full screen background image
Search
Παρασκευή 3 Απρίλιος 2020
  • :
  • :

Δοκιμή: Mercedes-Benz X 250d 4Matic TheRock Edition

Ένας διαφορετικός… «αγρότης»!

Η κίνηση της Mercedes-Benz να μπει στον κόσμο των pick-up ήταν όντως κάτι διαφορετικό από όσα έχουμε συνηθίσει στην αγορά του αυτοκινήτου και έκτοτε το X-Class έχει δημιουργήσει το δικό του κοινό, κερδίζοντας τις εντυπώσεις με την πολυτέλεια που έφερε σε ένα χώρο με κεντρικό στόχο την πρακτικότητα και τις επαγγελματικές δυνατότητες κάθε μοντέλου.

Τώρα, οι Γερμανοί λανσάρουν μια ειδική εκδοχή για το επιτυχημένο pickup τους και στην κορυφή των εκδόσεων εξοπλισμού Pure, Progressive και Power προστίθεται η έκδοση TheRock, που βασίζεται στην ουσία στην Progressive και δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην αύξηση των σκληροτράχηλων ικανοτήτων του μοντέλου και την ενίσχυση των offroad δυνατοτήτων του.

Σχέδιο που ξεχωρίζει

Εξωτερικά, η έκδοση TheRock του X-Class διακρίνεται άμεσα από το μεταλλικό κομμάτι που ενώνει την καμπίνα των επιβατών με την καρότσα του αυτοκινήτου, ενώ το ολόλευκο χρώμα του το κάνει να ξεχωρίζει στο δρόμο (η έκδοση αυτή διατίθεται αποκλειστικά σε μαύρο ή άσπρο χρώμα).

Άλλα διακριτικά του σημεία είναι τα σκαλοπάτια στις θύρες των επιβατών και οι ζάντες των 18 ιντσών που διαθέτει, οι οποίες μπορεί να μην δημιουργούν άμεσα την αίσθηση μιας offroad κατασκευής, αλλά όπως θα δούμε παρακάτω δεν μειώνουν καθόλου τις εν λόγω ικανότητες του αυτοκινήτου, ενώ το κάνουν και ιδιαίτερα επιβλητικό στο δρόμο.

Από πλευράς διαστάσεων, το XClass The Rock δε διαφέρει από τις άλλες εκδόσεις και διατηρεί την άνω των 20 εκ. απόσταση από το έδαφος, κάτι που βοηθά ιδιαίτερα εκτός της πεπατημένης.

Το ωφέλιμο φορτίο ξεπερνά τον ένα τόνο, καλύπτοντας τις ανάγκες ακόμα και των πιο απαιτητικών, ενώ η ικανότητα έλξης του αυτοκινήτου ανέρχεται συνολικά σε 3.200 κιλά, όταν το ρυμουλκούμενο φέρει σύστημα πέδησης.

Πολυτελές SUV

Έχοντας μπει σε ουκ ολίγα αυτοκίνητα της Mercedes-Benz και δη στο ίδιο το X-Class παλαιότερα, δεν εκπλαγήκαμε από -αλλά και πάλι απολαύσαμε την- πολυτέλεια της καμπίνας των επιβατών που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από ένα ακριβό SUV της ανώτατης κατηγορίας.

Από τη δερμάτινη επένδυση στο τιμόνι και τον επιλογέα του κιβωτίου ταχυτήτων, έως τις υφασμάτινες επενδύσεις των καθισμάτων και των υπολοίπων επιφανειών του εσωτερικού, το νέο XClass TheRock δικαιολογεί με την πρώτη ματιά την ύπαρξη του τριάκτινου αστεριού στο κέντρο του τιμονιού του.

Από εργονομικής σκοπιάς, οι χώροι του είναι άφθονοι εμπρός και πίσω, με τα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού να προσφέρουν πολύ καλή πλευρική στήριξη.

«Τραβάει» ακόμα και στα δύσκολα

Η Mercedes-Benz προσφέρει την έκδοση TheRock του X-Class με όλους του διαθέσιμους κινητήρες και εμείς είχαμε στη διάθεσή μας κατά τη δοκιμή το πετρελαιοκίνητο σύνολο των 2,3 λίτρων, με απόδοση 190 ίππων ισχύος στις 3.750 σ.α.λ. και 450 Nm ροπής από τις 1.500 έως τις 2.500 σ.α.λ.

Αυτό στην πράξη σημαίνει εξαιρετικό «τράβηγμα» σε δύσκολα σημεία ακόμα και με πλήρες φορτίο, κάτι που μας χρησίμευσε και στα πιο δύσβατα κομμάτια εκτός δρόμου.

Ανάλογη των δυνατοτήτων βέβαια είναι και η κατανάλωση καυσίμου, που σε μέσες συνθήκες οδήγησης κινήθηκε περί τα 9,7 λίτρα για κάθε 100 χλμ., αλλά αυξήθηκε όταν τα πράγματα ζόρισαν στο χώμα, αλλά και στην καθημερινή αστική μετακίνηση.

Καλό στην πόλη…

Στις διαδρομές της καθημερινότητας, το X-Class είναι σαν ένα ιδιαίτερα ογκώδες SUV με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει τόσο για την –κορυφαία- προσφερόμενη άνεση, όσο και για την ευελιξία του μέσα στην πόλη, όπου θα δυσκολέψει λίγο τον οδηγό του.

Το πίσω μέρος ακολουθεί μεν πιστά τις εντολές κατεύθυνσης, αλλά η πληροφόρηση που δίνει το τιμόνι όσο και η ανάρτηση δεν είναι και ότι καλύτερο. Αλλά ας μην ξεχνάμε ότι αυτά τα αυτοκίνητα είναι εργαλεία και σαν τέτοιο το XClass TheRock θα βγάλει ασπροπρόσωπο τον ιδιοκτήτη του σε κάθε εργασία, ακόμα και με πλήρες φορτίο, χωρίς να κουράσει στο ελάχιστο.

…άψογο εκτός

Εκεί που δίνει ρέστα όμως είναι η εκτός δρόμου κίνηση, όπου η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, η σωστή ρύθμιση των αναρτήσεων και ο ικανότατος κινητήρας δείχνουν να μην μπορούν να βρουν εμπόδιο, με μόνο ανασταλτικό παράγοντα τελικά να αποτελούν τα «δρομίσια» ελαστικά.

Σίγουρα, με ένα πιο κατάλληλο σετ οι ικανότητες του XClass στις εκτός δρόμου διαδρομές μπορούν αν απογειωθούν! Μεγάλο ατού και το κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο τόσο με τις «κοντές» σχέσεις που διαθέτει για αυτή τη χρήση, όσο και σε συνδυασμό με το διαφορικό, το οποίο στην περίπτωσή μας «κλείδωσε» ηλεκτρονικά, δίνουν στο XClass TheRock τη δυνατότητα να σκαρφαλώνει και να υπερνικά κάθε εμπόδιο.

Εργαλείο

Στην καθημερινή, σκληρή εργασία έξω από την άνεση των γραφείων της πόλης, οι επαγγελματίες χρειάζονται εργαλεία που να μπορούν να εμπιστευτούν και τα οποία θα βοηθήσουν ώστε η δουλειά να γίνει άνετα και αποτελεσματικά. Ένα τέτοιο «εργαλείο» είναι και το Mercedes-Benz X-Class στην έκδοση TheRock και με το ποσό των περίπου 45.000 ευρώ να απαιτείται για την έκδοση της δοκιμής μας (ο κατάλογος των έξτρα είναι φυσικά μεγάλος και αυξάνει ανάλογα και την τιμή) μπορεί να βγάλει τον ιδιοκτήτη του ασπροπρόσωπο ακόμα και στα πιο απαιτητικά κομμάτια της δουλειάς.

ΥΠΕΡ: Κύρος, Καθίσματα, Απόδοση κινητήρα, Ποιότητα κύλισης, Δυνατότητες εκτός δρόμου, Χώρος φόρτωσης

ΚΑΤΑ: Αίσθηση τιμονιού, Κιβώτιο, Θήκες για μικροαντικείμενα, Ορατότητα προς τα πίσω, Τιμή

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                            2.3D

Καύσιμο                                                   Πετρέλαιο

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                 2.298

Κύλινδροι                                                 4 σε σειρά

Βαλβίδες                                                          16

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                       190/3750

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                     450/1500-2500

Θέση                                                   Εμπρός, διαμήκης

Τροφοδοσία                         Common rail, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                           2ΕΕΚ

Διάμ. X Διαδρ.(χλστ.)                          85,0 x 101,3

Σχέση συμπίεσης                                        15,4:1

Κιλά/ίππο                                                      11,8

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                             Διπλά ψαλίδια, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω                         Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                             Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                 Αεριζόμενοι δίσκοι

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                 Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                           Υδραυλική

Στροφές τιμονιού                                          3,6

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                       12,4

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                         Επιλεκτική τετρακίνηση

Κιβώτιο                                           Αυτόματο 7 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                   18×8,5J

Υλικό                                                         Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                  Continental Premium Contact 6

Διάσταση ελαστικών                            255/60 R18

Ρεζέρβα                                              Κανονικός τροχός

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)         5340x1920x1819

Μεταξόνιο(χλστ.)                                         3150

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                        1632

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                            1625

Βάρος(κιλά)                                                  2234

Ωφέλιμο φορτίο(κιλά)                                1016

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                              11,8

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                      176

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                         7,9

Μέση τιμή δοκιμής                                      9,7

Μέγιστη τιμή δοκιμής                               12,2

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                               7,3

Αυτονομία(χλμ.)                                         637

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                     73

Εκπομπή CO2                                             207

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                    35.025

Αυτοκινήτου δοκιμής                            45.198

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής: