Test Drives & Rides

Δοκιμή: Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130

Εικόνες απ’ το μέλλον…

Από την πρώτη μέρα που κυκλοφόρησε στην αγορά και ειδικά από τη στιγμή που το «πιάσαμε» στα χέρια μας για πρώτη φορά, το νέο Peugeot 3008 μας κατέπληξε με το παρουσιαστικό του, φέρνοντας στο μυαλό εικόνες από μια εποχή που δεν έχει έρθει ακόμα…

Μπορεί η γαλλική φίρμα να άργησε να ακολουθήσει το δρόμο που χάραξαν οι Ιάπωνες στην κατηγορία των SUV, αλλά το έκανε και μάλιστα με ένα μοντέλο που κάθε άλλο παρά συντηρητικό είναι και προκαλεί ακόμα και σήμερα επιφωνήματα θαυμασμού στο πέρασμά του.

Κάνοντας μάλιστα την υπέρβαση, η Peugeot αντικατέστησε στην διάρκεια της κυκλοφορίας του τον «αρχικό» πετρελαιοκινητήρα των 1,6 λίτρων με ένα νέο 1.500άρη με αυξημένη απόδοση στους 130 ίππους, ενώ η βασική διαφορά είναι ότι πληροί τις προδιαγραφές του προτύπου Euro 6.2 για τις εκπομπές καυσαερίων.

Εμφάνιση που ξεχωρίζει!

Αυτό που πέτυχαν οι Γάλλοι στο σχεδιασμό του Peugeot 3008 είναι ομολογουμένως κάτι που δε συμβαίνει συχνά, αφού με την πρώτη ματιά η εικόνα του μένει χαραγμένη στο μυαλό και πλέον το αναγνωρίζεις όπου το δεις.

Δυναμισμός και φουτουριστικές γραμμές, σε συνδυασμό με μια κάθετη μάσκα εμπρός, «φουσκωμένους» θόλους και έντονα νεύρα σε όλες τις επιφάνειες δημιουργούν ένα σύνολο που ξεχωρίζει στο πέρασμά του, ενώ στην πίσω πλευρά, τα πρωτότυπα φώτα με τις έξι γραμμές παραπέμπουν στις… νυχιές του λέοντα της μάρκας!

Ένα ακόμα στοιχείο που ξεχωρίζουμε στο 3008 είναι ο σχεδιασμός των παραθύρων, τα οποία δημιουργούν μια αντίθεση περιφερειακά του αμαξώματος, ακόμα και στην πέμπτη θύρα και δίνουν την εντύπωση ότι η οροφή αιωρείται…

Διαστημικό…

Ο λόγος για το εσωτερικό του Peugeot 3008, το οποίο διαθέτει το πιο φουτουριστικό ταμπλό της αγοράς με ψηφιακές οθόνες, διακόπτες, χειριστήρια, ακόμα και κρυφό φωτισμό που δημιουργούν μια εικόνα πιλοτηρίου από κάποιο διαστημόπλοιο του μέλλοντος.

Ο πίνακας οργάνων ψηφιακός, σε μια οθόνη 12 ιντσών που αλλάζει διαμόρφωση και χρωματισμούς σύμφωνα με τις επιθυμίες του οδηγού, ενώ διαθέτει και τρισδιάστατη απεικόνιση σε κάποιες λειτουργίες όπως η δορυφορική πλοήγηση.

Στα δεξιά της μια ακόμα οθόνη αφής 8 ιντσών μέσω της οποίας γίνεται η διαχείριση του συστήματος infotainment και η διασύνδεση των κινητών τηλεφώνων, ενώ οι διακόπτες στο κάτω μέρος της παρέχουν πρόσβαση στις υπόλοιπες λειτουργίες του αυτοκινήτου, όπως οι λειτουργίες ραδιοφώνου, κλιματισμού, τηλεφώνου κλπ.

Πρωτοποριακά… πρακτικό!

Για την κατασκευή του 3008 χρησιμοποιείται η νέα πλατφόρμα EMP2 (Efficient Modular Platform 2) του γκρουπ, που χάρη στη νέα σχεδίαση των διαφόρων τμημάτων, στη χρήση ειδικών κραμάτων χάλυβα υψηλής και υπερυψηλής αντοχής σε ποσοστό 76% και στην εξελιγμένη τεχνική παραγωγής, είναι 70 κιλά ελαφρύτερη.

