Φλος Ρουαγιάλ!*
Και δεν μιλάμε για κάποιο χαρτοπαικτικό παιχνίδι αφού δεν είμαστε ούτε «γνώστες», αλλά ούτε και έμπειροι, μιας και η ενασχόλησή μας με αυτού του είδους τα παίγνια είναι σε επίπεδο αντίστοιχο με τον άσχετο που βρέθηκε στην παρέα σας την παραμονή Πρωτοχρονιάς…
Μιλάμε όμως για ένα από τα δυνατότερα «φύλλα» (ανάμεσα σε Corsa, Astra, Crossland και Grandland) που έχει πλέον η Opel στην «κέντα» της και με το σύνολό τους κατάφερε όχι μόνο να ανέβει επίπεδο, αλλά να αλλάξει ριζικά την εικόνα της, τη στιγμή που στην Ελλάδα βρέθηκε, τον Ιανουάριο που μας πέρασε, στην πρώτη θέση των πωλήσεων μετά από πολλά χρόνια (με 1.390 αυτοκίνητα), ενώ το Φεβρουάριο τερματισε στη δεύτερη, οριακά πίσω από την Peugeot (κατά 52 μονάδες) με 2.217 ταξινομήσεις!
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ: Δοκιμή: Opel Astra 1.2T 130HP AT8
Όπως αντιλαμβάνεται λοιπόν κανείς, τα Opel πλέον αρέσουν στους Έλληνες και όχι μόνο σε αυτούς που επέστρεψαν από τις φάμπρικες της Γερμανίας -όπως παλαιότερα- αλλά σε όλους ή τουλάχιστον στους περισσότερους σημερινούς αγοραστές…
Και πώς να μην αρέσουν άλλωστε αφού πλέον έγιναν εμφανίσιμα, με υψηλής ποιότητας και τεχνολογία εσωτερικά, αλλά και με ενδιαφέροντα οδηγικά χαρακτηριστικά, ένεκα της μετάβασης των Γερμανών από την GM στον όμιλο της Stellantis.
Τα καλά ενός τέτοιου Ομίλου…
Το να βρίσκεται μια μάρκα κάτω από την ομπρέλα ενός τόσο μεγάλου ομίλου (είναι ο τέταρτος μεγαλύτερος όμιλος αυτοκινήτου στον κόσμο) με μάρκες όπως οι Peugeot, Citroen, DS Automobiles, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, κ.α., σημαίνει ότι και τα μοντέλα της μπορούν να επωφελούνται από κοινούς κινητήρες, κιβώτια, τεχνολογίες, υλικά και κυρίως πλατφόρμες.
Έτσι, στην περίπτωση του Mokka, το «γερμανικό» μίνι SUV «πατάει» στην πλατφόρμα CMP του ομίλου (όπως και τα Peugeot 208/2008, Citroen C3/C4 και DS3) και επωφελείται από κοινές τεχνολογίες, ενώ εφοδιάζεται και με κοινά υλικά και αντικείμενα, όπως διακόπτες, καθρέφτες, χειρολαβές, κ.α.
Επιπλέον, η συγκεκριμένη πλατφόρμα έχει αλλάξει και τις εξωτερικές διαστάσεις του Mokka σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, αφού πλέον είναι 12,5 εκατ. μικρότερο σε μήκος (4.151 χλστ.) και ύψος (1.791 χλστ.), τη στιγμή που είναι μεγαλύτερο σε πλάτος κατά 10 εκατ., με αποτέλεσμα να δείχνει πιο macho…
Σε αυτό, πέρα από τα αυξημένα μετατρόχια και το επιπλέον πλάτος, σημαντικό ρόλο παίζει και η μονοκόμματη κλειστή μαύρη φάσα στη μάσκα με το μαύρο λογότυπο στο κέντρο της και τα LED φωτιστικά με τις ακμές στα άκρα τους.
