Test Drives & Rides

Δοκιμή: MINI Cooper D ALL4 Countryman Auto

Οργώνοντας… με στυλ!

Ένα είναι σίγουρο! Στο άκουσμα της λέξης MINI Cooper το πρώτο πράγμα που έρχεται στο μυαλό δεν είναι ποτέ μια διαδρομή στο χώμα ή σε εξορμήσεις στο βουνό. Αν προστεθεί βέβαια και η λέξη Countryman, τότε ίσως η εικόνα που δημιουργεί κάποιος στο νου του να αλλάξει ελαφρώς και να εστιάσει περισσότερο σε δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου…

Με το “ALL4” ο παράγοντας «τετρακίνηση» μπαίνει στο παιχνίδι, αλλάζοντας τις ισορροπίες και κάπως έτσι φτάνουμε να σας περιγράψουμε τη δική μας εμπειρία παρέα με το MINI Cooper D ALL4 Countryman, η οποία κάθε άλλο παρά αναμενόμενη ήταν…

Θυσίες στο βωμό των… διαστάσεων

Για να εξελιχθεί και να μπορέσει να προσεγγίσει ακόμα περισσότερο τη μοντέρνα crossover κατηγορία, το Countryman έπρεπε να γίνει λιγότερο… MINI. Αυτό μεταφράζεται τόσο σε αύξηση των διαστάσεων, όσο και σε έναν εξωτερικό σχεδιασμό που χάνει τα βρετανικά του στοιχεία, με λιγότερες καμπύλες επιφάνειες, μεγάλο καπό και χώρο κινητήρα, μεγαλύτερους θόλους τροχών (για να εξυπηρετείται και η αυξημένη διαδρομή της ανάρτησης) και διογκωμένο πίσω πρόβολο, για την επίτευξη μεγαλύτερου χώρου αποσκευών.

Γενικά, ο σχεδιασμός του νέου Countryman δεν είναι και τόσο αγαπητός από τους λάτρεις των MINI, ωστόσο προσεγγίζει πλέον με ευκολία ένα μεγαλύτερο αγοραστικό κοινό, που αναζητεί πρακτικότητα και χώρους, σε συνδυασμό με το κάτι διαφορετικό όσον αφορά στην όψη.

Αν σε αυτά τα χαρακτηριστικά προσθέσει κανείς και το πιο extreme παρουσιαστικό, με τις μπάρες οροφής, τα μεγάλα φώτα εμπρός και την αυξημένη απόσταση από το έδαφος, τότε το αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο που θα μπορούσε να συγκινήσει κάθε… υπερδραστήριο οικογενειάρχη.

Ποιότητα και άνεση για βραβείο

Ενώ η εξωτερική διαφοροποίηση του νέου MINI Countryman θα μπορούσε να κατηγορηθεί ότι αλλοιώνει τη φιλοσοφία MINI, η εικόνα στο εσωτερικό συνεχίζει να θυμίζει τα MINI που όλοι έχουν αγαπήσει…

Τα γνωστά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά αφθονούν, αλλά η ποιότητα έχει βελτιωθεί αισθητά, με τα υλικά των εσωτερικών χώρων να προσφέρουν ένα ευχάριστο αίσθημα την αφή. Στην πραγματικότητα, θα μπορούσαμε να πούμε ότι το νέο Countryman προσεγγίζει τις καμπίνες των Audi ή των BMW όσον αφορά στην εσωτερική ποιότητα κατασκευής.

Οι παραδοσιακοί οδηγοί MINI θα αναγνωρίσουν αμέσως το μεγάλο, στρογγυλό όργανο που δεσπόζει το κέντρο της κονσόλας και πλέον ενσωματώνει μια έγχρωμη οθόνη 6,5 ιντσών (ή 8,8 ιντσών προαιρετικά) που εμφανίζει ρυθμίσεις και πληροφορίες τόσο για το σύστημα infotainment, όσο και για το ίδιο το αυτοκίνητο.

Σε αντίθεση με τα παλιότερα MINI, το ταχύμετρο είναι τοποθετημένο ακριβώς μπροστά στον οδηγό, συνδυασμένο με ένα μικρό στροφόμετρο, ενώ στο σύνολό τους, τα όργανα είναι σαφή, κατανοητά και εύκολα στη χρήση, αν και μερικοί από τους δευτερεύοντες ελέγχους -εκείνοι στο τιμόνι, για παράδειγμα- μπορεί να χρειαστούν λίγο περισσότερο χρόνο εξοικείωσης.

Όσον αφορά στους χώρους του εσωτερικού, εδώ συναντήσαμε βελτιώσεις που οφείλονται κυρίως στην αύξηση του μεγέθους και δημιουργούν μια πιο ευρύχωρη και πρακτική καμπίνα, ιδανική για τις μετακινήσεις της σύγχρονης οικογένειας.

Ειδικά στην πίσω σειρά καθισμάτων, οι επιβάτες μπορούν πλέον να απολαύσουν άφθονο χώρο για δύο και ικανοποιητικό για τρεις, ενώ τα καθίσματά τους έχουν και τη δυνατότητα αναδίπλωσης και ολίσθησης.

Τέλος, ο χώρος αποσκευών αυξήθηκε με τη σειρά του, προσφέροντας πλέον 450 λίτρα χωρητικότητας (100 λίτρα περισσότερα από αυτή του αρχικού μοντέλου), στοιχείο που τον τοποθετεί στην κορυφή της κατηγορίας, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, ένας χώρος φόρτωσης 1.390 λίτρων κάνει την εμφάνισή του και προσφέρεται για κάθε είδους μεταφορά.

Δύναμη και οικονομία

Κληρονομιά από το γκρουπ BMW ο κινητήρας του MINI Cooper Countryman της δοκιμής μας, με το πετρελαιοκίνητο σύνολο των 2.0 λίτρων να φέρνει εις πέρας χωρίς παράπονο κάθε δοκιμασία –εύκολη ή δύσκολη- που του βάλαμε…

Με 150 ίππους ισχύος και 330 Nm ροπής, τα οποία μάλιστα είναι διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ., ο κινητήρας αυτός αποδείχθηκε ικανότατος στον ανοιχτό δρόμο, χωρίς θορύβους και κραδασμούς, ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, ενώ φάνηκε να βρίσκεται στο στοιχείο του όταν περάσαμε από πιο δύσκολα, ανηφορικά κομμάτια επαρχιακού δικτύου, ή ακόμα και εκτός της πεπατημένης, όπου και μας απέδειξε ξανά τις ικανότητες του με δυνατά τραβήγματα.

Μαζί δε με το αυτόματο κιβώτιο Steptronic των οκτώ σχέσεων διευκόλυναν ακόμα περισσότερο το έργο του αυτοκινήτου τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου, ενώ μπόρεσαν να διατηρήσουν και χαμηλά την κατανάλωση καυσίμου, η οποία κυμάνθηκε περί τα 7,7 λίτρα/100 χλμ. κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, ανέβηκε πάνω από τα 8 λίτρα όταν ζόρισαν τα πράγματα, αλλά κατέβηκε και κάτω από τα 6 λίτρα/100 χλμ. με πιο ήπια χρήση.

Δυνατό εντός…

Πιστό στις παραδόσεις των MINI, το Countryman κατάφερε να μας εκπλήξει με την κίνησή του στο δρόμο, καθώς, παρά τις αυξημένες διαστάσεις και το βάρος του, διατηρεί εκείνη τη σπιρτάδα και την ευκινησία των βρετανικών κατασκευών που ξεχώρισαν στον αυτοκινητιστικό χάρτη.

Στον ανοιχτό δρόμο σε κάνει να ξεχνάς τις διαστάσεις του, νομίζοντας ότι οδηγείς κάτι πολύ μικρότερο και συμπαγές, με το τιμόνι να είναι όσο «βαρύ» πρέπει, προσφέροντας άψογη πληροφόρηση και το σύστημα των αναρτήσεων να απορροφά σχεδόν κάθε ανωμαλία του δρόμου, αγνοώντας ακόμα και τις ζάντες των 19 ιντσών στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας.

Στα πιο δύσκολα κομμάτια του δρόμου, εκεί όπου οι στροφές διαδέχονται η μία την άλλη, το Countryman είχε και πάλι κάτι να μας «πει», ακολουθώντας πιστά τις οδηγίες του οδηγού και με όπλο την “ALL4” τετρακίνηση δεν έχασε πουθενά την πορεία του, παρά μόνο όταν τα αίματα άναψαν για τα καλά και πάλι με μια ελαφρά και προοδευτική υποστροφή η οποία άλλωστε ήταν αναμενόμενη για ένα αυτοκίνητο αυτών των χαρακτηριστικών και του όγκου.

…αλλά και εκτός δρόμου

Εκεί που οι ικανότητες του συστήματος τετρακίνησης γίνονται απόλυτα κατανοητές είναι όταν τα πράγματα δυσκολεύουν και η πρόσφυση μειώνεται. Ενώ το σύστημα “ALL4” μπορεί να κινεί το Countryman με κίνηση μόνο στους δύο τροχούς στις περισσότερες περιπτώσεις, όταν υπάρξει ανάγκη εμπλέκεται και διαμοιράζει τη ροπή, αντιμετωπίζοντας κάθε δυσκολία του δρόμου.

Από το ολισθηρό οδόστρωμα μια βροχερή μέρα, μέχρι το δύσβατο αγροτικό δρόμο ή και το χωματόδρομο, το Countryman στην τετρακίνητη εκδοχή του έχει την ικανότητα να βγει από κάθε δύσκολη κατάσταση και δεν πρόκειται να προδώσει τον οδηγό του πουθενά, ακόμα και με τις 19άρες ζάντες, διατηρώντας ωστόσο πάντα στο μυαλό ότι η φύση της κατασκευής προσεγγίζει περισσότερο τις αποδράσεις του Σαββατοκύριακου παρά το σκληροτράχηλο offroad

Ένα ικανότατο crossover του σήμερα

Το νέο MINI Cooper Countryman είναι ένα αυτοκίνητο που εξελίχθηκε για να ταιριάζει στις επιταγές της αγοράς σήμερα. Από την προηγούμενη γενιά του έως την τρέχουσα παρατηρήσαμε ακόμα περισσότερες αλλαγές προς αυτό το στόχο και ομολογουμένως, το Countryman έχει γίνει πλέον ένα crossover που εύκολα θα πρότεινε κανείς σε οποιονδήποτε αναζητά ένα ικανό, ευρύχωρο οικογενειακό αυτοκίνητο.

Αν συνυπολογίσουμε και το δυνατό κινητήρα ντίζελ, συνδυασμένο με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και την τετρακίνηση “ALL4”, τότε έχουμε ως αποτέλεσμα ένα ιδανικό μοντέλο με πολύ υψηλά στάνταρ, που επισκιάζονται μόνο από την «τσιμπημένη» τιμή αγοράς, που ξεκινάει από τα 36.685 ευρώ, αλλά δικαιολογείται απόλυτα από το πακέτο που αγοράζει…

ΥΠΕΡ: Ποιότητα εσωτερικού, χώροι, κινητήρας, κατανάλωση

ΚΑΤΑ: Τιμή

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                               2.0D

Καύσιμο                                                     Πετρέλαιο

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                    1.995

Κύλινδροι                                                    4 σε σειρά

Βαλβίδες                                                             16

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                         150/4000

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                        330/1750-2500

Θέση                                                     Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                           Common Rail, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                              2EEK

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                               84,0 x 90,0

Σχέση συμπίεσης                                           16,5:1

Κιλά/ίππο                                                         10,1

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                            Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω                              Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                                Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                               Δίσκοι

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                    Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                              Ηλεκτρική

Στροφές τιμονιού                                             2,7

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                          11,4

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                              Στους τέσσερις τροχούς

Κιβώτιο                                               Αυτόματο 8 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                       19×8,5J

Υλικό                                                             Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                                Pirelli Cinturato P7

Διάσταση ελαστικών                                225/45 R19

Ρεζέρβα                                                                –

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)            4299x1822x1557

Μεταξόνιο(χλστ.)                                            2670

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                           1585

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                               1587

Βάρος(κιλά)                                                     1500

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                             450

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-60 χλμ./ώρα (δευτ.)                                    3,9

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                                  9,1

0-120 χλμ./ώρα (δευτ.)                                 13,4

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                         205

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                            5,0

Μέση τιμή δοκιμής                                         7,7

Μέγιστη τιμή δοκιμής                                   8,5

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                                 5,9

Αυτονομία(χλμ.)                                            619

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                        51

Εκπομπή CO2                                                131

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                       36.685

Αυτοκινήτου δοκιμής                               60.629

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Related posts
8.5
EcoOn The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Kia EV6 Long Range RWD | Ρηξικέλευθο...

6.2
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Opel Crossland 1.2T 110 HP S&S

8.2
On The RoadTest Drives & Rides

«Νέο» Renault Clio: Δοκιμάζουμε την έκδοση LPG με τα 1.000+ χλμ. αυτονομίας!

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!