full screen background image
Search
Κυριακή 19 Σεπτέμβριος 2021
  • :
  • :

Δοκιμάζουμε: Renault Captur 1.3 TCe 130 PS EDC

Γεμίζοντας τα κενά

Η Renault έκανε ένα πολύ σταθερό και σημαντικό βήμα μπροστά με την ανανέωση του Captur, δημιουργώντας ένα νέο μοντέλο με καλή απόδοση, οικονομικό στη χρήση και «δυνατό» βασικό εξοπλισμό. Τα στοιχεία αυτά το καθιστούν εξαιρετική επιλογή σε μια κατηγορία όπου οι αγοραστές αναζητούν στυλ, πρακτικότητα και value for money, ενώ ταυτόχρονα ο ανταγωνισμός αυξάνεται και βελτιώνεται συνέχεια.

Ιστορική εξέλιξη

Πίσω στο 2013, το μικρό SUV της Renault ξεκινούσε να αποκτά υπόσταση. Το μεγαλύτερο Nissan Qashqai είχε ήδη αποδείξει ότι μια νέα κατηγορία -με εξαιρετικές πωλήσεις- έχει αρχίσει να δημιουργείται και έτσι, κατασκευαστές όπως η Renault συνειδητοποίησαν πως το αγοραστικό κοινό ψάχνει για κάτι νέο. Κάπως έτσι γεννήθηκε η κατηγορία των συμπαγών crossover, η οποία στην αρχή απαρτιζόταν μόνο από τροποποιημένες -και με αυξημένο ύψος- παραλλαγές των χάτσμπακ μοντέλων.

Η Renault εφάρμοσε τη συνταγή αυτή στην πλατφόρμα του Clio, δημιουργώντας έτσι το πρώτο Captur. Δεν ήταν ένα σπορ χάτσμπακ, αλλά ούτε και ένα κλασικό στέισον βάγκον. Αντίθετα, το στιλάτο Captur πρόσφερε την άνεση και την πρακτικότητα ενός SUV σε συνδυασμό με εξαιρετικό βασικό εξοπλισμό και οικονομία στη χρήση.

Ωστόσο, παρά τη facelift ανανέωση του 2017, το Captur άρχισε να μοιάζει κάπως ξεπερασμένο, ειδικά σε σύγκριση με πιο μοντέρνους ανταγωνιστές όπως το Peugeot 2008, το Ford Puma ή το τρίο του Volkswagen Group: Skoda Kamiq, SEAT Arona και VW TCross. Καιρός λοιπόν για ανανέωση και μετά από τη συμβίωσή μας στα πλαίσια δοκιμής με το νέο Renault Captur μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι η Renault έκανε μια εξαιρετική κίνηση προς τα εμπρός…

Μοντέρνο και νεανικό

Το νέο Captur βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B, την ίδια που χρησιμοποιεί και το τελευταίο Clio, στοιχείο που μόνο καλό μπορεί να είναι, καθώς μεταφέρει την αντοχή, την ακαμψία και την ποιότητα κύλισης στο νέο μοντέλο.

Γενναιόδωρη αποδείχθηκε η εταιρεία στο αμάξωμα του νέου Captur το οποίο έρχεται κατά 110 χλστ. μακρύτερο, 19 χλστ. φαρδύτερο και 17 χλστ. πιο ψηλό σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, προσθέτοντας έτσι αρκετό χώρο στο εσωτερικό. Επιπλέον, η πιο μεγάλη γρίλια εμπρός σε συνδυασμό με τα φώτα LED εμπρός και πίσω δίνουν αυτό το κάτι παραπάνω στο παρουσιαστικό του καινούριου μοντέλου. Και για όσους θέλουν να ξεχωρίζουν, η Renault δίνει τη δυνατότητα δέκα διαφορετικών εξωτερικών χρωματισμών σε συνδυασμό με  τέσσερα χρώματα για την οροφή και ειδικά πακέτα εξατομικευμένου εξοπλισμού.

Κάτω από το αμάξωμα, το σύστημα της ανάρτησης έχει μεταφερθεί αυτούσιο από το Clio με ημιάκαμπτο άξονα στο πίσω μέρος και ανάρτηση με γόνατα ΜακΦέρσον (με νέο ψαλίδι τοποθετημένο χαμηλότερα) στο εμπρός. Το σύνολο συμπληρώνουν επιλογές τροχών σε διάμετρο από 16 έως 18 ίντσες.

Άνετο εσωτερικό που σε κερδίζει

Με το που ανοίξει κανείς την πόρτα του οδηγού, η σχέση μεταξύ του εσωτερικού του νέου Captur και εκείνου του Clio είναι ολοφάνερη. Όπως και στο μικρότερο αδερφάκι του, η καμπίνα του νέου crossover έχει ανασχεδιαστεί συνολικά, υιοθετώντας τη νέα αρχιτεκτονική της εταιρείας, στοιχείο που το καθιστά ελκυστικό.

Πέρα από την ωραία εμφάνιση όμως, το εσωτερικό του νέου Captur απογοητεύει κάπως λόγω της ποιότητας των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί και του τρόπου που αυτά έχουν εφαρμοστεί. Αφού στο ταμπλό και στην κεντρική κονσόλα τα πάντα είναι… ρόδινα (και μαλακά), ενώ αν ψηλαφήσει κανείς τα χαμηλότερα σημεία στην καμπίνα, στις βάσεις των καθισμάτων και στις επενδύσεις των θυρών, θα συναντήσει σκληρά πλαστικά με κακή συναρμογή.

Από πλευράς πρακτικότητας, η πίσω σειρά καθισμάτων είναι σημαντικά πιο μεγάλη και άνετη για τη μεταφορά ψηλών επιβατών, ωστόσο ο διαθέσιμος χώρος των 680 χλστ. για τα γόνατα (με τα καθίσματα στην πιο πίσω θέση) και των 920 χλστ. για τα κεφάλια των επιβατών θα μπορούσε να είναι πιο αυξημένος, δεδομένου ότι ακόμα και το μικρότερο Volkswagen Polo προσφέρει 690 και 950 χλστ. χώρου αντίστοιχα. Θα περίμενε κανείς λοιπόν από το μεγαλύτερο σε διαστάσεις Captur να χαρίζει ακόμα περισσότερη άνεση…

Πρακτικοί χώροι και τεχνολογία

Σε κάθε περίπτωση, η καμπίνα του Captur «σώζει την παρτίδα» με τους διαθέσιμους αποθηκευτικούς χώρους οι οποίοι φτάνουν και περισσεύουν για οτιδήποτε επιθυμεί να μεταφέρει κανείς. Οι χώροι αυτοί, σε συνδυασμό με τα 536 λίτρα χωρητικότητας του χώρου αποσκευών (422 λίτρα με τα καθίσματα στην τέρμα πίσω θέση) τα οποία μπορούν να γίνουν έως και 1.275 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, κάνουν το νέο Captur να ξεχωρίζει στην κατηγορία της πρακτικότητας.

Στο εσωτερικό του νέου Captur δε γίνεται να παραλείψουμε τη νέα, μεγάλη οθόνη αφής η οποία μοιάζει με κανονικό τάμπλετ. Είναι 9,3 ιντσών και κυριαρχεί σε κατακόρυφη θέση την κεντρική κονσόλα, ενσωματώνοντας τις λειτουργίες του συστήματος infotainment. Είναι κάπως δύσχρηστη και τα γραφικά της θα μπορούσαν να είναι πιο μοντέρνα, αλλά έρχεται πλήρης σύγχρονων εφαρμογών και λειτουργιών, διευκολύνοντας τη ζωή του οδηγού.

Σε συνδυασμό δε με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων πίσω από το τιμόνι δημιουργούν μια ψηφιακή οθόνη σε όλο το οπτικό πεδίο, η οποία είναι και η μεγαλύτερη στην κατηγορία.

Η χρυσή τομή

Η Renault διαθέτει το νέο Captur με μια ευρεία γκάμα κινητήρων βενζίνης και diesel καθώς και μια plug-in υβριδική έκδοση. Στη διάθεσή μας για δοκιμή είχαμε την έκδοση βενζίνης με τον τετρακύλινδρο κινητήρα των 1,3 λίτρων απόδοσης 130 ίππων ισχύος, ο οποίος συνδυαζόταν με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη EDC επτά σχέσεων.

Το σύνολο αποδείχθηκε εξαιρετικά αποδοτικό στην καθημερνή χρήση, με ελάχιστους θορύβους και κραδασμούς, ενώ ανταποκρίθηκε άψογα από την μετακίνηση στην πόλη και το ήρεμο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο, έως και τις περιπτώσεις που ζητήσαμε το κάτι παραπάνω…

Βέβαια για εκείνους που θα ήθελαν λίγο παραπάνω γκάζι, η Renault προσφέρει τον ίδιο κινητήρα και σε απόδοση 155 ίππων, ένα σύνολο που όμως μας φαίνεται υπερφίαλο αν αναλογιστούμε τη χρήση που κατά κύριο λόγο θα κάνει ο ιδιοκτήτης του νέου Captur.

Πιο ώριμο

Το Captur τα καταφέρνει άψογα στο δρόμο για αυτό που είναι. Το σύστημα διεύθυνσης λειτουργεί σωστά με πλήρη πληροφόρηση από το τιμόνι, ενώ ακόμα και σε κακοτράχαλους δρόμους -οι οποίοι είναι παραπάνω από συνήθεις στη χώρα μας- ελάχιστοι είναι οι κραδασμοί που θα περάσουν στην καμπίνα, με την ανάρτηση να διατηρεί την άνεση στα ύψη.

Επιπρόσθετα, το ενισχυμένο πλαίσιο και το αμάξωμα του νέου μοντέλου, έχουν αυξήσει την ακαμψία, παρέχοντας σταθερότητα στις στροφές -παρά το αυξημένο ύψος του αυτοκινήτου- και περιορίζοντας τις μεγάλες και απότομες κλίσεις, ειδικά όταν ρυθμός αυξηθεί.

Συνολικά, το νέο Captur εμφανίζεται πολύ πιο… ώριμο στο δρόμο σε σχέση με τον προκάτοχό του και έχει ότι χρειάζεται για να μπει σε σύγκριση –και γιατί όχι ακόμα και να κερδίσει- ακόμα και με τις πιο premium επιλογές του ανταγωνισμού όπως τα Audi Q2 και VW TCross.

Δεν πρέπει να λείπει από τη λίστα

Το νέο Captur είναι η μέρα με τη νύχτα συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο, με τις κυριότερες βελτιώσεις να εντοπίζονται στο σχεδιασμό, την ποιότητα του εσωτερικού και την συμπεριφορά του στο δρόμο. Η Renault κατάφερε να βρει τα κενά του προηγούμενου Captur και να τα διορθώσει, προσφέροντας ένα νέο μοντέλο που θα πρέπει να βρεθεί στην κορυφή της λίστας των επιλογών, στην αναζήτηση για ένα νέο οικογενειακό crossover.

ΥΠΕΡ: Άνεση-πρακτικότητα εσωτερικού, Χώρος αποσκευών, Κινητήρας

ΚΑΤΑ: Σύστημα infotainment, Ποιότητα σε μερικά τμήματα του εσωτερικού

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                                1.3 TCe

Καύσιμο                                                             Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                         1.333

Κύλινδροι                                                        4 σε σειρά

Βαλβίδες                                                                 16

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                              130/5000

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                                  240/1600

Θέση                                                           Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                            Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                                   2EEK

Διάμ.X Διαδρ.(χλστ.)                                     72,2 x 81,4

Σχέση συμπίεσης                                                10,5:1

Κιλά/ίππο                                                               9,7

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                Γόνατα ΜακΦέρσον με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική δοκός

Πίσω                                   Ημιάκαμπτος άξονας, αντιστρεπτική δοκός

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                             Αεριζόμενοι δίσκοι 280 χλστ.

Πίσω                                                         Ταμπούρα 9 ιντσών

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                          Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                                    Ηλεκτρική

Στροφές τιμονιού                                                  2,6

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                                11,1

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                                    Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                   Αυτόματο, διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                             17×7,0J

Υλικό                                                                  Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                               Continental EcoContact 6

Διάσταση ελαστικών                                     215/60 R17

Ρεζέρβα                                                     Εκτάκτου ανάγκης

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)                 4227x1797x1576

Μεταξόνιο(χλστ.)                                                2639

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                                1797

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                                    1547

Βάρος(κιλά)                                                          1259

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                              422-536

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-60 χλμ./ώρα (δευτ.)                                         4,5

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                                       9,6

0-120 χλμ./ώρα (δευτ.)                                      12,8

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                              193

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                                  5,5

Μέση τιμή δοκιμής                                               7,0

Μέγιστη τιμή δοκιμής                                         8,2

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                                        6,1

Αυτονομία(χλμ.)                                                   701

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                              48

Εκπομπή CO2                                                       125

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                              16.880

Αυτοκίνητου δοκιμής                                      25.880

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής: