουμε… ο ηλεκτροκινητήρας δεν λειτουργεί αθροιστικά, αφού και πάλι η μέγιστη ισχύς είναι στους 100 ίππους, απλά πλέον με το 48V ήπιο υβριδικό σύστημα, το Avenger γίνεται ακόμη πιο οικονομικό, ενώ παρουσιάζει και έναν χαρακτήρα που το απομακρύνει τελείως από τη βασική, βενζινοκίνητη έκδοση. Αλλά ας τα πάρουμε απ΄ την αρχή…
Εν αρχή η εμφάνιση και η διαφοροποίηση της έκδοση e-Hybrid…
Εμφανισιακά, οι ογκώδεις θόλοι των τροχών, οι συμπαγείς αναλογίες και οι «υπογραφές» των πίσω φώτων σε σχήμα Χ του Jeep Avenger διατηρούνται και στο e-Hybrid, πράγμα που σημαίνει ότι παραμένει ένα κόμπακτ SUV με χαρακτήρα.
Εξάλλου από τη στιγμή που πρωτοπαρουσιάστηκε, το Avenger με την ισχυρή προσωπικότητά του μας άρεσε ιδιαίτερα και η τοποθέτηση του υβριδικού συστήματος μετάδοσης κίνησης στο αυτοκίνητο δεν αλλάζει καθόλου τη γνώμη μας. Άλλωστε δεν αλλάζει ουσιαστικά η εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου, με την διαφοροποίηση της έκδοσης να απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή από τον παρατηρητή ώστε να μπορέσει να διαχωριστεί από τα βενζινοκίνητα και ηλεκτρικά Avenger που κυκλοφορούν ανάμεσά μας.
Πρακτικά, το Jeep Avenger e-Hybrid μπορείς να το ξεχωρίσεις μόνο από το λογότυπο “e” στην πίσω πόρτα, που εδώ είναι σε πράσινο χρώμα, εν αντιθέσει με το αντίστοιχο “e” του ηλεκτρικού που είναι μπλε, ενώ η απόληξη της εξάτμισης είναι ίδια με αυτή των βενζινοκίνητων εκδόσεων.
Από εκεί και έπειτα, συνεχίζουν να προκαλούν αίσθηση και εδώ, στην υβριδική έκδοση, οι επτά κάθετες γρίλιες στη μάσκα (σήμα κατατεθέν των Jeep διαχρονικά), τα χαρακτηριστικά φώτα αριστερά και δεξιά αυτών, η αναγραφή του μοντέλου στις μπροστινές πόρτες, οι κρυφές χειρολαβές των πίσω θυρών και φυσικά οι ουκ ολίγες ξεχωριστές λεπτομέρειες που βρίσκονται σε κάθε σημείο του αμαξώματος, όταν η διχρωμία της οροφής και τα «περίεργα» διαθέσιμα χρώματα, δίνουν τη δυνατότητα στον υποψήφιο αγοραστή να φτιάξει το δικό του ξεχωριστό και ιδιαίτερο Avenger.
Σε αντιστοιχία με το εξωτερικό…
Αντίστοιχο με το εξωτερικό και το εσωτερικό που είναι εξίσου ιδιαίτερο και ευχάριστο, αν και μπορείς να νιώσεις την οικονομική κατάσταση του αυτοκινήτου σε κάποια σημεία, όταν βέβαια στα περισσότερα η Jeep κινήθηκε αρκετά έξυπνα ώστε να κάνει τα κύρια σημεία επαφής του οδηγού με το αυτοκίνητο να δείχνουν αρκετά ποιοτικά.
Πιο συγκεκριμένα, στο ταμπλό, το τιμόνι, τους διακόπτες και τα επάνω μέρη των θυρών υπάρχουν αρκετά μαλακά πλαστικά ή υλικά υψηλής ποιότητας, αλλά στο κάτω μέρος των θυρών, του ταμπλό και της κονσόλας υπάρχουν σκληρά πλαστικά.
Μάλιστα, στην τελευταία -και ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό υπάρχει- και ένας βαθύς αποθηκευτικός χώρος 34 λίτρων, που κλείνει με πτυσσόμενο καπάκι (δεν ξέρουμε πόσο θα κρατήσει στην πάροδο του χρόνου) όπως οι θήκες των iPad της Apple και βοηθάει ιδιαίτερα στη μεταφορά των απαραίτητων (κινητό, τσιγάρα, πορτοφόλι, κτλ.)…
Πέραν της βολικής αυτής θήκης, μας άρεσε ιδιαίτερα και η καλυμμένη -με μεταλλική όψη- πλαστική λωρίδα που διασπά το ταμπλό σε δύο μέρη (χωρίς αυτήν θα ήταν μονότονο) και γενικά η λογική των οριζόντιων γραμμών, που υπάρχει τόσο στους αεραγωγούς και στην αποθηκευτική προεξοχή κάτω αυτών, όσο και στους φυσικούς διακόπτες που είναι τοποθετημένοι στη σειρά.
Αυτοί είναι τόσο για την επιλογή κίνησης του κιβωτίου, όσο και για τον έλεγχο του κλιματισμού, που ευτυχώς στο Avenger δεν έχουν ενσωματωθεί μέσα στην οθόνη του infotainment όπως συμβαίνει σωρηδόν στις μέρες μας.
Έτσι, η οθόνη αφής των 10,25 ιντσών του συστήματος infotainment χρησιμοποιείται για τις άλλες λειτουργίες του αυτοκινήτου και σε συνδυασμό με μία ακόμη οθόνη -επίσης 10,25 ιντσών- που χρησιμοποιείται ως πίνακας οργάνων, προσφέρουν μια αίσθηση υψηλής τεχνολογίας, όταν και οι δύο προσφέρουν εξαιρετική ευκρίνεια και ταχύτητα, κάνοντας ευχάριστη τη χρήση τους για τον οδηγό.
Όπως ευχάριστος είναι και ο ήχος των φλας όταν ενεργοποιούνται από τον οδηγό, που αντί για τον χαρακτηριστικό, έχει μουσικότητα (!) και θυμίζει τον μικρό τυμπανιστή που κυκλοφορεί ανάμεσά μας λόγω ημερών, ενώ μάλλον ο μόνος τομέας που δείχνει τις πραγματικές του αδυναμίες το Avenger, είναι ο χώρος των πίσω επιβατών…
Εδώ να θυμίσουμε ότι με μήκος 4.084 χλστ., το Avenger είναι περίπου 15 εκ. πιο κοντό από ένα Jeep Renegade και αυτό εκδηλώνεται σε έναν περιορισμένο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών, με αποτέλεσμα να μην ενδείκνυται για αρκετά μεγαλόσωμους επιβάτες, αλλά μάλλον για μικρότερα παιδιά, όταν το πορτμπαγκάζ είναι αξιοπρεπές με 380 λίτρα χωρητικότητας με όρθια την πίσω σειρά καθισμάτων (1277 λίτρα με την αναδίπλωση αυτής).
Με το «γνωστό» υβριδικό σύστημα στο προσκήνιο…
Το υβριδικό σύστημα -που αποτελεί και την ουσία της δοκιμής αυτής- είναι ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V που χρησιμοποιεί ως βάση έναν τρικύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 1,2 λίτρων (100 ίπποι – 205 Nm) και έναν ηλεκτροκινητήρα, ενσωματωμένο στο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη eDCT6.
Αυτός ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 0,9 kWh που βρίσκεται κάτω από το μπροστινό αριστερό κάθισμα και παράγει έως και 29 ίππους και 55 Nm ροπής, αλλά όχι απαραίτητα την ίδια στιγμή που ο κινητήρας παράγει τα μέγιστα (5.500 σ.α.λ.), οπότε ενώ βελτιώνει την απόδοση, δεν συγκαταλέγεται στη μέγιστη ισχύ του αυτοκίνητου.
Μεταξύ ήπιου υβριδικού και πλήρες υβριδικού…
Όπως συμβαίνει και με κάθε μοντέλο που εφοδιάζεται με το συγκεκριμένο 48V υβριδικό σύνολο της Stellantis, έτσι και στο Avenger, παρότι επίσημα είναι ένα ήπιο υβριδικό σύστημα, στην πράξη μερικές φορές εμφανίζεται σαν ένα πλήρες υβριδικό αυτοκίνητο, αφού σε χαμηλές ταχύτητες λειτουργεί εντελώς ηλεκτρικά για πραγματικά μεγάλο χρονικό διάστημα, κάτι που λίγα ήπια υβριδικά μπορούν να κάνουν.
Ειδικά στην πόλη, με το συχνό «σταμάτα-ξεκίνα», το Avenger κινείται ηλεκτρικά και ανακτά ενέργεια κατά το φρενάρισμα, καθώς μόλις αφήσεις το γκάζι φρενάρει αρκετά από τον ηλεκτροκινητήρα και ο κινητήρας εσωτερικής καύσης σβήνει (ειδικά σε κατηφορικά κομμάτια) για μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου.
Αναφορικά με αυτήν, η Jeep ισχυρίζεται ότι η μέση κατανάλωση σύμφωνα με το πρότυπο WLTP πέφτει από 6,1 σε 4,9 λίτρα/100 χλμ. σε σύγκριση με την «απλή» βενζινοκίνητη έκδοση, όπως φυσικά και οι εκπομπές CO2, που από 125 γρ/χλμ. μειώνονται σε 112 γρ/χλμ.
Εμείς με τη σειρά μας κατά την εβδομάδα της συμβίωσής μας με το αυτοκίνητο καταγράψαμε ως μέση τιμή μια κατανάλωση 6,3 λίτρων/100χλμ. (με το βενζινοκίνητο αντίστοιχα είχαμε 7,1 λίτρα/100 χλμ.), με αποτέλεσμα να είναι άκρως εφικτή η αυτονομία των 700 χιλιομέτρων που γράφει ο υπολογιστής ταξιδίου με το ρεζερβουάρ γεμάτο.
Πέρα όμως από τη βελτιωμένη οικονομία, βελτιωμένη είναι και η επιτάχυνση -παρά τα 60 επιπλέον κιλά σε βάρος- αφού ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει επιπλέον ροπή τόσο στις χαμηλές στροφές, όσο και όσο ανεβαίνουν αυτές, με αποτέλεσμα το Avenger e-Hybrid να αναδεικνύεται πιο δραστήριο σε σχέση με το αντίστοιχο βενζινοκίνητο.
Βέβαια, σε καμία περίπτωση δεν είναι σε θέση να «βάλει φωτιά στην άσφαλτο» (10,9 δευτ. το 0-100χλμ./ώρα), αλλά είναι σε θέση να χαρίσει άνετες μετακινήσεις στον οδηγό του, καθότι αυτός δεν θα αισθανθεί πουθενά την απουσία της δύναμης, λόγω της γραμμικής παροχής ισχύος και της επιπλέον μικρής ώθησης του υβριδικού συστήματος.
Επίσης, στον τομέα της άνεσης συντελεί και η απουσία εισαγωγής θορύβων στην καμπίνα, είτε αυτοί προέρχονται από την αντίσταση του αέρα, είτε από τον κινητήρα, αφού αυτός παρότι τρικύλινδρος, δεν εμφανίζει τη χαρακτηριστική χροιά που συνοδεύει την απουσία του ενός κυλίνδρου, με αποτέλεσμα ο 1.2 PureTech να κερδίζει και πάλι τις εντυπώσεις και το υβριδικό Avenger τον οδηγό του, λόγω της φινετσάτης ποιότητας κύλισης που θυμίζει μεγαλύτερη και ακριβότερη κατασκευή.
Σε αυτό, σίγουρα παίζει ρόλο και η αυξημένη ακαμψία του πλαισίου, που σε συνεργασία με την σωστή ρύθμιση της ανάρτησης, κάνει το Avenger να αντιστέκεται αξιοθαύμαστα στην υποστροφή, διατηρώντας πάντα σταθερό το αμάξωμά του στο δρόμο και με κλίσεις που θυμίζουν περισσότερο κάποιο συμβατικό μοντέλο και όχι ένα SUV με 20 εκ. απόσταση από το έδαφος.
Μια απόσταση από το έδαφος -που σε συνδυασμό με το σύστημα Select Terrain (εκτός των Eco, Normal, Sport έχει και τα Sand, Mud και Snow), το Hill Descent Control (αυτόματη κατάβαση) και τις γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής να είναι στις 20 ο, 20 ο και 35ο αντίστοιχα- κάνει το Avenger έναν αρκετά ικανό σύμμαχο για μετακινήσεις εκτός της πεπατημένης. Αρκεί αυτές να μην προϋποθέτουν την χρήση τετρακίνησης, αφού αυτή είναι διαθέσιμη μόνο στην υψηλότερη και επαναφορτιζόμενη έκδοση του μοντέλου 4xe.