Αντίστοιχα, στο πλάι έχουμε πάλι ακμές, με τις εντυπώσεις όμως να κλέβει το τόξο που διαχωρίζει τη βάση του αμαξώματος με την οροφή (κόκκινη στο αυτοκίνητο δοκιμής), ενώ πίσω έχουμε -αντίστοιχα με τα μπροστινά- φώτα LED με ακμές που διαχωρίζουν νοητά την πέμπτη θύρα, η οποία στο κέντρο της έχει -πάλι σε μαύρο- τόσο το λογότυπο, όσο και την αναγραφή του μοντέλου.
Και αν τώρα διαβάζοντας τις παραπάνω σειρές και βλέποντας τις συνοδευτικές φωτογραφίες του άρθρου σκέφτεστε «πολύ μαύρο ρε παιδί μου», να σας ενημερώσουμε ότι το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν η έκδοση GS και στις υπόλοιπες εκδόσεις τα σήματα δεν είναι σε μαύρο και υπάρχουν κι άλλα πολύ πιο φωτεινά και ενδιαφέροντα χρώματα, ενώ σε κάθε περίπτωση πρέπει να επιβραβεύσουμε την Opel για το σχεδιασμό των σημερινών μοντέλων, αναλογιζόμενοι ειδικά τα γερμανικά μοντέλα του πρόσφατου παρελθόντος.
Σε αντίστοιχη ρότα…
… με το εξωτερικό, είναι και το εσωτερικό, όπου η αναβάθμιση γίνεται αντιληπτή με το καλημέρα, τόσο σε επίπεδο σχεδίασης, όσο και ποιότητας.
Αρχίζοντας από τη σχεδίαση, στο εσωτερικό τις εντυπώσεις κλέβει κυρίως το -επίσης- μονοκόμματο πάνελ (Pure Panel σύμφωνα με την Opel) που βρίσκεται στο ταμπλό και ενσωματώνει μέσα του τις δύο οθόνες για το infotainment και τον πίνακα οργάνων, με την πρώτη να έχει διαγώνιο 10 ίντσες στο αυτοκίνητο δοκιμής (7” στις βασικές εκδόσεις) και τη δεύτερη 12 ίντσες (7” επίσης στις βασικές εκδόσεις), η οποία μπορεί να αλλάξει και το περιβάλλον προβολής, μέσα από τρεις επιλογές και άλλους τρεις συνδυασμούς (έξι σε σύνολο)…
Εν συνεχεία στην ποιότητα, το επάνω μέρος του ταμπλό εφοδιάζεται με μαλακά υλικά, όπως και το επάνω μέρος των εμπρός θυρών, αλλά από εκεί και κάτω τόσο σε πόρτες όσο και στην κονσόλα έχουμε σκληρά πλαστικά, αντίστοιχα με αυτά που υπάρχουν στην πλειοψηφία του ανταγωνισμού.
Όσο αφορά στους χώρους τώρα, οδηγός και συνοδηγός κάθονται με σχετική άνεση έχοντας καλή περιμετρική ορατότητα, αλλά από εκεί και πίσω οι χώροι δεν είναι σαν αυτούς που συναντάμε στα υπόλοιπα B–SUV της αγοράς.
Και εξηγούμαστε…
Στο Mokka, στην πίσω σειρά καθισμάτων θα καθίσουν με αρκετές υποχωρήσεις δύο μεγαλόσωμοι επιβάτες (για τρεις ούτε λόγος) λόγω του προσφερόμενου χώρου, ενώ για τις αποσκευές τα 350 λίτρα θυμίζουν περισσότερο σουπερμίνι, παρά SUV!
Νέοι ορίζοντες…
Η «συστέγαση» της Opel κάτω από την ομπρέλα της Stellantis που αναφέραμε παραπάνω, πέρα από τη «μοιρασιά» σε πλατφόρμα και τεχνολογίες, έδωσε στο Mokka και τη δυνατότητα να κάνει χρήση και τους εξαιρετικά εξελιγμένους κινητήρες του πρώην PSA Group, με αποτέλεσμα το γερμανικό μικρό SUV να ανοίγει νέους ορίζοντες και να διαθέτει πλέον στην γκάμα του τόσο βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα σύνολα, όσο και μία αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, με την ονομασία Mokka-e.
Έτσι, έχουμε δύο επιλογές βενζίνης με βάση τον ίδιο 1,2 λίτρων υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα PureTech και τη διαφορά να εντοπίζεται στην απόδοσή του και στο συνεργαζόμενο κιβώτιο, με τη μικρή έκδοση να αποδίδει 100 ίππους και να συνεργάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, και τη μεγαλύτερη 130 ίππους με χειροκίνητο 6 σχέσεων ή αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, όπως το αυτοκίνητο δοκιμής.
Ως πετρελαιοκίνητη έκδοση έχουμε μόνο μία, αυτή των 1.500 κ.εκ. με τους 110 ίππους και το χειροκίνητο κιβώτιο των έξι σχέσεων, ενώ η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση αποδίδει 136 ίππους με 260 Nm ροπής και την ενέργεια να αποθηκεύεται σε μια μπαταρία χωρητικότητας 50 kWh.
Επιστρέφοντας όμως στο 1.200άρι με τους 130 ίππους και το αυτόματο 8άρι, ο συνδυασμός αυτός πιστεύουμε ότι είναι ο ιδανικός για το Mokka, αφού κινεί με ικανοποιητική άνεση το αμάξωμα των 1.220 κιλών, αλλά απαιτεί περισσότερο καύσιμο απ’ ότι ανακοινώνει ο κατασκευαστής και απ’ όσο έχουμε συνηθίσει από άλλες κατασκευές της κατηγορίας.
Πιο συγκεκριμένα, η Opel ανακοινώνει 5,9 λίτρα/100χλμ. σε μεικτή χρήση, τη στιγμή που εμείς σε αντίστοιχη χρήση κατά τη συμβίωσή μας μαζί του καταγράψαμε 8,3 λίτρα/100χλμ. και «πέσαμε» μετά βίας στα 7,4 λίτρα/100χλμ. όταν αποφασίσαμε να ρίξουμε τη μέση κατανάλωση.
Σχετικά με την οδηγική συμπεριφορά τώρα, το χαμηλότερο βάρος (κατά 120 κιλά) σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο κάνει το νέο Mokka να κινείται «αέρινα» και να παρουσιάζει μια ομοιογενή εικόνα, τη στιγμή που η αυξημένη ακαμψία κατά 15% σε σχέση με αυτό, το κάνει αρκετά πιο σπορ και ευχάριστο, με τις κλίσεις να παραμένουν σε λογικό επίπεδο.
Αντίστοιχα, σε λογικό επίπεδο -για τη φύση της κατασκευής- είναι και η αμεσότητα του τιμονιού, το οποίο υστερεί μεν λίγο σε πληροφορία, είναι δε αρκετά «υπάκουο» στις υποδείξεις του οδηγού, όπως άλλωστε γίνεται και με τα φρένα που μπορεί αρχικά να ξενίζουν, αλλά μόλις τα συνηθίσεις τα εμπιστεύεσαι αφού επιβραδύνουν αποτελεσματικά το αυτοκίνητο.
Με πλούσιο εξοπλισμό και λογικές τιμές!
Όσον αφορά στα επίπεδα εξοπλισμού, υπάρχει μια ολόκληρη γκάμα διαθέσιμων επιλογών (πέντε σε σύνολο) για το Mokka και μάλιστα ακόμη και από την βασική (Edition) περιλαμβάνει οθόνη αφής 7 ιντσών για το infotainment, ψηφιακό πίνακα οργάνων, κλίμα, cruise control, κ.α.
Καλούδια δηλαδή που για να τα βρεις στον ανταγωνισμό χρειάζεται να πας στις μεσαίες εκδόσεις και επάνω, με αποτέλεσμα να απαιτούνται και περισσότερα από τα 25.300 ευρώ που κοστίζει η βασική έκδοση του Mokka. Μια τιμή που κάνει το νέο μικρό SUV της Opel αρκετά δελεαστικό, αν ειδικά συνυπολογίσει κανείς και την «παράνοια» που ισχύει με τις σημερινές τιμές των νέων αυτοκινήτων…
*Φλος Ρουαγιάλ (Royal Flush): To Φλος Ρουαγιάλ αποτελεί τη μεγαλύτερη κέντα της τράπουλας, δηλαδή στον άσο, η οποία είναι και ιδίου χρώματος. Αυτός είναι ο δυνατότερος συνδυασμός όλων. Νικάει όλους τους συνδυασμούς και δεν χάνει από κανέναν.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: Βαγγέλης Παμπούκης
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
1.2T
|
Καύσιμο |
Βενζίνη
|
Χωρητικότητα(κ.εκ.) |
1.199
|
Κύλινδροι |
3 σε σειρά
|
Βαλβίδες | 12 |
Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.) |
130/5500
|
Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.) |
230/1750
|
Θέση |
Εμπρός, εγκάρσια
|
Τροφοδοσία |
Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση
|
Εκκεντροφόροι | 2ΕΕΚ |
Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.) |
75,0 x 90,5
|
Σχέση συμπίεσης |
10,5:1
|
Κιλά/ίππο |
9,3
|
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | |
Εμπρός |
Γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός
|
Πίσω |
Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός
|
ΦΡΕΝΑ | |
Εμπρός |
Αεριζόμενοι δίσκοι
|
Πίσω |
Δίσκοι
|
ΤΙΜΟΝΙ | |
Σύστημα |
Κρεμαγιέρα
|
Υποβοήθηση |
Ηλεκτρομηχανική
|
Στροφές τιμονιού | 2,6 |
Διάμετρος στροφής(μέτρα) | 11,1 |
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | |
Κίνηση |
Στους εμπρός τροχούς
|
Κιβώτιο |
Αυτόματο 8 σχέσεων
|
Σχέση μετάδοσης 1η | 5.250 |
Σχέση μετάδοσης 2η | 3.029 |
Σχέση μετάδοσης 3η | 1.950 |
Σχέση μετάδοσης 4η | 1.457 |
Σχέση μετάδοσης 5η | 1.221 |
Σχέση μετάδοσης 6η | 1.000 |
Σχέση μετάδοσης 7η | 0.809 |
Σχέση μετάδοσης 8η | 0.673 |
όπισθεν | 4.015 |
Τελική σχέση μετάδοσης | 3.679 |
ΤΡΟΧΟΙ | |
Διάσταση |
17×7,0J
|
Υλικό |
Αλουμίνιο
|
Τύπος ελαστικών |
Continental EcoContact 6
|
Διάσταση ελαστικών |
215/60 R17
|
Ρεζέρβα |
Κιτ επισκευής
|
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ | |
ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.) |
4151x1791x1534
|
Μεταξόνιο(χλστ.) |
2557
|
Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.) |
1548
|
Μετατρόχιο πίσω(χλστ.) |
1548
|
Βάρος(κιλά) | 1220 |
Χώρος αποσκευών(λίτρα) | 350 |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
0-60 χλμ./ώρα (δευτ.) |
4,0
|
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) |
9,2
|
0-120 χλμ./ώρα (δευτ.) |
13,3
|
Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα) | 200 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.) | |
Μέση τιμή κατασκευαστή | 5,9 |
Μέση τιμή δοκιμής | 8,3 |
Μέγιστη τιμή δοκιμής | 9,1 |
Ελάχιστη τιμή δοκιμής | 7,4 |
Αυτονομία(χλμ.) | 536 |
Ρεζερβουάρ(λίτρα) | 44 |
Εκπομπή CO2 | 133 |
ΤΙΜΗ(ευρώ) | |
Βασικής έκδοσης | 25.300 |
Αυτοκίνητου δοκιμής | 32.650 |