Εξοικονόμηση βάρους γίνεται και από τη χρήση αλουμινίου σε περιφερειακά σημεία όπως τα φτερά, τα στηρίγματα της εμπρός ανάρτησης, τα πλαίσια των πίσω καθισμάτων αλλά και από το δάπεδο του χώρου αποσκευών και η πίσω πόρτα που είναι από θερμοπλαστικό. Έτσι, το νέο 3008, αν και μακρύτερο απ’ το απερχόμενο μοντέλο, είναι 100 κιλά ελαφρύτερο.

Το πάτωμα είναι σχεδόν επίπεδο εξασφαλίζοντας ευρυχωρία και άνεση στην πίσω σειρά καθισμάτων, αν και όταν μπουν στο πίσω μέρος τρία άτομα δε θα νοιώθουν και τόσο βολικά σε ένα μακρύ ταξίδι… Από την άλλη, οι αποσκευές θα ταξιδέψουν με άνεση στο πορτ μπαγκάζ το οποίο στα 591 λίτρα, είναι από τα μεγαλύτερα στην κατηγορία.

Σύμφωνα με τις επιταγές της εποχής…

Τα πρότυπα εκπομπών καυσαερίων αλλάζουν συνεχώς και γίνονται ολοένα και πιο αυστηρά. Θέλοντας να παραμείνει στο παιχνίδι, η Peugeot αντικατέστησε τον 1,6 λίτρων πετρελαιοκινητήρα που χρησιμοποιούσε μέχρι πρότινος με ένα νέας γενιάς diesel κινητήρα 1,5 λίτρων με υπερτροφοδότηση ο οποίος και καλύπτει τις απαιτήσεις του τρέχοντος προτύπου εκπομπών καυσαερίων Euro 6.2.

Με την επιλογή αυτή τα οφέλη ήταν τελικά πολλά, καθώς πέρα από την εναρμόνιση με τα πρότυπα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, το ανανεωμένο 3008 με τον μικρότερο κινητήρα είναι πιο οικονομικό, ενώ παράλληλα έχει αυξημένη κατά 10 ίππους απόδοση ισχύος (130 έναντι 120 ίππων στην προηγούμενη έκδοση), με τη ροπή να παραμένει σταθερή στα 300 Nm και να διατίθεται από τις 1.750 σ.α.λ.

Στην ουσία…

Καλή η ανάλυση, αλλά στόχος κάθε δοκιμής είναι να δούμε πως συμπεριφέρεται το αυτοκίνητο στην ουσία και αυτή δεν είναι άλλη από το δρόμο. Οδηγικά λοιπόν, το 3008 είναι πολύ ευχάριστο, προσφέροντας καλή θέση οδήγησης και περνώντας ελάχιστους θορύβους, αεροδυναμικούς ή κύλισης, μέσα στην καμπίνα.

Στην κίνηση τη πόλης, το ογκώδες αμάξωμα δεν προκαλεί δυσκολίες, αλλά η περιορισμένη ορατότητα περιφερειακά λόγω των ψηλών προφίλ των παραθύρων αυξάνει τις νεκρές γωνίες του αυτοκινήτου, δυσχεραίνοντας το έργο του οδηγού. Από την άλλη, ανάρτηση και φρένα δουλεύουν υποδειγματικά, κάνοντας τις καθημερινές μετακινήσεις… παιχνιδάκι!

Στον αυτοκινητόδρομο η κίνηση γίνεται απροβλημάτιστα, με την καμπίνα να παραμένει ήσυχη από θορύβους και κραδασμούς ακόμα με και με 150 χλμ./ώρα στο κοντέρ, ενώ σε επαρχιακό δίκτυο με στροφές ανηφορικές και στη συνέχεια κατηφορικές, οδηγώντας με σπορ διάθεση, το 3008 παρέμεινε αρκετά… ουδέτερο, παρά την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (22 εκ.) και την άνετη ρύθμιση των αναρτήσεων.

Υπό πίεση, η -φυσιολογική- υποστροφή έκανε την εμφάνισή της, αλλά χωρίς να μας ανησυχήσει. Η ροπή του κινητήρα είναι διαθέσιμη ανά πάσα στιγμή και βοηθά ιδιαίτερα σε οποιεσδήποτε επιταχύνσεις –προσπέραση ή ανάβαση με φορτίο- ενώ η κατανάλωση, που διαμορφώνεται σε 7,6 – 7,8 λίτρα/100χλμ. υπό πίεση και σε 6,4 – 7,1 λίτρα/100χλμ. στον αυτοκινητόδρομο ή την πόλη είναι πάντα ανάλογη των συνθηκών οδήγησης.

Εκτός δρόμου, το 3008 συμπεριφέρεται σαν ένα σύγχρονο SUV αντιμετωπίζοντας περήφανα τους… πατημένους χωματόδρομους. Παρά τη χαρακτηριστική εκτός δρόμου εμφάνισή του, το 3008 δεν προσφέρεται ως τετρακίνητο αλλά μόνο ως εμπροσθοκίνητο, με την εταιρία να υποστηρίζει πως η εμπρός κίνηση και το ηλεκτρονικό σύστημα Advanced Grip Control, με τα πέντε προγράμματα για κίνηση σε άσφαλτο, χιόνι, λάσπη, άμμο, και απενεργοποίηση του ESP, υποκαθιστούν την τετρακίνηση εξασφαλίζοντας την απαιτούμενη πρόσφυση στις περισσότερες από τις δύσκολες περιπτώσεις, κάτι που αποδείχθηκε και πλαίσια της… ήπιας δοκιμής μας εκτός της πεπατημένης.

Τελικά…

…αν βρίσκεστε στην αναζήτηση για το επόμενο αυτοκίνητό σας και προτιμάτε ένα ξεχωριστό SUV, με έντονη αισθητική, στυλ, άνεση, αξιοπρεπείς επιδόσεις, και κατανάλωση σε λογικά πλαίσια, τότε το νέο 3008 δεν πρέπει να λείπει από την λίστα σας και μάλιστα μπορεί να τοποθετηθεί πολύ κοντά στην κορυφή της.

ΥΠΕΡ: Εμφάνιση, Τεχνολογία, Άνεση, Κατανάλωση, Σχεδιασμός και ποιότητα εσωτερικού, Χώροι, Εξοπλισμός, Οδική συμπεριφορά, Φινέτσα

ΚΑΤΑ: Τιμή, Διάμετρος τιμονιού, Απουσία τετρακίνησης, Ορατότητα προς τα πίσω και πλάγια, Κλίσεις υπό πίεση

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                         1.5 BlueHDi

Καύσιμο                                                          Πετρέλαιο

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                        1.499

Κύλινδροι                                                       4 σε σειρά

Βαλβίδες                                                                16

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                              130/3750

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                                 300/1750

Θέση                                                        Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                               Common rail, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                                 2ΕΕΚ

Διάμ. X Διαδρ.(χλστ.)                                  75,0 x 84,8

Σχέση συμπίεσης                                              16,4:1

Κιλά/ίππο                                                            10,9

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                               Γόνατα ΜακΦέρσον με ελικοειδή ελατήρια

Πίσω                                  Ημιάκαμπτος άξονας με ελικοειδή ελατήρια

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                                   Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω                                                                  Δίσκοι

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                       Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                                 Ηλεκτρική

Στροφές τιμονιού                                                2,9

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                             10,7

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                                  Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                                 Μηχανικό 6 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                         18×7,5J

Υλικό                                                              Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                   Continental ContiCrossContact LX2

Διάσταση ελαστικών                                 225/55 R18

Ρεζέρβα                                                  Εκτάκτου ανάγκης

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)              4447x1841x1620

Μεταξόνιο(χλστ.)                                             2675

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                            1593

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                                1601

Βάρος(κιλά)                                                      1417

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                              591

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-60 χλμ./ώρα (δευτ.)                                      4,1

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                                  10,3

0-120 χλμ./ώρα (δευτ.)                                  14,8

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                           191

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                              5,8

Μέση τιμή δοκιμής                                          6,9

Μέγιστη τιμή δοκιμής                                     7,8

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                                   6,4

Αυτονομία(χλμ.)                                              758

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                          53

Εκπομπή CO2                                                   101

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                         27.200

Αυτοκινήτου δοκιμής                                 32.200

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής:

Related posts
8.2
On The RoadTest Drives & Rides

«Νέο» Renault Clio: Δοκιμάζουμε την έκδοση LPG με τα 1.000+ χλμ. αυτονομίας!

9.0
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμάζουμε τη «σωστή» Alfa Romeo Tonale των 280 ίππων!

8.3
On The RoadTest Drives & Rides

Δοκιμή: Seat Leon 1.5 TSI 150 HP FR

Εγγραφείτε στο newsletter μας...

…και ενημερωθείτε με άποψη για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα!