Ρηξικέλευθο
Η Kia έχει από καιρού αποτάξει τον προσδιορισμό της «φτηνής κατασκευής» που χαρακτήριζε ως επί το πλείστον τα μοντέλα της στο παρελθόν και τα τελευταία χρόνια έχει αποδείξει ότι τα αυτοκίνητά της εκτός από τον “value for money” χαρακτήρα τους, παρουσιάζουν κι άλλες αρετές, σε βαθμό που της έχουν δώσει το δικαίωμα να συγκαταλέγεται πλέον ανάμεσα στους πιο αξιόλογους κατασκευαστές…
Κι αν όλα αυτά είναι γνωστά τα τελευταία χρόνια και τα ζήσαμε από πρώτο χέρι όταν δοκιμάσαμε το τελευταίο Sportage, με το EV6 που δοκιμάζουμε σήμερα περνούν στο παρελθόν, καθώς η Kia μ’ αυτό έχει ξεκινήσει την σοβαρή αντεπίθεσή της στην ηλεκτρική εποχή και όντας ρηξικέλευθο, καινοτόμο και πρωτοποριακό, είναι αυτό που θα περάσει τη νοτιοκορεάτικη εταιρεία στην επόμενη σελίδα της ιστορίας της…
Ας μην ξεχνάμε ότι το EV6 είναι το πρώτο αποκλειστικά ηλεκτρικό όχημα της Kia και αυτό με το οποίο ξεκίνησε η ηλεκτρική επέλασή της, η οποία περιλαμβάνει 15 νέα ηλεκτρικά μοντέλα μέχρι το 2030!
Μερικά εκ των οποίων διατίθενται ήδη στην ελληνική αγορά (βλ. Niro EV και EV9) κι άλλα που θα έρχονται σωρηδόν στο προσεχές μέλλον.
Μέχρι τότε, «βάζουμε στο χέρι» τον «πρωτοστάτη» αυτής της επέλασης, το EV6 και μάλιστα στην έκδοση με τον έναν ηλεκτροκινητήρα και τη μεγάλη μπαταρία, που παρουσιάζει και τη μεγαλύτερη δυνατή αυτονομία. Ό,τι δηλαδή απασχολεί τους περισσότερους εν δυνάμει αγοραστές ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σήμερα…
Τολμηρό
Το EV6 είναι αναμφισβήτητα το πιο τολμηρό αυτοκίνητο της Kia. Όχι μόνο επειδή είναι ένα αποκλειστικά ηλεκτρικό μοντέλο και όχι απλά μια ηλεκτρική έκδοση σε κάποιο ήδη υπάρχον μοντέλο, αλλά κυρίως επειδή παρουσιάζει ένα ιδιόμορφο σχήμα με αρκετά διαφοροποιημένες -σε σχέση με αυτές που έχουμε συνηθίσει- σχεδιαστικές εφαρμογές, ένα διαφορετικής προσέγγισης εσωτερικό και φυσικά ένα αρκετά εξελιγμένο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.
Όλα αυτά επιτυγχάνονται χάρη στην ολοκαίνουργια πλατφόρμα του Hyundai Motor Group (στην ίδια «πατάνε» και τα Ioniq 5 & 6) με την ονομασία E-GMP (Electric Global Modular Platform), η οποία φτιάχτηκε αποκλειστικά για ηλεκτρικά μοντέλα και χάρη στη δυνατότητα πολλαπλής ταχυφόρτισης 400V/800V εξασφαλίζει υπερ-ταχεία φόρτιση και μεγάλη αυτονομία, ενώ μπορεί να παρέχει και αμφίδρομη λειτουργία μετατροπής ισχύος. Πράγματα όμως για τα οποία θα «μιλήσουμε» παρακάτω, μιας και ως είθισται ξεκινάμε πάντα από την «πρώτη ματιά»…
Ιδιόμορφο
Αρχίζοντας λοιπόν από την «πρώτη ματιά», αυτή αναμφισβήτητα μπερδεύει. Ο παρατηρητής μπορεί να το χαρακτηρίσει είτε ως fastback, είτε ως shooting brake, είτε ακόμα και ως hatchback που πήρε αναβολικά, τη στιγμή που η Kia το χαρακτηρίζει ως crossover με 16 εκατ. απόσταση από το έδαφος!
Σε κάθε περίπτωση, αυτό το Kia αποκλίνει πολύ, τόσο από τα σχέδια που έχουμε συνηθίσει από την κορεάτικη εταιρεία, όσο και από κάθε άλλο αυτοκίνητο που κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους. Αυτό το κάνει να προσελκύει τα βλέμματα και να προκαλεί είτε διθυραμβικά σχόλια, είτε άκρως αρνητικά από όσους είναι εναρμονισμένοι με τις πιο απλές, κλασικές γραμμές.
Βέβαια, το θέμα της εμφάνισης είναι υποκειμενικό και επί προσωπικού δεν μπορώ να το χαρακτηρίσω όμορφο, αλλά δεν μπορώ κιόλας να παραβλέψω ότι το 2022 -μεταξύ άλλων βραβείων- το EV6 κατέκτησε και το βραβείο “Red Dot: Best of the Best” για τον πρωτοποριακό και καινοτόμο σχεδιασμό του.
Αυτός σύμφωνα με την Kia είναι χτισμένος επάνω στη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας “Opposites United”, η οποία εμπνέεται από τις αντιθέσεις που υπάρχουν στη φύση και την ανθρωπότητα. Έτσι λοιπόν και στο αμάξωμα του EV6 υπάρχουν αντιθέσεις που εν τέλει διαμορφώνουν ένα αρκετά ιδιόμορφο παρουσιαστικό.
Σε αυτό -και ειδικότερα μπροστά- ξεχωρίζουν τα ευκρινή φώτα ημέρας, η χαμηλά τοποθετημένη εισαγωγή αέρα με την ενεργή γρίλια, το κοντό καπό με τα φουσκώματα αριστερά και δεξιά, και φυσικά το ματ σήμα της εταιρεία στο κέντρο του.
Στο προφίλ, η εικόνα είναι σαν να μεταφέρθηκε η καμπίνα προς τα εμπρός, γεγονός στο οποίο συντελεί ο κοντός μπροστινός πρόβολος (μόλις 83 εκ.) σε συνδυασμό με το εξαιρετικά μακρύ μεταξόνιο (2,9 μ.), ενώ τις εντυπώσεις «κλέβουν» οι ανοιγόμενες (με το ξεκλείδωμα) χειρολαβές, οι δυναμικές γραμμές, η κλίση της οροφής προς τα πίσω με τα μικρά αεροδυναμικά βοηθήματα και φυσικά οι πληθωρικές ζάντες αλουμινίου των 20 ιντσών (με ελαστικά 255/45 παρακαλώ!) που φορούσε το αυτοκίνητο της δοκιμής.
Και αν τώρα μέχρι εδώ οι παραπάνω εικόνες σας έχουν δώσει την εντύπωση ότι «εντάξει μωρέ δεν είναι και τόσο ριζοσπαστικό», μια ματιά στο πίσω μέρος φτάνει για την απόδειξη του αντίθετου!
Εκεί υπάρχει μια μεγάλη αεροτομή που φέρει και στο κέντρο (εκτός των άκρων), ένα μεγάλο λογότυπο της εταιρείας στη μέση της πόρτας με την αναγραφή του μοντέλου αριστερά και μια τεράστια καμπυλωτή φωτιζόμενη μπάρα που διατρέχει όλο το πλάτος του αυτοκινήτου, με το καθρέφτισμά της στα άκρα να περιλαμβάνει τα δυναμικά φλας.
Η μπάρα αυτή, πέρα από τον σχηματισμό εντυπώσεων (ειδικά τις βραδυνές ώρες), υποδηλώνει -σε συνδυασμό με τους πρησμένους θόλους- με τον καλύτερο τρόπο και το αυξημένο πλάτος του αυτοκινήτου, που ούτε λίγο, ούτε πολύ προσεγγίζει τα 1,9 μέτρα χωρίς τους καθρέπτες!
Κι αν τα σκούρα χρώματα περιορίζουν τον όγκο, στην περίπτωση του EV6, το Interstellar Grey (+600 ευρώ) που ήταν βαμμένο το αυτοκίνητο της δοκιμής δεν κατάφερνε περίτεχνα να περιορίσει τον αυξημένο όγκο του αυτοκινήτου. Βλέπεις «φίλε» αναγνώστη το συγκεκριμένο Kia είναι μεγάλο, πολύ μεγάλο, και επειδή στις φωτογραφίες δείχνει μικρότερο απ’ ότι είναι στην πραγματικότητα, να αναφέρουμε ότι το μήκος του είναι 4.680 χλστ., το πλάτος του 1.880 χλστ. και το ύψος του 1.550 χλστ., όταν τα μετατρόχια βρίσκονται στα 1.628 και 1.637 χλστ., εμπρός και πίσω αντίστοιχα.
Ευρύχωρο
Όπως αντιλαμβάνεται λοιπόν κανείς οι πληθωρικές αυτές εξωτερικές διαστάσεις έχουν αντίκρισμα και στον εσωτερικό διαθέσιμο χώρο, γεγονός που συνεπικουρείται φυσικά και από την E-GMP πλατφόρμα που προαναφέραμε, καθώς χάρη σ’ αυτήν έχουν κοντύνει οι πρόβολοι και έχει αυξηθεί το μεταξόνιο.
Όλα αυτά κάνουν το εσωτερικό του EV6 πραγματικά ευρύχωρο τόσο εμπρός, όσο και κυρίως πίσω (μπορείς να κάτσεις άνετα ακόμα και σταυροπόδι!), τη στιγμή που υπάρχουν παντού διάσπαρτες θήκες για μικροαντικείμενα και διάφορα τρικ για την επίτευξη της μέγιστης δυνατής άνεσης…
Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν τα μπροστινά καθίσματα, που εκτός από το γεγονός ότι διαθέτουν «κρεμάστρες» (για σακάκια) στα προσκέφαλά τους, μπορούν και να ξαπλώνουν σχεδόν τελείως (για να «κοιμάσαι» όταν φορτίζεις!), ενώ τα πίσω έχουν τη δυνατότητα για μια πιο περιορισμένη κλίση.
Όταν δε γίνεται αυτή, ο χώρος αποσκευών μεταβάλλεται από 520 λίτρα σε 490 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση ολόκληρης της σειράς καθισμάτων προς τα εμπρός, ο χώρος φόρτωσης αγγίζει τα εντυπωσιακά 1.300 λίτρα!
Πέραν όμως των χωροταξικών, η καμπίνα του EV6 εμφανίζεται και αρκετά εξελιγμένη και ποιοτική. Για το πρώτο, φροντίζουν δύο καμπύλες οθόνες 12,3 ιντσών, με τη μία να είναι αντί πίνακα οργάνων και την άλλη (αφής) για το σύστημα infotainment του αυτοκινήτου, που είναι καλό στη χρήση και έχει ενσωματωμένα Apple CarPlay και Android Auto (στάνταρ) για την σύνδεση με τα σύγχρονα smartphones.
Τα τελευταία μάλιστα (smartphones) μπορούν να φορτίζουν ασύρματα (εφόσον διαθέτουν δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης) μέσω της εξαιρετικά βολικής θέσης στο κέντρο της κονσόλας, η οποία σε συνδυασμό με τον περιστροφικό διακόπτη του κιβωτίου, τις δυο μεγάλες ποτηροθήκες, τον χώρο ανάμεσα των καθισμάτων και τον μεγάλο χώρο κάτω όλων αυτών (η κονσόλα ουσιαστικά εδράζεται μόνο στο πίσω μέρος), ανεβάζουν την εργονομία σε αρκετά ευχάριστα -για τον χρήστη- επίπεδα.