Και τι γίνεται στο ταμείο;
Η βενζινοκίνητη έκδοση του Jeep Avenger -που είναι και η εισαγωγική έκδοση του μοντέλου στην χώρα μας- ξεκινά από τα 23.990 ευρώ. Το νέο Avenger e-Hybrid είναι λίγο πιο ακριβό, με την τιμή εκκίνησης να έχει καθοριστεί στα 26.490 ευρώ. Αν αναρωτιέστε τώρα αν αξίζουν αυτά τα επιπλέον 2.500 ευρώ… απαντάμε μονολεκτικά: απολύτως! Και εξηγούμαστε…
Συνήθως όταν βλέπουμε μία έκδοση «ήπιας υβριδικής τεχνολογίας» στην γκάμα κάποιου μοντέλου, τις περισσότερες φορές υπάρχει εκεί για να «μαρκετινίστικους λόγους» και για να αποφεύγει ο κατασκευαστής του τα πρόστιμα της ΕΕ. Στο Avenger e-Hybrid όμως δεν είναι έτσι πράγματα! Το υβριδικό μοντέλο της γκάμας μπορεί να είναι επίσημα ένα ήπια υβριδικό SUV, αλλά μοιάζει περισσότερο με ένα πλήρες υβριδικό, αφού τόσο στην πόλη όσο και σε μεγάλες διαδρομές στον αυτοκινητόδρομο, είναι εκπληκτικά οικονομικό και προσφέρει μια άνετη οδηγική εμπειρία.
Και ναι, μπορεί η κανονική έκδοση βενζίνης να είναι 2.500 ευρώ φθηνότερη, αλλά θα επιλέγαμε χωρίς αμφιβολία το e-Hybrid, αφού μεταξύ των τριών στην γκάμα που δοκιμάσαμε (ηλεκτρικού, βενζινοκίνητου και υβριδικού), αυτό είναι που αναδεικνύει καλύτερα τον χαρακτήρα του μοντέλου και κάνει το μικρότερο Jeep έναν μεγάλο παίκτη της κατηγορίας…
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | 1.2T |
Καύσιμο | Βενζίνη |
Χωρητικότητα (κ.εκ.) | 1.199 |
Κύλινδροι | 3 σε σειρά |
Βαλβίδες | 12 |
Μεγ. Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) | 100/5500 |
Μεγ. Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 205/1750 |
Θέση | Εμπρός, εγκάρσια |
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση, σύστημα mild hybrid 48V |
Εκκεντροφόροι | 2ΕΕΚ |
Διάμ. X Διαδρ. (χλστ.) | 75,0 x 90,5 |
Σχέση συμπίεσης | 10,5:1 |
Κιλά/ίππο | 12,8 |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | |
Εμπρός | Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός |
Πίσω | Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός |
ΦΡΕΝΑ | |
Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι 302×26 χλστ. |
Πίσω | Δίσκοι 249×10 χλστ. |
ΤΙΜΟΝΙ | |
Σύστημα | Κρεμαγιέρα |
Υποβοήθηση | Ηλεκτρική |
Στροφές τιμονιού | 2,6 |
Κύκλος στροφής (μέτρα) | 10,5 |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | |
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς |
Κιβώτιο | Αυτόματο, διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων |
ΤΡΟΧΟΙ | |
Διάσταση | 18×7,0J |
Υλικό | Αλουμίνιο |
Τύπος ελαστικών | Goodyear EfficientGrip Performance 2 |
Διάσταση ελαστικών | 215/55 R18 |
Ρεζέρβα | – |
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ – ΒΑΡΗ | |
ΜήκοςXπλάτοςXύψος (χλστ.) | 4084x1776x1536 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2557 |
Μετατρόχιο εμπρός (χλστ.) | 1565 |
Μετατρόχιο πίσω (χλστ.) | 1565 |
Αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας (Cd) | 0,32 |
Βάρος (κιλά) | 1288 |
Χώρος αποσκευών (λίτρα) | 380 – 1277 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) | 10,9 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 184 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (λίτρα/100χλμ.) – ΡΥΠΟΙ (γρ./χλμ.) | |
Μέση τιμή κατασκευαστή | 4,9 |
Μέση τιμή δοκιμής | 6,3 |
Μέγιστη τιμή δοκιμής | 7,8 |
Ελάχιστη τιμή δοκιμής | 5,2 |
Αυτονομία (χλμ.) | 703 |
Ρεζερβουάρ (λίτρα) | 44 |
Εκπομπή CO2 | 112 |
ΤΙΜΗ (ευρώ) | |
Βασικής έκδοσης | 26.490 |
Αυτοκίνητου δοκιμής | 37.942 |