full screen background image
Search
Παρασκευή 25 Σεπτέμβριος 2020
  • :
  • :

Δοκιμή: Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 AWD CVT

Στα χνάρια των προγόνων…

Πίσω στα χρόνια που η Mitsubishi κατασκεύαζε αυτοκίνητα για τους πιο… ενθουσιώδεις οδηγούς, το όνομα Eclipse κοσμούσε ένα από τα πλέον περιζήτητα μοντέλα της, δίπλα στο θρυλικό Lancer Evo. Τα χρόνια πέρασαν και -δυστυχώς- ο Ιάπωνας κατασκευαστής αφαίρεσε από τη γκάμα του τα πιο εντυπωσιακά του αυτοκίνητα.

Πλέον η σειρά των μοντέλων που προσφέρει η Mitsubishi αποτελείται κυρίως από αυτοκίνητα με εκτός δρόμου ικανότητες, ακολουθώντας έτσι τα «μονοπάτια της ιστορίας» της, γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ήταν οι Ιάπωνες που δημιούργησαν το πρώτο 4×4 όχημα πίσω στο 1936 και έχουν έτσι αναπτύξει μεγάλη εμπειρία στη συγκεκριμένη αγορά έκτοτε.

Στο σήμερα, η Mitsubishi «επιτίθεται» στην κατηγορία των SUV με το Eclipse Cross, το οποίο, μετά τη δοκιμή μας στη δικίνητη έκδοση, εξετάζουμε τώρα και στην τετρακίνητη εκδοχή με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων μεταβλητής μετάδοσης, μεταφέροντάς σας τις εντυπώσεις μας…

Αδρά χαρακτηριστικά

Με την πρώτη ματιά στον σχεδιασμό του Eclipse Cross, επικεντρώνεται κανείς στη χαρακτηριστική μάσκα η οποία ακολουθεί τη σύγχρονη αρχιτεκτονική Dynamic Shield της Mitsubishi.

Όσο όμως το βλέμμα κινείται προς τα πίσω, το αμάξωμα «λεπταίνει», η οροφή χαμηλώνει και οι γραμμές γίνονται όλο και πιο… coupe, με την πίσω όψη να θυμίζει περισσότερο εκείνη ενός hatchback.

Παραδόξως, ο σχεδιασμός στο σύνολό του δένει αρμονικά, καθιστώντας το Eclipse Cross ένα από τα πλέον ιδιαίτερα μεν, ελκυστικά δε SUV της σημερινής αγοράς.

Γνώριμη εικόνα

Η καμπίνα του Eclipse Cross δεν ακολουθεί την ίδια σχεδιαστική ιδιαιτερότητα με το εξωτερικό, παρουσιάζοντας κοινά και γνώριμα χαρακτηριστικά σε σχέση και με άλλα μοντέλα της Mitsubishi.

Το επίπεδο ταμπλό φιλοξενεί στην κορυφή του μια οθόνη αφής επτά ιντσών, από κάτω ακολουθούν οι αεραγωγοί και τα χειριστήρια του συστήματος κλιματισμού, ενώ στη συνέχεια έχουμε διακόπτες μεταξύ των οποίων ο επιλογέας του συστήματος τετρακίνησης και η επιφάνεια χειρισμού του συστήματος infotainment.

Από πλευράς υλικών μπορούμε να πούμε ότι έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην ποιότητα και τη συναρμογή τους, ενώ στο ίδιο κλίμα βρίσκεται και η εργονομία της καμπίνας.

Η ψηλή θέση οδήγησης προσφέρει καλή περιφερειακή ορατότητα και εξαιρετική στήριξη, ενώ πίσω θα χωρέσουν άνετα τρεις ενήλικοι επιβάτες, αρκεί να μην είναι ιδιαίτερα ψηλοί, καθώς το μειούμενο ύψος της οροφής προς τα πίσω μπορεί να δημιουργήσει πρόβλημα, το οποίο όμως αντιμετωπίζεται εν μέρει από τον αυξημένο χώρο για τα γόνατα, που προκύπτει από τη δυνατότητα των καθισμάτων να μετακινηθούν κατά έως και 20 πόντους.

Η μετακίνηση των πίσω καθισμάτων αυξομειώνει και το χώρο αποσκευών, ο οποίος κυμαίνεται έτσι από 341 έως 448 λίτρα χωρητικότητας, ωστόσο στο άνω άκρο, ο χώρος που μένει για τα πόδια των πίσω επιβατών είναι ελάχιστος.

Ένας και καλός

Κάτω από το καπό του Eclipse Cross βρίσκεται η μοναδική κινητήρια επιλογή που προσφέρει η εταιρεία. Ο λόγος για τον 1,5 λίτρων τούρμπο βενζινοκινητήρα, ο οποίος αποδίδει 163 ίππους ισχύος στις 5.500 σ.α.λ. και 250 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.800 έως τις 4.500 σ.α.λ.

Δεν είναι ο κινητήρας που θα προσφέρει συγκινήσεις, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς και τους σχεδόν 1,6 τόνους βάρους του αυτοκινήτου, ωστόσο το δυνατό του τράβηγμα από χαμηλά και η ικανότητά του να διατηρεί ψηλά την περιστροφή του τον κάνουν ιδιαίτερα σπιρτόζικο και χρήσιμο σε… ειδικές περιπτώσεις, όπως θα δούμε παρακάτω.

Στη δοκιμή μας αυτή, ο κινητήρας συνδυάστηκε με τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων CVT. Ξεκινώντας από το τελευταίο, το κιβώτιο αυτό μεταβάλει συνεχόμενα τη μετάδοση μεταξύ οκτώ προκαθορισμένων σχέσεων, ανάλογα με τις ανάγκες κίνησης. Η λειτουργία του κιβωτίου είναι πιο πολιτισμένη σε σχέση με άλλα παρόμοια σύνολα, ενώ η απόκρισή του στο πάτημα του γκαζιού είναι εξαιρετική.

Το σύστημα τετρακίνησης μεταδίδει μόνιμα την κίνηση και στους τέσσερεις τροχούς, δίνοντας μεγαλύτερη έμφαση εμπρός (στάνταρ μετάδοση 80/20), ωστόσο προσφέρει και προγράμματα Snow και Gravel, όπου η κίνηση μεταδίδεται στον πίσω άξονα σε ποσοστό έως και 60%.

Βέβαια, αυτός ο συνδυασμός κινητήρα, κιβωτίου και -πάνω από όλα- τετρακίνησης έχει σημαντικό αντίκτυπο στην κατανάλωση καυσίμου, η οποία ξεφεύγει πολύ από τα νούμερα που δίνει η εταιρεία. Συγκεκριμένα, με συνετή χρήση και χωρίς υπερβολές στο δεξί πόδι, η μέση κατανάλωση κυμάνθηκε γύρω από τα 10 λίτρα ανά 100 χλμ., ενώ ανέβηκε σημαντικά σε απαιτητικές συνθήκες, όπως κατά την εκτός δρόμου κίνηση.

Στο στοιχείο του

Έχοντας ήδη δοκιμάσει το Eclipse Cross στη δικίνητη εκδοχή του και όντας ικανοποιημένοι από την κίνησή του στον ανοιχτό δρόμο αλλά και στις καθημερινές μετακινήσεις της πόλης, αποφασίσαμε να πάρουμε το τετρακίνητο SUV και να το δοκιμάσουμε στο στοιχείο του. Θέλαμε δηλαδή να δούμε πώς τα καταφέρνει στις συνήθεις και… λιγότερο συνήθεις εκτός δρόμου διαδρομές και ομολογουμένως δε μας απογοήτευσε.

Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος, η μαλακή ανάρτηση με τη μεγάλη διαδρομή και η τετρακίνηση είναι στοιχεία που μπορεί να μας δυσαρέστησαν λίγο στην άσφαλτο, αλλά έγιναν πλεονεκτήματα μακριά από αυτήν, όταν ο δρόμος έγινε πιο ανώμαλος…

Φυσικά δεν πρέπει να μπερδέψει κανείς το Eclipse Cross με κανένα… Pajero καθώς το μοντέρνο SUV της Mitsubishi είναι μεν ικανότατο στις ήπιες εκτός δρόμου εξορμήσεις, σε έναν βατό ή ακόμα και δύσβατο χωματόδρομο, αλλά απέχει πολύ από ένα καθαρόαιμο off roader!

Κόντρα στο κατεστημένο

Με το Eclipse Cross, η Mitsubishi φέρνει την τεχνογνωσία της στην κατηγορία των SUV και αντιμετωπίζει τον ισχυρό ανταγωνισμό των Skoda, Peugeot και Nissan, καθώς επίσης και των Seat, Kia και Renault, των οποίων τα μοντέλα είναι ήδη αρκετά δημοφιλή και έχουν ήδη αποδείξει την αξία τους. Το Eclipse Cross είναι ένα αυτοκίνητο που δε θα απογοητεύσει πουθενά το μέσο χρήστη, ενώ στην τετρακίνητη του εκδοχή θα προσφέρει κάποιες επιπλέον… συγκινήσεις εκτός δρόμου στους πιο ανήσυχους οικογενειάρχες – εκδρομείς.

ΥΠΕΡ: Εξωτερικός σχεδιασμός, Κινητήρας, Χώροι, Τετρακίνηση

ΚΑΤΑ: Ανάρτηση, Κατανάλωση, Κιβώτιο, Χώρος για τα κεφάλια στα πίσω καθίσματα

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                                    1.5Τ

Καύσιμο                                                               Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                           1.499

Κύλινδροι                                                          4 σε σειρά

Βαλβίδες                                                                   16

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                                163/5500

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                             250/1800-4500

Θέση                                                           Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                Άμεσος και πολλαπλός ψεκασμός, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                                    2ΕΕΚ

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                                     75,0 x 84,8

Σχέση συμπίεσης                                                 10,0:1

Κιλά/ίππο                                                                9,8

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                    Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω                                     Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                              Αεριζόμενοι δίσκοι 295 χλστ.

Πίσω                                                            Δίσκοι 302 χλστ.

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                          Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                                    Ηλεκτρική

Στροφές τιμονιού                                                  2,7

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                               10,6

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                                   Στους τέσσερις τροχούς

Κιβώτιο                         Αυτόματο, συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT)

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                            18×7,0J

Υλικό                                                                 Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                                Yokohama BluEarth E70

Διάσταση ελαστικών                                    225/55 R18

Ρεζέρβα                                                         Κιτ επισκευής

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)                4405x1805x1685

Μεταξόνιο(χλστ.)                                                2670

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                               1545

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                                   1545

Βάρος(κιλά)                                                         1555

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                             341 – 448

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-60 χλμ./ώρα (δευτ.)                                        4,1

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                                     10,4

0-120 χλμ./ώρα (δευτ.)                                     13,9

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                            200

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                                 7,7

Μέση τιμή δοκιμής                                             9,9

Μέγιστη τιμή δοκιμής                                       13,2

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                                       9,1

Αυτονομία(χλμ.)                                                  551

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                              60

Εκπομπή CO2                                                       175

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                              25.800

Αυτοκίνητου δοκιμής                                      34.800

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής: