full screen background image
Search
Σάββατο 5 Δεκέμβριος 2020
  • :
  • :

Δοκιμάζουμε το Renault Clio 1.0 TCe 100hp

Με έμφαση στην ουσία!

Το Clio μετά από 30 χρόνια ιστορίας και τέσσερις απερχόμενες γενιές, πέρασε στην πέμπτη γένια του και χωρίς να διαφέρει πολύ οπτικά από το Clio 4, δίνει περισσότερο έμφαση στην ουσία και ήρθε με νέο εσωτερικό, νέους κινητήρες και μηχανικά μέρη, υψηλή παρεχόμενη ασφάλεια, πλούσια τεχνολογική κληρονομιά και μια άκρως ενδιαφέρουσα οδηγική συμπεριφορά.

Το δοκιμάζουμε στην πιο κομβική έκδοση με τον κινητήρα του ενός λίτρου με τους 100 ίππους και αναφέρουμε…

Περισσότερο με facelift παρά με νέα γενιά

Εξωτερικά το νέο σουπερμίνι της Renault μοιάζει περισσότερο με κάποιο ανανεωμένο – facelift μοντέλο, παρά με νέα γενιά. Κι όμως είναι εντελώς καινούργιο σε βαθμό που -σύμφωνα με τους ανθρώπους της Renault- ούτε βίδα δεν έχει μείνει ίδια σε σχέση με την προηγούμενη γενιά και αν η εμφάνιση μοιάζει, αυτό έγινε γιατί πολύ απλά «ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει».

Αρχίζοντας από τη βάση, το νέο Clio βασίζεται στη νέα πλατφόρμα CMF-B της Renault, η οποία δημιουργήθηκε για να μπορεί να δεχτεί τόσο συμβατικούς όσο -κυρίως- ηλεκτρικούς κινητήρες με τις μπαταρίες τους, μιας και η ΕΕ τους επιβάλλει με ραγδαίο ρυθμό μέσα από απρόσιτες μειώσεις ρύπων για τα συμβατικά μοντέλα και εξοντωτικά πρόστιμα στις βιομηχανίες.

Παραμένοντας ένα γνήσιο σουπερμίνι

Το νέο Clio, όντας ήδη το πιο μεγάλο μοντέλο της κατηγορίας Β, κρίθηκε ότι δε χρειαζόταν επιπλέον αύξηση των εξωτερικών διαστάσεών του. Έτσι, το μήκος του (4,05 μ.) παραμένει ουσιαστικά το ίδιο, (1,2 – 1,4 εκ. πιο μικρό σε σχέση με το Clio 4), όπως και το ύψος του. Αυτό έχει βέβαια μειωθεί κατά 3 εκ. στο πίσω μέρος με την οροφή να χαμηλώνει και να συνεχίζεται με μια διακριτική πτέρυγα – «κεραμίδι», δίνοντας μια πιο αεροδυναμική εικόνα. Σ’ αυτό συμβάλει και το ελαφρό στένεμα του αμαξώματος πίσω.

Το μεγάλο μεταξόνιο (2,58 μ.), αν και μαζεύτηκε κατά 6 χλστ., λόγω της καλύτερης εκμετάλλευσης του εσωτερικού (μείωση όγκου διάφορων εξαρτημάτων), επέτρεψε αύξηση του χώρου επιβατών αλλά και… αποσκευών. Τα 391 λίτρα είναι από τις κορυφαίες τιμές μεταξύ των ανταγωνιστών και «κινείται» προς τον τομέα των αυτοκινήτων της μεγαλύτερης κατηγορίας, της C!

Βέβαια, το εσωτερικό του δεν είναι τόσο ευρύχωρο όσο π.χ. ενός Ibiza, είναι όμως κάπως καλύτερο από ένα Peugeot 208 ή Fiesta. Μιας και αναφερόμαστε σε χωρητικότητες, οι επιβάτες του καινούργιου Clio έχουν στη διάθεσή τους, μέσα στην καμπίνα, χώρους 26 λίτρων συνολικά, για διάφορα μικροπράγματα κυρίως στις πόρτες αλλά και σωστές… ποτηροθήκες!

Συνολική αναβάθμιση

Εσωτερικά, έχει γίνει συνολική αναβάθμιση, ποιοτική, τεχνολογική και εργονομική, με τα μαλακά πλαστικά (από τη 2η έκδοση εξοπλισμού) να κυριαρχούν στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό και στον ψηφιακό πίνακα οργάνων, που διατίθεται σε δύο διαστάσεις 7 ή 10 ιντσών. Και βέβαια είναι και η νέα κάθετη κεντρική οθόνη (προαιρετικός εξοπλισμός), τύπου τάμπλετ για τους… freak της συνδεσιμότητας. Κοντολογίς ό,τι προσφέρει η αγορά στον τομέα αυτό και των ψηφιακών γκάτζετ είναι όλα διαθέσιμα στο νέο Clio!

