Test Drives & Rides

Δοκιμάζουμε το νέο Mitsubishi Space Star 1.2

Εν έτει 2020…

…η Mitsubishi λανσάρει στην αγορά την ανανεωμένη έκδοση του μικρού της μοντέλου, του Space Star, που πλέον εμφανίζεται με κάποιες σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις σε σχέση με το μοντέλο του 2012 και χάρη σε κάποιες «ενέσεις» τεχνολογίας προσπαθεί να ανταπεξέλθει στις προσδοκίες του σήμερα…

Με βάση την ταυτότητα της μάρκας

Σχεδιαστικά, στο νέο Space Star η Mitsubishi Motors αποφάσισε να συνεχίσει την προϊοντική της ανανέωση, μέσω υιοθέτησης της νέας οπτικής της ταυτότητας, Dynamic Shield. Έτσι, έχουμε για εμπρός νέα μάσκα, νέα φωτιστικά σώματα, νέο καπό και φτερά, νέα εισαγωγή και νέο προφυλακτήρα, που συνδυαστικά του προσδίδουν ένα δυναμικό προσωπείο.

Στο πίσω μέρος τώρα, έχουμε για το νέο μοντέλο νέας σχεδίασης φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED και ένα νέο φαρδύτερο προφυλακτήρα που περιλαμβάνει και διαχύτη στο κάτω μέρος του. Αυτό, σε συνδυασμό με τη μεγάλη αεροτομή -με το ενσωματωμένο φως των στοπ- μπορεί να προσδίδουν έναν αέρα σπορ κατασκευής, αλλά μάλλον είναι λίγο υπερβολικές πινελιές για ένα αυτοκίνητο πόλης 80 ίππων…

Σε γενικές γραμμές βέβαια, αυτό το ολοκληρωμένο facelift μεταμόρφωσε το Space Star σε ένα κομψό μικρό αυτοκίνητο με πιο δυναμικό παρουσιαστικό, που όμως διατηρεί τις ευέλικτες διαστάσεις του, καθώς μόνο 5 εκ. προστέθηκαν στο συνολικό μήκος των 3.845 χλστ., τη στιγμή που το πλάτος και το ύψος παρέμειναν ίδια με το απερχόμενο μοντέλο.

Στη συνολικά πιο δυναμική εικόνα συντελούν και οι -νέας σχεδίασης- ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών της έκδοσης δοκιμής, με τις φαρδιές ακτίνες και την ειδική κατεργασία μηχανικής κοπής.

Ναι μεν αλλά

Το αίσθημα ανανέωσης που αποπνέει ο νέος εξωτερικός σχεδιασμός δυστυχώς δε συνεχίζεται και στο εσωτερικό, παρά την προσπάθεια της Mitsubishi να εκσυγχρονίσει την καμπίνα του μικρού της. Και εξηγούμαστε…

Η προσθήκη οθόνης αφής 7 ιντσών στην κεντρική κονσόλα που υποστηρίζει ακόμα και τα Apple CarPlay και Android Auto προσθέτει σίγουρα πόντους στον εκμοντερνισμό του εσωτερικού, ωστόσο τόσο ο σχεδιασμός, όσο και η ποιότητα των υλικών υποδηλώνουν ξεκάθαρα τον οικονομικό προσανατολισμό της κατασκευής, ενώ σε πολλά σημεία δείχνει να μην έχει δοθεί και η απαραίτητη προσοχή στη συναρμολόγηση (βλ. βίδες που φαίνονται στο κάτω μέρος του ταμπλό και στο άνοιγμα των θυρών, καθώς και καλώδια που προεξέχουν κάτω από τις θέσεις οδηγού-συνοδηγού).

Τη χαμένη μάχη των εντυπώσεων σε επίπεδο όψης και ποιότητας, φαίνεται να κερδίζει το Space Star όσο αφορά στους προσφερόμενους χώρους, αφού σε μια γρήγορη αναδρομή στη μνήμη μας δεν μπορούμε να θυμηθούμε κάποιο άλλο μοντέλο που να προσφέρει τόσο χώρο για τους επιβάτες (ακόμα και για τέσσερις ενήλικες) και αντίστοιχα τόσες «βολικές» θήκες για μικροαντικείμενα. Στο τελευταίο συντελεί η αναδιαμόρφωση του ταμπλό, που πλέον έχει και μία νέα θήκη κάτω από το τιμόνι καθώς και μία θήκη επάνω από το ντουλαπάκι του συνοδηγού, ενώ θήκες σε θύρες και κονσόλα ανεβάζουν την εργονομία κατακόρυφα και διευκολύνουν αρκετά την καθημερινή συμβίωση.

Στόχος η απόδοση και οι μειωμένοι ρύποι

Το Space Star κυκλοφορεί με δύο νέους, ελαφριούς τρικύλινδρους βενζινοκινητήρες με σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων MIVEC. Ο πρώτος έχει χωρητικότητα 1.0 λίτρου και αποδίδει 71 ίππους ισχύος και 88 Nm ροπής, ενώ πιο δυνατός είναι ο 1.2 λίτρων με απόδοση ισχύος στους 80 ίππους και ροπή 108 Nm.

Στη διάθεσή μας για δοκιμή είχαμε τον ισχυρότερο -εκ των δύο- κινητήρα, αυτόν με τους 80 ίππους ο οποίος συνδυαζόταν με πεντατάχυτο μηχανικό κιβώτιο (υπάρχει διαθέσιμο και αυτόματο CVT). Ο συνδυασμός αυτός χαρίζει αρκετή σπιρτάδα στο μικρό γιαπωνέζικο μοντέλο των 875 κιλών και κάνει άνετες τις καθημερινές μετακινήσεις εντός πόλεως, τη στιγμή που σημειώνει και αξιοσημείωτα νούμερα στη μάχη της κατανάλωσης. Αναφορικά με αυτή, καθ’ όλη τη διάρκεια της συμβίωσης μας με το νέο Space Star η μέση κατανάλωση κινήθηκε σε νούμερα λίγο μεγαλύτερα των 6 λίτρων/100χλμ., ενώ όταν προσπαθήσαμε να κινηθούμε ακόμα πιο οικονομικά, είδαμε και νούμερα μικρότερα των 5 λίτρων/100χλμ., που πραγματικά εντυπωσιάζουν!

Κάτι ακόμα που εντυπωσιάζει με το μικρό γιαπωνέζικο μοντέλο είναι η ευελιξία που σου παρέχει μέσα στο κλεινόν άστυ, αφού τόσο οι περιορισμένες διαστάσεις του αμαξώματος, όσο και η ακτίνα στροφής των 4,6 μέτρων, σου επιτρέπουν να κάνεις εύκολο τον κάθε ελιγμό (ακόμα και γύρω από τον εαυτό σου!) και να παρκάρεις με τρόπο τέτοιο που να ζηλεύουν οι οδηγοί που ακολουθούν.

Αν τώρα κάτι σε προβληματίζει στην κίνηση σου με το νέο Space Star, αυτό είναι η περιορισμένη σταθερότητα που παρουσιάζει όταν το ταχύμετρο ξεπεράσει τα 120-130 χλμ./ώρα, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι ο χαρακτήρας της κατασκευής είναι για να κάνει άνετες τις καθημερινές μετακινήσεις εντός πόλεως και εκεί είναι που τα καταφέρνει άψογα.

Ανάλογα τους στόχους και σκοπούς…

Για όσους σκέφτονται να πάνε στο GNTM και να το παραλάβουν ως ένα από τα δώρα του νικητή, τότε να είναι σίγουροι ότι θα βρεθεί στην κατοχή τους ένα σεμνό και ευρύχωρο αυτοκίνητο πόλης, που θα τους λύσει τα χέρια στις καθημερινές μετακινήσεις και θα τους εξοικονομήσει αρκετά χρήματα λόγω του κινητήρα του.

Για όσους τώρα επιθυμούν ένα καινούργιο μικρό και αξιοπρεπές αυτοκίνητο, το Space Star στη βασική του έκδοση με την τιμή των 10.640 ευρώ αποτελεί μία σωστή επιλογή, αφού θα τους χαρίσει την αίγλη του καινούργιου αυτοκινήτου, ενώ θα τους απαλλάξει από πιθανές επισκέψεις στα συνεργεία, καθώς είναι μία από τις πιο αξιόπιστες επιλογές. Ας μην ξεχνάμε ότι πριν λίγες μέρες είδαμε ένα ζευγάρι από τη Μινεσότα των Η.Π.Α. να διανύει με ένα Mirage (έτσι ονομάζεται το Space Star στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού) περισσότερα από 660.000 χιλιόμετρα απροβλημάτιστα και αυτό από μόνο του λέει πολλά…

Για όσους όμως κοιτούν το κίτρινο Space Star της δοκιμής μας και το «λιγουρεύονται», να τους ενημερώσουμε ότι είναι η πλούσια έκδοση Intense που μπορεί να έχει αρκετά πλούσιο εξοπλισμό, αλλά έχει και τιμή που ξεκινάει από τα 14.750 ευρώ. Μια τιμή που σου επιτρέπει να βλέπεις και άλλες πιο σύγχρονες και πιο αξιόλογες κατασκευές…

ΥΠΕΡ: Ευελιξία, Χώροι καμπίνας, Κατανάλωση, Επιδόσεις, Εμφάνιση

ΚΑΤΑ: Ποιότητα υλικών και εικόνα εσωτερικού, Θόρυβος κινητήρα, Πεντατάχυτο κιβώτιο, Σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες, Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                                 1.2

Καύσιμο                                                        Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                    1.193

Κύλινδροι                                                   3 σε σειρά

Βαλβίδες                                                            12

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                         80/6000

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                           108/4000

Θέση                                                    Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                            Ψεκασμός πολλαπλών σημείων

Εκκεντροφόροι                                             2EEK

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                              75,0 x 90,0

Σχέση συμπίεσης                                          11,0:1

Κιλά/ίππο                                                        10,9

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                            Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω                                                  Ημιάκαμπτος άξονας

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                                Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                           Ταμπούρα

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                   Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                             Ηλεκτρική

Στροφές τιμονιού                                           3,3

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                         9,2

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                              Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                             Μηχανικό 5 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                     15×6,0J

Υλικό                                                           Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                     Bridgestone Potenza RE050A

Διάσταση ελαστικών                             175/55 R15

Ρεζέρβα                                                  Κιτ επισκευής

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)        3845x1665x1505

Μεταξόνιο(χλστ.)                                       2450

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                      1430

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                          1415

Βάρος(κιλά)                                                 875

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                        235

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-60 χλμ./ώρα (δευτ.)                              5,4

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                           12,6

0-120 χλμ./ώρα (δευτ.)                           17,2

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                   180

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                       5,3

Μέση τιμή δοκιμής                                   6,2

Μέγιστη τιμή δοκιμής                              7,1

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                            4,7

Αυτονομία(χλμ.)                                       541

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                   35

Εκπομπή CO2                                            121

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                   10.640

Αυτοκίνητου δοκιμής                            14.750

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Related posts
8.5
EcoOn The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Kia EV6 Long Range RWD | Ρηξικέλευθο...

6.2
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Opel Crossland 1.2T 110 HP S&S

8.2
On The RoadTest Drives & Rides

«Νέο» Renault Clio: Δοκιμάζουμε την έκδοση LPG με τα 1.000+ χλμ. αυτονομίας!

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!