Στο δεύτερο τώρα, αυτό της απτής ποιότητας, το εσωτερικό απαρτίζεται ως επί το πλείστον από σκληρά πλαστικά που δείχνουν ανθεκτικά στο χρόνο χάρη στην εξαιρετική συναρμογή τους, ενώ για την αναβάθμιση της αίσθηση πολυτέλειας υπάρχουν αρκετά τμήματα σε γυαλιστερό μαύρο χρώμα, μεταλλικές λαβές θυρών, σχεδιαστικό μοτίβο “Geonic” στο ταμπλό και δερμάτινα (vegan) διάτρητα καθίσματα στο αυτοκίνητο της δοκιμής (προαιρετικός εξοπλισμός).
Ιδανικό
Το EV6 διατίθεται στην ελληνική αγορά σε τέσσερις εκδόσεις, με τις πρώτες δύο να είναι πισωκίνητες και με διαφορετικής χωρητικότητας μπαταρία (58 kWh – 170 ίπποι και 77,4 kWh – 229 ίπποι) και δύο τετρακίνητες με 325 και 585 (έκδοση GT) ίππους, οι οποίες εφοδιάζονται αποκλειστικά με τη μεγάλη μπαταρία.
Στη διάθεσή μας για δοκιμή είχαμε -την ιδανική για όσους διανύουν χιλιόμετρα- πισωκίνητη έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία, αυτή δηλαδή που αποδίδει 229 ίππους με 350 Nm ροπής στους πίσω τροχούς και εφοδιάζεται με την μπαταρία των 77,4 kWh.
H συγκεκριμένη μπαταρία έχει ενεργειακή πυκνότητα συστοιχίας 618 Wh/kg και μεταξύ των πλεονεκτημάτων της είναι και το γεγονός ότι μπορεί να φορτίζει σε συνεχές ρεύμα DC με 240 kW (11 kW σε AC), πράγμα που σημαίνει ότι σε έναν σύγχρονο ταχυφορτιστή μπορεί να ανακτήσει την ενέργειά της από το 10% στο 80% μέσα σε 18 λεπτά!
Εκτός αυτού, είναι και η μπαταρία που -σε συνδυασμό με τον μονό ηλεκτροκινητήρα- μπορεί να χαρίσει στο EV6 και μια αυτονομία άνω των 500 χιλιομέτρων σύμφωνα με την Kia και συγκεκριμένα 528 χλμ. όταν το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με 19άρες ζάντες ή 504 χλμ. όταν είναι με 20άρες, όπως στην περίπτωση της δοκιμής.
Αληθινό
Στον «πραγματικό κόσμο» τώρα, φαίνεται πως το EV6 είναι ένα από τα λίγα ηλεκτρικά μοντέλα της αγοράς που είναι αληθινό, σε επίπεδο πάντα αυτονομίας. Κι αυτό γιατί στην πράξη φαίνεται πως τα παραπάνω νούμερα (της Kia) είναι ευκόλως εφικτά να πραγματοποιηθούν και στην πραγματικότητα.
Πιο συγκεκριμένα, όταν το επίπεδο της μπαταρίας είναι στο 100% ο υπολογιστής ταξιδίου του αυτοκινήτου κάνει λόγο για 450 διαθέσιμα χιλιόμετρα, τα οποία μάλιστα κατεβαίνουν σε αναλογία με αυτά που διανύει το αυτοκίνητο και όχι «στο περίπου» όπως σε άλλα ηλεκτρικά της αγοράς.
Έτσι, η μέση αυτονομία κυμαίνεται μεταξύ 420 – 460 χιλιομέτρων (αναλόγως οδηγού), κατεβαίνει στα 400 χιλιόμετρα όταν το αυτοκίνητο κινείται στον αυτοκινητόδρομο και μπορεί να ξεπεράσει ακόμα και τα 520 χιλιόμετρα αν κινείται αποκλειστικά στην πόλη.
Αντίστοιχα αληθινά, είναι και τα στοιχεία επιδόσεων που ανακοινώνει ο Κορεάτης κατασκευαστής. Πιο συγκεκριμένα, η Kia κάνει λόγο για 7,3 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ./ώρα, 3,5 δευτερόλεπτα για το 60-100 χλμ./ώρα και 5,0 δευτερόλεπτα για το 80-120 χλμ./ώρα, με το δικό μας RaceBox να σταματάει στα 7,5 δευτερόλεπτα για το 0-100 χλμ./ώρα, στα 3,8 δευτερόλεπτα για το 60-100 χλμ./ώρα και στα 4,9 δευτερόλεπτα για το 80-120 χλμ./ώρα αντίστοιχα.
Τυπικό
Στην οδήγηση τώρα, το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης του EV6 φέρνει τη συνηθισμένη εντυπωσιακή απόκριση που υπάρχει στα ηλεκτρικά, ακόμα και με αυτή, την σχετικά περιορισμένη, ισχύ, ενώ το όλο σύνολο είναι αρκετά σπορτίδικο για ένα μεγάλο και βαρύ crossover (σχεδόν δυο τόνοι είναι αυτοί!), με αποτέλεσμα να είναι αρκετά ευχάριστο στις εκτός πόλεως μετακινήσεις.
Βέβαια, ο μεγάλος όγκος σε συνδυασμό με την κάπως περιορισμένη περιμετρική ορατότητα και τον μεγάλο κύκλο στροφής απαιτεί εξοικείωση για τις καθημερινές -εντός πόλεως- μετακινήσεις και το παρκάρισμα, αλλά η κατάσταση εξομαλύνεται χάρη στην κάμερα οπισθοπορείας, τους αισθητήρες παρκαρίσματος (στάνταρ εξοπλισμός) και την εύκολη προσβασιμότητα στον επιλογέα του κιβωτίου (για τη μετάβαση μεταξύ R, N, D και P), ενώ τα paddles πίσω από το τιμόνι φροντίζουν για τη γρήγορη αλλαγή στο ποσοστό επιβράδυνσης του ηλεκτροκινητήρα, άρα και της ανάκτησης. Αυτή μεταλλάσσεται μεταξύ έξι επιπέδων (καθόλου, auto, επίπεδο 1 έως 3, i-pedal) και σου δίνει τη δυνατότητα να την προσαρμόζεις άμεσα, ανάλογα με το είδος της διαδρομής που διανύεις.
Συνολικά λοιπόν, το EV6 είναι πολύ ευχάριστο στην οδήγηση, είναι ήσυχο στην πόλη, ασφαλές και άνετο στις ταχύτητες του αυτοκινητόδρομου και έχει αρκετή ισχύ για να προσπεράσεις εύκολα, ενώ ακόμα και με τις μεγάλες ζάντες του αυτοκινήτου δοκιμής και τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά (255/45 R20), καταφέρνει και απορροφάει με περίτεχνο τρόπο τις -ουκ ολίγες- ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων.
«Αλμυρό»
Στο ταμείο τώρα, που είναι και ο αυστηρός «κριτής» των πάντων, το EV6 σε πρώτη ανάγνωση φαίνεται «αλμυρό» (από 53.990€), αλλά -εν συνεχεία- αν προσθέσουμε δίπλα του και τον άμεσο ανταγωνισμό, τότε θα καταλάβουμε ότι είναι «εντός πλαισίων» και σε μερικές περιπτώσεις και φθηνότερο από κάποια άλλα μοντέλα που καλείται να αντικρούσει.
Αυτά, από άποψη διαστάσεων, είναι τα Volkswagen ID.4 (77kWh – 48.590€), Tesla Model Y (75 kWh – 48.990€), Nissan Ariya (63 kWh – 52.900€), Skoda Enyag (80 kWh – 53.400€), Hyundai Ioniq 5 (77 kWh – 53.890€) και Ford Mustang Mach-e (73 kWh – 61.299€).
Όπως αντιλαμβάνεται λοιπόν κανείς, το συγκεκριμένο Kia μπορεί να μην χαρακτηρίζεται για την χαμηλή τιμή του όπως έκαναν τα μοντέλα της εταιρείας παλαιότερα, αλλά επιδεικνύει έναν αρκετά πλούσιο βασικό εξοπλισμό, εξαιρετική πρακτικότητα και μια ευχάριστη οδηγική συμπεριφορά, τη στιγμή που παρέχει πληθωρική αυτονομία και γρήγορους χρόνους φόρτισης. Δεδομένα ικανά για να το εντάξουν στη λίστα του υποψήφιου αγοραστή που επιθυμεί ένα μεγάλο premium SUV για το επόμενό του αυτοκίνητο…
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | |
Τύπος
|
Σύγχρονος, μόνιμου μαγνήτη
|
Θέση
|
Πίσω, εγκάρσια
|
Μεγ. Ισχύς(ίπποι)
|
229 |
Μεγ. Ροπή(Nm)
|
350 |
Κιλά/ίππο | 8,4 |
ΜΠΑΤΑΡΙΑ
|
|
Χωρητικότητα (kWh)
|
82,5 (77,4 ωφέλιμη)
|
Τάση (V)
|
690 |
Φόρτιση DC (kWh)
|
240 |
Φόρτιση AC (kWh)
|
11 |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | |
Εμπρός |
Γόνατα ΜακΦέρσον με μονό κάτω βραχίονα, αντιστρεπτική δοκός
|
Πίσω |
Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός
|
ΦΡΕΝΑ | |
Εμπρός |
Αεριζόμενοι δίσκοι 345×30 χλστ.
|
Πίσω |
Αεριζόμενοι δίσκοι 345×20 χλστ.
|
ΤΙΜΟΝΙ | |
Σύστημα |
Κρεμαγιέρα
|
Υποβοήθηση |
Ηλεκτρική
|
Στροφές τιμονιού | 2,7 |
Διάμετρος στροφής(μέτρα) | 11,6 |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | |
Κίνηση |
Στους πίσω τροχούς
|
Κιβώτιο |
Αυτόματο μονής σχέσης
|
ΤΡΟΧΟΙ | |
Διάσταση |
20×8,0J
|
Υλικό |
Αλουμίνιο
|
Τύπος ελαστικών |
Continental PremiumContact 6
|
Διάσταση ελαστικών |
255/45 R20
|
Ρεζέρβα |
Κιτ επισκευής
|
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ | |
ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.) |
4680x1880x1550
|
Μεταξόνιο(χλστ.) |
2900
|
Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.) |
1628
|
Μετατρόχιο πίσω(χλστ.) |
1637
|
Βάρος(κιλά) |
1910
|
Χώρος αποσκευών(λίτρα) |
490 – 1300
|
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-60 χλμ./ώρα (δευτ.) | 3,8 |
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) | 7,5 |
0-120 χλμ./ώρα (δευτ.) | 10,2 |
60-100 χλμ./ώρα (δευτ.)
|
3,8 |
80-120 χλμ./ώρα (δευτ.)
|
4,9 |
100-0 χλμ./ώρα (μέτρα)
|
43 |
Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα) | 186 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(kWh/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.) | |
Μέση τιμή κατασκευαστή | 16,2 |
Μέση τιμή δοκιμής | 18,4 |
Μέγιστη τιμή δοκιμής | 22,8 |
Ελάχιστη τιμή δοκιμής | 16,6 |
Αυτονομία(χλμ.) |
420 – 460
|
Εκπομπή CO2 | – |
ΤΙΜΗ(ευρώ) | |
Βασικής έκδοσης |
53.990 (χωρίς την κρατική επιδότηση)
|
Αυτοκίνητου δοκιμής |
60.390 (χωρίς την κρατική επιδότηση)
|