Επίσης, εφοδιάζεται με όλα τα ηλεκτρονικά οδηγικά βοηθήματα ασφαλείας, όπως π.χ. κάμερα 360 μοιρών, cruise control, ειδοποίηση τυφλού σημείου, αυτόματα φώτα, υποβοήθηση διατήρησης πορείας, προειδοποίηση ακούσιας αλλαγής λωρίδας, υποβοήθηση στάθμευσης, πλοήγηση, κ.α., καλούδια που του χάρισαν τη μέγιστη βαθμολογία των πέντε αστέρων στις πρόσφατες -και ιδιαίτερα- απαιτητικές δοκιμές ασφαλείας του EuroNCAP.

Clio 5, με 5 εκδόσεις κινητήρα και 5τάχυτα κιβώτια!

Η Renault εφοδιάζει την πέμπτη γενιά του Clio με πέντε κινητήρια σύνολα, εκ των οποίων τα τρία είναι βενζίνης και τα δύο πετρελαίου, ενώ για τη μετάδοση της κίνησης έχουμε 5τάχυτα ή 6τάχυτα χειροκίνητα κιβώτια, καθώς και δύο αυτόματα.

Αρχίζοντας από το βασικό μοντέλο, αυτό είναι το 1.0 SCe με τους 75 ίππους και τις πέντε ταχύτητες και συνεχίζοντας έχουμε το 1.0 TCe με τους 100 ίππους που συνεργάζεται είτε με μηχανικό κιβώτιο -επίσης- πέντε σχέσεων (σαν της δοκιμής), είτε με αυτόματο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT).

Ανεβαίνοντας σε χωρητικότητα, έχουμε τον 1.3 TCe με τους 130 ίππους που συνδυάζεται αποκλειστικά με 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, ενώ οι δύο πετρελαιοκίνητες εκδόσεις τούρμπο των 1,5 λίτρων με τους 85 και 115 ίππους διαθέτουν χειροκίνητα κιβώτια έξι σχέσεων.

Στο δρόμο με το χιλιάρι των 100 ίππων

Στη διάθεσή μας για δοκιμή είχαμε την έκδοση 1.0 TCe 100. Στο ξεκίνημα, ο θόρυβος του 3κύλινδρου 1000άρη τούρμπο είναι χαρακτηριστικός αλλά διακριτικός και στη συνέχεια δεν τον καταλαβαίνεις.

Η υποδειγματική ποιότητα κύλισης… γαλλικής σχολής του προηγούμενου μοντέλου υπάρχει και εδώ, θυμίζοντας μάλιστα πιο μεγάλο αυτοκίνητο, ενώ τα νέα υποπλαίσια με την καινούργια στήριξη δείχνουν τη στιβαρότητά τους. Έτσι, επηρεάζουν θετικά και την άνεση παρά το ότι στις στροφές οι κλίσεις δεν είναι μεγάλες ούτε το αυτοκίνητο «πλέει». Αντίθετα, περνάει με ευκολία τις κακοτεχνίες των επαρχιακών δρόμων και τα πολλά εγκάρσια νεροφαγώματα.

Τα εμπρός καθίσματα δείχνουν σπορ αλλά με τις πρώτες στροφές καταλαβαίνεις ότι είναι απλά, ταξιδιάρικα και οι πιο ζωηροί θα ήθελαν περισσότερη πλευρική στήριξη.

Ο κινητήρας, που τον γνωρίσαμε στο Nissan Micra, χάρη στη μεγάλη του διαδρομή (82,3 χλστ.), στο μεταβλητό χρονισμό εισαγωγής και στο τούρμπο έχει απλωμένη την περισσότερη δύναμή του και τη ροπή στις χαμηλές και μεσαίες στροφές προσφέροντας μεγάλη ελαστικότητα. Έτσι, το 5άρι κιβώτιο, με τη σχετικά «απλωμένη» κλιμάκωση των σχέσεών του κάνει τη δουλειά και κινεί με αξιοπρέπεια το βαρύ αμάξωμα χωρίς ανάγκη για 6η σχέση ή συχνά κατεβάσματα.

Βέβαια, τα 1.178 κιλά δεν είναι λίγα κι αυτό φαίνεται στις ρεπρίζ (με δύο άτομα). Αυτά, όμως, είναι όσα προσφέρουν τα 160 Nm και οι 100 ίπποι κι όποιος θέλει περισσότερα, υπάρχει και ο 4κύλινδρος 1,3 με τούς 130 ίππους.

Οι αναρτήσεις, αν και απλού σχεδιασμού, δεν τα πάνε και άσχημα, αρκεί να μην περιμένομε από το απλό Clio την συμπεριφορά του… RS, ενώ βγαίνοντας στον αυτοκινητόδρομο, το νέο γαλλικό σουπερμίνι δείχνει ότι μπορεί να τα καταφέρει πιο καλά στα μεγάλα… ταξίδια! Με άνεση, χαμηλό θόρυβο και υψηλές ταχύτητες (140 -160 χλμ./ώρα) δείχνει να μπορεί να σε ταξιδέψει αναπάντεχα όμορφα, ενώ ρίχνοντας κλεφτές ματιές στα όργανα, είδαμε τη μέση κατανάλωση των 7 λίτρων/100χλμ. να φλερτάρει ακόμα και σε νούμερα κοντά στα 6 λίτρα/100χλμ.

