LANCIA DELTA «το αυτοκίνητο της χρονιάς»
Lancia Delta «1300 5V» – «1500».
ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
- «Κίνηση εμπρός» με εγκάρσιο κινητήρα τόσο στο 1300 όσο και στο 1500 (1301 κ.εκ. και 1498 κ.εκ. αντίστοιχα).
- Ισχύς 75 ίπποι στις 5.800 στρ/λεπτό για το 1300 και 85 ίπποι για το 1500.
- Εκκεντροφόρος επικεφαλής και στα δύο μοντέλλα
- Κιβώτιο 5 ταχυτήτων
- Αναρτήσεις MCPhersonμπροστά με ανεξάρτητους φυσικά τροχούς όπως και πίσω επίσης με ράβδο εξισορροπήσεως
- Δισκόφρενα μπρος πίσω με υποβοηθητές πιέσεως (Σέρβο)
- Ρεζερβουάρ 45 λίτρων
- Βάρος 970 (975) κιλά
ΑΜΑΞΩΜΑ
Είναι μια μπερλίνα σχεδιασμένη με καλαισθησία και εν γένει αρμονικές διαστάσεις, ακόμη μάλλιστα και στην τετράθυρη έκδοση.
Στο εσωτερικό εντυπωσιάζει η χωρητικότητα, αλλά κυρίως για τους μετρίου αναστήματος επιβάτες. Μειονέκτημα ασφαλώς αποτελεί ο χαμηλός ουρανός του αυτοκινήτου, που γίνεται πιο αισθητός στο πίσω κάθισμα. Διαθέτει καθίσματα σωστών προδιαγραφών.
- Η άριστα ρυθμισμένη απόσταση μεταξύ οδηγού και βολάν καθώς επίσης το άνετο και βολικό κάθισμα του οδηγού, προσφέρουν δυνατότητες μιας άνετης οδηγήσεως.
- Διαθέτει μια σειρά οργάνων που διακρίνονται για τον εύκολο και ακριβή χειρισμό τους, καθώς και μια σειρά φωτεινών δεικτών ελέγχου που χάρις στην ορατότητα τους επιτρέπουν τον άνετο έλεγχο, στην οποιαδήποτε κατάσταση που βρίσκεται το όχημα φυσικά δε κατά την διάρκεια της νυκτερινής οδηγήσεως.
- Καλοριφέρ, με υψηλή αποδοτικότητα χάρις στην ύπαρξη πολυάριθμων αεραγωγών.
- Το φινίρισμα βρίσκεται σε αξιοσημείωτο ποιοτικό επίπεδο που εντυπωσιάζει κυρίως στο εσωτερικό με την πολύ προσεγμένη επένδυσή του.
- Η ορατότητα κατά την οδήγηση είναι πολύ καλή κυρίως προς τα ομπρός και τα πλάγια. Παρουσιάζεται ωστόσο μειωμένη προς τα πίσω, λόγω του υψηλά τοποθετημένου πίσω καθίσματος και την ύπαρξη αρκετά ογκωδών παραστατών (κολώνες).
- Αρκετά εξοπλισμένο σε αξεσουάρ, αν και η αρκετά υψηλή τιμή του δεν είναι ανάλογη με αυτά που διαθέτει (η προσφέρει) όσον αφορά βεβαίως το μη μηχανικό μέρος.
- Μέγιστη δυνατή χωρητικότητα του πορτ-μπαγκάζ 900 duic, με αρκετά πρακτικό τον τρόπο που διπλώνει το πίσω κάθισμα, αλλά μόνον «κατόπιν παραγγελίας».
ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ
Κατά πρώτον παρατηρείται ότι στην αυτήν ταχύτητα οι δύο Delta έχουν την αυτήν περίπου κατανάλωση με γενικά πιο οικονομικό όμως το 1500. Με την προϋπόθεση ότι θα οδηγηθούν ήρεμα! Το συμπέρασμα λέει ότι πρόκειται -γενικά- για ολιγαρκεί αυτοκίνητα. Στον αυτοκινητόδρομο κάνουν 10,2 (10,5) αντίστοιχα για κάθε λίτρο βενζίνης, με 100 χλμ./ώρα σταθερή ταχύτητα. Σε εθνικό δρόμο 12,3 χλμ. (12,5) αντίστοιχα και σ’ ανηφορικούς δρόμους 8,1 χλμ. (8,0).
- Ο κινητήρας και στα δυο μοντέλλα είναι σχετικά θορυβώδης και παρουσιάζει μια φανερά ανώτερη ελαστικότητα στο 1500. Αναπτύσσουν μέγιστη δυνατή ταχύτητα 160 χλμ./ώρα και 165 αντίστοιχα, επιδόσεις που θεωρούνται πολύ καλές σε σχέση με το κυβισμό που διαθέτουν.
- Αυτοκίνητα με γρήγορες επιταχύνσεις, με χρόνους κοντινούς ανάμεσα στα δυο μοντέλλα.
- Το σύστημα των φρένων παρουσιάζει αυξημένη ικανότητα, κυρίως στην απόσταση πεδήσεως και στην επαναφορά. Ανθεκτικά ακόμη και στην συχνή χρησιμοποίησή τους.
- Στο σαζμάν υπάρχει μια σωστή διάταξη των σχέσεων ταχυτήτων, με χαρακτηριστικό τις ακριβείς και γρήγορες «εμβολίσεις». Η λίγο θορυβώδης μετάδοση και ο σχετικά «άγριος» συμπλέκτης δεν πρέπει να προβληματίζουν.
- Το τιμόνι παρουσιάζει μεγάλη ακρίβεια στις στροφές και είναι ελαφρύ, διαθέτοντας μια σωστή διάμετρο διαδρομής, από άκρη σε άκρη.
- Άψογο κράτημα στον δρόμο, δίνει ένα υψηλό αίσθημα σιγουριάς ακόμη και στον βρεγμένο δρόμο.
Συνοψίζοντας θα πρέπει να τονίσουμε τα πλεονεκτήματά τους που αφορούν το άριστο κράτημα στον δρόμο, το ποιοτικό φινίρισμα, καθώς και το γεγονός ότι και τα δύο είναι αυτοκίνητα με μια καθαρά δική τους προσωπικότητα. Μειονεκτούν στο ότι διαθέτουν σχετικά θορυβώδεις κινητήρες, στενότητα χώρου στο πίσω κάθισμα και μια «αλμυρή» τιμή. #Τεύχος Νο.004 | 06-20.09.1980