Τίποτα δε γίνεται τυχαία!

Το Clio είναι το πιο επιτυχημένο μοντέλο της κατηγορίας Β και το δεύτερο μοντέλο ανεξαρτήτως κατηγορίας (μετά το VW Golf) και μόνο τυχαίο δεν είναι το γεγονός αυτό!

Όπως αντιλαμβάνεται λοιπόν κανείς η ιστορία είναι βαριά και το νέο Clio 5 πλέον, καλείται τώρα να τη συνεχίσει. H τιμή εκκίνησης του μοντέλου είναι 13.590 ευρώ για την έκδοση με τον ατμοσφαιρικό 1.000άρη των 75 ίππων, 14.890 ευρώ για τον 1000άρη τούρμπο των 100 ίππων και 15.890 ευρώ για το ντίζελ των 85 ίππων. Κι όπως συμβαίνει τα τελευταία χρόνια, ο εξοπλισμός των περισσότερων βασικών εκδόσεων είναι πάντα πολύ πλούσιος αλλά και πάντα υπάρχουν πιο… πλούσιες εκδόσεις! Κοντά σ’ αυτά προσθέστε την 5ετή (εργοστασιακή) εγγύηση, την 3ετή οδική βοήθεια και ένα 6μηνο ασφάλισης!

Δεδομένα που σε συνδυασμό με τη συνολική εικόνα του Clio, του δίνουν το πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού…

ΥΠΕΡ: Οδική συμπεριφορά, Εικόνα εσωτερικού, Ποιότητα, Εξοπλισμός ασφαλείας, Τεχνολογία, Άνεση, Χώροι

ΚΑΤΑ: Άνοιγμα χώρου αποσκευών, Ταμπούρα πίσω, Ηχομόνωση

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΜΠΟΥΚΗΣ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                              1.0Τ

Καύσιμο                                                         Βενζίνη

Χωρητικότητα(κ.εκ.)                                      999

Κύλινδροι                                                     3 σε σειρά

Βαλβίδες                                                             12

Μεγ. Ισχύς(ίπποι/σ.α.λ.)                          100/5000

Μεγ. Ροπή(Nm/σ.α.λ.)                              160/2750

Θέση                                                      Εμπρός, εγκάρσια

Τροφοδοσία                      Έμμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση

Εκκεντροφόροι                                              2ΕΕΚ

Διάμ. X Διαδρ.(χλστ.)                              72,2 x 81,3

Σχέση συμπίεσης                                            9,5:1

Κιλά/ίππο                                                         11,8

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρός                                                 Γόνατα ΜακΦέρσον

Πίσω                                                    Ημιάκαμπτος άξονας

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός                                       Αεριζόμενοι δίσκοι 258×22 χλστ.

Πίσω                                                              Ταμπούρα

ΤΙΜΟΝΙ

Σύστημα                                                      Κρεμαγιέρα

Υποβοήθηση                                                Ηλεκτρική

Στροφές τιμονιού                                               2,7

Διάμετρος στροφής(μέτρα)                            10,4

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κίνηση                                                 Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο                                                 Μηχανικό 5 σχέσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διάσταση                                                         16×6,5J

Υλικό                                                              Αλουμίνιο

Τύπος ελαστικών                           Bridgestone Turanza T005

Διάσταση ελαστικών                                 195/55 R16

Ρεζέρβα                                                  Κανονικός τροχός

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ  

ΜήκοςXπλάτοςXύψος(χλστ.)             4050x1798x1440

Μεταξόνιο(χλστ.)                                             2583

Μετατρόχιο εμπρός(χλστ.)                             1509

Μετατρόχιο πίσω(χλστ.)                                 1494

Βάρος(κιλά)                                                       1178

Χώρος αποσκευών(λίτρα)                               391

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-100 χλμ./ώρα (δευτ.)                                   11,8

Τελική ταχύτητα(χλμ./ώρα)                           187

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λίτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μέση τιμή κατασκευαστή                               4,4

Μέση τιμή δοκιμής                                            7,1

Μέγιστη τιμή δοκιμής                                      8,7

Ελάχιστη τιμή δοκιμής                                     6,2

Αυτονομία(χλμ.)                                                587

Ρεζερβουάρ(λίτρα)                                            45

Εκπομπή CO2                                                    100

ΤΙΜΗ(ευρώ)

Βασικής έκδοσης                                            14.890

Αυτοκινήτου δοκιμής                                     16.690

Δείτε όλες τις φωτογραφίες της δοκιμής: